Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 705 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 36  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 04 Sie 2015 11:22 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 233
Loty: 518
Kilometry: 538 168
niebieski
Dokładnie tak jak napisał przedmówca trzeba bardzo przemyśleć czy to dobry moment na przenoszenie statusu do TK. Są przypadki, że można drugi raz przenieść (słyszałem o dwóch) ale były to osoby, które po przeniesieniu statusu obroniły go a dopiero potem utraciły. Więc pewnie trochę na historie konta patrzą i jeśli ktoś przeniesie potem przez 2 lata nie utrzyma go to może być droga zamknięta do ponownego przeniesienia.

Pamiętajcie, że przenoszenie statusu to ukłon linii lotniczych dla osób, które zbłądziły latały innymi liniami lub na innym programie i postanowiły się nawrócić, by nie musiały latać przez rok bez statusu bo to mogło by ich zniechęcić...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#122 PostWysłany: 11 Cze 2016 15:47 

Rejestracja: 27 Lut 2013
Posty: 79
Loty: 65
Kilometry: 124 210
Witam
Chciałbym prosić o poradę.

Latam praktycznie tylko po Europie ale dość często.
Czasami lecę gdzieś dalej na wakacje ale to raczej wyjątek.

Zwykle Luftansa / LOT / Swiss / OS.
Zbieram mile do Miles & More ale przy aktualnych przelicznikach mil to wiele się tego nie uzbiera.
Z łatwością jestem wstanie wylatać FTL M&M za odcinki ale na nic więcej nie mogę liczyć.
( W tym roku jak dotąd 24 legi i tylko 6k mil statutowych )

Pytanie jest następujące.
Czy przy takim profilu podroży da się coś zoptymalizować pod kątem uzyskania lepszego status w Star Alliance ? (Gold)
P.S.
Gdyby trzeba było polecieć raz gdzieś na południe Europy ( Grecja n.p.) to dam radę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#123 PostWysłany: 11 Cze 2016 16:30 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Zależy w jakich taryfach latasz po Europie.
Jeśli w tanich (niskich) - a tak wynika z tego co napisałeś odnośnie zdobytych mil w M&M - to zamiana programu Ci niewiele da, a wielu lotów np. LH, OS, LX, SN nawet do innych nie naliczysz w takich klasach rezerwacyjnych (tych które generalnie dają 125 mil w M&M). LO można naliczać w najniższych klasach m.in. do A3 (25% dystansu) albo TK (250/500 mil) ale to statusu Ci też nie przyniesie w tych programach.
Bardzo trudno jest obecnie zrobić status bez min. kilku longów albo latania w wysokich taryfach Y lub w C.
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
miszka999 uważa post za pomocny.
 
      
#124 PostWysłany: 11 Cze 2016 17:13 

Rejestracja: 27 Lut 2013
Posty: 79
Loty: 65
Kilometry: 124 210
Prawdę powieszawszy to nie zwracałem uwagi na klasy rezerwacji którymi latam.
Jeśli trzeba to mogę zamawiać bilety w wyższych klasach rezerwacji (ale nadal Economy)

Coś to zmieni ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 11 Cze 2016 17:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
A ile robisz rocznie lotów po Europie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 11 Cze 2016 17:44 

Rejestracja: 27 Lut 2013
Posty: 79
Loty: 65
Kilometry: 124 210
Przejrzałem historię z tamtego roku.
Wyszło 17 lotów. Prawie wszystkie z przesiadką wychodzi około 60 segmentów. Mil wyszło okolo 25k ale na to nie zwracałem uwagi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#127 PostWysłany: 13 Cze 2016 08:54 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 233
Loty: 518
Kilometry: 538 168
niebieski
hmm... Jedyne co można polecieć to A3 lub TK. Jednak nie zrobisz tego statusu bez jakiejś dodatkowej inwestycji (np. kilka segmentów SASem).
W A3 na gold potrzeba 12k (do srebra) + 24 k (do złota). Fakt sporo, ale już by utrzymać wystarczy 12 k rocznie. Jeśli latasz ok 50 segmentów lotem to myślę, że 5 k zdobędziesz, do tego 6 segmentów SASem w klasie PLUS (min 7.2k) i już masz przedłużonego Golda.
Ale to inwestycja ok 1500 zł rocznie.
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
miszka999 uważa post za pomocny.
 
      
#128 PostWysłany: 13 Cze 2016 10:03 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
1500 zlotych to moim zdaniem nie warto...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 13 Cze 2016 10:15 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 233
Loty: 518
Kilometry: 538 168
niebieski
wiadomo...kwestia wyboru. Najlepiej wylatać te 12 k i przy okazji zdobyć status.
A jeśli nie jest to możliwe a zależy nam na salonikach to trzeba wybrać czy PP czy *G.
PP daje nam wstęp niezależnie od linii do większości saloników.
*G daje nam najczęściej lepsze saloniki (np. WAW) i inne przywileje typu dodatkowy bagaż (w Locie nawet w taryfie bez bagażu). Jednak tylko w *A.
Każdy musi wybrać sam pod siebie to co mu się najbardziej opłaca. Ja tylko sucho informuję a twardych liczbach...
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
miszka999 uważa post za pomocny.
 
      
#130 PostWysłany: 13 Cze 2016 10:18 

Rejestracja: 25 Kwi 2012
Posty: 28
@piotrek13a - *G, co to za program?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 13 Cze 2016 10:21 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
*G oznacza status Gold w Star Alliance

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#132 PostWysłany: 13 Cze 2016 10:48 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
a czy orientujecie sie czy mozna zrobic status match to srebnego A3 z FTL Lotu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 13 Cze 2016 10:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 889
niebieski
Nie można.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 13 Cze 2016 11:13 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
no wlasnie, to moim zdaniem robienie statusu od zera w A3 mija sie z celem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 13 Cze 2016 11:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
marek2011 napisał(a):
Zależy w jakich taryfach latasz po Europie.
Jeśli w tanich (niskich) - a tak wynika z tego co napisałeś odnośnie zdobytych mil w M&M - to zamiana programu Ci niewiele da, a wielu lotów np. LH, OS, LX, SN nawet do innych nie naliczysz w takich klasach rezerwacyjnych (tych które generalnie dają 125 mil w M&M). LO można naliczać w najniższych klasach m.in. do A3 (25% dystansu) albo TK (250/500 mil) ale to statusu Ci też nie przyniesie w tych programach.
Bardzo trudno jest obecnie zrobić status bez min. kilku longów albo latania w wysokich taryfach Y lub w C.

Potwierdzam, w ostatnich miesiącach zrobiłem kilkanaście segmentów z LH, na konto TK. Kilka w ogóle się nie załapało na jakiekolwiek mile, inne były po 200 czy 400 mil. Mozolna zbieranina. Dwa poszczęściło mi się - były problemy z połączeniami, przebookowanie jest zazwyczaj robione jako Y i wtedy już 1000 mil za odcinek. Jest to więc jedna z potencjalnych metod na poprawienie stanu konta - wybieranie połączeń z przesiadkami na granicy ryzyka (45 minut), i liczenie na to że się coś obsunie z drugim lotem. Taki harazd :)

Jeszcze odnośnie status match z A3 do TK, o którym jest na poprzedniej stronie (ale dość stare posty). Ja zrobiłem swój na jesieni zeszłego roku, jak już widziałem ze nie odnowie A3, trochę się obawiałem, bo gdzieś czytałem że aktualny status musi być minimum pół roku ważny, a mój był jeszcze tylko na 3 miesiące, ale ostatecznie dostałem matcha, przy czym trwało to prawie 2 miesiące, bo coś się zacieło w systemie. Więc niepotrzebnie zmarnowałem jeszcze kilka lotów na A3.
Znajomy probówał kilka tygodni temu matcha z A3, mając sporą ilość bieżących lotów. I dostał tylko challenge'a - status na na 3 miesiące, w tym czasie musi zrobić jakieś pojedyncze loty na pokładzie TK, wtedy mu przedłużą do 12 miesięcy, w których łącznie musi zrobi 25tys. Więc słabiutko, porównując do tego że wcześniej udawało się dostać od ręki na 2 lata bez warunków. Nie wiem czy to jednostkowy przypadek, czy też zaczęli się bardziej szanować. W każdym razie zdaje się że czasy "tanich" statusów po mału odchodzą w zapomnienie...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#136 PostWysłany: 13 Cze 2016 11:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10936
HON fly4free
@BrunoJ
W Turkish Airlines już nie ma łatwego SM jak kiedyś, teraz jest tylko challange: http://flyingpiggie.com/2016/06/turkish ... challenge/
Góra
 Profil Relacje PM off
miszka999 uważa post za pomocny.
 
      
#137 PostWysłany: 13 Cze 2016 11:50 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
W TK od stycznia jest dla wszystkich challenge ale warunki nie są wygórowane: 1 lot międzynarodowy TK + 15 k mil statusowych w ciągu roku = status na 2 lata, potem wg standardowych warunków programu

W A3 piszecie o odnawianiu statusu - fakt, trzeba wylatać 12 k mil statusowych w ciągu roku (i co roku) ale zarazem 4 segmenty w A3. Natomiast samo zrobienie statusu nie jest już takie proste już bo trzeba wylatać min 36 k mil + 6 segmentów A3 - wiele taryf linii ze *A w programie A3 nie załapuje się na żadne mile, albo na bardzo niskie stawki jak LO - warto o tym pamiętać.

Moim zdaniem zrobienie statusu na samej Europie i to jeszcze raczej w tańszych taryfach niż droższych jest obecnie bardzo trudne w *A. Trzeba zrobić 1-2 longi minimum, najlepiej w C. Wtedy jest sprawa dużo prostsza w wielu programach *A.
Góra
 Profil Relacje PM off
miszka999 uważa post za pomocny.
 
      
#138 PostWysłany: 13 Cze 2016 12:54 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 233
Loty: 518
Kilometry: 538 168
niebieski
Tylko long w klasie C to już bardzo dużo inwestycja. Myślę, że taniej w A3zrobić 36 k w dwa lata kombinując z lotami w SAS.

6 odcinków w SAS można zrobić gdzieś za 1500 zł i mamy za to 7 200 mil. Jeśli zrobimy tak w ciągu 2 lat trzy razy to mamy 21 600. Do tego 6 odcinków w A3 myślę, że przy promocjach latając na wyspy z przesiadką w Atemach to będzie do 1000 zł.
Co daje razem ok 25 000 mil za 5 500 zł.

Zostanie nam do uzbierania wtedy ok 10 000 mil w dwa lata na lotach w LO, LH itp. A to już jest realne nawet przy tych stawkach.

Przy tych zasadach co są teraz koszt jest już niestety spory. Ale chyba nadal taniej niż np. Lecieć do Stanów w Biznesie SASem (200%).
Góra
 Profil Relacje PM off
miszka999 uważa post za pomocny.
 
      
#139 PostWysłany: 13 Cze 2016 13:05 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Jak się kupi C w promocji albo EF to nie jest to traka wielka inwestycja - np. niedawno były rundy do USA AC+SK/LH za ~600 EUR ex OSL; za jedną można było zgarnąć nawet ok 25 k mil (stawka 200%) w A3, odpowiednio 150% w TK.

Na opcji z SAS bym nie opierał strategii, dlatego że nie ma pewności czy stawki milowe za SK pozostaną kolejny rok-dwa takie same - w każdej chwili mogą zostać zredukowane w M+B, zwłaszcza że to jeden z ostatnich programów który utrzymuje je na tak wysokim poziomie (min. 600/1200 mil, 100/200%). W programie TK już np. SK jest gorzej punktowany. Rejsami LO/LH po Europie też będzie trudno nabić sensowny milaż w A3.

IMO punktem wyjścia do robienia statusu musi być long z dobrym milażem. Inaczej jest to karkołomne zadanie.
Góra
 Profil Relacje PM off
miszka999 uważa post za pomocny.
 
      
#140 PostWysłany: 13 Cze 2016 13:31 

Rejestracja: 27 Lut 2013
Posty: 79
Loty: 65
Kilometry: 124 210
Dziękuję wszystkim za dyskusję.
Przyjrzę się SASowi z nim mi też po drodze.

Wygląda na to, że zadowolę się FTL w M&M. Przynajmniej mam świadomość, że nie robie coś bardzo źle w kontekście statusu w *A.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 705 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 36  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group