Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 466 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 29 Kwi 2012 14:55 

Rejestracja: 29 Lis 2010
Posty: 51
Witam,

Moi rodzice lecieli dziś Lufthansą z Berlin Tegel przez Monachium (lądowanie i przesiadka - bilet kupiony na całą podróż) do Aten. Nadali 3 bagaże rejestrowane w Berlinie i tylko 1 z nich doleciał do Grecji. Zgłosiliśmy reklamacje w biurze bagażowym w Atenach z adresem zamieszkania 100 km od lotniska i zapewnienie, że bagaże zostaną nam dostarczone. W sobotę 5 maja mają powrót na Tegel.

Czy zdarzyła Wam się podobna sytuacja kiedyś? Jaki czas ma lufthansa na dostarczenie bagażu pod wskazany adres?

Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 29 Kwi 2012 14:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3033
srebrny
Zdarza się i to nie tylko w Lufthansie.
bagaż doleci pewnie kolejnym samolotem do Aten, a potem lokalnym kurierem więc czas dostarczenia nie powinien przekroczyć 24 h.
Natomiast rodzice mogą starać sie o zwrot kosztów ewentualnych zakupów na miejscu obejmujących najpotrzebniejsze rzeczy (ubrania, kosmetyki).
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 29 Kwi 2012 15:12 

Rejestracja: 29 Lis 2010
Posty: 51
Jak wtedy odzyskać kasę za takie rzeczy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 29 Kwi 2012 15:51 

Rejestracja: 07 Lut 2012
Posty: 134
Mi sie zdarzylo w Lufie na trasie WRO-MUC-ATH. Z Wro przylecial spozniony tak ze ledwo dobieglem do swojej bramki ale bagaz nie zdazyl.
W Atenach zglosilem brak, sprawdzili ze zostal w MUC i obiecali ze jutro doleci i do hotelu dowioza(dowiezli). Dostalem tez "zestaw kosmetyczny zagubionego turysty" wiec nie kupowalem niczego i nie bawilem sie w rachunki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 29 Kwi 2012 15:56 

Rejestracja: 03 Kwi 2012
Posty: 311
Po tym jak juz bagaz wroci do rodzicow, Ci musza sprawdzic czy niczego nie brakuje.

Co do potrzeby zakupienia kosmetykow i ubran, na pewno jest jakis limit dzienny.
No i rodzice beda musieli zachowac wszystkie paragony na dowod poniesionych kosztow.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 29 Kwi 2012 20:06 

Rejestracja: 29 Lis 2010
Posty: 51
OK. Na razie powiedziałem im, że mają zbierać paragony na jakieś niewielkie kwoty typu podstawowe kosmetyki i podstawowe ubranie. W konwencji montrealskiej wyczytałem, że pasażerowi, któremu zagubiono bagaż przysługuje 20 euro za każdy 1 kg w przypadku zniszczenia bądź zagubienia bagażu.

W Monachium mieli 50 minut między jednym samolotem a drugim. Z Berlina samolot startował bez opóźnień.

Najbardziej martwi mnie fakt, że podali adres hotelu w którym obecnie przebywają, a na stronach Lufthansy jest napisane, że w przeciągu do 7 dni dostarczają takie zguby, a tymczasem powrotny samolot mają już za dni 5.

Jak tylko będę wiedział jak dalej się ta sprawa potoczy to napiszę - może przyda się to przyszłym podróżującym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 29 Kwi 2012 20:43 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3033
srebrny
Gdyby (co raczej malo prawdopodobne) nie doleciał do momentu w którym opuszczają Grecję, muszą to poprostu zgłosić agentowi Lufthansy na lotnisku tak aby przekierowali bagaż na nowy adres.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 29 Kwi 2012 21:23 

Rejestracja: 29 Lis 2010
Posty: 51
Jest zgłoszone - dwa adresy:tymczasowy i stały - w systemie http://www.worldtracer.aero/filedsp/LH_en.htm można sobie podglądać status sprawy po wpisaniu numeru i nazwiska. Jedna walizka już się znalazła - rozpoczął się proces przesyłki - druga nadal ma status "nieodnaleziono". :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 29 Kwi 2012 21:32 

Rejestracja: 27 Mar 2012
Posty: 183
niebieski
Nie przejmuj się, zdarza się każdemu przewoźnikowi.
Sprawdź tylko przy kurierze, czy w środku w walizkach jest kompletna zawartość. Mnie raz tak zaj*** perfumy (PRG), a raz wagon fajek (również PRG). Niezłym pomysłem jest również szybkie przeważenie walizki - w miarę widać, czy czegoś nie brakuje. Aczkolwiek mnie kiedyś dorzucili nadpitą flaszkę, żeby się waga zgadzała - zawartości nie miałem odwagi wypić jako rekompensaty za ukradzione graty.

Jak czegoś brakuje, to od razu spisuj protokół. Niech się kurier bulwersuje, ale ma obowiązek spisać reklamację, jeżeli byłoby coś nie tak.

POWODZENIA!
_________________
Szukasz info o Vegas? Zapraszam serdecznie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 29 Kwi 2012 22:18 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3033
srebrny
Tak to dobra rada.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 30 Kwi 2012 01:35 

Rejestracja: 03 Kwi 2012
Posty: 28
mileq napisał(a):
Aczkolwiek mnie kiedyś dorzucili nadpitą flaszkę, żeby się waga zgadzała - zawartości nie miałem odwagi wypić jako rekompensaty za ukradzione graty.

hehe, ciekawe skąd się tam wzięła :p Ja cieszę się ,że mi nigdy nie zagubiono bagażu, ostatnio gdzieś czytałem ,że statystycznie coraz rzadziej giną bagaże ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 30 Kwi 2012 18:53 

Rejestracja: 29 Lis 2010
Posty: 51
Bagaże się znalazły. Pierwszy dojechał kurierem - bez uszkodzeń, drugi ma status "w trakcie dostarczania". Być może po powrocie będziemy się domagać zwrotu kosztów ubioru/kosmetyków, ale to jeszcze do przemyślenia jakie to były koszty. Dziękuje Wam za pomoc.

Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 30 Kwi 2012 19:13 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 541
Loty: 58
Kilometry: 98 553
Niech rodzice w międzyczasie zbierają wszystkie paragony i dowody zakupu najpotrzebniejszych rzeczy (kosmetyki, szczoteczki do zębów, bielizna, koszule, itp). Pamiętaj, że na prośbę o zwrot kosztów macie do 21 dni od doręczenia bagażu.
szczegóły:

http://www.lufthansa.com/pl/en/Liability-and-insurance
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 30 Kwi 2012 21:12 

Rejestracja: 29 Lis 2010
Posty: 51
Dokładnie. Jak tylko wrócą to muszę zobaczyć te paragony i poproszę o należny mi zwrot (konwencja montrealska).

Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 24 Lip 2012 18:15 

Rejestracja: 09 Kwi 2011
Posty: 149
Podepnę się pod temat. Mi bagaż zgubiła Alitalia. Bagaż dostałem jakoś po 24h a było to około 3 czerwca. Od tego czasu mailuje i faxuje z nimi i sprawa stoi. Na początku całkiem ok, ale od momentu jak podałem numer konta to Alitalia się nie odzywa i nie odpisuje na maile. Z ich strony wynika, że reklamacje bagażowe są tylko na maila i fax. Co więc zrobić, jeśli dopełniłem wszystkich formalności a firma się nie odzywa. Chodzi o zwrot kasy za podstawowe rzeczy, ale tanio nie było bo to w Tokio.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 25 Lip 2012 10:33 

Rejestracja: 15 Wrz 2011
Posty: 541
Loty: 58
Kilometry: 98 553
Niestety, z Alitalią tak jest... Najszybszym sposobem wywołania ich reakcji jaki znam, to napisanie posta na ich murze na Facebooku, zazwyczaj w ciągu kilkunastu minut do paru godzin ktoś na taki post odpowie i powie ci z kim się skontaktować. Jeśli nie będzie postępów, to po prostu przypominaj się na ich murze z kolejnymi wiadomościami - ostatnio dbają o to, żeby inni nie mogli przeczytać jakie są z nimi problemy.
http://www.facebook.com/alitalia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 28 Wrz 2012 07:47 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 2747
srebrny
|...o...| napisał(a):
znajomi jego wracajac z Marsyli Lufthansa stracili dwie walizki, byl to oryginalne LV cos po 3000EUR sztuka.

Jakby mnie było stać na walizkę za 3000€ to chyba bym podróżował prywatnym odrzutowcem a nie jakąś tam ciocią Lufą :P
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 28 Wrz 2012 10:04 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 924
srebrny
mucha napisał(a):
|...o...| napisał(a):
znajomi jego wracajac z Marsyli Lufthansa stracili dwie walizki, byl to oryginalne LV cos po 3000EUR sztuka.

Jakby mnie było stać na walizkę za 3000€ to chyba bym podróżował prywatnym odrzutowcem a nie jakąś tam ciocią Lufą :P

no właśnie.
to tak jakby wysyłać sztabki złota zwykłą poczta...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 28 Wrz 2012 10:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 485
Czy torba za 3000e sama nosi bagaze? :roll:
Swoja droga, jesli nie mieli rachunkow to jak mogli liczyc na to ze ktokolwiek wyplaci im odszkodowanie w takiej kwocie...? Kazda firma ma jakis tam maksymalny prog "declared value", a dodatkowe ubezpieczenie moze go ewentualnie powiekszyc. Inaczej kazdy z ruska torba z targowiska mowilby ze to Louis Vuitton i to nie za 3 a 10tys e, jak szalec to szalec.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 28 Wrz 2012 16:36 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 924
srebrny
|...o...| napisał(a):
Odezwalo sie maluczkie polskie ego ze nie stac kogos na takie walizki ?? ...

nie stać go na nowe? :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 466 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group