Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10250 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 513  Następna
Autor Wiadomość
#761 PostWysłany: 16 Kwi 2013 13:25 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 348
niebieski
Dzięki za wyjaśnienie, ale muszę trochę dolać oliwy do ognia.

Przekierowanie bezwzględnie równa się opóźnieniu. To na jakiego grzyba w takim razie mi takie ubezpieczenie, które tego nie obejmuje?!

Rozumiem, że ubezpieczyciel ma na mnie zarobić, a nie stracić. Ale już bezczelne jest odpisywanie "pan się spóźnił godzinę, nie pięć". Chociaż dla ludzkiej przyzwitości gruby, wąsaty Zenek z ubezpieczeń powinien poświęcić pięć minut i napisać: "spóźnił sie pan 5 godzin do lotniska docelowego, ale wg warunków ubezpieczenia (...). W przyszłości prosze pamiętać, że jest pan uprawniony do odszkodowania, gdy...".

Jak na razie uważam, że to ubezpieczenie jest do bani. Skoro już nawet koledze powyżej nie uwzględnili odwołania lotu, to szanse na wypłatę są iluzoryczne. Wychodzi na to, że musisz mieć opóźnienie odlotu o 5 godzin bez jego odwołania, żeby w ogóle na cokolwiek się kwalifikować.

W tej samej firmie wykupiłem też ubezpieczenie zdrowotne i od zgbienia bagażu na wycieczkę do Peru. Szczęśliwie nic się nie stało, bo teraz obawiałbym się, że polisa zdrowotna obowiązuje tylko jeśli uderzy mnie meteoryt, a za zgubiony bagaż odpowiadają pod warunkiem, że udowodnię iż ukradł go jednorożec o masie ciała co najmniej 500 i co najwyżej 650 kilogramów, w dodatku tylko w drugą środę miesiąca.

Poważnie, to jest po prostu wielki kit wciskany prosto w oczy i bez żenady. Na przyszłość ubezpieczę się w PZU i zapłacę 3x więcej, ale przynajmniej nie będzie mnie lekceważyła jakaś firma-krzak :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐 Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐
Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN
#762 PostWysłany: 16 Kwi 2013 13:47 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
@mkdabr : to ubezpieczenie dotyczy ochrony w bardzo konkretnych przypadkach: znacznego opóźnienia lotu (większego niż 4 godziny) w trakcie podróży zagranicznej (a więc nie w Polsce) i sytuacji w której przewoźnik w tym czasie nie zaproponował pasażerowi alternatywnego połączenia. To że przybywasz do celu z opóźnieniem dlatego że lot wystartował o czasie, ale ze względu np. na pogodę został przekierowany (bo rozumiem, że tak było w Twoim przypadku) w ogóle nie jest objęte ochroną.

Zaletą tego uezbieczenia jest to, że jest ono po pierwsze zryczałtowane (nie musisz przedstawiac rachunków) , a po drugie że objemuje przypadki opóźnienia lotu także z powodów, z których linia lotnicza jest zwolniona z wypłaty odszkodowania z 261/02004, a więc np. pogody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#763 PostWysłany: 16 Kwi 2013 21:22 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 348
niebieski
marek2011 napisał(a):
To że przybywasz do celu z opóźnieniem dlatego że lot wystartował o czasie, ale ze względu np. na pogodę został przekierowany (bo rozumiem, że tak było w Twoim przypadku) w ogóle nie jest objęte ochroną.


I właśnie z tego względu uważam to ubezpieczenie za słabe, ponieważ celem jego wykupienia jest pewność, że jeśli zapewnię sobie odpowiednio długą przesiadkę, to spóźnienie na kolejny lot nie będzie dla mnie bolesne.

Odlot też był opóźniony, a jak! Tyle tylko, że mniej niż te "słynne" 4 godziny, które są progiem wypłaty.

Mówię, produkt skonstruowany tak, żeby wypłat było zdecydowanie jak najmniej. A ubezpieczyciel i tak nie ponosi wszystkich kosztów, bo zastrzega sobie bodaj prawo do regresu, jeśli jednak linia jakimś cudem jest odpowiedzialna za spóźnienie. (A to akurat jego pewien plus, gdyby jakaś firma oferowała mi nawet €100 za prawo do €250 po walce z linią, brałbym stówę w ciemno).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#764 PostWysłany: 29 Kwi 2013 12:25 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
O 6:30 rano samolot, który miał robić Twój rejs wypadł z siatki po awarii, stąd pewnie całodziennie opóźnienie rejsów. Pisz i bądź gotowy na pisanie do odpowiednika ULC w Szwecji :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#765 PostWysłany: 29 Kwi 2013 12:35 

Rejestracja: 24 Sty 2012
Posty: 12
dzięki, będę gotowa ;-) w końcu przyda się nauka szwedzkiego :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#766 PostWysłany: 29 Kwi 2013 12:44 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
Można też pisać po angielsku. Sorry oczywiście za niedoczytanie płci.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#767 PostWysłany: 29 Kwi 2013 12:47 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
Tylko że niestety szwedzki NEB nie ma możliwości oddzialywania na przewoźników, wydaje tylko rekomendacje, więc ostatecznie trzeba sie liczyc ze sprawą sądową. Co do roszczeń - jeśli byla awaria, wiele wskazuje na to, że są uzasadnione.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#768 PostWysłany: 02 Maj 2013 16:12 

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 23
Witam,
jakiś czas temu miałem nieciekawą przygodę z Aeroflotem - samolot z Hanoi do Moskwy uległ awarii i wylot opóźnił się o ponad 26h. Po przylocie do Moskwy okazało się że tam też musiałem czekać prawie 10h na połączenie do Warszawy (przy czym w Hanoi załatwiono nam przynajmniej hotel, w Moskwie czekaliśmy na lotnisku). W sumie mój lot Hanoi-Moskwa-Warszawa zamiast planowanych 12h trwał prawie 40 godzin.
Z tego co wiem linie lotnicze spoza UE lądujące na jej terytorium nie mają obowiązku wypłaty odszkodowania na podstawie rozporządzenia 261/2004. Napisałem jednak skargę do Aeroflotu i wczoraj dostałem odpowiedź że zgodzili się na wypłatę równowartości jednego noclegu w Moskwie czyli około 250 PLN w zamian za odstąpienie od dalszych roszczeń.

Jak myślicie - przyjąć te 250 PLN czy próbować wywalczyć coś więcej? Wszelkie wskazówki mile widziane :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#769 PostWysłany: 02 Maj 2013 17:04 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
@bolusss: odszkodowanie zryczałtowane z 261/2004 odpada w tym przypadku, więc albo zgodziłbym sie na tę propozycję, albo ewentualnie zaproponował np. voucher o wart. 500 zł (odp. w innych walutach) do wykorzystania na dowolny lot Aerofłotu w przyszłości, zależy jak często podrożujesz i co bardziej dla ciebie jest opłacalne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#770 PostWysłany: 07 Maj 2013 08:12 

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 23
@marek2011 obawiałem się że taka właśnie będzie odpowiedź ; ) i tak wielkie dzięki za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#771 PostWysłany: 07 Maj 2013 09:30 

Rejestracja: 02 Sty 2012
Posty: 149
niebieski
Witam. Udało mi się dostać odszkodowanie od Ryanaira. Opiszę swoja historię dla innych, którzy z nimi chcą walczyć :). Mianowicie w sierpniu miałem opóźniony lot z Alghero do Bergamo o 3 h i 40 min. ( niestety spóźniam się na lot do Polski, muszę wykupić lot na następny dzień za 100 euro od osoby i hotel za 100 euro, a lecę z żoną i dzieckiem , więc jestem 400 euro do tyłu). Po powrocie oczywiście pierwsze pismo do Ryanaira i odmowa z ich strony, że w żadnym wypadku nic nie dostanę. Więc wysyłam pismo do włoskiego ULC , oczywiście dostaję odpowiedź, po 2,5 miesiącach , że lot opóźniony z przyczyn technicznych i oni rekomendują wypłatę odszkodowania, ale jak chcę to mogę złożyć pozew do sądu, bo oni nie mają wpływu na linie. Kolejne pismo z rekomendacją wysyłam do Ryanaira i oczywiście odmowa. Kolejnym krokiem jest wysłanie letter before action - czyli przedsądowego wezwania do zapłaty i także odmowa wypłaty odszkodowania. Więc pozew do sądu w Irlandii - small court w Swords - ( roszczenie do 2000 euro) . Co do pozwu opłata wynosi 25 euro, przyjmują tylko czeki albo gotówkę , żadnych przelewów , płatności kartą i innych form płatności , ja wysyłam gotówkę w liście poleconym na własną odpowiedzialność , na szczęście dochodzi. Muszę powiedzieć, że z sądem jest bardzo dobry kontakt przez maila odpowiadają, tego samego dnia na zapytania. Po dwóch miesiącach przychodzi mail z zapytaniem czy chcę iść na ugodę z Ryanairem - chcą mi wypłacić 500 euro - ale ja domagam się 3 x250 + 25 opłaty sądowej , czyli 775 euro, oczywiście odmawiam i domagam się całej kwoty. Po jakimś miesiącu dostaję maila od sądu, że zostało przyznane mi odszkodowanie w całej kwocie, a po dwóch tygodniach kasa jest na koncie, czyli po 9 miesiącach od lotu. Podsumowując, Ryanair będzie wszystko robił aby zniechęcić, część osób może odpuści, część nie wie co robić , część przystanie na ugodę. Oczywiście wszystkie informację zdobyłem na tym forum, do tego pomógł trochę kolega ExGliwice, który też z nimi walczył i też wygrał z tego co mi wiadomo, więc warto trochę czasu spędzić i walczyć do końca.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
LonDynia uważa post za pomocny.
 
      
#772 PostWysłany: 07 Maj 2013 10:22 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
jabtom napisał(a):
Witam. Udało mi się dostać odszkodowanie od Ryanaira. Opiszę swoja historię dla innych, którzy z nimi chcą walczyć :). Mianowicie w sierpniu miałem opóźniony lot z Alghero do Bergamo o 3 h i 40 min. ( niestety spóźniam się na lot do Polski, muszę wykupić lot na następny dzień za 100 euro od osoby i hotel za 100 euro, a lecę z żoną i dzieckiem , więc jestem 400 euro do tyłu). Po powrocie oczywiście pierwsze pismo do Ryanaira i odmowa z ich strony, że w żadnym wypadku nic nie dostanę. Więc wysyłam pismo do włoskiego ULC , oczywiście dostaję odpowiedź, po 2,5 miesiącach , że lot opóźniony z przyczyn technicznych i oni rekomendują wypłatę odszkodowania, ale jak chcę to mogę złożyć pozew do sądu, bo oni nie mają wpływu na linie. Kolejne pismo z rekomendacją wysyłam do Ryanaira i oczywiście odmowa. Kolejnym krokiem jest wysłanie letter before action - czyli przedsądowego wezwania do zapłaty i także odmowa wypłaty odszkodowania. Więc pozew do sądu w Irlandii - small court w Swords - ( roszczenie do 2000 euro) . Co do pozwu opłata wynosi 25 euro, przyjmują tylko czeki albo gotówkę , żadnych przelewów , płatności kartą i innych form płatności , ja wysyłam gotówkę w liście poleconym na własną odpowiedzialność , na szczęście dochodzi. Muszę powiedzieć, że z sądem jest bardzo dobry kontakt przez maila odpowiadają, tego samego dnia na zapytania. Po dwóch miesiącach przychodzi mail z zapytaniem czy chcę iść na ugodę z Ryanairem - chcą mi wypłacić 500 euro - ale ja domagam się 3 x250 + 25 opłaty sądowej , czyli 775 euro, oczywiście odmawiam i domagam się całej kwoty. Po jakimś miesiącu dostaję maila od sądu, że zostało przyznane mi odszkodowanie w całej kwocie, a po dwóch tygodniach kasa jest na koncie, czyli po 9 miesiącach od lotu. Podsumowując, Ryanair będzie wszystko robił aby zniechęcić, część osób może odpuści, część nie wie co robić , część przystanie na ugodę. Oczywiście wszystkie informację zdobyłem na tym forum, do tego pomógł trochę kolega ExGliwice, który też z nimi walczył i też wygrał z tego co mi wiadomo, więc warto trochę czasu spędzić i walczyć do końca.


Brawo! Super, to się nazywa post ku pokrzepieniu serc :)
Teraz jeszcze proces karny im wytoczyć o masowe celowe wprowadzanie w błąd ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#773 PostWysłany: 07 Maj 2013 10:52 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
jabtom, brawo i gratulacje! jak widać łatwo nie jest, ale dla chcącego nic trudnego...
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#774 PostWysłany: 07 Maj 2013 11:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
jabtom napisał(a):
Witam. Udało mi się dostać odszkodowanie od Ryanaira. Opiszę swoja historię dla innych, którzy z nimi chcą walczyć :). Mianowicie w sierpniu miałem opóźniony lot z Alghero do Bergamo o 3 h i 40 min. ( niestety spóźniam się na lot do Polski, muszę wykupić lot na następny dzień za 100 euro od osoby i hotel za 100 euro, a lecę z żoną i dzieckiem , więc jestem 400 euro do tyłu). Po powrocie oczywiście pierwsze pismo do Ryanaira i odmowa z ich strony, że w żadnym wypadku nic nie dostanę. Więc wysyłam pismo do włoskiego ULC , oczywiście dostaję odpowiedź, po 2,5 miesiącach , że lot opóźniony z przyczyn technicznych i oni rekomendują wypłatę odszkodowania, ale jak chcę to mogę złożyć pozew do sądu, bo oni nie mają wpływu na linie. Kolejne pismo z rekomendacją wysyłam do Ryanaira i oczywiście odmowa. Kolejnym krokiem jest wysłanie letter before action - czyli przedsądowego wezwania do zapłaty i także odmowa wypłaty odszkodowania. Więc pozew do sądu w Irlandii - small court w Swords - ( roszczenie do 2000 euro) . Co do pozwu opłata wynosi 25 euro, przyjmują tylko czeki albo gotówkę , żadnych przelewów , płatności kartą i innych form płatności , ja wysyłam gotówkę w liście poleconym na własną odpowiedzialność , na szczęście dochodzi. Muszę powiedzieć, że z sądem jest bardzo dobry kontakt przez maila odpowiadają, tego samego dnia na zapytania. Po dwóch miesiącach przychodzi mail z zapytaniem czy chcę iść na ugodę z Ryanairem - chcą mi wypłacić 500 euro - ale ja domagam się 3 x250 + 25 opłaty sądowej , czyli 775 euro, oczywiście odmawiam i domagam się całej kwoty. Po jakimś miesiącu dostaję maila od sądu, że zostało przyznane mi odszkodowanie w całej kwocie, a po dwóch tygodniach kasa jest na koncie, czyli po 9 miesiącach od lotu. Podsumowując, Ryanair będzie wszystko robił aby zniechęcić, część osób może odpuści, część nie wie co robić , część przystanie na ugodę. Oczywiście wszystkie informację zdobyłem na tym forum, do tego pomógł trochę kolega ExGliwice, który też z nimi walczył i też wygrał z tego co mi wiadomo, więc warto trochę czasu spędzić i walczyć do końca.

wyciąg i oprawić w ramkę. Podepne do pierwszego posta link tutaj, może się ludziom przyda. Jeśli ktoś ma lepszy pomysł prosze o info ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#775 PostWysłany: 07 Maj 2013 11:29 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
Blackall napisał(a):
jabtom napisał(a):
Witam. Udało mi się dostać odszkodowanie od Ryanaira. Opiszę swoja historię dla innych, którzy z nimi chcą walczyć :). Mianowicie w sierpniu miałem opóźniony lot z Alghero do Bergamo o 3 h i 40 min. ( niestety spóźniam się na lot do Polski, muszę wykupić lot na następny dzień za 100 euro od osoby i hotel za 100 euro, a lecę z żoną i dzieckiem , więc jestem 400 euro do tyłu). Po powrocie oczywiście pierwsze pismo do Ryanaira i odmowa z ich strony, że w żadnym wypadku nic nie dostanę. Więc wysyłam pismo do włoskiego ULC , oczywiście dostaję odpowiedź, po 2,5 miesiącach , że lot opóźniony z przyczyn technicznych i oni rekomendują wypłatę odszkodowania, ale jak chcę to mogę złożyć pozew do sądu, bo oni nie mają wpływu na linie. Kolejne pismo z rekomendacją wysyłam do Ryanaira i oczywiście odmowa. Kolejnym krokiem jest wysłanie letter before action - czyli przedsądowego wezwania do zapłaty i także odmowa wypłaty odszkodowania. Więc pozew do sądu w Irlandii - small court w Swords - ( roszczenie do 2000 euro) . Co do pozwu opłata wynosi 25 euro, przyjmują tylko czeki albo gotówkę , żadnych przelewów , płatności kartą i innych form płatności , ja wysyłam gotówkę w liście poleconym na własną odpowiedzialność , na szczęście dochodzi. Muszę powiedzieć, że z sądem jest bardzo dobry kontakt przez maila odpowiadają, tego samego dnia na zapytania. Po dwóch miesiącach przychodzi mail z zapytaniem czy chcę iść na ugodę z Ryanairem - chcą mi wypłacić 500 euro - ale ja domagam się 3 x250 + 25 opłaty sądowej , czyli 775 euro, oczywiście odmawiam i domagam się całej kwoty. Po jakimś miesiącu dostaję maila od sądu, że zostało przyznane mi odszkodowanie w całej kwocie, a po dwóch tygodniach kasa jest na koncie, czyli po 9 miesiącach od lotu. Podsumowując, Ryanair będzie wszystko robił aby zniechęcić, część osób może odpuści, część nie wie co robić , część przystanie na ugodę. Oczywiście wszystkie informację zdobyłem na tym forum, do tego pomógł trochę kolega ExGliwice, który też z nimi walczył i też wygrał z tego co mi wiadomo, więc warto trochę czasu spędzić i walczyć do końca.

wyciąg i oprawić w ramkę. Podepne do pierwszego posta link tutaj, może się ludziom przyda. Jeśli ktoś ma lepszy pomysł prosze o info ;)


Ja mam pomysl na artykul lub instrukcje w puktach ;-) .. te kroki, ktore sie podejmuje sa dosc istotne.. jak wlasnie letter before action, ktory trzeba wyslac przed pojsciem do sadu, bo inaczej sad sie o to spyta, czy probowalismy ugody.. itd.. To samo przed pojsciem do ULC, ze trzeba miec pismo odmowne co do wyplaty odszkodowania z linii lotniczej.. W sumie to wszystko proste jak konstrukcja cepa, juz po fakcie, ale w sadzie nie zawsze wygrywa ten kto ma racje, tylko ten kto jest w stanie podejsc do procesu bez zadnych formalnych uchybien, ktore moge dyskwalifikowac.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#776 PostWysłany: 13 Maj 2013 09:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2012
Posty: 423
Loty: 55
Kilometry: 72 216
niebieski
Witam
Jak wypełnić formularz do polskiego ULC przy przyśpieszeniu lotu o 8 godzin wcześniej , bo na formularzu jest tylko do wyboru

"Opóźnienie (Opóźnienie wyniosło __ godzin) "czy jeśli tu wpisze -8 a w uwagach opisze problem to będzie to poprawne wypełnienie formularza?

I drugie pytanie moi znajomi lecący ze mną zapodziali gdzieś kopie biletu z numerem PNR ale umowę zakupu wycieczki z BP maja czy to wystarczy i czy moga sie powołać na mój numer PNR?
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#777 PostWysłany: 13 Maj 2013 09:50 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
@kkku: problem polega na tym, że "przyspieszenie" lotu czyli zmiana godziny na wcześniejszą nie jest objęte ochroną 261/2004. Przesłanką roszczeń dot. zryczałtowanego odszkodowania musi być opóźnienie w podróży powstałe w wyniku odwołania lotu, zmiany godziny odlotu na późniejszą, utraty przesiadki itp., a w razie "przyspieszenia" nie ma opóźnienia.

W zależności od okoliczności w tym wypadku (który lot został przyspieszony - tam czy powrotny) można reklamować w BP np. z uwagi na skrócenie o 8 h pobytu na miejscu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#778 PostWysłany: 13 Maj 2013 10:01 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2445
HON fly4free
@jabtom
Dzięki za relację :-) no i masz rację, rzadko kiedy kończy się to tylko na ULC, więc w sumie niewiele osób dociera aż tak daleko, jak Ty.
Ja mam sprawę z LOT-em, ale sam nie wiem właściwie jaki jest jej stan, bo (dotyczy lotu CDG-KRK) najpierw wysłałem do polskiego ULC, to był wynikający z mojej niewiedzy błąd. Oni, z urzędu, przekazali to pismo do francuskiego ULC. Obawiam się, że to jednak "wylądowało w koszu", bo przecież do polskiego ULC pisałem po polsku... :roll: a odpowiedzi od żabojadów nie ma już od 4 miesięcy... może powinienem do nich wysłać dedykowane pismo jeszcze raz. Czy ktoś ma doświadczenie z francuskim ULC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#779 PostWysłany: 13 Maj 2013 10:23 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
marek2011 napisał(a):
@kkku: problem polega na tym, że "przyspieszenie" lotu czyli zmiana godziny na wcześniejszą nie jest objęte ochroną 261/2004. Przesłanką roszczeń dot. zryczałtowanego odszkodowania musi być opóźnienie w podróży powstałe w wyniku odwołania lotu, zmiany godziny odlotu na późniejszą, utraty przesiadki itp., a w razie "przyspieszenia" nie ma opóźnienia.


Ciekawe. Moim zdaniem podpada to pod Artykuł 5, punkt 1c o ile poinformowanie było na mniej niż 14 dni przed lotem.

@kkku dorysuj na formularzu skargi dodatkowe pole [x] inne, opisano szczegółowo w uwagach. Proste.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#780 PostWysłany: 13 Maj 2013 11:06 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
@shiver: podejrzewam, że trudno w tym wypadku będzie uznać, że było to odwołanie lotu i zmiana biletu na wcześniejszy rejs na tej trasie, bo były to, jak domyślam się, loty czarterowe. W takim wypadku nie trzeba nic domalowywać na formularzu tylko określić sytuację jako odwołanie lotu. Ale to wątpliwe w tego typu przypadkach, choć oczywiście nie znam szczegółów tej sytuacji, być może ocena się zmieni jeśli nam je kkku przedstawi.

Samo przyspieszenie wylotu (tzn. zmiana godzin zaplanowanego rejsu na wcześniejsze) nie podlega niestety ochronie. Jest to jedna z niedoróbek 261/2004.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10250 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 513  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group