Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 540 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 19 Sie 2013 22:56 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3536
Loty: 287
Kilometry: 663 881
srebrny
Elga napisał(a):
kerad85 napisał(a):
Sam mam właśnie problem z firmą Dolfi1920 (akurat leciałem Lufthansą, ale ta sama firma obsługuje też inne linie).

Przesłali mi bez żadnego pytania nową walizkę, więc niby wszystko ok.
Jednak ta przesłała warta jest 2/3 tego co walizka, która została mi uszkodzona.
Zgłosiłem reklamację, bo otrzymana walizka jest tańsza i mniejsza.
Firma zaproponowała skorzystanie z jej sklepu internetowego. Jednak mają tam same dziwne i drogie walizki (nie ma nawet tej, którą mi przesłali w zamian za uszkodzoną). Nie znalazłem nic ciekawego i nie wiem co robić.



Witam,
mam podobny problem z firmą Dolfi1920. Z tym, że walizka, którą mi przysłano jest nic nie warta, gdyż rozchodzi się w szwach. Nie wiem co dalej robić. Gdzie z tym udać się dalej - może Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Proszę o radę.


A kontaktowałaś się z Dolfi?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#42 PostWysłany: 24 Sie 2013 23:02 

Rejestracja: 19 Wrz 2011
Posty: 194
Jestem wlasnie w drodze na goa z niedawnej promocji i ryanair pomieszal mi szyki juz na star cie. Podczas dolotu z Stn do Waw moj bagaz zaginal, znalezli go po kilkunastu godzinach i wyslali do waw ale ja juz jestem w zurichu i rano mam lot do bombaju. Zostalem doslownie ze szczoteczka do zebow. Na Chopina nie umieli powiedziec co sie dalej stanie,
czy jest szansa ze go wysla do Bombaju?
Jakies sugestie co robic?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez mashacra, 15 Maj 2014 18:55, edytowano w sumie 1 raz
poprawa tytułu, literówki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#43 PostWysłany: 24 Sie 2013 23:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2013
Posty: 146
dlatego wlasnie latam tylko z podrecznym ( wcale nie z oszczednosci ).
wątpię zeby ci wyslali bagaz do Bombaju, raczej wolalabym nie ryzykowac ze bagaz znowu zaginie a jak wiadomo ryanair nie lata poza Europę. przynajmniej będzie ci lzej podrozowac a Indie chyba tanie są wiec cos dokupisz na miejscu no chyba ze namiot i spiwor tam miales. ewentualnie poszukaj moze ktos tez sie wybiera z wawy na goa. W kazdym razie powodzenia;
_________________
photographer Scotland
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 24 Sie 2013 23:33 

Rejestracja: 19 Wrz 2011
Posty: 194
Ja tez zazwyczaj Latham z podrecznym ale na kilka tygodni to slabo, tym bardziej ze lot to Indii jest swissem i bagaz wliczony. Najgorsze ze malarone zostal w walizce
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 24 Sie 2013 23:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2013
Posty: 146
poszukaj kogos kto tez tam leci i niech ci przywiezie co bardzo potrzebne;

ps spakowalam sie w dwa 6kg podreczne na 6 tyg do ameryki poludniowej - z dzieckiem. i tez mialam bagaz darmowy. czyli sie da;)
_________________
photographer Scotland
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 25 Sie 2013 00:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2013
Posty: 74
Przykra sprawa z tym bagażem.

Cokolwiek mówi linia lotnicza masz takie prawa:
Zgubiony lub uszkodzony bagaż

Bagaż zarejestrowany

Jeżeli Twój bagaż został zgubiony, uszkodzony lub dostarczony z opóźnieniem, możesz mieć prawo domagać się od linii lotniczych odszkodowania w wysokości do 1 220 euro za sztukę.

Wyjątek – przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności, jeśli uszkodzenie wynika z wady samego bagażu.

Bagaż podręczny (w tym przedmioty osobiste)

Linie lotnicze muszą wypłacić Ci odszkodowanie, jeśli Twój bagaż podręczny został uszkodzony z ich winy.

Pamiętaj, że musisz złożyć skargę w ciągu 7 dni (lub 21 dni w przypadku opóźnionego bagażu).

Wszystko znajdziesz na tej stronce łącznie z formularzami i gdzie wysłać:

http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_pl.htm

Powodzenia.
_________________
Nawet najdalsza podróż, zaczyna się od najmniejszego kroku.....

http://www.globtr.blogspot.com


Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 13 Wrz 2013 03:33 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 31
Ostatnio pomagałem koledze w rezerwacji biletow z Warszawy do Fortalezy (Brazylia). Trasa dość długa, w dodatku z 2 przesiadkami: Warszawa -> Amsterdam -> Lizbona -> Fortaleza. Wszystkie loty TAPem.

No cóż, z tego co pisze, wszystkim 3 osobom, czyli jemu i dwóm kolegom, TAP zgubił bagaż. Dodatkowo, lot z Amsterdamu do Lizbony został opóźniony, przez co nie zdążyli na lot Lizbona-Fortaleza i musieli czekać dobę na nastepny lot.

Jak w takiej sytuacji postąpić? Co jest do ugrania? Czy ktoś miał podobne sytuacje? Dodam, że transakcji dokonałem kartą Mastercard World Elite z mbanku, czy można liczyć także na jej ubezpieczenia, niezależnie od dogadywania się z linią lotniczą?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 13 Wrz 2013 08:51 

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 42
Wow Fortaleza, mój ulubiony kierunek.
Można wiedzieć po ile bilety kupiłeś i czy koledzy udali się na Jericoacoara
Transfer z Fortalezy autobus czy śmigłowiec
Sorry że nie ma znaków zapytania, ale na tym kompie nie działa mi ten klawisz
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Marcin Bukowski lubi ten post.
 
      
#49 PostWysłany: 13 Wrz 2013 09:46 
Moderator forum

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 2608
Jaarjaar , co chcesz 'ugrać' ?
Poza tym, że pytanie o warunki ubezpiecznia karty jest do banku,
za mało napisałeś o sytuacji -
czy bagaż się nie odnalazł ?
gdzie koledzy są teraz ? mają kontakt z przedstawicielem TAP ?

Andree, możesz skopiować '?' z poprzedniego postu i wklejać
_________________
pozdrawiam

A.



Wybaczcie brak polskich znakow w niektorych postach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 13 Wrz 2013 12:02 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 31
Mówiąc o ugraniu, miałem na myśli, na jakie odszkodowanie mozna liczyć ze strony linii lotniczej. Bagaże się nie odnalazły, a znajomi dojechali do fortalezy, ale po takich perturbacjach.

Bilet kosztował koło 4000zł
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 20 Wrz 2013 08:24 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 865
Odszkodowanie za opóźnienie według zasad Rozporządzenia EU 261/04. Odszkodowanie za bagaż - nie przerabiałem - ale powinno być wg konwencji montrealskiej, bodajże do ok. 5500 PLN max po udowodnieniu wartości przedmiotów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 20 Wrz 2013 08:46 

Rejestracja: 23 Maj 2013
Posty: 34
Zbanowany
ja kiedys lecialem z warszawa - frankfurt - bangkok , tez mi zgubili bagaz ale po 14 dni dostalem komplet 3 bagaz do mojego adresu w Polsce , i jeszcze voucher 100 euro od lufthansa :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 24 Wrz 2013 09:13 

Rejestracja: 24 Wrz 2013
Posty: 2
Na lotnisku zgłosiłem uszkodzenie bagażu w czasie lotu samolotem rejsowym LOTu z Londynu.
Firma Dolfi1920 uznała, że nie jest w stanie naprawić i zaproponowała 550 PLN z dwie walizki w tym jedną Samsonite.
Zaproponowano mi również, że mogę zakupić walizki w ich sklepie Internetowym.
W sklepie mniejszy Samsonite niż mój kosztuje 740 PLN.
Odpowiedziałem więc, że wyceniam moje walizki na 850 PLN (Samsonite) i 250 PLN (druga walizka), odejmuję 250 PLN amortyzacji (bo podobno linie lotnicze odejmują 10% za każdy rok) i proszę o zwrot 850 PLN.
Dolfi przekazało sprawę do LOTu.
Z LOTu dostałem pismo, że ponieważ nie skorzystałem z możliwości wymiany walizek (!!!) i nie udokumentowałem kosztów zakupu (a przecież nie koszty zakupu mają tu znaczenie ale koszt się określa na podstawie cen z dnia zgłoszenia szkody) to mogą mi przesłać 550 PLN na konto.
Czyli jak zwykle klient jest nikim a LOT interpretuje sobie prawo jak chce a w zasadzie łamie prawo.

Zwrócę się jeszcze do rzecznika praw konsumentów ale jakimś sposobem na tych arogantów z LOTu jest nagłaśnianie tych spraw w mediach i to aby ludzie po prostu przestali u nich kupować bilety.
Pozostaje jeszcze droga sądowa ale to w Polsce droga cierniowa. Ale czasem trzeba.

Nie dziwię się, że tak wielu Polaków wyjeżdża na stałe za granicę bo tego typu sytuacje są na porządku dziennym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 24 Wrz 2013 09:38 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3536
Loty: 287
Kilometry: 663 881
srebrny
wystarczyło im wysłać dowód zakupu, to bez problemu byś dostał pieniądze, jakie chcesz:)

Chyba źle to rozegrałeś - mi LOT połamał w zeszłym roku walizki 3 razy (dostałam 3 nowe) i nie było żadnych problemów. Za 3. razem (Sylwester) wymusiłam na nich, że sama sobie kupię jaką chcę, bo leciałam 2.01 o 5 rano, wiec by nie dowieźli swojej. Wysłałam paragon i kasa pojawiła się po kilku dniach na koncie. A kupiłam dużo droższą walizkę niż mi uszkodzili.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 24 Wrz 2013 10:10 

Rejestracja: 24 Wrz 2013
Posty: 2
Koszt zakupu walizki dwa lata temu był inny niż jest dzisiaj. Poza tym kto trzyma rachunki na wszystko co kupuje....

Wycena szkody nie następuje na podstawie kosztu zakupu tylko na podstawie wartości z dnia zgłoszenia szkody.
Nie miałem czego rozgrywać bo i Dolfi i LOT chce zwrócić tylko 550 PLN i ani złotówki więcej za dwie walizki.

Zażądałem zwrotu moich walizek. Też nie zareagowali.
Zobacz pozostałe opisy. Nie tylko ja mam tego typu problemy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 26 Wrz 2013 14:50 

Rejestracja: 15 Sty 2012
Posty: 41
Witam ! Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał temat uszkodzonego bagażu przez czeskiego przewoźnika Travel Service ?
Wracaliśmy w połowie sierpnia z Turcji i na lotnisku w Poznaniu stwierdziliśmy uszkodzenie bagażu - jest ono potwierdzone stosownym dokumentem . Biuro , w którym kupiliśmy wycieczkę ( TUI ) skierowało nas do ubezpieczyciela ERV , ponieważ mieliśmy wykupione rozszerzone ubezpieczenie , między innymi rozszerzone o ubezpieczenie bagażu . Niestety dostaliśmy odpowiedź odmowną , ponieważ ubezpieczyciel nie odpowiada za uszkodzenie/zniszczenie " opakowania " - waliz , toreb itp. , gdyby uszkodzeniu uległy " rzeczy " w środku to tak .

W związku z zaistniałą sytuacją szukam jakiś namiarów , gdzie zgłosić szkodę , czy wiecie może czy jest określony jakiś termin na zgłoszenie szkody ( bo minęło już trochę czasu przez szarpanie się z ERV ) ?

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 11 Paź 2013 11:18 

Rejestracja: 10 Wrz 2013
Posty: 3
Ktoś wie gdzie w Katowicach mogą zgłosić uszkodzenie mojego bagażu? Torba została kupiona 2 miesiące temu, po 10 lotach, jest totalnie zniszczona, mam szanse na jakieś odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 11 Paź 2013 11:35 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3536
Loty: 287
Kilometry: 663 881
srebrny
megaellan2087 napisał(a):
Ktoś wie gdzie w Katowicach mogą zgłosić uszkodzenie mojego bagażu? Torba została kupiona 2 miesiące temu, po 10 lotach, jest totalnie zniszczona, mam szanse na jakieś odszkodowanie?


po przylocie i stwierdzeniu uszkodzeń w biurze zajmującym się daną linią?
Jeśli nie zrobiłaś tego od razu wg mnie marne szanse na wymianę walizki, bo będziesz musiała udowodnić przewoźnikowi, że uszkodził bagaż podczas lotu
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 12 Paź 2013 13:57 

Rejestracja: 08 Mar 2012
Posty: 559
Loty: 12
Kilometry: 62 544
niebieski
Nie chcąc zakładać nowego tematu piszę w tym.

Ponad miesiąc temu leciałem na trasie WAW-TXL-MAD-LEI i mój bagaż został zgubiony przez linie lotnicze (we współpracy Air Berlin z Iberią). Otrzymałem go po ponad 30 godzinach, dodatkowo lekko zniszczony i okradziony (niestety skradzione rzeczy w teorii nie mogą być przedmiotem reklamacji bo linie zaznaczają, że za to odpowiedzialności nie biorą).
Złożyłem oficjalną reklamację do Iberii i czekam już 5 tygodni na jakąkolwiek odpowiedź z ich strony. Na stronie informują, że procedura ta trwa max 4 tygodnie.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? ULC zajmuje się takimi sprawami?

Pozdr.

Edit: Zapomniałem dodać, że była to podróż służbowa na 5 dni i opóźnienie w dotarciu bagażu, które trwało półtora dnia nasporzyło mi kilku problemów...
_________________
Mój blog podróżniczy: http://www.seetheworld.pl --> na nim m.in. Wietnam, Seszele, Malezja, Singapur, Hongkong, Tajlandia i inne.

Zapraszam również na profil facebookowy: https://www.facebook.com/seetheworld89/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 18 Paź 2013 18:10 

Rejestracja: 06 Lut 2013
Posty: 199
niebieski
To się nazywa agresywny marketing :lol:
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 540 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Exabot [Bot], jedrekk oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group