Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 48  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 222
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
zadzwonilem, stracilem 50 zl (10 minut polaczenia) I dowiedzialem sie tyle co nic.
nie umieli podac zadnych konkretow I kazali kontaktowac sie z handlingiem, handling z nimi. I tak w kolko. welcome as nawet nie umie stwierdzic, czy bagaz zostaw w gdn czy zostal wsadzony do innego rejsu w6 w tym czasie pomimo podania przeze mnie wszystkich danych bagaozwych...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#82 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 185
Loty: 107
Kilometry: 270 851
niebieski
Nigdy nie miałam do czynienia z Ryanem, więc za nich się nie wypowiadam. Nie-lowcostowe linie zwykle mają limit 50-100 euro na dobę od 2 dnia braku walizki, do zdaje się 7(?) - potem aż do 21 dnia (kiedy można zgłosić zaginięcie bagażu) już nic - choć ostatnio autoryzowali mi telefonicznie tylko 100 USD ogółem przy zgłoszeniu zaginięcia (United Airlines) , ale nie chciało mi się z nimi walczyć. Mój ubezpieczyciel (Generali) miał w umowie wpisane wydatki w międzyczasie ogółem do 100 euro.
Powinni swoją drogą dać jakiś "pakiet przetrwania" ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:23 

Ladyage napisał(a):
Nigdy nie miałam do czynienia z Ryanem, więc za nich się nie wypowiadam. Nie-lowcostowe linie zwykle mają limit 50-100 euro na dobę od 2 dnia braku walizki, do zdaje się 7(?) - potem aż do 21 dnia (kiedy można zgłosić zaginięcie bagażu) już nic - choć ostatnio autoryzowali mi telefonicznie tylko 100 USD ogółem przy zgłoszeniu zaginięcia (United Airlines) , ale nie chciało mi się z nimi walczyć. Mój ubezpieczyciel (Generali) miał w umowie wpisane wydatki w międzyczasie ogółem do 100 euro.
Powinni swoją drogą dać jakiś "pakiet przetrwania" ;-)


Kod:
kolega lecial dzisiejszym lotem W6 do trondhaim


W6 - Wizz air

https://wizzair.com/pl-PL/Claims

i klasycznie infolinia z zgłoszeniem na lotnisku
Góra
 PM off  
      
#84 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:25 

Rejestracja: 11 Gru 2012
Posty: 67
za 100 euro to w Norwegii się nie obkupi :( ale na statku wiele nie potrzeba to da rade.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#85 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
Po pierwsze jest już istniejący wątek w którym znajdziesz z pewnością odpowiedzi na część swoich pytań: uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597
Połączyłem już btw.

Co do limitu za zakupy niech się kontaktuje z linią lotniczą - na lotnisku powinni byli mu to wytłumaczyć wszystko. Ostatnio jak nam zagubili bagaż po locie Deltą, otrzymaliśmy odpowiedź że zwrócą do rozsądnej granicy, wg niech 50 USD/dzień opóźnienia. Załączyłem rachunki za 70parę, zwrócili równo. Kumpel się obkupił za ponad 200, też zwrócili.

Od kogoś słyszałem że jeżeli udokumentujesz odpowiednio potrzebę wyższych wydatków, to też nie ma problemu - na przykład że w rejestrowanym był garnitur potrzebny na spotkanie następnego dnia - idziesz do sklepu i kupujesz nowy.

Ze strony http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_en.htm:
Cytuj:
Checked-in luggage

If your registered luggage is lost, damaged or delayed, you may be entitled to compensation from the airline, up to about €1,220
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 222
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
dziekuje wszystkim za pomoc. jak sprawa sie wyjasnie, dam znac
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#87 PostWysłany: 26 Lip 2014 10:49 

Rejestracja: 16 Kwi 2010
Posty: 15
Witam wszystkich
Mam pytanie odnośnie linii Norwegian.
( W ubiegłym tygodniu byliśmy z zona na wypadzie w Barcelonie. Skusiły nas ceny Norwegiana na krotki okres rezerwacji. Okazało się że norwegian niewiele rozni się od ryanaira i wizzaira, ale to akurat udało się nam przełkąć. )

Problem pojawił się jeśli chodzi o bagaż. Na początku mieliśmy godzinę stania w samolocie w Warszawie. Po przylocie do Barcelony zaczęły się prawdziwe problemy mianowicie dolecieliśmy ok 45min po czasie palnowanym. Bagaż przyjechał po 1.5h... więc z planowanych ok 3h podróży zrobiło się prawie 5..
Po godzinie oczekiwania przyszedł gość ze swissportu i powiedział ze mamy jeszcze czekać bo nie ma ludzi do rozpakowania samolotu... Przy jego biurku napisałem reklamacje na formularzu który mi dał i mam jego pieczątkę na reklamacji że czekaliśmy na bagaż 1.5h

Moje pytanie dotyczy sposobu w jaki można się skontaktować z tym norweskim PKSem. Na stronie jest tylko adres pocztowy i telefon do biura obsługi klienta w Norwegii. Czy w Polsce można gdzieś się z tym zgłosić? Może ktoś przerabiał już jakies reklamacje z nimi i wskaże mi którędy się do nich dostać.
Pozdrawiam :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#88 PostWysłany: 26 Lip 2014 12:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Gru 2012
Posty: 301
Loty: 509
Kilometry: 602 217
niebieski
W miniony wtorek podczas lotu British Airways z Londynu do Warszawy została uszkodzona walizka mojej córki. Firma Dolfi1920 stanęła na wysokości zadania, po zgłoszeniu uszkodzenia na lotnisku, wypełnieniu formularza na stronie i przesłaniu zdjęć, nowa walizka została dostarczona bardzo szybko, bo już w piątek. Także ekspresowo w 3 dni załatwiona reklamacja!!!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#89 PostWysłany: 26 Lip 2014 20:24 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Aetius napisał(a):
Witam wszystkich
Mam pytanie odnośnie linii Norwegian.
( W ubiegłym tygodniu byliśmy z zona na wypadzie w Barcelonie. Skusiły nas ceny Norwegiana na krotki okres rezerwacji. Okazało się że norwegian niewiele rozni się od ryanaira i wizzaira, ale to akurat udało się nam przełkąć. )

Problem pojawił się jeśli chodzi o bagaż. Na początku mieliśmy godzinę stania w samolocie w Warszawie. Po przylocie do Barcelony zaczęły się prawdziwe problemy mianowicie dolecieliśmy ok 45min po czasie palnowanym. Bagaż przyjechał po 1.5h... więc z planowanych ok 3h podróży zrobiło się prawie 5..
Po godzinie oczekiwania przyszedł gość ze swissportu i powiedział ze mamy jeszcze czekać bo nie ma ludzi do rozpakowania samolotu... Przy jego biurku napisałem reklamacje na formularzu który mi dał i mam jego pieczątkę na reklamacji że czekaliśmy na bagaż 1.5h

Moje pytanie dotyczy sposobu w jaki można się skontaktować z tym norweskim PKSem. Na stronie jest tylko adres pocztowy i telefon do biura obsługi klienta w Norwegii. Czy w Polsce można gdzieś się z tym zgłosić? Może ktoś przerabiał już jakies reklamacje z nimi i wskaże mi którędy się do nich dostać.
Pozdrawiam :)


Ale nie bardzo rozumiem, czego oczekujesz od Norwegiana z powodu oczekiwania na bagaż 1,5 h, bo jak rozumiem doleciał i był cały?
Na hiszpańskich lotniskach (i nie tylko hiszpańskich) długie oczekiwanie na bagaż to raczej standard - na swój bagaż w Iberii w MAD (dla której jest to hub) czekałem 70 minut, podobnie jak i cały samolot (klasa biznes i ekonomiczna). Nic nadzwyczajnego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 10 Sie 2014 12:49 

Piątek, 1/08, lot Lufthansą do Berlina. Walizka, wykonana z ABS, przyleciała wgięta w rogu i bez żadnych problemów dostałem nową (taką - https://www.worldshop.eu/product/travel ... /1740549?4) na lotnisku.
Góra
 PM off  
      
#91 PostWysłany: 17 Wrz 2014 14:15 

Rejestracja: 17 Wrz 2014
Posty: 7
forfiter napisał(a):
W TYM TEMACIE PROWADZIMY DYSKUSJĘ NT. USZKODZONEGO/ZAGINIONEGO/OPÓŹNIONEGO BAGAŻU, SKŁADANIA REKLAMACJI I EW. ODSZKODOWAŃ


Zglosiłem reklamacje na uszkodzony bagaż po locie LOTem ;), samo przyjęcie zgłoszenie a następnie odebranie walizki przez kuriera przebiegło bez zastrzeżeń. Sprawa wlecze się już 6 tygodni. Czy ktoś może mi podpowiedzieć ile linia lotnicza ma czasu na rozpatrzenie takiej reklamacji, naprawę / wymianę bagażu ?

Pozdr.


Też miałem kiedyś ten problem. Ich odpowiedź nadeszła po 1,5 miesiąca. Też już zaczynałem się pieklić, no bo ile można nie dawać znaku życia, ale w końcu wszystko przebiegło pomyślnie. Trochę nerwów mnie to kosztowało, ale się udało.

-- 17 Wrz 2014 14:17 --

marek2011 napisał(a):

Ale nie bardzo rozumiem, czego oczekujesz od Norwegiana z powodu oczekiwania na bagaż 1,5 h, bo jak rozumiem doleciał i był cały?
Na hiszpańskich lotniskach (i nie tylko hiszpańskich) długie oczekiwanie na bagaż to raczej standard - na swój bagaż w Iberii w MAD (dla której jest to hub) czekałem 70 minut, podobnie jak i cały samolot (klasa biznes i ekonomiczna). Nic nadzwyczajnego.



A ja aż byłem ostatnio zdziwiony jak poleciałem z żoną do Barcelony i po 5 minutach dostaliśmy bagaż. Wszystko wyszło tak płynnie, że aż ciężko było uwierzyć. A wlaśnie kilka razy wcześniej słyszałem od różnych osób, że w Hiszpanii zawsze trzeba czekać i czekać. Więc tym bardziej pozytywnie. ;) Za to w Modlinie czekaliśmy 1,5h.... Nieprzyjemne zaskoczenie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 25 Wrz 2014 19:34 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 104
Loty: 48
Kilometry: 101 952
Witam,

Sprawa wygląda następująco:

Po wczorajszym przylocie Qatar Airways z Denpasar przez Dohę na lotnisko w Stambule okazało się, że nie doleciała jedna z naszych walizek (na szczęście z pierdołami w środku typu kosmetyki i bielizna :( - druga cenniejsza doleciała lekko uszkodzona). Co ciekawe przy taśmie stał pracownik QA, do którego po tym jak wyładowano wszystkie walizki zagadałem i poprosiłem o pomoc. Kobieta miała mnie na liście osób, którym nie dostarczono bagażu i zaprowadziła do lost&found, gdzie zgłosiłam zaginięcie. W http://www.worldtracer.aero jako status naszej walizki pokazuje się "TRACING CONTINUES. PLEASE CHECK BACK LATER".
Dzisiaj dostałem telefon z QA w Turcji, że nadal nie zlokalizowali mojej walizki i że nie doleciała w ogóle z DPS do DOH i prawdopodobnie zaginęła gdzieś na lotnisku w Denpasar.

Moje pytania w tej sytuacji:

Mogę zrobić coś więcej, niż czekać?
Mogę starać się o odszkodowanie od przewoźnika z tytułu opóźnionego dostarczenia bagażu? Na kosmetyki i bieliznę wydałem w przeliczeniu na pln 400 zł.
Mam wykupione ubezpieczenie w Hestii, które obejmuje bagaż do 2000 zł. W przypadku, gdy bagaż zaginie i się odnajdzie zwrócą mi koszt niezbędnych artykułów, które kupiłem. Jak jest z odzyskaniem tych pieniędzy od ubezpieczyciela?
Czego mogę oczekiwać od QA?

Z góry dzięki za odpowiedzi. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#93 PostWysłany: 26 Wrz 2014 21:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
Jak masz rachunki to Ci zwrócą za zakupy. Czy całość to już zależy - m.in. od linii.



Skoro masz ubezpieczenie bagażu to wydaje mi się że wygrywasz podwójnie bo oni też Ci za nie zwrócą. Ale przeczytaj OWU dokładnie bo może jest po prostu tak że to oni od linii egzekwują zwrot. A linia dwa razy za to samo nie zapłaci. Dzwoń do nich, nie wiem na co czekasz.



Co do zniszczonej walizki to Qatar powinien zapłacić za naprawę albo dać nową - trzeba to było zgłosić na lotnisku, ale może nie jest jeszcze za późno. Dzwoń i pytaj.



A jak ta zagubiona się nie odnajdzie to przysługuje ryczałt, nie mialem takiej sytuacji to Ci nie powiem ile to jest ale w Google powinieneś szybko znaleźć - piszę z komórki - trochę mi ciężko grzebać i szukać info na ten temat :) No i poza odszkodowaniem od linii od ubezpieczyciela też wpadnie :)
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off
st3f4n00 uważa post za pomocny.
 
      
#94 PostWysłany: 26 Wrz 2014 21:46 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 104
Loty: 48
Kilometry: 101 952
Rachunki mam.

Póki co mam raport z l&f i wypełniony formularz z QA. Dodatkowo zgłosiłem sprawę na infolinii QA w polsce. Wszędzie (QA z Turcji oraz Polski) kazali mi czekać.

Sprawa zgłoszona jest też do Hestii - dostałem od nich formukarz do wypełnienia oraz wymagane dokumenty. Przeczytam OWU przed wysłaniem do nich wszystkich potwierdzeń.

Na raporcie z l&f pomylili imię mojej żony i zamiast Iwona jest Iwone - ma to wpływ na poszukiwania albo przyczepi się Hestia? Poinformowałem QA i L&F o błędzie. Dodatkowo wpadnę do nich przed wylotem do PL.

Dzięki za odpowiedź. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#95 PostWysłany: 26 Wrz 2014 22:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
ok, dotarłem do kompa :)

Świetnie, teraz tylko trzymać kciuki żeby bagaż dotarł cały. Trochę to frustrujące, ale ja ostatnio (za trzecim razem) nauczyłem się żeby się nie przejmować, iść na zakupy, kupić co trzeba, a potem dostać za to wszystko zwrot :) Fajnie że mieliście jeszcze ubezpieczenie :)

Na ich stronie znalazłem coś takiego:
http://www.qatarairways.com/us/en/mishandled-baggage.page napisał(a):
In case you have incurred some expenses due to late delivery of your baggage, we will compensate by reimbursing your reasonable and necessary expense(conditions apply). In the event that baggage is considered to be lost then our compensation will be in accordance with the Montreal Convention, where applicable.

więcej masz też tutaj: http://www.qatarairways.com/us/en/condi ... riage.page - artykuł 16, punkt III

Co do Iwone, to bym się zupełnie nie przejmował. Ale jak masz okazję być jeszcze raz na lotnisku i to naprawić to czemu nie.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off
st3f4n00 uważa post za pomocny.
 
      
#96 PostWysłany: 03 Paź 2014 16:57 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 104
Loty: 48
Kilometry: 101 952
Walizka dotarła do mojego hotelu po ponad pięciu dniach. Okazało się, że zaginęła gdzieś w DOH. Na lotnisku w IST zgłosiłem się do biura QA i poprosiłem o sprostowanie raportu wraz z informacją kiedy się odnalazła. Miła Pani manager przy okazji oddała mi gotówką równowartość w $ poniesionych przeze mnie kosztów.

Co do samego odszkodowania zasugerowała napisanie takiej prośby do ich Customer Care - co też zrobiłem proponując ugodę i rezygnację ze zgłoszonej do banku reklamacji w ramach Charge Back. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Opłaca się mieć też dodatkowe ubezpieczenie na czas podróży. Dzisiaj zgłosiłem prośbę o wypłatę odszkodowania do ubezpieczyciela. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 03 Paź 2014 17:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3076
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
Duże te koszty miałeś?

Dzięki za update. Daj jeszcze znać czy tyle samo Ci oddał ubezpieczyciel :)
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off
st3f4n00 lubi ten post.
st3f4n00 uważa post za pomocny.
 
      
#98 PostWysłany: 03 Paź 2014 18:18 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 104
Loty: 48
Kilometry: 101 952
Równowartość 200 USD + jakieś 300 zł na które nie byłem w stanie mieć rachunków + dużo biegania i trochę nerwów. Niestety, ale nie byłem pewny postawy QA i nie szalałem z zakupami, ale kupiłem potrzebne rzeczy.

Niestety, ale moja polisa obejmuje pokrycie kosztów opóźnionego dostarczenia bagażu do wysokości 500 zł, więc oddadzą mniej.

Ciekawi mnie odpowiedź QA na reklamację i postawa MasterCard w przypadku negatywnej odpowiedzi od przewoźnika.

Następnym razem, w takim przypadku po prostu pójdę na duże zakupy zamiast się stresować. Zbychu jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź i pomoc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
zbyhu lubi ten post.
 
      
#99 PostWysłany: 24 Paź 2014 23:33 

Rejestracja: 24 Paź 2014
Posty: 1
Witam wszystkich na forum. Jestem tutaj po raz pierwszy bo szukam pomocy.
22.08.2014 leciałem liniami Travel Service z Warszawy na Djerbę. Uszkodzili moją walizkę (nówka Wittchen). Zgłosiłem wszystko zgodnie z procedurą na lotnisku (PIR), w następnym dniu wysłałem maila do lini lotniczych i załączyłem zdjęcia uszkodzonego bagażu, zdjęcia biletu, zawieszek na walizkę itp. Otrzymałem odpowiedź, że proszą o przesłanie oryginałów: PIR, Boarding Pass, Zawieszka na bagaż, rachunku (jeśli posiadam), a także prosili o podanie modelu i ceny walizki oraz numeru konta. Ucieszyło mnie zwłaszcza to ostatnie, myślałem, że sprawa pójdzie gładko i dostanę kasę na konto. Wysłałem wszystko listem poleconym 29.08.2014 do Pragi (linie są czeskie) i od tamtego czasu cisza. Cisza to mało powiedziane. 2 razy dzwoniłem na ich infolinię, za pierwszym razem powiedziano mi że mają 30 dni na odpowiedź i mam czekać, za drugim, kiedy minęło już ponad 30 dni, gadałem z jakimś niekumatym pepikiem, który tylko w kółko powtarzał "you must wait". W międzyczasie napisałem 3 maile z pytaniem, co z moją reklamacją. I NIC. Zero odzewu. Nawet nie odpisują na maila.
Co mam robić? Proszę o pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 25 Paź 2014 00:26 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Poprostu jeszcze chwile poczekaj, rozptrywanie reklamcji w wielu liniach sie ciągnie, a w przypadku zniszczenia/uszkodzenia bagażu i tak nie ma żadnych zautomatyzowanych procedur. W razie sporu zostaje droga sądowa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 958 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 48  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group