Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 576 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 07 Lut 2014 01:35 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 955
Loty: 443
Kilometry: 681 024
niebieski
W Rayanie uszkodzili mi walizkę. Niby niewiele, bo tylko rozwalili zamek błyskawiczny ale walizka porządna (kupiona w grudniu 2013) i warto naprawić. Zgłosiłem na lotnisku CRL i mam 7 dni na wypełnienie formularza reklamacyjnego ze stronki Ryana. Czy może ktoś z was przechodził już proces reklamacji bagażu w tej linii znanej z niechęci do uwzględniania wszelkich reklamacji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#62 PostWysłany: 03 Mar 2014 14:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2171
srebrny
---
Zapytam tutaj by nie dublowac tematow
---


Wracalem wczoraj IAD-(AF)->CDG-(KL)->AMS-(F7)->CBG, ja dotarlem, bagaz nie.

1) Kogo scigac (AF czy F7 jako operatora ostatniego lotu)? Bilet byl wystawiony przez AF, wypelnilem stosowny formularz na lotnisku.
2) Za strona AF moge dokupic odziez, ktora potrzebuje.
http://www.airfrance.co.uk/GB/en/common ... france.htm
Zgodnie z charakterem mojej pracy, nie byloby absurdalne gdybym potrzebowal dokupic garnitur (przewozilem swoj w bagazu). Po jakim czasie od planowanego odbioru bagazu taki zakup ma sens by nie wygladalo to na podejrzanie?

Dzieki z gory za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 03 Mar 2014 15:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3071
złoty
air france zgubiło mi bagaż, dowieźli mi na drugi dzień
z tego co pamiętam to mogłem zrobić zakupy na 100 EUR (odzież, przybory toaletowe), zwrócili co do centa
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off
m3lm4k lubi ten post.
 
 
#64 PostWysłany: 22 Maj 2014 10:15 

Rejestracja: 22 Maj 2014
Posty: 1
Witam!
Mam problem ze zgłoszeniem uszkodzonego bagażu w EMIRATES.
Chciałabym załatwić sprawę pisemnie (ewentualnie przez prawnika), bo mailowo nikt nie traktuje mnie poważnie.

Czy ktoś wie na jaki adres można kierować pisma do Emirates? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Wydaje mi się, że Emirates specjalnie utrudnia swoim klientom możliwość reklamacji nie podając żadnych informacji kontaktowych. Czy ktoś mógłby mi pomóc?

Nadmienię, ze nie chodzi mi o walizkę lecz o uszkodzony w transporcie instrument, gdzie po zgłoszeniu szkody od razu uznano szkodę całkowitą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 25 Maj 2014 09:26 

Rejestracja: 31 Sty 2013
Posty: 295
Witam, wracając z Manili lotem China Southern Airlines do Paryża bagaż był nadany na całą trasę do Berlina, ostatni odcinek Paryż - Berlin lotem Air France i w Berlinie bagażu nie dostałem , zgłosiliśmy się do odpowiedniego punktu na lotnisku w Berlinie, gdzie sporządzono protokół o zaginięciu bagaży, powiedziano ,że jeżeli w ciągu 5 dni nie odnajdą wówczas należy wypełnić dodatkowy druk który dostaliśmy w języku francuskim i angielskim i odesłać jako reklamację.
Bagaż po 2 dniach dojechał DHL-em . Po przylocie nie dokonywaliśmy jednak żadnych zakupów, wręcz nie wychodziliśmy z domu bo załatwiła nas klimatyzacja na lotnisku w Paryżu. Pytanie czy jest szansa na otrzymanie odszkodowania za opóźniony bagaż od Air France?? czy ktoś to już przerabiał?? jakie były skutki??gdzie wysłał reklamację-skargę?? do Francji czy do Polski??w jakim terminie należy to zrobić?Proszę o rady>
Góra
 Relacje PM off  
 
#66 PostWysłany: 25 Maj 2014 09:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3058
Loty: 249
Kilometry: 415 497
HON fly4free
Rachunki za zakupy trzeba wysłać. Przerabiałem to ostatnio po locie Deltą. No ale skoro nie robiłeś zakupów to nie mają Ci za co zwrócić...
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#67 PostWysłany: 25 Maj 2014 09:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 158
Loty: 107
Kilometry: 270 851
niebieski
dzadzax napisał(a):
Pytanie czy jest szansa na otrzymanie odszkodowania za opóźniony bagaż od Air France?? czy ktoś to już przerabiał?? jakie były skutki??gdzie wysłał reklamację-skargę?? do Francji czy do Polski??w jakim terminie należy to zrobić?Proszę o rady>


W sumie to nie ma czegoś takiego jak "odszkodowanie za spóźniony bagaż". Jest zwrot kosztów za tzw. "interim expenses" (wydatki poniesione w międzyczasie). Też przerabiałam to po locie z UA, po zgubieniu walizki autoryzowali mi telefonicznie $100 (choć to może być standard), po odesłaniu do nich wypełnionego formularza i rachunków po 2 miesiącach przysłali czek (ugh, co za zawracanie głowy, już ponad miesiąc czekam na jego realizację :-(
Góra
 Relacje PM off  
 
#68 PostWysłany: 05 Lip 2014 22:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 179
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
czesc,

sprawa wyglada nastepujaco:
kolega lecial dzisiejszym lotem W6 do trondhaim. jego bagaz rejestorwanyu zostal zagubiony-handling w GDN nie wie gdzie bagaz jest. problem jest o tyle powazny, ze rano kolega mial plynac w dwutygodniowy rejs I w bagazu bylo wszystko do niego potrzebne, caly sprzet I ubrania do wyprawy. bez bagazu nie ma sensu w ogole wchodzic na poklad.
co mozemy teraz zrobic?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 05 Lip 2014 23:22, edytowano w sumie 1 raz
uszczegółowienie tytułu
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 05 Lip 2014 22:55 

Rejestracja: 02 Cze 2014
Posty: 36
Nie mozna nic zrobic, i tak znajdą bagaż dopiero po kilku dni albo tygodnii, to tez jego wina bo wszystkie rzeczy który jest najwazniejsza powinno byc razem z niego naprzykład na podręczny . bo wiadomo ze jest szance za zgubią bagaz
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 05 Lip 2014 22:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 158
Loty: 107
Kilometry: 270 851
niebieski
Kupić najpotrzebniejsze rzeczy, zatrzymać rachunki i po powrocie starać się o zwrot kosztów od linii/ubezpieczyciela (jeśli ma ubezpieczenie bagażu).
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:11 

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1013
niebieski
Ladyage napisał(a):
Kupić najpotrzebniejsze rzeczy, zatrzymać rachunki i po powrocie starać się o zwrot kosztów od linii/ubezpieczyciela (jeśli ma ubezpieczenie bagażu).

Ja tez tak mysle. Nie mam pewnosci, ale gdzies widzialem w sieci wyszegolnienie tego co mozesz kupic, jesli zgubia Ci bagaz ( lista rosnie wraz z uplywem czasu do chwili dostarczenia). Niezaleznie od tego, wiem ze z powodztwa cywilnego, mozesz skarzyc linie w Pl o dowolna kwote, jesli udowodni sie zwiazek przyczynowo-skutkowy pomiedzy zaistniala szkoda i jej wysokoscia.


Ostatnio edytowany przez 01ERES, 05 Lip 2014 23:15, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 179
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
a orientujecie sie do jakiej kwoty sa "podstawowe" zakupy? zdaje mi sie ze 200euro, ale nie moge nigdzie znalezc potwierdzenia tej kwoty.
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:17 

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1013
niebieski
farmer napisał(a):
a orientujecie sie do jakiej kwoty sa "podstawowe" zakupy? zdaje mi sie ze 200euro, ale nie moge nigdzie znalezc potwierdzenia tej kwoty.

Moze najlepiej zadzwonic do rzeczonej linii i zapytac?
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 179
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
zadzwonilem, stracilem 50 zl (10 minut polaczenia) I dowiedzialem sie tyle co nic.
nie umieli podac zadnych konkretow I kazali kontaktowac sie z handlingiem, handling z nimi. I tak w kolko. welcome as nawet nie umie stwierdzic, czy bagaz zostaw w gdn czy zostal wsadzony do innego rejsu w6 w tym czasie pomimo podania przeze mnie wszystkich danych bagaozwych...
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 158
Loty: 107
Kilometry: 270 851
niebieski
Nigdy nie miałam do czynienia z Ryanem, więc za nich się nie wypowiadam. Nie-lowcostowe linie zwykle mają limit 50-100 euro na dobę od 2 dnia braku walizki, do zdaje się 7(?) - potem aż do 21 dnia (kiedy można zgłosić zaginięcie bagażu) już nic - choć ostatnio autoryzowali mi telefonicznie tylko 100 USD ogółem przy zgłoszeniu zaginięcia (United Airlines) , ale nie chciało mi się z nimi walczyć. Mój ubezpieczyciel (Generali) miał w umowie wpisane wydatki w międzyczasie ogółem do 100 euro.
Powinni swoją drogą dać jakiś "pakiet przetrwania" ;-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13238
HON fly4free
Ladyage napisał(a):
Nigdy nie miałam do czynienia z Ryanem, więc za nich się nie wypowiadam. Nie-lowcostowe linie zwykle mają limit 50-100 euro na dobę od 2 dnia braku walizki, do zdaje się 7(?) - potem aż do 21 dnia (kiedy można zgłosić zaginięcie bagażu) już nic - choć ostatnio autoryzowali mi telefonicznie tylko 100 USD ogółem przy zgłoszeniu zaginięcia (United Airlines) , ale nie chciało mi się z nimi walczyć. Mój ubezpieczyciel (Generali) miał w umowie wpisane wydatki w międzyczasie ogółem do 100 euro.
Powinni swoją drogą dać jakiś "pakiet przetrwania" ;-)


Kod:
kolega lecial dzisiejszym lotem W6 do trondhaim


W6 - Wizz air

https://wizzair.com/pl-PL/Claims

i klasycznie infolinia z zgłoszeniem na lotnisku
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:25 

Rejestracja: 11 Gru 2012
Posty: 67
za 100 euro to w Norwegii się nie obkupi :( ale na statku wiele nie potrzeba to da rade.
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3058
Loty: 249
Kilometry: 415 497
HON fly4free
Po pierwsze jest już istniejący wątek w którym znajdziesz z pewnością odpowiedzi na część swoich pytań: uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597
Połączyłem już btw.

Co do limitu za zakupy niech się kontaktuje z linią lotniczą - na lotnisku powinni byli mu to wytłumaczyć wszystko. Ostatnio jak nam zagubili bagaż po locie Deltą, otrzymaliśmy odpowiedź że zwrócą do rozsądnej granicy, wg niech 50 USD/dzień opóźnienia. Załączyłem rachunki za 70parę, zwrócili równo. Kumpel się obkupił za ponad 200, też zwrócili.

Od kogoś słyszałem że jeżeli udokumentujesz odpowiednio potrzebę wyższych wydatków, to też nie ma problemu - na przykład że w rejestrowanym był garnitur potrzebny na spotkanie następnego dnia - idziesz do sklepu i kupujesz nowy.

Ze strony http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_en.htm:
Cytuj:
Checked-in luggage

If your registered luggage is lost, damaged or delayed, you may be entitled to compensation from the airline, up to about €1,220
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 05 Lip 2014 23:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 179
Loty: 189
Kilometry: 364 340
niebieski
dziekuje wszystkim za pomoc. jak sprawa sie wyjasnie, dam znac
Góra
 Relacje PM off  
 
#80 PostWysłany: 26 Lip 2014 10:49 

Rejestracja: 16 Kwi 2010
Posty: 15
Witam wszystkich
Mam pytanie odnośnie linii Norwegian.
( W ubiegłym tygodniu byliśmy z zona na wypadzie w Barcelonie. Skusiły nas ceny Norwegiana na krotki okres rezerwacji. Okazało się że norwegian niewiele rozni się od ryanaira i wizzaira, ale to akurat udało się nam przełkąć. )

Problem pojawił się jeśli chodzi o bagaż. Na początku mieliśmy godzinę stania w samolocie w Warszawie. Po przylocie do Barcelony zaczęły się prawdziwe problemy mianowicie dolecieliśmy ok 45min po czasie palnowanym. Bagaż przyjechał po 1.5h... więc z planowanych ok 3h podróży zrobiło się prawie 5..
Po godzinie oczekiwania przyszedł gość ze swissportu i powiedział ze mamy jeszcze czekać bo nie ma ludzi do rozpakowania samolotu... Przy jego biurku napisałem reklamacje na formularzu który mi dał i mam jego pieczątkę na reklamacji że czekaliśmy na bagaż 1.5h

Moje pytanie dotyczy sposobu w jaki można się skontaktować z tym norweskim PKSem. Na stronie jest tylko adres pocztowy i telefon do biura obsługi klienta w Norwegii. Czy w Polsce można gdzieś się z tym zgłosić? Może ktoś przerabiał już jakies reklamacje z nimi i wskaże mi którędy się do nich dostać.
Pozdrawiam :)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 576 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group