Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9415 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 471  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 22 Kwi 2011 22:26 

Rejestracja: 22 Kwi 2011
Posty: 26
Kwestię odszkodowań za odwołane i opóźnione loty reguluje rozporządzenie 261/2004
Oprócz prawa do opieki, pasażerom opóźnionych lub odwołanych lotów przysługują ryczałtowe, niezależne od rzeczywiście poniesionych kosztów odszkodowania obliczane zgodnie z zasadami wskazanymi w art. 7 w zw. z art. 6:
- loty do 1500 km - 250 euro
- loty wewnatrzwspólnotowe dłuższe niż 1 500 kilometrów i wszystkie inne loty o długości pomiędzy 1500 a 3500 kilometrów - 400 euro
- pozostałe loty - 600 euro
Odległości mierzone są metodą trasy po :arrow: ortodromie (art. 7 ust. 4), w praktyce ULC na podstawie danych z tych stron:
http://www.world-airport-codes.com/dist/?a1=GDN&a2=FCO
http://www.gcmap.com/mapui?P=GDN-FCO&MS=wls&DU=km

Odszkodowanie za odwołane loty wynika wprost z rozporządzenia, odszkodowanie za opóźnienie jest efektem wyroku Trybunału Sprawiedliwości z dnia 19 listopada 2009 r. sygn. C-402/07 (swoją drogą krytykowanego za faktyczne prawotwórstwo).

Standardowa odpowiedź linii brzmi mniej więcej tak:
Cytuj:
W nawiązaniu do zapytania dotyczącego odszkodowania uprzejmie informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 261/2004 zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Usterka techniczna samolotu regularnie serwisowanego jest uważana za „nadzwyczajną okoliczność” i w tym przypadku przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania.

I rzeczywiście, zgodnie z art. 5 ust. 3 obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych srodków.
Należy to czytać łącznie z motywem (wstępne założenia na początku tekstu) 14 Rozporządzenia:
(14) Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.
Krótko mówiąc - usterka techniczna samolotu regularnie serwisowanego nie powinna być uważana za „nadzwyczajną okoliczność”. Podobne stanowisko jest wyrażone w wyroku Trybunału Sprawiedliwości o sygnaturze C-549/07.
W przypadku odmowy wypłaty to na przewoźniku spoczywa obowiązek wykazania, że nie mógł uniknąć sytuacji, w której zaistniałe nadzwyczajne okoliczności skutkowały odwołaniem lotu. W praktyce nie będzie tego oczywiście wykazywał pasażerowi, tylko odpowiedniej instytucji, w naszym wypadku jest to ULC, za pośrednictwem którego należy składać :arrow: skargę.

Ja akurat jestem prawnikiem i chciało mi się powalczyć (trzeba napisać trochę pism, trwało to ok 3 miesięcy), ale dzięki temu 4 osoby otrzymały odszkodowanie po 250 euro za 3,5 godzinne opóźnienie.

Szczerze mówiąc uważam odszkodowanie w takich wysokościach (250/400/600 euro) za mocno przesadzone, ale Qui iure suo utitur, neminem laedit ;) Oby tylko nie skutkowało to podwyższeniem cen wszystkich biletów...
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży
#2 PostWysłany: 23 Kwi 2011 19:22 

Rejestracja: 23 Sty 2011
Posty: 20
A jak jest z terminami przy składaniu wniosku o takie odszkodowanie? Czy jest określony jakiś termin, w którym należy to zrobić, czy też można sobie np. po dwóch latach przypomnieć o sprawie i walczyć o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 23 Kwi 2011 22:36 

Rejestracja: 22 Kwi 2011
Posty: 26
http://www.ulc.gov.pl/index.php?option= ... temid=45#6
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 24 Kwi 2011 00:29 

Rejestracja: 18 Gru 2010
Posty: 452
@mikowhy - czy jest szansa na wywalczenie odszkodowania za lot z lipca ubieglego roku, ktory zostal odwolany i na miejsce docelowe dotarlem innym samolotem okolo 4 godziny po planowanym harmonogramie? oficjalnym tlumaczeniem przewoznika byla awaria silnika w samolocie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 24 Kwi 2011 23:53 

Rejestracja: 22 Kwi 2011
Posty: 26
o ile w umowie z przewoźnikiem nie ma jakichs zastrzeżeń co do terminu składania wniosków, to tak
w każdym razie próba gratis - najpierw pismo do przewoźnika, potem do ULCu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 25 Kwi 2011 13:12 

Rejestracja: 18 Gru 2010
Posty: 452
chodzi o LOT, zatem:

Cytuj:
17.2.
TERMIN NA WNIESIENIE POZWU
Prawo do odszkodowania wygasa, jeżeli nie wniesiono pozwu w ciągu dwóch lat od daty przylotu do portu przeznaczenia lub w ciągu dwóch lat od dnia, w którym samolot powinien przylecieć lub przewóz został przerwany. Sposób obliczenia powyższego terminu określa prawo właściwego sądu.


http://www.lot.com/web/lot/conditions-of-carriage

o terminie reklamacji nic nie znalazlem (poza uszkodzonym bagazem), wiec rozumiem, ze wlasciwym zapisem jest powyzszy?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 09 Lip 2011 00:00 

Rejestracja: 22 Lut 2011
Posty: 5
Witam,

w poniedzialek odbywalam lot na trasie Warszawa - Boston przez Islandie. Lot na trasie Warszawa - Reykjavik zostal opozniony o dwie godziny i po przylocie do Islandii okazalo sie ze samolot do Bostonu juz odlecial. Zaproponowano nam lot nastepnego dnia i zapewniono hotel i wyzywienie. Czy w tej sytuacji mam prawo do ubiegania sie o odzzkodowanie 600 euro? Zdaje sobie sprawe ze Islandia jest w tej chwili krajem kandydujacym do UE, ale znalazlam informacje ze w przypadku odwolania lotu linie uznaja rozporzadzenie nr 261/2004. Zastanawiam sie wiec czy w moim przypadku mam prawo sie powolac na to rozporzadzenie?
Bede wdzieczna za Wasze sugestie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 09 Lip 2011 09:06 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7832
HON fly4free
Rozporządzenie nie chroni niestety przesiadki czyli sytuacji, w ktorej z powodu nieregularności przy pierwszym segmencie lotu pasażer nie zdazył na kolejny lot (bez znaczenia jest to czy ma go na jednym czy kilku biletach); co do pierwszego lotu wszystko zalezy od dokładnego opóźnienia i jego przyczyny , ale żeby można było ewentualnie dochodzic odszkodowania opóźnienie musiałoby by wieksze niż 3 h na tej trasie na której leciałaś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 10 Lip 2011 21:21 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 362
niebieski
Z tego co widzę na stronach przewoźnika to p0rawdopodobnie kupiłeś na jednym bilecie. W tym wypadku możesz ubiegać się o odszkodowanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 10 Lip 2011 22:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7832
HON fly4free
barrob1 napisał(a):
Z tego co widzę na stronach przewoźnika to p0rawdopodobnie kupiłeś na jednym bilecie. W tym wypadku możesz ubiegać się o odszkodowanie.

Niestety nie jest tak do konca - i to wielka wada rozporządzenia unijnego, ktora jak dotąd nie została naprawiona stosownym orzecznictwem ETS. W przypadku, gdy podroz jest na jednym bilecie a nieregularność polega na tym, że pasażer spoźnil sie na lot przesiadkowy (kolejny segment podroży), odszkodowanie może wchodzić w grę, co do zasady tylko wowczas, gdy są spełnione przesłanki w stosunku do pierwszego segmentu - czyli już na starcie podroży musi nastąpić odpowiednio duże opoźnienie i to z przyczyn, które ewentualnie nie wylaczają odp. przewoźnika. innymi slowy nawet jeśli faktyczne opóźnienie w naszej podoży wynosi 24 h bo nie zdązyliśmy na samolot na inny kontynent w wyniku np. 30 minutowego spoźnienia pierwszego lotu, odszkodowanie nie przysluguje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 13 Lip 2011 07:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Cze 2011
Posty: 33
Loty: 376
Kilometry: 610 200
Witam. Gdzie moglbym zlozyc wniosek o odszkodowanie przy opoznionym o 8 godzin locie na trasie Porto - Gran Canaria, linie Ryanair? Czy nalezy to zglosic do jakiegos urzedu portugalskiego czy irlandzkiego, czy tez hiszpanskiego? :) Ewentualnie, gdzie moglbym znalesc jakies konkretne informacje na ten temat? Z gory dzieki za pomoc. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 20 Lip 2011 18:34 

Rejestracja: 20 Lip 2011
Posty: 1
Odwołali mi dzisiaj lot z Katowic do Warszawy. Zaproponowali mi przejazd autobusem do Karkowa i lot z Krakowa do Warszawy. Zgodziłem się na takie warunki. W Warszawie byłem ok. 1:30h później niż planowana godzina lądowania z Katowic. Mam prawo do reklamacji i odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 31 Lip 2011 12:32 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
Dobry. :)

2 dni temu przyleciałem z Korfu z międzylądowaniem na Peloponez do Warszawy z 10,5 godzinnym opóźnieniem. Lot obsługiwał EnterAir (linia czarterowa), ale kupiłem go od TUI Poland. Agent, który mi sprzedał bilet, powiedział, żeby pisać reklamację do TUI - mam prawo do 250 euro odszkodowania, przyczyna opóźnienia to usterka.

1) Czy na pewno pisać do TUI? Nie chcę żeby po 6 tygodniach (taki jest czas na odpowiedź), TUI powiedziało - proszę pisać do EnterAir.
2) Kwestia odległości - chyba luka w prawie UE. Licząca się do odszkodowania odległość Korfu - Warszawa to 1400km, ale wliczając międzylądowanie na Peloponez (jest w przeciwnym kierunku niż Warszawa), jest ponad 1700km. Ale Korfu-Warszawa się liczy, więc niby mam prawo tylko do 250 euro. A ludzie, którzy wsiedli na Peloponez, chociaż lecieli krócej niż ja, mają prawo do 400 euro. Czy tak jest zgodnie z prawem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 31 Lip 2011 12:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7832
HON fly4free
MM93 napisał(a):
Dobry. :)

2 dni temu przyleciałem z Korfu z międzylądowaniem na Peloponez do Warszawy z 10,5 godzinnym opóźnieniem. Lot obsługiwał EnterAir (linia czarterowa), ale kupiłem go od TUI Poland. Agent, który mi sprzedał bilet, powiedział, żeby pisać reklamację do TUI - mam prawo do 250 euro odszkodowania, przyczyna opóźnienia to usterka.

1) Czy na pewno pisać do TUI? Nie chcę żeby po 6 tygodniach (taki jest czas na odpowiedź), TUI powiedziało - proszę pisać do EnterAir. PISZ BEZPOŚREDNIO DO PRZEWOŹNIKA W SPRAWIE ODSZKODOWANIA, RÓWNOLEGLE MOZESZ ZŁOZYĆ REKLAMACJĘ DO BIURA TURYSTYCZNEGO JEŻELI NA MIEJSCU W ZWIĄZKU Z OPÓŹNIENIEM COŚ BYLO NIE TAK. JEŻELI OTRZYMASZ Z ENTER AIR ODMOWĘ BO NP. STWIERDZĄ, ŻE OPOŹNIENIE WYNIKALO Z USTERKI SAMOLOTU, KTÓRA BYŁA NIEPRAWIDZIANA I JAKO TAKA WYŁĄCZA NA ZASADZIE "SIŁY WYŻSZEJ" ICH ODPOWIEDZIALNOŚC, MOŻESZ ZLOZYĆ SKARGĘ DO ULC KTORY PRZWPROWADZI POSTĘPOWANIE WYJAŚNIAJĄCE W TEJ SPRAWIE.
2) Kwestia odległości - chyba luka w prawie UE. Licząca się do odszkodowania odległość Korfu - Warszawa to 1400km, ale wliczając międzylądowanie na Peloponez (jest w przeciwnym kierunku niż Warszawa), jest ponad 1700km. Ale Korfu-Warszawa się liczy, więc niby mam prawo tylko do 250 euro. A ludzie, którzy wsiedli na Peloponez, chociaż lecieli krócej niż ja, mają prawo do 400 euro. Czy tak jest zgodnie z prawem?
MIAŁEŚ WYKUPIONY PRZELOT NA OKREŚLONEJ TRASIE Z/DO I TA ODLEGLOŚĆ JEST ISTOTNA Z PKT. WIDZENIA EWENTUALNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI; EWENTUALNE PORTY POŚREDNIE NIE MAJĄ ZNACZENIA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 31 Lip 2011 15:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
MM93 napisał(a):
Dobry. :)

2 dni temu przyleciałem z Korfu z międzylądowaniem na Peloponez do Warszawy z 10,5 godzinnym opóźnieniem. Lot obsługiwał EnterAir (linia czarterowa), ale kupiłem go od TUI Poland. Agent, który mi sprzedał bilet, powiedział, żeby pisać reklamację do TUI - mam prawo do 250 euro odszkodowania, przyczyna opóźnienia to usterka.

1) Czy na pewno pisać do TUI? Nie chcę żeby po 6 tygodniach (taki jest czas na odpowiedź), TUI powiedziało - proszę pisać do EnterAir.
2) Kwestia odległości - chyba luka w prawie UE. Licząca się do odszkodowania odległość Korfu - Warszawa to 1400km, ale wliczając międzylądowanie na Peloponez (jest w przeciwnym kierunku niż Warszawa), jest ponad 1700km. Ale Korfu-Warszawa się liczy, więc niby mam prawo tylko do 250 euro. A ludzie, którzy wsiedli na Peloponez, chociaż lecieli krócej niż ja, mają prawo do 400 euro. Czy tak jest zgodnie z prawem?

prawdopodobnie tez bede walczyl z enterairem - znajomi lecieli z KTW do SSH (albo Hurghada, nie pamietam) i mieli opozniony pierwszy lot o ponad 12 (!) godzin.
Poki co mam zamiar wyslac pismo do Entera, w koncu oni sa przewoznikiem, TUI (czy inne biuro) ma z nimi jedynie umowe o przewóz/przelot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 31 Lip 2011 21:23 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
No właśnie, do TUI można mieć najwyżej pretensje, że straciło się np. jeden dzień pobytu, o ile miało się wykupiony pobyt, a nie tylko lot.

Tak tez mi się wydawało, dopytałem tutaj, zadzwoniłem do TUI i w moim przypadku - czyli powrót i chodzi mi tylko o opóźnienie samolotu, to do EnterAir. W internecie dużo jest narzekań na jej spóźnienia.

Pisząc pismo polecam od razu wytrącić im argument o "nadzwyczajnych okolicznościach", wtedy najwyżej napiszą tylko jedno pismo odrzucające wniosek o odszkodowanie i od razu możesz pisać do ULC, zamiast wymieniać korespondencję czy usterka jest zwyczajna czy nie.

Cytuj:
Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości o sygnaturze C-549/07:

Okoliczność, że przewoźnik lotniczy przestrzegał minimalnych wymogów w zakresie przeglądów statku powietrznego, nie może sama w sobie wystarczyć dla wykazania, że ten przewoźnik podjął „wszelkie racjonalne środki” w rozumieniu art. 5 ust. 3 Rozporządzenia 261/2004, a w konsekwencji dla zwolnienia go z ciążącego na nim obowiązku wypłacenia odszkodowania, o którym mowa w Rozporządzeniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 31 Lip 2011 21:33 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7832
HON fly4free
Przewoźnicy bardzo często automatycznie powołują sie na nadzwyczajność sytuacji w razie opóźnień spowodowanych usterkami maszyn, ale równie często te usterki nie mają absolutnie charakteru nadzwyczajnego - nie wiem oczywiście jak było w tym konkretnym przypadku, bo inna jest sytuacja, gdy np. samolot uległ niespodziwanemu uszkodzeniu w wyniku błędu obsługi handlingowej przed odlotem do Grecji, inna gdy na danym lotnisku co drugi samolot jest uszkadzany przez obslugę i przewoźnik zdaje sobie z tego sprawę i powinien brać to pod uwagę przy planowaniu siatki połączeń z tego lotniska, a jeszcze inna gdy po raz 5 w ciągu miesiąca zespusł się w nim ten sam podzespół, ale sądzę, że szanse na odszkodowanie są spore.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 10 Sie 2011 12:48 

Rejestracja: 22 Kwi 2011
Posty: 26
Blackall napisał(a):
prawdopodobnie tez bede walczyl z enterairem - znajomi lecieli z KTW do SSH (albo Hurghada, nie pamietam) i mieli opozniony pierwszy lot o ponad 12 (!) godzin.
Poki co mam zamiar wyslac pismo do Entera, w koncu oni sa przewoznikiem, TUI (czy inne biuro) ma z nimi jedynie umowe o przewóz/przelot.

To, kto obsługiwał połączenie czarterowe nie ma znaczenia, nie byłeś stroną tej umowy, tylko umowy z biurem podróży TUI i to ew. od nich na podstawie innych przepisów (poczytaj umowę i rekulamin TUI) możesz domagać się odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 10 Sie 2011 14:05 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7832
HON fly4free
mikowhy napisał(a):
Blackall napisał(a):
prawdopodobnie tez bede walczyl z enterairem - znajomi lecieli z KTW do SSH (albo Hurghada, nie pamietam) i mieli opozniony pierwszy lot o ponad 12 (!) godzin.
Poki co mam zamiar wyslac pismo do Entera, w koncu oni sa przewoznikiem, TUI (czy inne biuro) ma z nimi jedynie umowe o przewóz/przelot.

To, kto obsługiwał połączenie czarterowe nie ma znaczenia, nie byłeś stroną tej umowy, tylko umowy z biurem podróży TUI i to ew. od nich na podstawie innych przepisów (poczytaj umowę i rekulamin TUI) możesz domagać się odszkodowania.

Ma znaczenie i roszczenia o zryczałtowane odszkodowanie z tytułu opoźnienia lotu kieruje się do przewoźnika, charakter czarterowy lotu nie ma tu znaczenia. To oczywiście nie wyklucza roszczeń do turoperatora w związku ze szkodą powstała w yniku opóźnienia (np. skrócony pobyt na miejscu, dodatkowe koszty, jeżeli turoperator ich nie pokrył na miejscu itd.)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 10 Sie 2011 15:11 

Rejestracja: 22 Kwi 2011
Posty: 26
Poczytałem pod tym katem rozporządzenie 261/2004 oraz regulamin TUI (m.in. str. 18), masz rację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9415 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 471  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group