Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10127 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 507  Następna
Autor Wiadomość
#9441 PostWysłany: 02 Kwi 2024 11:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9160
srebrny
Jest tak, jak napisał @SPLDER.
Góra
 Profil Relacje PM off
grodek lubi ten post.
 
      
Francuski duet od 544 PLN 🇫🇷 Lazurowe Wybrzeże i Korsyka w jednej podróży 😍🏝️ Francuski duet od 544 PLN 🇫🇷 Lazurowe Wybrzeże i Korsyka w jednej podróży 😍🏝️
Zacznij nowy rok w tropikach 🌴🇻🇳 Sylwester w Wietnamie od 4678 PLN 🎇 Zacznij nowy rok w tropikach 🌴🇻🇳 Sylwester w Wietnamie od 4678 PLN 🎇
#9442 PostWysłany: 02 Kwi 2024 11:36 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 570
Loty: 443
Kilometry: 762 068
niebieski
Sami widzicie, że sprawa nie jest taka zero-jedynkowa i dlatego wolałem zapytać na forum :)
We wniosku opisałem całą sytuację i niech LOT zdecyduje czy odszkodowanie będzie za opóźniony czy za odwołany lot :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9443 PostWysłany: 02 Kwi 2024 12:49 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5399
złoty
Zeus napisał(a):
Ale tu nie ma żadnej filozofij.

Miałeś wylądować o 13 a wylądowałeś o 16:15 więc odszkodowanie przysługuje.

Niby pomogłeś, a tylko namieszałeś.
A dlatego, gdyż lot z rezerwacji został anulowany :!: , a nie on się na niego przy przesiadce spóźnił w lotach łączonych w ramach jednej rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9444 PostWysłany: 02 Kwi 2024 12:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2576
srebrny
@Runo-88 Lot może również zdecydować, że odszkodowania nie wypłaci, bo odwołanie pierwotnego lotu było z przyczyny od niego niezależnej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9445 PostWysłany: 02 Kwi 2024 12:57 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5399
złoty
Osobna sprawa, tyle że mimo silnego wiatru samoloty lądowały czy startowały zgodnie z siatką lotów na ten dzień.

Warto zrobić screeny choćby ze strony Balic, bo to jedyny odwołany lot
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9446 PostWysłany: 02 Kwi 2024 13:25 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 570
Loty: 443
Kilometry: 762 068
niebieski
@Hose @dg72 flightradar pokazywał, że samolot, który miał dolecieć do KRK i zabrać pasażerów do WAW, wystartował z WAW, zawrócił na wysokości Opoczna, zrobił kilka pętli i wylądował znowu na WAW.
O tej godzinie pogoda w KRK była idealna, a po wylądowaniu na WAW po godz. 16 też raczej nie było śladów, żeby kilka godzin wcześniej miasto nawiedziły jakieś wichury.
Najprawdopodobniej to była jakaś usterka samolotu.
Screeny porobiłem, dzięki za podpowiedź :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9447 PostWysłany: 02 Kwi 2024 13:58 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 672
Loty: 197
Kilometry: 684 568
niebieski
@Runo-88
Na flightradar są dostępne poprzednie METARy (raporty pogodowe publikowane co 30 minut) dla danego lotniska, skoro przygotowujesz się "na wszelki wypadek" to można zrobić screeny pokazujące METARy z wczoraj z przedziału odpowiadające Twojemu odwołanemu lotowi. Można dyskutować, czy jest to wiarygodne źródło danych, ale zawsze coś.
Góra
 Profil Relacje PM off
Runo-88 uważa post za pomocny.
 
      
#9448 PostWysłany: 11 Kwi 2024 06:29 

Rejestracja: 06 Kwi 2022
Posty: 17
Witam, może ktoś z forum jest bardziej doświadczony i mi pomoże. Otóż miałem zaplanowany lot Singapur-Zurych-Amsterdam liniami SwissAir. W Zurychu 1h40min na przesiadkę. Niestety przed startem z Singapuru pilot zakomunikował że start będzie przełożony bo czekają obecnie na technika. Okazało sie ze drzwi nie chciały się zaryglować. Po jakimś czasie usterka została usunięta, ale trzeba było dotankować 1tone paliwa. O czym tez informował pilot. Dało to łącznie 1h45min opóźnienia startu. Przez co nie zdarzyłem na przesiadkę. Po lądowaniu zaproponowali mi inny lot ale 5 godzin później. Zgłosiłem sprawę do swiss. I najpierw mi odpisali ze pogoda była zła i to jest nieprzewidziana okoliczność. Po mojej odpowiedzi ze zdjęciami z samolotu ze pogoda była wyśmienita. i ze tylko nasz samolot wystartował z opóźnieniem. i zasugerowaniu ze chodziło o usterkę, odpisali ze tak mam racje ale usterka była przez nieprzewidziane okoliczności. I od tamtej pory cisza. Czy musze iść do sadu, do jakieś firmy ktora sie zajmuje takimi sprawami/jakiej?/ Dodam ze lecieliśmy w 4 osoby.

Trochę mnie to dziwi ze tak bezczelnie kłamią...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9449 PostWysłany: 11 Kwi 2024 08:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3619
srebrny
Kłamanie w podobnych przypadkach to niestety standard niezależnie od renomy linii lotniczej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9450 PostWysłany: 11 Kwi 2024 09:25 

Rejestracja: 06 Kwi 2022
Posty: 17
maczala1 napisał(a):
Kłamanie w podobnych przypadkach to niestety standard niezależnie od renomy linii lotniczej.

czyli ogólnie nic nie wskóram i mam oddac jakieś firmie sprawe?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9451 PostWysłany: 11 Kwi 2024 15:36 

Rejestracja: 06 Kwi 2022
Posty: 17
Jaka polecacie firmę która zajmie się ta sprawa bo złożyłem do AirCompensa.com, ale odpisali
Cytuj:
Dzień dobry,

Z opisu sytuacji wynika, że odszkodowanie przysługuje, ale z uwagi na
brak właściwości miejscowej sądu polskiego nie podejmiemy się sprawy.
A nie chce mi sie wysyłać wszystkich papierów, skanow, zdjęć opisów itp żeby otrzymać taka odpowiedz. Chodzi o linie SwissAir
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9452 PostWysłany: 11 Kwi 2024 15:38 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24659
Swissair przestał istnieć w 2002 roku. Chodzi Ci o Swis Airlines/Swiss?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9453 PostWysłany: 11 Kwi 2024 22:07 

Rejestracja: 06 Kwi 2022
Posty: 17
Zeus napisał(a):
Swissair przestał istnieć w 2002 roku. Chodzi Ci o Swis Airlines/Swiss?

tak, z pamieci napisalem. moj blad
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9454 PostWysłany: 11 Kwi 2024 23:21 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1478
Loty: 938
Kilometry: 1 465 275
niebieski
Mi Cek napisał(a):
Jaka polecacie firmę która zajmie się ta sprawa bo złożyłem do AirCompensa.com, ale odpisali
Cytuj:
Dzień dobry,
Z opisu sytuacji wynika, że odszkodowanie przysługuje, ale z uwagi na brak właściwości miejscowej sądu polskiego nie podejmiemy się sprawy.
Chodzi o linie SwissAir

Ta sama AirCompensa odpisała mi w zeszłym roku:
"Swiss Air posiada w Polsce oddział. Oddział w Polsce gwarantuje wypłatę
odszkodowania, ponieważ najczęściej wiąże się to z istnieniem rachunku
bankowego, a także kwestiami doręczenia dokumentów sądowych."
Więc dopytaj ich jaki jest prawdziwy powód odmowy podjęcia się sprawy?
Góra
 Profil Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
 
      
#9455 PostWysłany: 12 Kwi 2024 07:36 

Rejestracja: 06 Kwi 2022
Posty: 17
Napisałem, ale dalej prosze o pomoc z wyborem firmy która sie tym zajmie. AirHelp zabiera 50% z tego co się dowiedziałem. To jest standard?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9456 PostWysłany: 12 Kwi 2024 09:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sty 2016
Posty: 373
Loty: 182
Kilometry: 329 220
srebrny
@Mi Cek
Masz cały wątek:
posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286
_________________
Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9457 PostWysłany: 12 Kwi 2024 09:38 

Rejestracja: 23 Sie 2011
Posty: 130
Loty: 245
Kilometry: 530 604
Cześć
Jak ktoś miał podobny przypadek to proszę o radę
Lot TK na trasie DEL-IST-BUD planowo na przesiadkę 75 minut (krótkie spóźnienie zostaje 62 minuty) zamkniecie bramki jest 20 minut przed lotem
Transfer do terminala odbył się autobusem co wydłużyło czas (nie spieszyli się zbytnio)
W terminalu przy security spiesząc się byliśmy 30 minut przed lotem (odlot był z gate z dugiej strony terminala.
Przejście security i dojście do głównego holu zajęło nam około 10 minut ( w głównym holu byliśmy 20 minut przed odlotem bramka była już zamknięta)
Przy connectig desc TK powiedzieli że to nasza wina że nie zdążyliśmy na lot po awanturze i pokazaniu dokumentacji zdjęciowej z godzinami jak wyglądał transfer, z wielkiej łaski przebukowali nas na kolejny lot.
W związku z tym nie zdążyliśmy na moje połączenie musiałem zakupić ponownie bilet na powrót do domu z Budapesztu.
Jak to ugryźć żeby odzyskać kilka stówek za ponownie zakupiony bilet, macie jakieś doświadczenie w takim przypadku
Dzięki za rady
odpowiedz na reklamacje od turkisch
W związku z tym lot TK 717 Delhi / Stambuł z dnia 17 marca 2024 r. został wykonany z opóźnieniem i przyleciał o 11:48 zamiast o 11:35, opóźnienie to nie spowodowało utraty połączenia, miałeś wystarczająco dużo czasu, aby złapać swój drugi lot niestety nie stawiłeś się na czas przy bramce wejściowej, w związku z czym nie mogliśmy przyjąć Cię na lot. Ponieważ przyczyna niemożności podróży nie wynikała z winy Turkish Airlines, niestety nie możemy spełnić Twojej prośby.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9458 PostWysłany: 12 Kwi 2024 10:18 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2032
srebrny
Nic się nie należy. Z BUD dalej leciałeś na drugim bilecie, więc na własne ryzyko.
Koniec końców przebookowali Cię za darmo na drugi lot IST-BUD, więc nie do końca rozumiem czego oczekujesz. To linia spoza EU.

@mod nie ten wątek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9459 PostWysłany: 12 Kwi 2024 10:54 

Rejestracja: 07 Sie 2013
Posty: 457
Loty: 177
Kilometry: 387 374
niebieski
@piotrpaw z prawa EU nic się nie należy, ale z Tureckiego możliwe że tak. Miałem podobną sytuację lot KUL-IST-VNO na przesiadkę 65 min, KUL-IST opóźniony o 30min i utracone połączenie, nowy lot następnego dnia (pierwszy możliwy).
Odpowiedź Turkish, że nic się nie należy. Skarga złożona na stronie https://yh.shgm.gov.tr/ i po ok 3 tygodniach wiadomość od Turkisha z czekiem na 600EUR przeliczonym na tureckie liry po kursie z dnia zakupu biletu (takie dziwne prawo mają).
Realizacja czeku przez net, kasa na koncie po tygodniu. Miałem dwa czeki mój i żony wystawione na tą samą kwotę w lirach (ok 380EUR), u mnie udało się wypłacić pełne 600EUR, a u żony niestety już ok 380 EUR - różnica była widoczna przy próbie realizacji czeku - mój pokazywało w EUR, żony w lirach.
Może w Twojej sytuacji nic się nie należy, ale zawsze warto spróbować.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#9460 PostWysłany: 12 Kwi 2024 14:46 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 570
Loty: 443
Kilometry: 762 068
niebieski
Runo-88 napisał(a):
U mnie taka sytuacja wczoraj:
O 12:05 miałem lot KRK-WAW [LO], około godziny przed wylotem dostałem maila, że lot jest opóźniony na godz. 13, następnie na tablicach pojawiła się informacja, że lot został odwołany. LOT domyślnie zmienił mi rezerwację na kolejny lot o godzinie 15:00, co zostało przeze mnie zaakceptowane w aplikacji.
Lot o 15:00 było opóźniony i finalnie wylądowałem w WAW o 16:15, czyli 3:15 h po planowanej godzinie przylotu
Pytanie do zorientowanych - czy w takim przypadku przysługuje mi odszkodowanie za odwołany/opóźniony lot? ;)


Dzisiaj dostałem maila z informacją o przyznaniu odszkodowania w kwocie 250 EUR za ODWOŁANY lot :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10127 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 507  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group