Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 575 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 29 Lis 2012 02:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 107
W TYM TEMACIE PROWADZIMY DYSKUSJĘ NT. USZKODZONEGO/ZAGINIONEGO/OPÓŹNIONEGO BAGAŻU, SKŁADANIA REKLAMACJI I EW. ODSZKODOWAŃ


Zglosiłem reklamacje na uszkodzony bagaż po locie LOTem ;), samo przyjęcie zgłoszenie a następnie odebranie walizki przez kuriera przebiegło bez zastrzeżeń. Sprawa wlecze się już 6 tygodni. Czy ktoś może mi podpowiedzieć ile linia lotnicza ma czasu na rozpatrzenie takiej reklamacji, naprawę / wymianę bagażu ?

Pozdr.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 29 Lis 2012 09:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
Odpowiedź powinna nadejśc do 30 dni od momentu otrzymania reklamacji przez przewoźnika. I LOT na ogół tego terminu dotrzymuje. Samo zgłoszenie faktu uszkodzenia bagażu na lotnisku (otrzymanie P.I.R.) nie jest jeszcze reklamacją, rozumiem że niezależnie od tego wysłałaeś taką pocztą/mailem/złozyłeś w biurze LO?
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 29 Lis 2012 09:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3069
złoty
marek2011 co to znaczy powinna, możesz podać podstawę prawną o tych 30 dniach ?

Wg mojej wiedzy, przepisy (Konwencja Montrealska, Dz.U. z 2007 r., Nr 37, poz. 235) nie przewidują terminu udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację, ale mogę się mylić.
Jest art. 31, który reguluje tylko terminy na zgłoszenie szkody.

Tu ciekawostka
Prezes ULC nie rozpatruje skarg związanych z uszkodzeniem bagażu.

Spróbuj zasięgnąć informacji u Powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów.

mi jak air france połamał walizkę, szczerze powiedziawszy to nie wiem jak to zrobili, to załatwili sprawę w ok. 2 tygodnie.
Dostałem nową walizę, większą niż nawet chciałem.
Bardzo elegancko się zachowali, szybko i sprawnie.
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 29 Lis 2012 10:05 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3586
Loty: 291
Kilometry: 671 565
srebrny
Dziwne... mi LOT w kwietniu załatwił sprawę w tydzień, a teraz SWISS niecałe 2 tygodnie - czekali na walizkę i to tyle trwało...

A kontaktowałeś się z Dolfi? jaki jest status Twojej sprawy online?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 29 Lis 2012 10:24 

Rejestracja: 02 Sie 2012
Posty: 178
Loty: 33
Kilometry: 36 038
Prawnikiem nie jestem, ale też uważam, że linie lotnicze nie mają określonego czasu na rozpatrzenie takiej reklamacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 29 Lis 2012 10:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
To termin wewnętrzny LOTowski, dokładnie liczą zdaje się 28 dni roboczych i generalnie się tych procedur trzymają tzn. udzielają odpowiedzi w tym czasie. Ważne jest poprawne zgłoszenie reklamacji, najlepiej przez formularz on-line.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 29 Lis 2012 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 775
Sam mam właśnie problem z firmą Dolfi1920 (akurat leciałem Lufthansą, ale ta sama firma obsługuje też inne linie).

Przesłali mi bez żadnego pytania nową walizkę, więc niby wszystko ok.
Jednak ta przesłała warta jest 2/3 tego co walizka, która została mi uszkodzona.
Zgłosiłem reklamację, bo otrzymana walizka jest tańsza i mniejsza.
Firma zaproponowała skorzystanie z jej sklepu internetowego. Jednak mają tam same dziwne i drogie walizki (nie ma nawet tej, którą mi przesłali w zamian za uszkodzoną). Nie znalazłem nic ciekawego i nie wiem co robić.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 29 Lis 2012 12:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3069
złoty
mi przysłali bardzo porządny kufer american tourister (grupa samsonite) dużo droższy od tego co mi połamali
jest bardzo dobrze wykonany, nabite ma kilkadziesiąt lotów i nic mu nie jest, poza lekkimi przecierkami
jak masz możliwość wzięcia american tourister to bierz w ciemno
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 29 Lis 2012 15:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 107
Reklamacje zlozylem oczywiscie prawidlowo w biurze lot, nastepnie kontakt telefoniczny z Dolfi, przyslali kuriera juz na drugi dzien, zabral walizke, od tego czasu na stronce w opisie sprawy wyswietla sie "W naprawie" ;) ... naturalnie wolalbym nowa walizke niz naprawiana dlatego sie z nimi nie kontaktuje narazie :)u
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 04 Gru 2012 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 107
.... Troche to trwalo ... Dzisiaj kurier dostarczyl, nowa walizke, pomimo, ze w opisie sprawy bylo "bagaz w naprawie" . Nie kontaktowalem sie z nimi przez ten caly czas ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 31 Gru 2012 15:07 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3586
Loty: 291
Kilometry: 671 565
srebrny
może dodam jeszcze jak wyglądało załatwienie mojej sprawy w okresie świątecznym :)) w tym roku po raz trzeci połamano mi bagaż, z czego drugi raz na locie krajowym;)

Przyleciałam do rodziców na święta 22.12 - bagaż zmasakrowany, pęknięcia, że wszystko się prawie wysypało z walizki (którą notabene dostałam za poprzednie połamanie walizki na locie z Mauritiusa - walizka leciała dopiero pierwszy raz!!). Przyleciałam w sobotę, mimo telefonów, maili itp Dolfi łaskawie się odezwało dopiero w czwartek po 14:20 - akurat załatwiałam jakieś sprawy na mieście i nie byłam zbyt uchwytna, a oni dali mi 30min na wysłanie zdjęć, żeby mogli nadać nową walizkę, więc musiałam wszystko rzucić, pojechać do domu, zrobić zdjęcia walizki (mówili, że tyle wystarczy).

Zadowolona poszłam coś robić, patrzę mail, że mam im jeszcze zeskanować wszystkie dokumenty, zawieszki itp... bo inaczej walizka nie dojdzie przed sylwestrem. Więc znowu na gwałt wszystko rzucam i robię fotki, a oni mi maila przysłali, że niewyraźnie i mam przysłać lepsze!! Do 16 zrobiłam już to wszystko i mieli nadać walizkę. Okazało się, że wysłali dopiero następnego dnia. Kurier miał przywieźć dziś w sylwestra do godz 12. Dzwonię do DHL po 12 - pani mówi, że kurier nie zabrał tej walizki i będzie w środę (mam lot w środę o 5rano, więc na pewno nie dotrze). To ja mówię Pani, że w środę to już mi nie będzie potrzebna. To powiedziała, że ją to nie interesuje i to nie jej problem. Od razu skontaktowałam się z Dolfi, pani powiedziała, że sprawę wyjaśni - oddzwoniła po kilku minutach, że niestety nic już dziś nie może zrobić i nie mam walizki... tak więc pozostaje mi wrócić w reklamówce, bo znajomi i rodzina wyjechali i nie mam nawet od kogo pożyczyć...

Tak więc przestrzegam, że jak komuś na czasie zależy, to może mieć problem :((
Do tej pory byłam zadowolona z Dolfi - teraz niestety trochę mnie zawiedli, choć większego ciała dał DHL...

Z góry zaznaczam: nie wylewam żółci, żali itp. Opisuję jak jest, może na przyszłość ktoś skorzysta.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 27 Cze 2013 22:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1315
Loty: 33
Kilometry: 39 451
HON fly4free
Wrzucam na prośbę koleżanki, myślę, że bardziej obeznani pomogą :)


Chciałam opowiedzieć o mojej przygodzie. Moze ktos był w podobnej sytuacji albo wie co powinnam teraz zrobic. Własnie wróciłam z Zambii do Warszawy. liniami KLM. Moj lot z Lusaki do Amsterdamu został opóźniony o jeden dzień (choroba pilota) i nikt mnie nie poinformowal o tym. Nie otrzymałam posiłku oraz noclegu.
Dalej leciałam z Amsterdamu do Warszawy. Zaginął mój bagaż, podobno aktualnie jest w Dubaju. Zlożyłam informację o zaginieciu na lotnisku. Kiedy rejestruję sie na stronie KLM nie maja jeszcze informacji co i jak. Czy ktos był w takiej sytuacji? Wiem, że za lot przysługuje mi 600 euro odszkodowania. Chciałabym żebyście pomogli mi w kwestii bagażu i odszkodowania za niego. Zaginęła jedna z 3 walizek. Jak wygląda ubieganie się o odszkodowanie jeśli bagaż doleci za kilka dni w całości? Czy linia rekompensuje to w zależności od dni w których nie miałam bagażu czy jakoś inaczej? Czy mogę sobie kupić jakieś ubrania pierwszej potrzeby oraz kosmetyki i linia zwróci mi za nie koszt? (Były w walizce)
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 27 Cze 2013 22:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3058
Loty: 249
Kilometry: 415 497
HON fly4free
na pw dostałeś?
tutaj jest post: viewtopic.php?p=256857#p256857

nie spojrzałem że jest w złym dziale jak odpowiadałem.

edit: wstawiam tu tamtą odpowiedź:

beatryszya napisał(a):
Witam. Chciałam opowiedziec o mojej przygodzie. Moze ktos był w podobnej sytuacji albo wie co powinnam teraz zrobic. Własnie wróciłam z Zambii. Moj lot został odwołany i nikt mnie nie poinformowal o tym to jeszcze zagineła moja 1 z 3 walizek. Zlozyłam zaginiecie na lotnisku. Kiedy rejestruję sie na stronie nie maja jeszcze informacji co i jak. Najprawdopodobniej jest w Dubaju. Czy ktos był w takiej sytuacji? Czy mogę się starac o odszkodowanie i jak, żeby to było skuteczne? W sumie w tym momencie miałam tak rzeczy osobiste pierwszej potrzeby. Prosze pomożcie w miarę szybko


Mnóstwo ludzi było w takiej sytuacji :) Mi się 2 razy zdarzyło, po pierwszym myślałem że to niemożliwa sytuacja, a podobno ginie coś koło 1% bagaży :)

Podałaś im adres pod którym będziesz? Dostarczą Ci kurierem. Bagaż się najczęściej odnajduje w ciagu 24h.
A jak nie znajdą to odszkodowanie dostaniesz zryczałtowane jakoś. Nie wytłumaczyli Ci tego na lotnisku?

Można się starać o zwrot kosztów zakupionych kosmetyków, ubrań itp, ale to raczej nie przy locie powrotnym. Zależy też od linii.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.


Ostatnio edytowany przez zbyhu 27 Cze 2013 22:18, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 27 Cze 2013 22:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1315
Loty: 33
Kilometry: 39 451
HON fly4free
tamten do usunięcia, ten aktualny.
Kwestia jak linia liczy ten ryczałt oraz jeśli bilet był kupowany w dwie strony to czy jakaś możliwość zakupu artykułów pierwszej potrzeby jest?


Ostatnio edytowany przez Kański, 27 Cze 2013 22:16, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 27 Cze 2013 22:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3058
Loty: 249
Kilometry: 415 497
HON fly4free
Z tego co mi się wydaje to wszystko zależy od tego jak się uzasadni podanie o zwrot.

Po pierwszym razie jak mi zagubili bagaż już się nauczyłem żeby na lotnisku próbować brać od nich pieniądze na pierwsze potrzeby. Mówili że przyleci kolejnym lotem i wieczorem przywiozą, to stwierdziłem że ok, trudno, zdarza się. Wieczorem go nie było, dopiero trzeciego dnia rano przywieźli. Nie szalałem z zakupami to mi się potem nie chciało bujać ze zwrotami.

Za drugim razem jak nie przyleciał to już się nastawiałem jakich to zakupów sobie nie zrobię, ale koleś z handlingu lekko schłodził mój zapał i powiedział że Lufthansa kasy do ręki mi nie da, i że mogę iść kupić co potrzebuję i starać się o zwrot później, ale żeby z większymi zakupami poczekać 24h, bo mogą odmówić zwrotu. Przyleciałem wieczorem, a następnego dnia rano bagaż już był więc nawet nie zdążyłem :)

Wszystko powinni wytłumaczyć na lotnisku. U mnie za każdym razem ten człowiek w lost luggage był bardzo miły i wyjaśniał jak sprawa będzie rozegrana.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 27 Cze 2013 23:19 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
Przy ubieganiu się o zwrot za zakupy warto pamiętać o kilku sprawach:
1. Wiele linii ma limity wpisane do regulaminów i zwykle nie ma siły, żeby wypłacili więcej. Wtedy pomocne może byc ubezpieczenie bagażu od opóźnienia/zaginięcia - tam limity kwotowe zwykle pokrywają w pełni rzeczywiście potrzebne zakupy
2. Niektóre linie dają podstawowe zestawy kosmetyków w razie zagubienia bagażu - jeśli się tego nie weźmie na lotnisku, za zakup podobnych kosmetyków już nie zwrócą
3. Wiele linii zastrzega, że nie zwraca za zakupy dokonane wcześniej niż w ciągu np. 24 h od chwili, w której bagaż powinien był dolecieć lub za zakup określonych przedmiotów (zwykle tych, które w innym miejscu wyłączyła z przewozu w bagażu rejestrowanym, często np. szkła kontaktowe, okulary, leki itd.)
4. Trzeba skrupulatnie zbierać paragony / rachunki i uważać na daty/godziny zakupu (z uwagi na powyższe)
5. Zakupy muszą być absolutnie niezbędne w danych okolicznościach - linia nie zwróci za zakup krawata jeśli ktoś nie będzie w stanie wykazać , że przyleciał służbowo a nie na wakacje itp.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 27 Cze 2013 23:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Mar 2011
Posty: 304
Loty: 35
Kilometry: 94 159
niebieski
Marek, czy przy opóźnieniu spowodowanym przez chorobę któregoś z członka załogi, faktycznie przysługuję odszkodowanie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 28 Cze 2013 00:13 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3507
złoty
Trzeba sprawę zbadać in concreto, ale co do zasady nie jest to okoliczność nadzwyczajna, bo przewoźnik może i powinien przewidzieć takie sytuacje + może ich unikać podejmując racjonalne działania w postaci odpowiedniego dysponowania załogami ze stand by.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 29 Cze 2013 17:38 

Rejestracja: 29 Cze 2013
Posty: 6
Raz mi zgubili, ale szczęście w nieszczęściu odnaleźli szybko i po 24 miałem go u siebie z powrotem.
Co ciekawe mojej kumpelo, zgubili niedawno na amen amenów, nikt nie wie dokąd poleciał i jak potoczyły się jego dalsze losy :P Z tym, że ona nie chciała dochodzić swoich praw sama, stwierdziła, że nie ma do tego głowy i wzięła firmę (norisk.net.pl) . Sprawa jest dopiero w toku, ale póki co wydaje się zadowolona, więc wygląda na to, że idzie za to odzyskać pieniądze. Ona sprawę zleciła noRisk, ale w sumie jej się nie dziwie, też nie chciałoby mi się z tym szarpać, udowadniać, dokumentować i inne cuda wianki. Tak to oni wszystko załatwili i w sumie ona tylko czeka na efekty, oby pomyślne :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 19 Sie 2013 20:07 

Rejestracja: 19 Sie 2013
Posty: 1
kerad85 napisał(a):
Sam mam właśnie problem z firmą Dolfi1920 (akurat leciałem Lufthansą, ale ta sama firma obsługuje też inne linie).

Przesłali mi bez żadnego pytania nową walizkę, więc niby wszystko ok.
Jednak ta przesłała warta jest 2/3 tego co walizka, która została mi uszkodzona.
Zgłosiłem reklamację, bo otrzymana walizka jest tańsza i mniejsza.
Firma zaproponowała skorzystanie z jej sklepu internetowego. Jednak mają tam same dziwne i drogie walizki (nie ma nawet tej, którą mi przesłali w zamian za uszkodzoną). Nie znalazłem nic ciekawego i nie wiem co robić.



Witam,
mam podobny problem z firmą Dolfi1920. Z tym, że walizka, którą mi przysłano jest nic nie warta, gdyż rozchodzi się w szwach. Nie wiem co dalej robić. Gdzie z tym udać się dalej - może Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Proszę o radę.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 575 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group