Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#781 PostWysłany: 17 Maj 2013 09:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2011
Posty: 48
Prosze o info od kogos zorientowanego gdyz niestety nie zdaze przeczytac watku
Mam dzis wieczor lot z chani do wroclawia -ryanair ale ze wzgledu na pogode (burze wiatr powyzej 25km/h a wieczorem ma byc gorzej) cos czuje ze lot moze byc opozniony albo odwolany :/
Co wtedy? Co mam robic, czy cos mi sie nalezy (nocleg, posilek, kolejny lot?)
Wiem ze byl jakis przedzial godzinowy ale czy to wchodzi w gre w przypadku zlych warunlow atmosferycznych a nie winy przewoznika?
_________________
Gdyby tak można było codziennie mieszkać gdzie indziej....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#782 PostWysłany: 17 Maj 2013 10:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2172
srebrny
Jestes we wlasciwym temacie, poczytaj.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#783 PostWysłany: 17 Maj 2013 10:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2011
Posty: 48
Z tym czyt gorzej bo mi co chwile internet w komorce znika
_________________
Gdyby tak można było codziennie mieszkać gdzie indziej....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#784 PostWysłany: 17 Maj 2013 12:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7695
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
Przypadek: lot czarterowy zakupiony przez biuro podróży które wystawiło rezerwację, a następnie zmieniło czas powrotu o 8 godzin wcześniej (jednoczesna zmiana dnia powrotu).
Zmiana nie była z winy przewoźnika tylko z winy biura.
Informacja o zmianie został przekazana nie zgodnie z "ogólnymi warunkami podróży" w nie wystarczającym terminie.

Czy zmiana terminu wylotu o 8 godzin wcześniej kwalifikuje się do tematu "Lot odwołany lub opóźniony"?
Wina leży, nie po stronie przewoźnika, tylko biura podróży.
Co można z tym zrobić?
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#785 PostWysłany: 17 Maj 2013 12:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
Czytaj tu: viewtopic.php?p=242674#p242674
i w dół.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#786 PostWysłany: 17 Maj 2013 13:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7695
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
Dzięki, trafiłem na wątek w połowie tematu i od razu skoczyłem na koniec.

Tyle, że sam lot nie został zmieniony (czas/odwołanie/przyspieszenie), żeby była jasność Enterair odpisał na reklamację, że błąd leży po stronie biura podróży i to oni mieli inne dane powrotu/odlotu w systemie, a dopiero po jakimś czasie BP pozmieniało to i wysłali maila ze stwierdzeniem, że to z winy Enterair choć to nie prawda (inna sprawa że wprowadzili w błąd konsumentów) i nie wyrobili się w terminie OW.
Dzisiaj widzę że na stronie zamiast 14 dni wisi 48h na zmianę ale na mailu mam inne OW przelotu.

kkku miał zmianę ale po stronie Enterair a nie BP.
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#787 PostWysłany: 17 Maj 2013 22:17 

Rejestracja: 02 Mar 2013
Posty: 10
Mario, czy coś się zmieniło w Twojej sprawie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#788 PostWysłany: 20 Maj 2013 21:22 

Rejestracja: 16 Sty 2013
Posty: 160
szybkie pytanie

lot SLC-ORD(maszyna UA)
ORD-MUC(UA)
MUC-WAW(LH)
bilet wystawiony przez Lufthansę (jeden)
samolot ORD-MUC łapie 1,5h opóźnienia przez ustetkę techniczną pokładowej kuchni (pasażerowie mogli opóścić samolot i połązić przy gate'cie) przez co tracę połączenie do Warszawy
następnym na miejsce przylatuję 4:10h po rozkładowym przylocie
kto jest za to opowiedzialny? jeśli UA, nie dostanę nic, bo to linia spoza Europy
jeśli LH, teoretycznie 600 EUR
jedyne co dostaliśmy, to bezproblemowe przebukowanie + voucher na jedznie na... 7 EUR w MUC od LH 8-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#789 PostWysłany: 21 Maj 2013 10:19 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@mimx: za całość podróży odpowiada LH gdyż podróżowałeś na jej bilecie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#790 PostWysłany: 21 Maj 2013 10:22 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3923
platynowy
marek2011 napisał(a):
@mimx: za całość podróży odpowiada LH gdyż podróżowałeś na jej bilecie.

Jesteś pewny że jak lot UA był opóźniony to za sytuację powinna odpowiadać i płacić odszkodowanie LH? Myślałem że nie ma znaczenia to kto wystawi bilet a to czyj był samolot...
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#791 PostWysłany: 21 Maj 2013 10:49 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 809
Zbanowany
Dostałem odpowiedź od Luftfahrt-Bundesamt, poniższej treści:

Jako, że nie składałem nigdy wcześniej pisma o odszkodowanie w oparciu o regulację 261/2004, moje pytanie brzmi - co powinienem teraz zrobić?

Załączniki:
Orzeczenie AirBerlin.png
Orzeczenie AirBerlin.png [ 184.01 KiB | Obejrzany 615 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#792 PostWysłany: 21 Maj 2013 10:54 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@mucha: jeśli operowały na różnych segmentach różne linie zawsze można albo zgłaszać roszczenia do przewoźnika operującego albo do wystawiającego bilet. Ten ostatni ponosi odpowiedzialność za całość podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#793 PostWysłany: 21 Maj 2013 13:18 

Rejestracja: 17 Wrz 2012
Posty: 23
Mam pytanie. 20 marca złożyłem wnioski o odszkodowanie do AirBerlin (samolot opóźniony, dotarcie do celu 24 godziny później, dwukrotna utrata bagaży).
Sugerowano mi aby po miesiącu od braku decyzji składać pismo do ULC.
Przedstawiciel AB jednak skontaktował się ze mną po kilku dniach informując, iż procedura trwa obecnie 3-4 miesiące (taką samą informację otrzymałem listownie).
Minęły już ponad 2 miesiące - czekać? czy pisać do ULC?
Wiem, iż dopiero postuluje się zmiany w przepisach i wprowadzenie obligatoryjnego, 30 dniowego terminu na decyzję, więc czy interwencja w wyższej instancji coś faktycznie pomoże?

B
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#794 PostWysłany: 21 Maj 2013 15:44 

Rejestracja: 16 Sty 2013
Posty: 160
marek2011 napisał(a):
@mucha: jeśli operowały na różnych segmentach różne linie zawsze można albo zgłaszać roszczenia do przewoźnika operującego albo do wystawiającego bilet. Ten ostatni ponosi odpowiedzialność za całość podróży.


wybór należy do mnie? jest to opisane w jakichś przepisach? nie umiałem tego łatwo znaleźć...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#795 PostWysłany: 24 Maj 2013 08:20 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 809
Zbanowany
Podbijam swoje pytanie z poprzedniej strony 8-)

Dostałem odpowiedź od Luftfahrt-Bundesamt, poniższej treści:

Jako, że nie składałem nigdy wcześniej pisma o odszkodowanie w oparciu o regulację 261/2004, moje pytanie brzmi - co powinienem teraz zrobić?

Załączniki:
Orzeczenie AirBerlin.png
Orzeczenie AirBerlin.png [ 184.01 KiB | Obejrzany 1062 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#796 PostWysłany: 24 Maj 2013 13:24 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
Mixer napisał(a):
Podbijam swoje pytanie z poprzedniej strony 8-)

Dostałem odpowiedź od Luftfahrt-Bundesamt, poniższej treści:

Jako, że nie składałem nigdy wcześniej pisma o odszkodowanie w oparciu o regulację 261/2004, moje pytanie brzmi - co powinienem teraz zrobić?



Czekaj na odpowiedz.. oni potwierdzili ze przyjeli pismo, i ze beda kontakowac sie z linia lotnicza.. Jednoczesnie zaznaczyli ze nie maja nad linia jurysdykcji (norma).

Jesli w toku postepowania przyznaja że przypadek podpada pod EC261/2004, to bedziesz dalej gadal z linia lotnicza, albo jesli linia sie bedzie uchylac, to wnosisz sprawe do sadu do spraw drobnych (korespondencyjnie) wlasciwego do siedziby przewoznika.. To w skrocie.. daj znac na forum, jak dostaniesz pełna odpowiedz z niemieckiego ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#797 PostWysłany: 28 Maj 2013 10:21 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 809
Zbanowany
ExGliwice napisał(a):
Mixer napisał(a):
Podbijam swoje pytanie z poprzedniej strony 8-)

Dostałem odpowiedź od Luftfahrt-Bundesamt, poniższej treści:

Jako, że nie składałem nigdy wcześniej pisma o odszkodowanie w oparciu o regulację 261/2004, moje pytanie brzmi - co powinienem teraz zrobić?



Czekaj na odpowiedz.. oni potwierdzili ze przyjeli pismo, i ze beda kontakowac sie z linia lotnicza.. Jednoczesnie zaznaczyli ze nie maja nad linia jurysdykcji (norma).

Jesli w toku postepowania przyznaja że przypadek podpada pod EC261/2004, to bedziesz dalej gadal z linia lotnicza, albo jesli linia sie bedzie uchylac, to wnosisz sprawe do sadu do spraw drobnych (korespondencyjnie) wlasciwego do siedziby przewoznika.. To w skrocie.. daj znac na forum, jak dostaniesz pełna odpowiedz z niemieckiego ULC.

Dzięki za pomoc.

Jak tylko dostanę następne pismo to wrzucę i poproszę o opinię ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#798 PostWysłany: 31 Maj 2013 15:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2013
Posty: 2
Zbanowany
Zajrzyj pod ten link, żeby sprawdzić prawa pasażera!
http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_pl.htm
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#799 PostWysłany: 04 Cze 2013 18:26 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 155
Przed kontaktem z Opodo i/lub bezpośrednio z Turkish Airlines, zapytam tutaj.

Turkish Airlines poinformował mnie odpowiednio wcześniej, że mój lot przesiadkowy został odwołany (oba loty mam tą samą linią). Wszystko kupione na 1 rezerwacji.
Godzina przylotu pierwszego lotu 22:00. Lot odwołany miał się odbyć o godzinie 23:20.
Zaproponowali mi inny lot dnia następnego o godzinie 8:00 rano dopiero.

Pytanie: czy mam prawo do darmowego noclegu, wyżywienia i wizy, ze względu na czas oczekiwania 10 godzin (czy tam 8 godzin i 40 minut, zależy, jak kto liczy) i to jeszcze w nocy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#800 PostWysłany: 09 Cze 2013 16:26 

Rejestracja: 05 Sie 2010
Posty: 48
hej mam pytanie chociaz nie do konca wiem czy to właściwy topik...
otóż wybieram się do budapesztu za tydzień a z tego co monitoruje sytuacje to powódź rozkręca się tam w najlepsze... i zastanawiam się czy w związku z taką sytuacją linie lotnicze przyjmą pismo ze ze względów bezpieczęnstwa zwracam bilet? czy taki zwrot możliwy jest tylko jeśli zamkną lotnisko?z tego co widze w informacjach woda sięga prawie czubków znaków więc chyba nie koniecznie będzie możliwość relaksu i zwiedzania miasta w takich nastrojach...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group