Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 572 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 30 Wrz 2014 15:17 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1837
niebieski
BrunoJ napisał(a):
Nie mam wpływu na to jaką klasą latam, jak się kupi. Czasem na ostatnią chwilę i wtedy jest lepiej (np. Y w SK), czasem sporo wcześniej i wtedy jest mizernie. Miałem kilka tras gda-muc z jakąś niską klasą LOTem (T? W?) która miała zero w A3 i jakies cienkie procenty w M&M. Któryś lot do US miałem 50% w A3 (UA z klasa L czy S), ale ponieważ celem samym w sobie było dojście do *G, więc wolałem zebrać mniej mil, ale w A3 (lacznie i tak prawie 6k). U mnie w momencie zdobycia *G w A3 każda następna mila idzie do M&M. Teraz wręcz nie warto dobijać kolejnych mil - obiecali przejście do M+B z utrzymaniem *G bez względu na stan milowy, co można ostrożnie zinterpretować że dopiero od momentu przejścia będą naliczać od zera mile i przeloty na odnowienie statusu, a odbyte teraz loty po prostu się zmarnują (nie będą miały znaczenia dla statusu).


Zgoda, z punktu widzenia odnowienia statusu, mil za loty w najbliższych dwóch miesiącach nie warto wrzucać do M&B.

Osobiście i tak wrzucam do M&B loty aż do osiągnięcia takiej liczby mil, która wystarczy na sensowne ich wykorzystanie. Natomiast na konto M&M od kilku lat nie nabiłem lotu, który mogłem zaliczyć do innego programu - wszystko jest kwestią strategii.
Góra
 Relacje PM off  
 
#62 PostWysłany: 30 Wrz 2014 19:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2664
niebieski
A mozesz podpowiedzieć jakie jest sensowne wykorzystanie mil w m&b? Bo poza przelotami to ja nie bardzo cos widze. Ja
Praktycznie latam tylko *A, m&m jest o tyle fajny ze na silver mogę w Niemczech wejście saloników (przestaje mieć znaczenie po zrobieniu a3 *G). Z kolei A3 robiłem tylko dla statusu bez specjalnego wnikania co mogę z tego programu wyjąc. Ale teraz bede musiał doczytać dokładniej bo zanosi sie na regularne wrzucanie mil


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 30 Wrz 2014 20:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
BrunoJ napisał(a):
A mozesz podpowiedzieć jakie jest sensowne wykorzystanie mil w m&b? Bo poza przelotami to ja nie bardzo cos widze.


A w M&M co masz sensownego ? Loty to właśnie najlepsze wykorzystanie mil. Wszystkie inne hotele, rentale, sklepy itp to strata mil.
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 01 Paź 2014 08:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2664
niebieski
Rozumiem, że najlepsze, tylko że ja nie potrzebuje lotów. Wystarczą mi te które mam. 5 osobowej rodziny za mile to zbyt daleko nie zabiorę, pomijając trudności planistyczne związane z takim manewrem. Strata to pojęcie względne. Strata jest wtedy gdy nie da się sensownie wykorzystać mil (wg prywatnych upodobań i potrzeb).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 09 Paź 2014 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2664
niebieski
Tak przy okazji wlasnie dostałem mile za loty waw-istanbul (ta sama klasa ekonomiczna B). W jedna strone poszlo na A3 a w druga na M&M. w A3 naliczyli 865mil. w M&M 1250 + Bonus za *S.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#66 PostWysłany: 10 Paź 2014 00:29 

Rejestracja: 07 Kwi 2014
Posty: 18
Propozycja dla tych co jeszcze szukają mil i ciekawych przelotów.
6x klasa S = 3000 mil w pół dnia

-- 10 Paź 2014 00:34 --

Podobna opcja ze startem z Leros. Start z RHO jest droższy.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#67 PostWysłany: 10 Paź 2014 06:51 

@qus-qus
Jesteś pewien, że A3 policzą to jako trzy odcinki, jeśli numer lotu jest jeden i ten sam?
Góra
 PM off  
 
#68 PostWysłany: 10 Paź 2014 09:55 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7695
Loty: 896
Kilometry: 864 152
platynowy
Obawiam się, że potraktują to jako jeden odcinek.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 13 Paź 2014 10:32 

Rejestracja: 08 Sie 2010
Posty: 40
Miałem lot WAW-ATH-LRS-ATH-WAW zarezerwowane na A3
Lot WAW-ATH wykonany był przez LOT, na bilecie są 2 numery lotu - LOT i A3.
Ponieważ nie otrzymałem punktów za ten odcinek będę wypełniał formularz na stronie A3.
Myślicie, że muszę podać że samolot był z Lot czy spróbować z A3?
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 13 Paź 2014 11:47 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7695
Loty: 896
Kilometry: 864 152
platynowy
Nie masz szans na zakwalifikowanie tego lotu jako A3, gdyż był operowany przez LOT.

Oczywiście mile możesz przypisać do M&B, ale zgodnie z taryfikatorem obowiązującym dla LOT-u.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 27 Paź 2014 19:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2137
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
piotrek13a napisał(a):
Pietruch napisał(a):
Czyli teraz na kartę Gold trzeba mieć 24 tys mil i co roku to powtarzać?


Tak trzeba mieć 24k by zdobyć *G
By utrzymać trzeba zdobyć 12k jeśli ma się 4 rejsy A3 lub 24k dowolnymi.


Moim zdaniem trzeba mieć 36k by zdobyć *G. Racja?
Z drugim zdaniem się zgadzam.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 27 Paź 2014 19:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
przemos74 napisał(a):

Moim zdaniem trzeba mieć 36k by zdobyć *G. Racja?
Z drugim zdaniem się zgadzam.


Tak
12k + 2 segmenty aby zdobyć silver i potem 24k plus 4 segmenty do Golda.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk, proszę zatem wybaczyć literówki i inne takie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 27 Paź 2014 19:44 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7695
Loty: 896
Kilometry: 864 152
platynowy
Jeśli zaczynasz zupełnie od zera, to rzeczywiście trzeba wylatać co najmniej 36 tys. mil, pod warunkiem odbycia tych kilku lotów operowanych przez Aegean/Olympic:

Cytuj:
To move up to the next tier, you need to collect the required amount of Tier Miles and take the required number of flights within 12 months from your earliest recorded flight activity. To upgrade from Blue to Silver Tier, you need to collect 12,000 Tier Miles, including 2 flights with AEGEAN and/or Olympic Air, or collect a total of 24,000 Tier Miles regardless of which airline you choose to fly with. To upgrade from Silver to Gold Tier you need to collect 24,000 Tier Miles, including 4 flights with AEGEAN and/or Olympic Air, or collect a total of 48,000 Tier Miles regardless of which airline you choose to fly with.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 27 Paź 2014 21:07 

Rejestracja: 05 Sty 2014
Posty: 118
Czy teraz po zmianach w M&B istnieje łatwiejszy sposób na zdobycie Golda ? Czy mimo wszystko program A3 jest nadal najłatwiejszy do nabycia złota?
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 27 Paź 2014 21:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5411
platynowy
A3 wydaje się ciągle najłatwiejszy, zakładając opcję z segmentami A3. Ale w naszym położeniu geograficznym to nie problem, w kość dodstali w C1 i C3 i tam najgłośniej narzekają :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 27 Paź 2014 22:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
Turkish jest jeszcze w podobnym zasięgu - 40k mil bez konieczności segmentów i z niezłym (lepszym niz A3) przelicznikiem milowym latając LO.
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 27 Paź 2014 22:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5411
platynowy
TK też ma swoje zalety i wady, dla LO ma lepszy przelicznik, ale i tak za najtańsze klasy nic nie daje podobnie jak A3, a ma gorszy za to np. dla tańszych klas w LX czy SK. No i najważniejsza sprawa - przedłużenie wymaga 25 k, w A3 tylko 12k, choć tam jest na dwa lata, u Greków na rok, zależy co dla kogo łatwiejsze.
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 27 Paź 2014 23:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2664
niebieski
12k jesli masz przeloty A3, inaczej 24k, czyli juz podobnie.
Jesli ktos ma A3 lub TK to oplaca sie kontunuowac. jesli dopiero zaczyna to faktycznie juz do przemyslenia.
Dwuletni status wydaje sie byc duzym benefitem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 27 Paź 2014 23:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5411
platynowy
No tylko jak u Turków w pierwszym roku bycia *G nie przedłuży się statusu za pomocą 25 k mil, to w przeciągu następnego już trzeba zdobyć łącznie 37,5 k mil więc robią się schody, u Greków to jest niezmiennie 12 k co rok wg nowych zasad. No i Grecy mają dawać 4 upy jako miły dodatek w prezencie w nowym programie (co może być w przyszłości ciekawe w obliczu rozrastającej się powoli poza Europę siatki A3), Turcy nie dają praktycznie niczego sensownego extra , dopiero na poziomie Elite Plus, no chyba, że ktoś lata biznesem u Turków, wtedy jest sensowny bonus milowy dla *G (ale i tak dużo mniejszy niż dawniej, gdy było +100%).
Góra
 Relacje PM off  
 
#80 PostWysłany: 27 Paź 2014 23:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2664
niebieski
ale te up'y tylko na lotach A3? Generalnie A3 wymusza zeby pare razy latach ich umyslnymi liniami. Ciekawa strategia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 572 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group