Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0 ... 0%93+EU261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1906 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 96  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Mar 2015 19:06 

Rejestracja: 25 Gru 2013
Posty: 2
Długo szukałem na forum porad w tej sprawie i nie udało mi się nic znaleźć dlatego jako, że działając na własną rękę udało mi się odnieść sukces (czytaj dostałem kasę od Ryanaira :-) to chciałbym się tym podzielić z pozostałymi :-)
Ubiegałem się o odszkodowanie za opóźniony lot - lądowanie powyżej 3h po czasie planowym i, co najważniejsze, opóźnienie nie jest spowodowane przez siły wyższe tj. warunki atmosferyczne, strajki, itp. W moim przypadku oficjalną przyczyną opóźnienia były "czynności operacyjne" (cokolwiek to znaczy:-).
Link do świetnie opisanych praw pasażera:
http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

W skrócie:
Lot: Warszawa Modlin - Londyn Stansted
Linia lotnicza: Ryanair
Planowana godzina wylotu: 06:30
Planowana godzina przylotu: 08:05
Rzeczywista godzina wylotu: 11:45
Rzeczywista godzina przylotu: 13:15
Informacja o opóźnieniu podana na lotnisku: około 06:00 (stojąc w kolejce do wejścia na pokład)
Przyczyna opóźnienia: czynności operacyjne

Co ciekawe zaraz po ogłoszeniu przyczyny opóźnienia dostałem maila od Ryanaira, że bardzo przepraszają za opóźnienie ale jako, że są to przyczyny od nich niezależne to żadne odszkodowanie mi się nie należy... Na szczęście nie do końca im uwierzyłem :-)
Znalezienie formularza kontaktowego na ich stronie też nie należy do rzeczy najłatwiejszych i najbardziej intuicyjnych... W tym celu zamieszczam screen shoty jak dotrzeć tam krok po kroku.
Dalej było już dość prosto:
1. postępujemy zgodnie z formularzem tj. wpisujemy nr lotu, swoje dane, przedruki karty pokładowej (u mnie z racji odprawy przez ich aplikację na telefon były to screen shoty z komórki), itp.
2. otrzymujemy automatyczne potwierdzenie mailowe, że formularz został dostarczony do Ryanair i został mu nadany nr xxxxxxxx
3. po ok 1-2 dniach roboczych dostajemy maila, że nasza prośba jest przetwarzana i potrwa to prawdopodobnie około 14 dni
4. po 25 dniach ciągle cisza... więc piszę do nich ponownie powołując się na nr sprawy xxxxxxxx
5. po 2 dniach dostaję informację, że Ryanair jest zmuszony wypłacić mi 250 EUR :-) i proszą o nr konta na jaki środki mają być przelane
6. podsyłam nr konta i po około 2 tygodniach środki rzeczywiście pojawiają się na rachunku :-)

Mam nadzieję, że powyższy opis komuś się przyda - ciężko mi powiedzieć czy "zawsze działa". Na pewno warto próbować :-)

Załączniki:
ryanair11.jpg
ryanair11.jpg [ 211.35 KiB | Obejrzany 85532 razy ]
ryanair222.jpg
ryanair222.jpg [ 106.32 KiB | Obejrzany 85532 razy ]
ryanair33.jpg
ryanair33.jpg [ 98.03 KiB | Obejrzany 85532 razy ]
ryanair4.jpg
ryanair4.jpg [ 165.58 KiB | Obejrzany 85532 razy ]


Ostatnio edytowany przez krasnal 19 Gru 2017 13:57, edytowano w sumie 4 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
19 ludzi lubi ten post.
15 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#2 PostWysłany: 17 Mar 2015 07:38 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 862
Gratulacje :) Widać Twój przypadek był łatwy i oczywisty ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 17 Mar 2015 10:48 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3802
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Moim zdaniem widać też zmianę w podejściu Ryanair. "Stary dobry" Ryan w życiu by niczego sam nie dał, dopóki naprawdę by nie musiał :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 22 Cze 2015 10:53 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 3
@wesoly

Leciałem tym samym samolotem i mam jeden problem nie wiem jak odzyskać kartę pokładową. Może ktoś tu może pomóc? Jak na stronie Ryanair chcę ponownie wydrukować kartę pokładową jest to pole nieaktywne, czy mogę zgłoszenie wysłać bez karty?

Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 22 Cze 2015 10:59 

Rejestracja: 23 Lis 2012
Posty: 1455
Loty: 8
Kilometry: 7 105
złoty
Nie pobierałeś pliku PDF ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 22 Cze 2015 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Kwi 2014
Posty: 511
Loty: 81
Kilometry: 99 157
Zeby tak Wizzair byl skory do wyplacenia mi moich 250 EUR za ponad 4h opoznienia :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 22 Cze 2015 18:49 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 3
ane.wald napisał(a):
Nie pobierałeś pliku PDF ?


Od razu wydrukowałem bez PDF. Obecnie nie mam karty pokładowej czy to oznacza iż mogę sobie darować?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 05 Gru 2015 21:00 

Rejestracja: 05 Gru 2015
Posty: 1
do wesoly.. dziekuje bardzo za instrukcje przydaly sie. Mialam opozniony lot 23,10 o 7 godzin z Warszwy do Londynu. Na polskim formularzu nie da sie wystapic o odzszkodowanie poniewaz trzeba zaznaczyc odpowiednia opcje a nie ma tam uwzglednionej tylko o odszkodowanie. Twoim sposobem udalo sie. zglosilam i czekalam. dostalam informacje po tygodniu ze nic z tego. jednak nie poddalam sie i opisalam cala sytuacje i to jak nas potraktowali (a potraktowali jak malpy w zoo) szkoda czasu na opisywanie. W kazdym razie po dwoch dniach po moim mailu dostalam informacje iz dostane odszkodowanie. Wlasnie wczoraj otrzymalam pieniadze :) Dzieki Tobie.POzdrawiam
Trzeba walczyc o swoje.
Góra
 Profil Relacje PM off
yarck lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 13 Maj 2016 20:46 

Rejestracja: 13 Maj 2016
Posty: 1
Również do wesoły...
Dziękuję Tobie bardzo za wyczerpujący i wszystko wyjaśniający post.
Chciałbym poinformować, że nie taki Ryanair "straszny jak go malują" :) i nawet od nich można uzyskać odszkodowanie.
Oczywiście tak jak w podziękowaniu pisałem bardzo byłeś pomocny i ułatwiłeś drogę dochodzenia do wypłacenia odszkodowania.
Leciałem także lotem Warszawa Modlin => Londyn Stansted (23.10.16) co moja przedmówczyni. U mnie nie było jakiejkolwiek odmowy. Po wypełnieniu formularza wszystko odbyło się zgodnie z Twoimi WESOŁY wytycznymi a terminy także zostały przez Ryanair zachowane (około 40 dni).
Dziękuję Ci raz jeszcze a do Innych, którzy walczą o odszkodowania życzę wytrwałości i dążenia do celu bo jednak można wygrać z tanimi liniami.
pozdrawiam serdecznie
eJo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 15 Cze 2016 16:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1975
srebrny
Czy ktoś się orientuje z jakiego powodu był opóźniony lot 13 czerwca z Ktw na Korfu o ponad 4 godziny?wiem że poprzedzająca rotacja tego samolotu to lot z Korfu do Ktw. Ponoć rano były mega opady i nie wiem czy przypadkiem przez pół dnia nie lądowały tam żadne samoloty,gdzie można sprawdzić czy lądowały na Korfu samoloty innych przewoźników ok godz 17-18?

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 15 Cze 2016 16:28 

Rejestracja: 19 Kwi 2014
Posty: 370
niebieski
http://www.flightstats.com/
Wystarczy wpisać kod lotniska (CFU), wybrać 13 czerwca i godziny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 15 Cze 2016 17:52 

Rejestracja: 29 Cze 2011
Posty: 12
Witam,
miałam opóźniony lot 9 czerwca z Modlina -> Stansted o 7 godzin.
Podesłany przez Panią z Chat online formularz w j. polskim nie obejmuje opcji odszkodowania.
Czy ktoś może mi pomóc znaleźć ten formularz - nie mogę rozczytać screenów @Wesoły.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 15 Cze 2016 18:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Maj 2014
Posty: 853
Loty: 69
Kilometry: 88 393
srebrny
http://frd.ie/help/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 15 Cze 2016 18:25 

Rejestracja: 29 Cze 2011
Posty: 12
@sliwa122 - dzięki wielkie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 16 Cze 2016 13:50 

Rejestracja: 29 Cze 2011
Posty: 12
Wczoraj wysłałam zgłoszenie - wnioskując o odszkodowanie a dzisiaj rano dostałam maila :

Dear Customer

Thank you for your e-mail.
On behalf of Ryanair, we sincerely apologize for the delay of your recent flight with us.

We kindly request you to fill the EU261 Flight Expenses Claim Form in case of applying for a compensation for a flight delay which can be accessed by clicking here. We also ask you fill as much details as you can in order to speed up the process and to advise accordingly.

We cannot guarantee that the compensation will be granted for sure but in regard with the circumstances upon submitting the claim we will investigate if the compensation could be provided, we kindly request you to attach any applicable receipts or details in connection with the delay.


Should you have further questions please do not hesitate to contact us.

The Customer Service Team

For and on Behalf of
RYANAIR LIMITED
[size=85]
[/size]

Odsyłają mnie do uzupełnienia formularza https://eu261claims.ryanair.com/?lg=PL, który nie pozwala na wybranie możliwości starania się o odszkodowanie a jedynie zwrot kosztów.
Co poradzicie w takiej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 16 Cze 2016 14:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1027
Loty: 184
Kilometry: 197 717
srebrny
https://contactform.ryanair.com/?cr=eu261&lg=en&id=78
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 17 Cze 2016 12:15 

Rejestracja: 29 Cze 2011
Posty: 12
Niestety, Ryanair uparcie nadal twierdzi, że powinnam uzupełnić formularz -https://eu261claims.ryanair.com/ i jak głupi mi wmawia, że tylko taką drogą mogę uzyskać odszkodowanie a tu niestety - nie ma opcji odszkodowania tylko zwrot poniesionych kosztów np w restauracji.
Podjęłam już 3 próby kontaktu z nimi i 3 próby kończą się przesłaniem do mnie tego formularza.
Chyba nie mam wyjścia i muszę skierować się do ULC.
Jakie są wasze doświadczenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 17 Cze 2016 12:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 794
srebrny
Z tego co pamiętam to też wypełniałem ten formularz i mimo, że nie było tam osobnej pozycji, żeby wpisać kwotę odszkodowania to w treści jasno zaznaczyłem o co mi chodzi. W którymś z pól wpisałem ponadto kwotę 250 euro (lot do 1500 km), ale już nie pamiętam w którym. Myślę, że możesz śmiało składać wniosek na tym formularzu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 20 Cze 2016 00:05 

Rejestracja: 03 Kwi 2016
Posty: 109
Witam,

Wczoraj miałam pierwszy raz duże opóźnienie w Ryanairze lecąc z Dublina do Londynu Luton. Planowy odlot był o 21:50, wylecieliśmy o godzinie 00:30, dolecieliśmy na miejsce o 01:20. Do tego nie zorganizowano dla nas autobusów i przez kolejne 20 min siedzieliśmy w samolocie-nie mogli nas z niego wypuścić na płytę lotniska. Po 20 minutach okazało się że dysponują tylko jednym autobusem, który zabrał wszystkich ludzi na dwie raty (ja i znajomi załapaliśmy się dopiero na drugi kurs tego autobusu), więc w zasadzie połowa ludzi z samolotu musiała czekać dodatkowe 15 minut. Lotnisko opuściliśmy po 2 w nocy. Czekając w Dublinie na lotnisku dostaliśmy kartki wedle których jeśli lot jest opóźniony dłużej niż 2h (lot do 1500km)-przysługuje nam odszkodowanie 250 euro. Teraz sprawdzam stronę Ryanaira i mowa jest tutaj o trzech godzinach (co jest niezgodne z informacją jaką dostaliśmy w Dublinie). Przyczyną opóźnienia nie były warunki pogodowe-wszystkie inne loty normalnie wystartowały. Więc zakładam że to raczej ich nieogarnięcie. I tu moje pytanie:

czy mógłby ktoś potwierdzić jak to jest z czasem opóźnienia? Czy odszkodowanie przysługuje po 2 czy 3 godzinach?
Bo ogólnie nawet jeśli ma być 3h-to jak dodam ich nieogar, niezorganizowanie tych autobusów na lotnisku itd-to wyjdzie te 3h.


Ostatnio edytowany przez Ami_Ami, 20 Cze 2016 01:07, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 20 Cze 2016 01:04 

Rejestracja: 09 Lut 2012
Posty: 150
Czy ktoś moze ma jakieś doświadczenia z Norwegianem w kwestii odszkodowania za opóźniony lot?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1906 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 96  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group