Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#741 PostWysłany: 26 Mar 2013 15:33 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 809
Zbanowany
beskidnikniski napisał(a):
Rozumiem, że można podczas podróży mieć problemy ale jak się wszystko skumuluje naraz to jest to i tragiczne i śmieszne.

Lot KRK-TXL-AUH-HKT (Phuket) - wszystko na jednym bilecie.
- Samolot z Berlina spóźnił się 3 godziny więc nie zdążyliśmy na lot do Abu Dhabi 24 godziny w plecy
- po przylocie na Phuket nie przyleciały bagaże - kolejne 24 godziny w plecy.
- po powrocie do Krakowa - bagaże też nie doleciały - dostałem je 24 godziny później.
Z winy linii lotniczej straciłem 48 godzin urlopu

O ile z opóźnieniem samolotu sprawa jest jasna i tu występuję o odszkodowanie do Air Berlin to jak tu wygląda sprawa z bagażami?
Skutek opóźnienia bagażu jest w sumie taki sam jak opóźnienia lotu - kolejne 24 godziny w plecy. Czy tu w jednym piśmie też mogę startować o odszkodowanie? (wiadomo, że poza rachunkiem z hotelu nie mam nic) mimo, że bagaże dotarły z opóźnieniem?

Czy do tego wszystkiego też mam dołożyć wniosek o odszkodowanie za zgubione bagaże w drodze powrotnej??

Jest tego dużo i chciałbym to mądrze rozegrać, żeby otrzymać tyle ile faktycznie się należy.

To przygotuj się że po regulaminowych 30 dniach nie otrzymasz nawet pół maila, poza informacją że zajęli się sprawą.

Moja skarga właśnie wpłynęła do ULC.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast
Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu
#742 PostWysłany: 26 Mar 2013 15:40 

Rejestracja: 17 Wrz 2012
Posty: 23
kaasia napisał(a):
nie rozumiem - bagaże nie doleciały, to jedziesz bez nich, a linie Ci je dostarczają do domu (lub hotelu, jeśli nie doleciały w drodze "tam") - więc dlaczego piszesz, że straciłeś dodatkowe 24 godziny urlopu?


Nie wiem czego tu nie rozumieć. Nie każdy leci w jedno miejsce do hotelu. Phuket było tylko naszym miejscem startowym, z którego tego samego dnia ruszaliśmy w tramping przez południową Tajlandię, Malezję i Singapur. Więc gdybym wiedział gdzie będę spał następnego dnia to pewnie bym podał adres tym bardziej, że w jednym miejscu nie byliśmy dłużej niż dzień/dwa - wyjaśnienie mam nadzieję wystarczające ale jeśli ty miałaś problem ze zrozumieniem to spodziewam się, iż linie lotnicze również tak to zinterpretują. Dzięki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#743 PostWysłany: 26 Mar 2013 15:54 

Rejestracja: 24 Mar 2011
Posty: 122
@beskidnikniski
Nie ma potrzeby spinania się. Może niewyraźnie (?), ale zacytowałam fragment o 24 godzinnym opóźnieniu bagażu w drodze powrotnej. Ty zacytowałeś tylko drugą część mojego cytatu, bez odniesienia do Krakowa, o który mi chodziło.

edit:
ze strony ULC:

Zagubiono/ skradziono/ opóźniono/ zniszczono mój bagaż. Jak i gdzie dochodzić swoich roszczeń z tego tytułu?

Komisja Ochrony Praw Pasażerów działa na podstawie rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów (Dz.U. UE L 46 z 17 lutego 2004r.), zatem nie jest właściwa do rozpatrywania skarg związanych ze zniszczeniem, kradzieżą, opóźnieniem bądź zagubieniem bagażu. Sprawy te reguluje Konwencja o ujednoliceniu niektórych prawideł dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, sporządzona w Montrealu dnia 28 maja 1999r. (Dz.U. z 2007r., nr 37 poz. 235), której treść można znaleźć m.in. na stronie internetowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Skargi z tytułu zniszczenia, opóźnienia, zagubienia lub kradzieży bagażu należy kierować do przewoźnika lotniczego. Jeśli przewoźnik nie odpowie na Państwa skargę lub odpowiedź taka Państwa nie usatysfakcjonuje, mogą Państwo dochodzić swoich praw przed sądem. W prowadzonym postępowaniu sądowym może Państwu pomóc m.in. Powiatowy (Miejski) Rzecznik Konsumentów, który zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2005r., nr 244 poz. 2080 z późn. zm.) może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów. Warto nadmienić, iż właściwego Rzecznika Praw Konsumentów ustala się według miejsca zamieszkania pasażera. Lista Rzeczników znajduje się na stronie KOPP.

---
nie znam szczegółów i z czego to wynika (może z niczego?), ale słyszałam, że jak bagaż opóźniony, to linie mają obowiązek zapewnić podstawowe środki higieny itp (albo oddać pieniądze) - czyli pasta do zębów, szczeoteczka, bielizna itp. Słyszałam kiedyś o kwocie ok. 100$

gdy opóźnienie jest większe i bardziej istotne, można domagać się więcej - wszystko zależy od potrzeb pasażera - osobiście znam przypadek, gdy linie oddały pieniądze za zakup damskiego kostiumu na konferencję i wypożyczenie garnituru, ale gwarancji na to nie daję;)

moje niezrozumienie problemu przy powrocie do domu wynikało stąd, że zakup dodatkowych ubrań, kosmetyków i innych wydatków raczej trudno wtedy racjonalnie uzasadnić
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#744 PostWysłany: 26 Mar 2013 16:56 

Rejestracja: 11 Maj 2012
Posty: 30
shiver napisał(a):
Cóż za uprzejmy przewoźnik!

Stawiam, że zachodzi jedno z dwóch:
a) w trakcie oczekiwania nie otrzymałeś posiłków / napojów w ilości adekwatnej do czasu oczekiwania i przewoźnik właśnie w ten sposób nadrabia ten brak (byłoby to bardzo fair)
b) przewoźnik spodziewa się żądania odszkodowania i zamierza wykazać że udzielił Ci już rekompensaty, którą przyjąłeś, w związku z czym jest zwolniony od dalszych wypłat (co rzecz jasna byłoby niezłym kantem).

Ustal, który to z przypadków i ewentualnie odeślij te 10 EUR z informacją mailową że, nie przyjmujesz odszkodowania w kwocie nie spełniającej wymogi EU 261/04 (jeśli zachodzi przypadek b).


otrzymaliśmy na lotnisku vouchery o wartości 5 euro na osobę, a co do tej rekompensaty to, co ciekawe najpierw wpłynęła ona na konto, ja przez tydzień głowiłem się za co tak mnie wyróżnili i dopiero potem dostałem maila z wyjaśnieniem :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#745 PostWysłany: 03 Kwi 2013 14:37 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 61
czy to prawda, ze pomimo braku wykupionego ubezpieczenia, po zagubieniu lub opóźnieniu albo też odwołaniu lotu można ubiegać sie o odszkodowanie?
na samej podstawie wykupienia biletu i odbyciu lotu?

troszkę się ścieliśmy ze zmnajomymi w tej kwestii, bo strasznie skąpią, a ja już nie jestem pewna

z drugej strony poległam próbując przejrzeć 98 stron postów
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#746 PostWysłany: 03 Kwi 2013 14:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 829
Loty: 187
Kilometry: 302 324
Zbanowany
tak prawda, chyba ze opóźnienie spowodowane przez warunki atmosferyczne.
Wystarczy że to przeczytasz http://www.konsument.gov.pl/files/rozp261-2004.pdf
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#747 PostWysłany: 03 Kwi 2013 14:49 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 61
wielkie dzięki :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#748 PostWysłany: 15 Kwi 2013 23:11 

Rejestracja: 18 Paź 2011
Posty: 25
Witam
czy ktoś miał może do czynienia z ubieganiem się od ubezpieczyciela odszkodowania za "odwołany lot"

Jakis czas temu nasz samolot Ryanair został odwołany - ponieważ mam ubezpieczenie podróżne Europ Assistance a jednym z jego elementów jest "Ubezpieczenie opóźnienia lotu" złożyłem wniosek z roszczeniem za to zdarzenie.
Otrzymałem odpowiedz odmowna z uwagi na fakt że jest to odwołanie lotu a nie opóźnienie. Rozumiem różnicę ale jedno i drugie zdarzenie pociąga za sobą koszty. Czy istnieje jakakolwiek szansa żeby jednak powołując się na to ubezpieczenie próbować dochodzić odszkodowania.

zapis z OWU:
Ubezpieczenie opóźnienia lotu
§ 10
1. Ubezpieczenie opóźnienia lotu – w ramach ubezpieczenia przysługuje
odszkodowanie wypłacane Ubezpieczonemu, który posiada ważny bilet
na rejsowy lot zagraniczny (z wyłączeniem lotów czarterowych), w związku
z opóźnieniem lotu o co najmniej 4 godziny w stosunku do jego planowanego
odlotu. Odszkodowanie z tytułu opóźnienia lotu wypłacane jest za każdą
pełną godzinę opóźnienia, licząc od planowanej godziny odlotu, zgodnie
z rozkładem, w wysokości 25 EUR, maksymalnie do wyczerpania kwoty
limitu świadczeń. Dokumentami niezbędnymi do wypłaty odszkodowania
są (do wyboru):
1) Potwierdzenie opóźnienia lotu wydawane bezpośrednio na lotnisku
(tzw. PIR),
2) Zaświadczenie od linii lotniczych,
3) Przebukowany bilet (tzw. boarding pass).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#749 PostWysłany: 15 Kwi 2013 23:26 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
@olkuszanin: opóźnienie może być wywołane także odwołaniem lotu, natomiast ważne jest to, czy ostatecznie odbyłeś tę podróż i z jakim opóźnieniem dotarłeś do celu (następnego punktu podróży). Jeżeli zrezygnowałeś z podróży (przewoźnik oddał ci kase za bilet) albo w związku z odwołaniem zamieniłeś bilet A do B na bilet A do C albo A do B ale za 2 miesiące, odszkodowania nie dostaniesz. Natomiast gdy przewożnik zmienił ci plan podróży na następny dzień na przykład, wtedy miałeś określone opóźnienie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#750 PostWysłany: 16 Kwi 2013 09:13 

Rejestracja: 18 Paź 2011
Posty: 25
Po długich negocjacjach z Ryanem udało się zmienić ten odwołany lot na termin dokładnie dwa miesiące późniejszy - a wiec zgodnie z twoją informacją odszkodowanie się nie należy :(

Tak się jednak zastanawiam gdyż w związku z tym że nie wylecieliśmy w pierwotnym terminie z powodu odwołania lotu poniosłem określone koszty (np. dojazd do lotniska 450km, koszt nie zrealizowanej rezerwacji samochodu itp) - lot owszem został przesunięty na termin 2 miesiące późniejszy ale był to najbliższy możliwy dla mnie termin (z uwagi na uwarunkowania urlopowe) czy na tej podstawie jest szansa o ubieganie się o odszkodowanie - jeśli tak to jak argumentować wniosek o wypłatę odszkodowania?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

PS. a tak na marginesie to trochę zastanawiam się nad zasadnością wykupu ubezpieczenia podróżnego skoro przy tak podstawowej sprawie jak odwołanie lotu ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania - jakie należało by mieć ubezpieczenie aby w tego typu sytuacji uzyskać odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#751 PostWysłany: 16 Kwi 2013 09:44 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
Podobnie jak olkuszanin miałem negatywne doświadczenia z ubezpieczeniem od Europ Assistance i nie polecam. Ubezpieczenie jest w ramach Pakietu Bezpieczeństwa (250 zł za każdą godzinę opóźnienia po 4-tej godzinie).

Na początku marca miałem okazję lecieć Warszawa-Charleroi-Madryt akurat w dniu, kiedy Charleroi i Beauvais z powodu śniezycy zostały zamknięte. Mój lot dotarł do CRL z 5-godzinnym opóźnieniem (był transfer autokarem z Liege). Dostałem na miejscu stosowne zaświadczenie.

Europ Assistance delikatnie mówiąc przegiął pałkę, bo odmówili wypłaty uzasadniając to tym, że opóźnienie wyniosło... godzinę. Jak się okazuje pan w biurze lepiej wie, ile spóźnił się mój samolot niż ja i osoba wystawiająca zaświadczenie.

Europ Assistance poinformowało mnie, że swoich praw mogę dochodzić w sądzie, jesli mi się podoba.

Napisałem stosowne odwołanie i skargę na ubezpieczyciela do Citi. Póki co nie dostałem żadnego kontaktu z wyjasnieniami.

Mówiąc wprost, jest to pic na wodę. Wielokrotnie pytałem się w Citi czy to ubezpieczenie na pewno działa, zapewniano mnie "ależ tak, oczywiście, jaki by to miało sens gdyby nie działało..." i co? I g... uzik, za przeproszeniem.

Ostrzegam, nie polecam. Kiepski produkt i nie broni go nawet niska cena.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#752 PostWysłany: 16 Kwi 2013 11:09 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
@olkuszanin: zdarzeniem koniecznym jest opóźnienie w dotarciu do celu, w Twoim przypadku poprostu zrezygnowałeś z podróży w tym konkretnym okresie. Poniesione koszty w związku z utraconymi rezerwacjami z pkt widzenia tego konkretnego ubezpieczenia nie maja znaczenia.

@mkdabr: w Twoim przypadku w ogóle nie podpadałeś m. zd. pod ochronę opóźnieniową, bo twój lot nie został opóźniony tylko przekierowany; przewoźnik zaoferował ci także alternatywę w tym czasie. Zobacz dokładnie warunki ubezpieczenia: one muszą wszystkie łącznie być bezwzględnie spełnione.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#753 PostWysłany: 16 Kwi 2013 13:25 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
Dzięki za wyjaśnienie, ale muszę trochę dolać oliwy do ognia.

Przekierowanie bezwzględnie równa się opóźnieniu. To na jakiego grzyba w takim razie mi takie ubezpieczenie, które tego nie obejmuje?!

Rozumiem, że ubezpieczyciel ma na mnie zarobić, a nie stracić. Ale już bezczelne jest odpisywanie "pan się spóźnił godzinę, nie pięć". Chociaż dla ludzkiej przyzwitości gruby, wąsaty Zenek z ubezpieczeń powinien poświęcić pięć minut i napisać: "spóźnił sie pan 5 godzin do lotniska docelowego, ale wg warunków ubezpieczenia (...). W przyszłości prosze pamiętać, że jest pan uprawniony do odszkodowania, gdy...".

Jak na razie uważam, że to ubezpieczenie jest do bani. Skoro już nawet koledze powyżej nie uwzględnili odwołania lotu, to szanse na wypłatę są iluzoryczne. Wychodzi na to, że musisz mieć opóźnienie odlotu o 5 godzin bez jego odwołania, żeby w ogóle na cokolwiek się kwalifikować.

W tej samej firmie wykupiłem też ubezpieczenie zdrowotne i od zgbienia bagażu na wycieczkę do Peru. Szczęśliwie nic się nie stało, bo teraz obawiałbym się, że polisa zdrowotna obowiązuje tylko jeśli uderzy mnie meteoryt, a za zgubiony bagaż odpowiadają pod warunkiem, że udowodnię iż ukradł go jednorożec o masie ciała co najmniej 500 i co najwyżej 650 kilogramów, w dodatku tylko w drugą środę miesiąca.

Poważnie, to jest po prostu wielki kit wciskany prosto w oczy i bez żenady. Na przyszłość ubezpieczę się w PZU i zapłacę 3x więcej, ale przynajmniej nie będzie mnie lekceważyła jakaś firma-krzak :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#754 PostWysłany: 16 Kwi 2013 13:47 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
@mkdabr : to ubezpieczenie dotyczy ochrony w bardzo konkretnych przypadkach: znacznego opóźnienia lotu (większego niż 4 godziny) w trakcie podróży zagranicznej (a więc nie w Polsce) i sytuacji w której przewoźnik w tym czasie nie zaproponował pasażerowi alternatywnego połączenia. To że przybywasz do celu z opóźnieniem dlatego że lot wystartował o czasie, ale ze względu np. na pogodę został przekierowany (bo rozumiem, że tak było w Twoim przypadku) w ogóle nie jest objęte ochroną.

Zaletą tego uezbieczenia jest to, że jest ono po pierwsze zryczałtowane (nie musisz przedstawiac rachunków) , a po drugie że objemuje przypadki opóźnienia lotu także z powodów, z których linia lotnicza jest zwolniona z wypłaty odszkodowania z 261/02004, a więc np. pogody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#755 PostWysłany: 16 Kwi 2013 21:22 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
marek2011 napisał(a):
To że przybywasz do celu z opóźnieniem dlatego że lot wystartował o czasie, ale ze względu np. na pogodę został przekierowany (bo rozumiem, że tak było w Twoim przypadku) w ogóle nie jest objęte ochroną.


I właśnie z tego względu uważam to ubezpieczenie za słabe, ponieważ celem jego wykupienia jest pewność, że jeśli zapewnię sobie odpowiednio długą przesiadkę, to spóźnienie na kolejny lot nie będzie dla mnie bolesne.

Odlot też był opóźniony, a jak! Tyle tylko, że mniej niż te "słynne" 4 godziny, które są progiem wypłaty.

Mówię, produkt skonstruowany tak, żeby wypłat było zdecydowanie jak najmniej. A ubezpieczyciel i tak nie ponosi wszystkich kosztów, bo zastrzega sobie bodaj prawo do regresu, jeśli jednak linia jakimś cudem jest odpowiedzialna za spóźnienie. (A to akurat jego pewien plus, gdyby jakaś firma oferowała mi nawet €100 za prawo do €250 po walce z linią, brałbym stówę w ciemno).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#756 PostWysłany: 29 Kwi 2013 12:25 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 922
niebieski
O 6:30 rano samolot, który miał robić Twój rejs wypadł z siatki po awarii, stąd pewnie całodziennie opóźnienie rejsów. Pisz i bądź gotowy na pisanie do odpowiednika ULC w Szwecji :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#757 PostWysłany: 29 Kwi 2013 12:35 

Rejestracja: 24 Sty 2012
Posty: 12
dzięki, będę gotowa ;-) w końcu przyda się nauka szwedzkiego :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#758 PostWysłany: 29 Kwi 2013 12:44 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 922
niebieski
Można też pisać po angielsku. Sorry oczywiście za niedoczytanie płci.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#759 PostWysłany: 29 Kwi 2013 12:47 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Tylko że niestety szwedzki NEB nie ma możliwości oddzialywania na przewoźników, wydaje tylko rekomendacje, więc ostatecznie trzeba sie liczyc ze sprawą sądową. Co do roszczeń - jeśli byla awaria, wiele wskazuje na to, że są uzasadnione.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#760 PostWysłany: 02 Maj 2013 16:12 

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 23
Witam,
jakiś czas temu miałem nieciekawą przygodę z Aeroflotem - samolot z Hanoi do Moskwy uległ awarii i wylot opóźnił się o ponad 26h. Po przylocie do Moskwy okazało się że tam też musiałem czekać prawie 10h na połączenie do Warszawy (przy czym w Hanoi załatwiono nam przynajmniej hotel, w Moskwie czekaliśmy na lotnisku). W sumie mój lot Hanoi-Moskwa-Warszawa zamiast planowanych 12h trwał prawie 40 godzin.
Z tego co wiem linie lotnicze spoza UE lądujące na jej terytorium nie mają obowiązku wypłaty odszkodowania na podstawie rozporządzenia 261/2004. Napisałem jednak skargę do Aeroflotu i wczoraj dostałem odpowiedź że zgodzili się na wypłatę równowartości jednego noclegu w Moskwie czyli około 250 PLN w zamian za odstąpienie od dalszych roszczeń.

Jak myślicie - przyjąć te 250 PLN czy próbować wywalczyć coś więcej? Wszelkie wskazówki mile widziane :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group