Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9461 PostWysłany: 14 Kwi 2024 17:31 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 417
niebieski
Czy AirCompensa pomaga w odzyskaniu należności za inny lot (kupiony bilet) oraz koszt dojazdu (taxi) do hotelu i np dojazd pociągiem do miejsca w którym miał lądować odwołany samolot? Czy oni tylko pomagają w samym odszkodowaniu od lini lotniczej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Majówka w Azji 😎 Hongkong i Hajnan w jednej podróży z Warszawy za 2635 PLN 🔥 Majówka w Azji 😎 Hongkong i Hajnan w jednej podróży z Warszawy za 2635 PLN 🔥
Złap oddech na Zanzibarze 👙🏖️🥰 Tygodniowy urlop za 2935 PLN Złap oddech na Zanzibarze 👙🏖️🥰 Tygodniowy urlop za 2935 PLN
#9462 PostWysłany: 14 Kwi 2024 18:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
A co ci odpowiedzieli na to pytanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9463 PostWysłany: 14 Kwi 2024 19:04 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 417
niebieski
Dopiero składam pismo ale czytam ze mogą pomóc w sprawie odszkodowania i myślę co z resztą spraw
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9464 PostWysłany: 14 Kwi 2024 19:11 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Zapytaj ich, to się dowiesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9465 PostWysłany: 14 Kwi 2024 19:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2346
Loty: 258
Kilometry: 487 529
srebrny
Mam pewną wątpliwość która nie daje mi spokoju. Miałem lot w styczniu 2022 roku - NBO-IST-BER . Mój lot powrotny wyglądał następująco :

3 TK 608 U FR 28JAN NBOIST 0445 1125
4 TK1725 U FR 28JAN ISTBER 1230 1320

W Istambule przylecieliśmy z 45 minutowym opóźnieniem. O 12:10, nie było więc szans żeby zdążyć na przesiadkę do Berlina. Turkish przełożył mi na późniejszy lot na 16:40.

Pytanie tylko czy nie powiniennem dostać odszkodowania? I Turkish i AirHelp jednogłośnie mówią że nie, mój czas dotarcia to ponad 4h.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9466 PostWysłany: 14 Kwi 2024 19:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3483
HON fly4free
Marco, ale przecież UE261 nie dotyczy lotów spoza UE do UE wykonywanych przez linie nie wspólnotowe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9467 PostWysłany: 14 Kwi 2024 19:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2346
Loty: 258
Kilometry: 487 529
srebrny
Ale chyba swego czasu istniała coś takiego : SHY passenger rights .
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9468 PostWysłany: 14 Kwi 2024 19:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
https://www.airhelp.com/en-int/air-pass ... ts-turkey/
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
      
#9469 PostWysłany: 14 Kwi 2024 20:47 

Rejestracja: 07 Sie 2013
Posty: 463
Loty: 177
Kilometry: 387 374
niebieski
@Marco Manno kilka postów wyżej (9450) opisałem swoje doświadczenie z lutego 2024 w podobnym przypadku
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Marco Manno lubi ten post.
 
      
#9470 PostWysłany: 15 Kwi 2024 15:03 

Rejestracja: 12 Kwi 2024
Posty: 10
Witajcie. 10.03.2024 wróciłam z Egiptu liniami SkyLine Express. Lot do Marsa Alam z Katowic był opóżniony ponad 3 godziny. W dniu 11.03. wysłałam wniosek o roszczenie z tytułu opóźnionego lotu i w dniu 12.04 dostałam odpowiedź, że lot był opóźniony z powodu spóźnionego przylotu samolotu z poprzedniego lotu, a także z powodu załadunku bagażu. Oczywiście Linie nie mogą spełnić mojego roszczenia.
Przeanalizowałam rozkład lotów samolotu, którym podróżowalismy:

01.03. Kat - Sharm planowany wylot o 17.00/ wystartował o 19.03 (wylot do Egiptu)
01.03 Sharm - Kat planowany wylot 22.45/ wystartował 01:18 (powrót z Egiptu tego samolotu)
02.03 (mój lot ) Kat - Marsa Alam planowany wylot 02:35 / wystartował o 06:08 ( opoźnienie ok. 03:30)

Wg planowanego rozkładu lotów ten konkretny samolot miał zaledwie ok. 40 min postoju miedzy kolejnymi lotami. Czy to aby nie za krótko na obsługe ok. 250 pasażerów na jednym locie: rozładunek/załadunek bagaży, sprzątanie i tankowanie samolotu?

Czy przewoźnik może odmówić wypłaty roszczenia skoro to był "łańcuch' lotów gdzie już na pierwszym wylocie dzień wcześniej nastąpiło opóźnienie?

Jaki kolejny krok mogę uczynić sama zanim oddam sprawę do pośrednika, bo moim zdaniem każde opóźnienie czarteru można podciągnąć pod taką odpowiedź i nie wypłacić odszkodowania. Dodam, że warunki atmosferyczne w Polsce jak i w Egipcie w dniu lotu były fantastyczne, nie było strajków na lotniskach ani nie byliśmy uprzedzeni o awarii lub zagrożeniu terrorystycznym.
Liczę Forumowicza na Wasze wsparcie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9471 PostWysłany: 15 Kwi 2024 15:27 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 1245
Loty: 46
Kilometry: 151 136
srebrny
Nie istotne ile miał opóźnienia na starcie sprawdź ile miał opóźnienia do planowego czasu przylotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#9472 PostWysłany: 15 Kwi 2024 15:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
@Iwona7272
Przecież już podjęłaś decyzję, więc po co to ciągniesz?
posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&p=1691970#p1691970
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9473 PostWysłany: 15 Kwi 2024 15:43 

Rejestracja: 12 Kwi 2024
Posty: 10
boots napisał(a):
@Iwona7272
Przecież już podjęłaś decyzję, więc po co to ciągniesz?
posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&p=1691970#p1691970


@boots, bo może jednak na tej grupie ktoś jednak odpowie mi w milszy sposób niż Ty . Proszę nie angażuj swojego cennego czasu w moje posty. Forum jest dla wszystkich, więc nie torpeduj mojego zapytania. Jeśli jesteś pośrednikiem to napisz jaką firmę reprezentujesz lub jeśli znasz się na temacie to odpowiedz, a jeżeli nie masz już nic więcej do dodania to odpuść.
Szukam konkretnej odpowiedzi od kogoś kto miał podobny przypadek - odpowiedź linii lotniczej powołującej się na opóźnienie poprzedniego lotu, a mimo wszystko uzyskał odszkodowanie. Bądź też ktoś mi odpisze, że nie da się z SKYLine Express wygrać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9474 PostWysłany: 15 Kwi 2024 16:28 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 763
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Iwona7272
Nie uważam, by kluczowe było szukać kogoś, kto miał podobny przypadek. Jeśli chcesz walczyć z linią (popieram jak najbardziej) to przeczytaj na spokojnie rozporządzenie 261/2004. W tego typu sytuacji jak Twoja argumentowałbym, że to linia układa siatkę połączeń i ponosi tego konsekwencje, pomijając sytuacje nadzwyczajne, w tym to decyzja linii aby była czterdziestominutowa separacja pomiędzy rejsami. Opóźnienia lotów spowodowane różnymi przyczynami są wpisane w działalność przewoźnika lotniczego, dlatego przewoźnik musi liczyć się z nimi przy planowaniu siatki połączeń a zatem świadomie podjął ryzyko, że niewielkie opóźnienie jednego rejsu pociąga za sobą opóźnienie kolejnych, zwłaszcza w przypadku tak krótkich odstępów pomiędzy zaplanowanymi rejsami.

A w Internecie możesz poszukać lektury (znalezione "na szybko", może są lepsze), dotyczącej przypadku analogicznego, takiej jak np. ta
https://prawopasazera.pl/opoznienie_lot ... u,1255,331
czy ta
https://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/c ... -02-16_001

W przypadku, gdyby linia udawała, że to wina rozładowywania bagażu (wspominałaś o tym), to za proces wyładowania bagażu odpowiada agent handlingowy, który świadczy usługi dla linii jako podwykonawca a zatem linia lotnicza, która wybrała takiego a nie innego podwykonawcę, odpowiada przed pasażerem w tym zakresie.
Niewykluczone, że z ta linią nie da się wygrać bez sądu, jeśli było faktycznie tak jak to opisujesz. Ale nie dlatego, że nie masz racji, tylko, że z twojego opisu wyłania się obraz, jakby linia celowo wprowadzała w błąd i udawała durnia przed Tobą.
Jeśli chodzi o dochodzenie w sądzie, to porozmawiaj z kimś obytym w tej kwestii i dowiedz się, jak przygotować pozew oraz co zrobić przed pozwem (np. czy przedsądowe wezwanie do zapłaty). Takie doświadczenie z pewnością Ci się przyda, jeśli często podróżujesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9475 PostWysłany: 15 Kwi 2024 16:38 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
@Przemm Ty serio :?: :!: :?:

Nie znasz opóźnienia przylotu, a główny problem to jak czytam linia czarterowa ukraińska

Itp itd
Znowu ktoś wpadł na godzinę po prawdy tylko takie jakie chce zobaczyć czy usłyszeć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9476 PostWysłany: 15 Kwi 2024 16:55 

Rejestracja: 12 Kwi 2024
Posty: 10
@Przemm bardzo dziękuję za tak obszerną i wyczerpującą odpowiedź. Mogę przesłać skan odpowiedzi SkyLine Express potwierdzający to co napisałam. Oni nie kwestionują opóźnienia lecz powołują jako powód lot poprzedni i załadunek bagażu.
Siatkę lotów przeanalizowałam z historii Flightradar24, gdzie dokładnie widać destynację, planowany/rzeczywisty wylot oraz planowany/rzeczywisty przylot.
I nie chodzi mi o to, że wpadłam na godzinę po prawdy jakie chcę zobaczyć czy usłyszeć (wg postu poniżej autora dg72). Z reguły staram się wyszukać potrzebne akty prawne i informacje sama, ale w takiej sytuacji jestem po raz pierwszy ( mam juz orzeczenie w sprawie Sturgeon czy Friedrike). Chętnie też podpowiadam innym rozwiązania z branży, w której pracuję (również jako posrednik) i nie mam problemu z tym, by dzielić się własną wiedzą i doświadczeniem (bez wynagrodzenia !). Taka mała dygresja - w dzisiejszych czasach trudno o bezpłatną pomoc kogoś innego, dlatego raz jeszcze bardzo dziękuję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9477 PostWysłany: 15 Kwi 2024 16:59 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 763
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@dg72 a Ty znasz powody opóźnienia?
Celowo zastosowałem w odpowiedzi założenie, "jeśli faktycznie było tak, jak opisuje Iwona7272" i odnosiłem się do jej relacji i tego, co wg jej słów napisała jej linia w odpowiedzi (post w innym wątku).
Problemem i powodem postu pasażerki lotu do Egiptu jest opóźnienie ukraińskiej linii świadczącej usługi na terenie UE, to się zgadza. .
Nie wiem kto i po jakie prawdy wpadł na godzinę. Jeśli odnosi się to do stażu Iwony7272, to nie widzę powodu dyskryminowania kogoś z uwagi na staż i datę rejestracji na forum. Czyżbyś był/była innego zdania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9478 PostWysłany: 15 Kwi 2024 17:03 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Najważniejsze bez pisania laborantów: ustalić i podać czas opóźnienia tj. przylotu :!: .

A jak linia ukraińska nie ma tu siedziby, kont ...to powodzenia życzę

Masa pisania, a oboje napisaliście zero konkretów. Niestety


Ostatnio edytowany przez dg72, 15 Kwi 2024 18:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
katka256 lubi ten post.
 
      
#9479 PostWysłany: 15 Kwi 2024 17:50 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 763
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@dg72
Forum dyskusyjne służy do prowadzenia dyskusji. Post z prośbą o pomoc też może być polem do prowadzenia tejże, niezależnie od udzielenia ewentualnej pomocy. Konkrety, w tym wartość spóźnienia znać powinna autorka postu prosząca o pomoc, wcześniej pisała, że opóźnienie przekroczyło 3 godziny ale bez doprecyzowania jakie opóźnienie miała na myśli. Nam nie jest do niczego ta wartość potrzebna, chyba że ktoś z nas miałby być jej pełnomocnikiem w tej sprawie, czego nie spodziewam się.
Twój post poza odkrywczym stwierdzeniem, że tylko czy głównie (swoją drogą tylko czy głównie - mało to konkretne, może warto od siebie zacząć zakresie bycia konkretnym) czas opóźnienia przylotu się liczy, też jest mało konkretny. Może niepotrzebnie zabierasz głos, jeśli ani nie dyskutujesz, ani nic konkretnego nie raczysz napisać?
A co z tą ewentualną dyskryminacją - jeśli o dyskryminację chodziło - jesteś jej zwolennikiem? Jeśli chodziło o coś innego, to nie ma tematu.
No i co się liczy: tylko czy głównie czas opóźnienia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9480 PostWysłany: 15 Kwi 2024 21:14 

Rejestracja: 12 Kwi 2024
Posty: 10
@Przemm, @dg72
Poniżej przesyłam siatkę lotów samolotu, którym podróżowałam.
SkyLine Express powołał się na opóźnienie poprzedniego samolotu, dlatego przeanalizowałam jak to faktycznie wygladało (wg Flightradar24). Mój lot jest wytłuszczony QU9147:
01.03. 2024 QU7345 Katowice- Sharm el-Sheikh : planowany odlot 17:00 / rzeczywisty odlot 19:03
planowany przylot 22:09 / rzeczywisty przylot 23:59
01.03.2024 QU7346 Sharm el-Sheikh – Katowice : planowany odlot 22:45 / rzeczywisty odlot 01:18
Planowany przylot 01:55 / rzeczywisty przylot 04:07

02.03.2024 QU9147 Katowice – Marsa Alam : planowany odlot 02:35 / rzeczywisty odlot 06:08
(lot podlegający odszkodowaniu) Planowany przylot 07:46 / rzeczywisty przylot 11:11[/b[/color]

Mój lot był opóźniony o ok. 03:25.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group