Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 598 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 25 Wrz 2014 09:40 

blasto napisał(a):
panlukasz napisał(a):
Nie rozumiem tylko tego - The current Basic Tier members as well as the Blue Tier members will be granted the Blue New Miles+Bonus Tier. The new Silver Tier will be granted to the Blue members that have accrued more than 8,000 Tier Miles (including at least 2 flights with Aegean or Olympic Air) or 16,000 Tier Miles in total, within the past 12 months from the new Miles+Bonus launch date (24/11/2014). Current Gold members will be automatically transferred to the Gold Tier, regardless of their past flight activity. - nie ma informacji co z osobami, które do 24/11 zdobędą status Gold. Bo się poważnie zastanawiam czy nie klepnąć lotu byle gdzie (zamiast kombinować z lotem do PL na święta), żeby mieć 20k mil na koncie.


To akurat wydaje mi się oczywiste. Do czasu odpalenia nowego programu obowiązują dotychczasowe zasady.


Zadzwoniłem. Po piętnastu minutach na telefonie (z czego dziesięciu spędzonych on-hold) okazało się, że tak. Jeśli kwalifikujący do *G lot jest przed 24/11, wtedy status uzyskuje się zgodnie z wcześniejszymi zasadami (czyli za 20k mil).
Więc teraz nie pozostaje nic innego, jak tylko szukać na szybko czegoś za 9k mil :D
Góra
 PM off  
 
#42 PostWysłany: 25 Wrz 2014 09:56 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 219
Loty: 489
Kilometry: 472 090
niebieski
panlukasz napisał(a):
blasto napisał(a):
panlukasz napisał(a):
Nie rozumiem tylko tego - The current Basic Tier members as well as the Blue Tier members will be granted the Blue New Miles+Bonus Tier. The new Silver Tier will be granted to the Blue members that have accrued more than 8,000 Tier Miles (including at least 2 flights with Aegean or Olympic Air) or 16,000 Tier Miles in total, within the past 12 months from the new Miles+Bonus launch date (24/11/2014). Current Gold members will be automatically transferred to the Gold Tier, regardless of their past flight activity. - nie ma informacji co z osobami, które do 24/11 zdobędą status Gold. Bo się poważnie zastanawiam czy nie klepnąć lotu byle gdzie (zamiast kombinować z lotem do PL na święta), żeby mieć 20k mil na koncie.


To akurat wydaje mi się oczywiste. Do czasu odpalenia nowego programu obowiązują dotychczasowe zasady.


Zadzwoniłem. Po piętnastu minutach na telefonie (z czego dziesięciu spędzonych on-hold) okazało się, że tak. Jeśli kwalifikujący do *G lot jest przed 24/11, wtedy status uzyskuje się zgodnie z wcześniejszymi zasadami (czyli za 20k mil).
Więc teraz nie pozostaje nic innego, jak tylko szukać na szybko czegoś za 9k mil :D


Polecam SWISS mają bardzo dobry przelicznik mil praktycznie w każdej klasie. Dwa razy Lizbona z przesiadka i będzie 9k :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#43 PostWysłany: 25 Wrz 2014 12:30 

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 19
Czyli teraz na kartę Gold trzeba mieć 24 tys mil i co roku to powtarzać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#44 PostWysłany: 25 Wrz 2014 12:34 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7962
Loty: 911
Kilometry: 876 816
platynowy
piotrek13a napisał(a):
panlukasz napisał(a):
blasto napisał(a):
panlukasz napisał(a):
Nie rozumiem tylko tego - The current Basic Tier members as well as the Blue Tier members will be granted the Blue New Miles+Bonus Tier. The new Silver Tier will be granted to the Blue members that have accrued more than 8,000 Tier Miles (including at least 2 flights with Aegean or Olympic Air) or 16,000 Tier Miles in total, within the past 12 months from the new Miles+Bonus launch date (24/11/2014). Current Gold members will be automatically transferred to the Gold Tier, regardless of their past flight activity. - nie ma informacji co z osobami, które do 24/11 zdobędą status Gold. Bo się poważnie zastanawiam czy nie klepnąć lotu byle gdzie (zamiast kombinować z lotem do PL na święta), żeby mieć 20k mil na koncie.


To akurat wydaje mi się oczywiste. Do czasu odpalenia nowego programu obowiązują dotychczasowe zasady.


Zadzwoniłem. Po piętnastu minutach na telefonie (z czego dziesięciu spędzonych on-hold) okazało się, że tak. Jeśli kwalifikujący do *G lot jest przed 24/11, wtedy status uzyskuje się zgodnie z wcześniejszymi zasadami (czyli za 20k mil).
Więc teraz nie pozostaje nic innego, jak tylko szukać na szybko czegoś za 9k mil :D


Polecam SWISS mają bardzo dobry przelicznik mil praktycznie w każdej klasie. Dwa razy Lizbona z przesiadka i będzie 9k :)


Może też coś takiego:

http://www.fly4free.com/business-class- ... more-74001
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#45 PostWysłany: 25 Wrz 2014 12:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Wrz 2013
Posty: 258
Loty: 770
Kilometry: 1 743 558
Mam lot z ostatniej promocji do Kolumbii, lecę 13 NOV i wracam do kraju 22 NOV, rozumiem, ze mile z United na trasie TXL EWR BOG EWR TXL zostaną zaliczone do Golda na starych warunkach? Na koncie mam 4500 zebranych, ile dojdzie za powyższy lot i ile zabraknie do 20000? Dzięki za pomoc z góry
Góra
 Relacje PM off  
 
#46 PostWysłany: 25 Wrz 2014 13:09 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7962
Loty: 911
Kilometry: 876 816
platynowy
Sprawdź, jaką masz klasę rezerwacyjną w United, jaka jest odległość na Twoich odcinkach i tutaj zobaczysz, ile mil możesz zyskać:

http://en.aegeanair.com/milesandbonus/p ... arn-miles/
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#47 PostWysłany: 25 Wrz 2014 13:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Wrz 2013
Posty: 258
Loty: 770
Kilometry: 1 743 558
Sudoku napisał(a):
Sprawdź, jaką masz klasę rezerwacyjną w United, jaka jest odległość na Twoich odcinkach i tutaj zobaczysz, ile mil możesz zyskać:

http://en.aegeanair.com/milesandbonus/p ... arn-miles/


Klasa V, czyli 100% naliczanych mil w Miles and Bonus (min. 500)
Czyli za te loty dostanę 12900 mil do kolekcji, będzie jeszcze brakowało 2600 mil!
Jakieś sugestie, jak je wyrobić do 24 NOV?
Góra
 Relacje PM off  
 
#48 PostWysłany: 25 Wrz 2014 14:00 

Sudoku napisał(a):


Dzięki za wskazówkę ;) Przy czym to będzie raptem 1416 mil. A poza tym jestem zlokalizowany w Sofii, co lekko utrudnia mi sprawę :D
Myślę, że najlepszą opcją jest kombinowanie z SASem.
Góra
 PM off  
 
#49 PostWysłany: 25 Wrz 2014 14:12 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 219
Loty: 489
Kilometry: 472 090
niebieski
Pietruch napisał(a):
Czyli teraz na kartę Gold trzeba mieć 24 tys mil i co roku to powtarzać?


Tak trzeba mieć 24k by zdobyć *G
By utrzymać trzeba zdobyć 12k jeśli ma się 4 rejsy A3 lub 24k dowolnymi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#50 PostWysłany: 25 Wrz 2014 14:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 812
niebieski
Z SAS'em bez większych problemów można złożyć 7 odcinków w jeden dzień, oczywiście w matrixie. Problem powstaje gdy chce się to kupić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#51 PostWysłany: 25 Wrz 2014 14:21 

piotrek13a napisał(a):
Pietruch napisał(a):
Czyli teraz na kartę Gold trzeba mieć 24 tys mil i co roku to powtarzać?


Tak trzeba mieć 24k by zdobyć *G
By utrzymać trzeba zdobyć 12k jeśli ma się 4 rejsy A3 lub 24k dowolnymi.


A nie jest przypadkiem tak, że musisz zdobyć 24k lub 12k + 2 loty A3, żeby zdobyć srebro i następnie 24k + 4 loty A3 żeby mieć zloto (lub 48k dowolnymi liniami)? Przynajmniej tak rozumiem punkt pierwszy FAQ na http://www.newmilesandbonus.com/en#faq
Góra
 PM off  
 
#52 PostWysłany: 25 Wrz 2014 14:30 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 219
Loty: 489
Kilometry: 472 090
niebieski
piotrek13a napisał(a):
Pietruch napisał(a):
Czyli teraz na kartę Gold trzeba mieć 24 tys mil i co roku to powtarzać?


Tak trzeba mieć 24k by zdobyć *G
By utrzymać trzeba zdobyć 12k jeśli ma się 4 rejsy A3 lub 24k dowolnymi.


Chociaż mimo wszystko tym co szukają tylko saloników najlepiej będzie opłacać się karta PP za 399 EUR rocznie... W tej cenie *G już nigdzie nie dostaniemy. A3 miało ten plus, że można było dostać i mieć niby na zawsze. Teraz jak co roku będzie trzeba reaktywować za 12k to raczej nie przychodzi mi na myśl opcja by zrobić to taniej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#53 PostWysłany: 25 Wrz 2014 14:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2698
niebieski
Witam serdecznie (jako nowy użytkownik forum).
Forum czytuje od dawna, ale dopiero teraz się rejestrowałem.
Wlasnie ostatnio zrobiłem *G w A3 (powinienem lada chwila dostać karte), oprócz tego mam od kilku lat *S w M&M.
Dostalem od M&B maila że program się zmienia - to co jest poruszane w ostatnich postach. Dla uściślenia
Nowy *G w M+B = 48k lub 24k + 4 loty z A3
Przedłużenie = 24k lub 12k + 4 loty w A3 w ciągu 12 miesięcy

I tutaj moje pytanie. Status *G w M&B dostałem teoretycznie na 3 lata (do 2017). Jak rozumiem nikt nie wie na teraz czy z automatu M+B również da *G na 3 lata czy nie. Zalóżmy jednak że tak, ze *G w M+B będzie również do 2017 - jak są liczone te 12 miesięcy an przedluzenie statusu? Dowolne 12 miesięcy z wybranego okresu? lata kalendarzowe? lata od daty uzyskania statusu?
W M&M sa to lata kalendarzowe. *S jest ważny 2 lata, żeby zachować status muszę uzyskać limit w jednym roku kalendarzowym - bez znaczenia czy w pierwszym czy w drugim roku posiadania statusu.
W M&B i M+B jest mowa o 12 miesiącach, przy czym status liczy się od momentu zdobycia, a nie w latach kalendarzowych (?). Czym więc są te 12 miesięcy? od pierwszego lotu? wybrane 12 miesięcy w których uzyskałem limit? Czy jeśli mam karte do 2017, ale już w 2015 uda mi się zrobić limit na *G to już wtedy przedluze status o kolejny rok? Nie bardzo wiem jak to do tej pory dzialalo w M&B - jak rozumiem ten jeden lot mogl byc w dowolnym momencie i status przedluzal się o rok, a później już co roku jeden lot.

Nie ukrywam że chciałbym odpowiednio zaplanować zbieranie mil na odnowienie statusu.

Swoja droga, warto zauwazyc ze osoby które dopiero zaczely przygodę z M&B i zdobyly już Blue, który jest rozpoznawany jako *S, teraz w większości spadna do zwykłego Blue. Inna sprawa ze *S z M&B nie dawal chyba absolutnie nic. Wiec zmiana to nie tylko utrudnienie (wyrównanie?) warunków dla *G, ale również wyraźne podniesienie poprzeczki na *S.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#54 PostWysłany: 25 Wrz 2014 15:00 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 219
Loty: 489
Kilometry: 472 090
niebieski
BrunoJ napisał(a):
Witam serdecznie (jako nowy użytkownik forum).
Forum czytuje od dawna, ale dopiero teraz się rejestrowałem.
Wlasnie ostatnio zrobiłem *G w A3 (powinienem lada chwila dostać karte), oprócz tego mam od kilku lat *S w M&M.
Dostalem od M&B maila że program się zmienia - to co jest poruszane w ostatnich postach. Dla uściślenia
Nowy *G w M+B = 48k lub 24k + 4 loty z A3
Przedłużenie = 24k lub 12k + 4 loty w A3 w ciągu 12 miesięcy

I tutaj moje pytanie. Status *G w M&B dostałem teoretycznie na 3 lata (do 2017). Jak rozumiem nikt nie wie na teraz czy z automatu M+B również da *G na 3 lata czy nie. Zalóżmy jednak że tak, ze *G w M+B będzie również do 2017 - jak są liczone te 12 miesięcy an przedluzenie statusu? Dowolne 12 miesięcy z wybranego okresu? lata kalendarzowe? lata od daty uzyskania statusu?
W M&M sa to lata kalendarzowe. *S jest ważny 2 lata, żeby zachować status muszę uzyskać limit w jednym roku kalendarzowym - bez znaczenia czy w pierwszym czy w drugim roku posiadania statusu.
W M&B i M+B jest mowa o 12 miesiącach, przy czym status liczy się od momentu zdobycia, a nie w latach kalendarzowych (?). Czym więc są te 12 miesięcy? od pierwszego lotu? wybrane 12 miesięcy w których uzyskałem limit? Czy jeśli mam karte do 2017, ale już w 2015 uda mi się zrobić limit na *G to już wtedy przedluze status o kolejny rok? Nie bardzo wiem jak to do tej pory dzialalo w M&B - jak rozumiem ten jeden lot mogl byc w dowolnym momencie i status przedluzal się o rok, a później już co roku jeden lot.

Nie ukrywam że chciałbym odpowiednio zaplanować zbieranie mil na odnowienie statusu.

Swoja droga, warto zauwazyc ze osoby które dopiero zaczely przygodę z M&B i zdobyly już Blue, który jest rozpoznawany jako *S, teraz w większości spadna do zwykłego Blue. Inna sprawa ze *S z M&B nie dawal chyba absolutnie nic. Wiec zmiana to nie tylko utrudnienie (wyrównanie?) warunków dla *G, ale również wyraźne podniesienie poprzeczki na *S.


Myślę, że na te pytania aktualnie nikt nie odpowie. Strona, którą pokazał A3 zawiera bardzo znikome informacje więc zobaczymy.
Teoretycznie każdy z nas ma status teraz ważny 3 lata od ostatniego lotu (bo takie były założenia M&B), a wytłoczona data na karcie to tylko formalność.
Ale niestety mam przeczycie, że dadzą nam wszystkim 12/2015 (miesiąc gratis )
Góra
 Relacje PM off  
 
#55 PostWysłany: 25 Wrz 2014 15:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2698
niebieski
To już chyba raczej 02/2016 jak inni i będą liczyc rok kalendarzowy. No cóż, zobaczymy. Mam nadzieje ze cala ta zmiana nie spowoduje w moim przypadku ze już nie przysla mi M&B tylko od razu M+B (czyli za 3 miesiące, a ja w tym czasie będę z wydrukiem latal...)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#56 PostWysłany: 25 Wrz 2014 15:36 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
BrunoJ napisał(a):
Witam serdecznie (jako nowy użytkownik forum).
Forum czytuje od dawna, ale dopiero teraz się rejestrowałem.
Wlasnie ostatnio zrobiłem *G w A3 (powinienem lada chwila dostać karte), oprócz tego mam od kilku lat *S w M&M.
Dostalem od M&B maila że program się zmienia - to co jest poruszane w ostatnich postach. Dla uściślenia
Nowy *G w M+B = 48k lub 24k + 4 loty z A3
Przedłużenie = 24k lub 12k + 4 loty w A3 w ciągu 12 miesięcy

I tutaj moje pytanie. Status *G w M&B dostałem teoretycznie na 3 lata (do 2017). Jak rozumiem nikt nie wie na teraz czy z automatu M+B również da *G na 3 lata czy nie. Zalóżmy jednak że tak, ze *G w M+B będzie również do 2017 - jak są liczone te 12 miesięcy an przedluzenie statusu? Dowolne 12 miesięcy z wybranego okresu? lata kalendarzowe? lata od daty uzyskania statusu?
W M&M sa to lata kalendarzowe. *S jest ważny 2 lata, żeby zachować status muszę uzyskać limit w jednym roku kalendarzowym - bez znaczenia czy w pierwszym czy w drugim roku posiadania statusu.
W M&B i M+B jest mowa o 12 miesiącach, przy czym status liczy się od momentu zdobycia, a nie w latach kalendarzowych (?). Czym więc są te 12 miesięcy? od pierwszego lotu? wybrane 12 miesięcy w których uzyskałem limit? Czy jeśli mam karte do 2017, ale już w 2015 uda mi się zrobić limit na *G to już wtedy przedluze status o kolejny rok? Nie bardzo wiem jak to do tej pory dzialalo w M&B - jak rozumiem ten jeden lot mogl byc w dowolnym momencie i status przedluzal się o rok, a później już co roku jeden lot.

Nie ukrywam że chciałbym odpowiednio zaplanować zbieranie mil na odnowienie statusu.

Swoja droga, warto zauwazyc ze osoby które dopiero zaczely przygodę z M&B i zdobyly już Blue, który jest rozpoznawany jako *S, teraz w większości spadna do zwykłego Blue. Inna sprawa ze *S z M&B nie dawal chyba absolutnie nic. Wiec zmiana to nie tylko utrudnienie (wyrównanie?) warunków dla *G, ale również wyraźne podniesienie poprzeczki na *S.



Status M&B masz na 3 lata, ale to nie jest zmiana zasad, tylko zmiana całego programu na nowy, co oznacza, że wszelkie ustalenia dot. programu, który przestaje istnieć - moim zdaniem - tracą znaczenie.

W związku z tym:
- od momentu wdrożenia nowego programu będziesz miał status na 12 miesięcy
- w ciągu tych 12 miesięcy musisz spełnić kryteria, aby po upływie tego okresu status został automatycznie przedłużony o kolejne 12 miesięcy.

Tak to widzę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#57 PostWysłany: 29 Wrz 2014 13:42 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
swiezak napisał(a):
blasto napisał(a):
swiezak napisał(a):
Ale czy teraz nie jest tak, że nie latając A3 ciężej jest wyrobić golda w A3 niż w TK?
niby z tego co piszecie na golda potrzeba 48k+24k mil (chociaż mi się wydaje, że tak jak wszędzie po prostu 48k)
Utrzymać status w TK utrzymam co roku, pytanie tylko czy nie zacząć od razu w niego inwestować.
Polskie krajówki to tam dają minimum 500mil więc 30 krajówek (a'la TS) i jakieś 2 loty do stanów i status by był.


A nie łatwiej zrobić 4 lotów A3 (à la TS) i jeden lot SK?


niestety potwierdziły się moje obawy. Na infolinii aegeana (tak piszą na FT) mówią, że trzeba wyrobić 36k mil i 4 loty w A3 od zera do golda. To w takim wypadku ja rejteruję i od razu robię status w TK albo OZ. W obu trzeba zebrać 40k i dostaje się status na 2 lata. Chyba zdecyduję się na OZ bo właściwie wszystkie loty UA kredytują się na 100%, a właśnie do stanów najbardziej mi się opłaca *A latać.


Wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Mnie się zdecydowanie bardziej opłaca zostać w A3 ze względu na łatwość utrzymania statusu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#58 PostWysłany: 30 Wrz 2014 12:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2698
niebieski
Ja z racji ze wlasnie zdobyłem to pewnie tez będę probowal zostać, te 24k rocznie to raczej luzikiem. Minusem jest to ze będę zbieral mile w programie z którego nic fajnego nie można wyciagnac (poza lotami które mnie średnio interesują). Tutaj M&M ma jednak fajny duzy sklep z różnościami.
Swoja droga przeliczałem sobie - 20k zrobione w Aeganie daloby mi za te same loty około 35k w M&M.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#59 PostWysłany: 30 Wrz 2014 13:00 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
BrunoJ napisał(a):
Ja z racji ze wlasnie zdobyłem to pewnie tez będę probowal zostać, te 24k rocznie to raczej luzikiem. Minusem jest to ze będę zbieral mile w programie z którego nic fajnego nie można wyciagnac (poza lotami które mnie średnio interesują). Tutaj M&M ma jednak fajny duzy sklep z różnościami.
Swoja droga przeliczałem sobie - 20k zrobione w Aeganie daloby mi za te same loty około 35k w M&M.


Zależy jak latasz. Klasa O w SK da tylko 25% w M&M i aż 100% w programie A3. Cała sztuka polega na tym, żeby dopasować sojusz i program do swoich planów, celów, potrzeb itp.
Góra
 Relacje PM off  
 
#60 PostWysłany: 30 Wrz 2014 14:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2698
niebieski
Nie mam wpływu na to jaką klasą latam, jak się kupi. Czasem na ostatnią chwilę i wtedy jest lepiej (np. Y w SK), czasem sporo wcześniej i wtedy jest mizernie. Miałem kilka tras gda-muc z jakąś niską klasą LOTem (T? W?) która miała zero w A3 i jakies cienkie procenty w M&M. Któryś lot do US miałem 50% w A3 (UA z klasa L czy S), ale ponieważ celem samym w sobie było dojście do *G, więc wolałem zebrać mniej mil, ale w A3 (lacznie i tak prawie 6k). U mnie w momencie zdobycia *G w A3 każda następna mila idzie do M&M. Teraz wręcz nie warto dobijać kolejnych mil - obiecali przejście do M+B z utrzymaniem *G bez względu na stan milowy, co można ostrożnie zinterpretować że dopiero od momentu przejścia będą naliczać od zera mile i przeloty na odnowienie statusu, a odbyte teraz loty po prostu się zmarnują (nie będą miały znaczenia dla statusu).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 598 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group