Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


 [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474  Następna
Autor Wiadomość
#9401 PostWysłany: 03 Mar 2024 23:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2019
Posty: 1254
srebrny
Inna linia, bo SAS, ale ja dostałem kiedyś odszkodowanie właśnie za strajk handlingu, ale należącego do SAS. Co prawda bezpośrednio kazali mi spadać i udało się dopiero z pomocą pośrednika, no ale zawsze coś wpadło.
Góra
 Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
 
#9402 PostWysłany: 04 Mar 2024 18:30 

Rejestracja: 26 Wrz 2019
Posty: 18
lukket napisał(a):
Jeżeli było to z powodu strajku personelu naziemnego Lufthansy, to nie jest to takie jednoznaczne. Ktoś już tu na forum pisał że dostał odszkodowanie za lot odwołany 7 lutego.

Ja pisałem, że dostałem.

@grzes - złożenie reklamacji nic nie kosztuje. U mnie za pierwszym razem odrzucili roszczenia, ale po drugim mailu już przyznali mi rację.
Sprawdź pocztę z tego okresu - ja miałem od nich wiadomość, w której było wyraźnie napisane, że strajkują pracownicy ze spółek LH (Deutsche Lufthansa AG, Lufthansa Technik, Lufthansa Cargo) i na to się powołałem.
Oczywiście każdy przypadek jest inny i mój sukces niczego nie gwarantuje w Twoim przypadku, ale jak nie zgłosisz to na 100% nic nie dostaniesz.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#9403 PostWysłany: 05 Mar 2024 13:25 

Rejestracja: 04 Lut 2017
Posty: 299
Loty: 205
Kilometry: 194 715
niebieski
Oceńcie proszę, czy w takiej sytuacji można liczyć na zwrot kwoty za bilety (nie odszkodowanie).
Linia: Wizzair UK.
Trasa: durnolot Luton – Tirana godz. 16.10-20.15, powrót tego samego dnia godz. 23.05-1.35. Byłem na lotnisku, przeszedłem odprawę bezpieczeństwa, ale okazało się finalnie, że lot wychodzący opóźniony jest prawie 3 godziny, więc nie było sensu wsiadać na pokład, bo praktycznie nie zdążyłbym z powrotem wsiąść do samolotu na lot powrotny.
Wizzair znany jest z niechęci do jakichkolwiek zwrotów, ale może w takiej sytuacji sprawa jest oczywista na tak lub nie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9404 PostWysłany: 05 Mar 2024 13:35 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3145
platynowy
Jeżeli opóźnienie nie przekroczyło 5h to nie masz prawa do otrzymania zwrotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9405 PostWysłany: 07 Mar 2024 19:07 

Rejestracja: 04 Lut 2017
Posty: 299
Loty: 205
Kilometry: 194 715
niebieski
@Kothson
Taką zgrabną formułkę odesłali mi z Wizzair:

Uprzejmie informuję, że w związku z tym, że opóźnienie nie przekroczyło trzech godzin nie możemy zaproponować zwrotu kosztów.

W Wizz Air zdajemy sobie sprawę, że istnieją sytuacje nagłe I nieprzewidziane dlatego na przyszłość polecamy zakup usługi Wizz Flex oraz dodatkowego ubezpieczenia lotniczego, które to zapewnią elastyczność I bezpieczeństwo bez względu na okoliczności.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9406 PostWysłany: 13 Mar 2024 21:24 

Rejestracja: 24 Lis 2023
Posty: 92
niebieski
Pytanie do osób zaznajomionych z tematem odszkodowań. Przez strajki w Niemczech (Frankfurt lub Berlin) mój lot został odwołany (na niecałe 2 dni i 8h przed ostatnim odcinkiem trasy) i potrzebne były zmiany. Lufthansa zaproponowała loty zastępcze, ale zamiast dotrzeć do Berlina na 13:55, to dotarłem na 21:30 (7h i 35m później). Oczywiście pozostały transport przepadł i trzeba było zmieniać swoje plany. Pytanie, czy w tej sytuacji przysłuje w ogóle jakieś odszkodowanie? Dodam, że była to trasa międzynarodowa (GUA -> IAH -> IST -> BER zamiast pierwotnej GUA -> IAH -> FRA -> BER).
Góra
 Relacje PM off  
 
#9407 PostWysłany: 13 Mar 2024 22:21 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 303
Loty: 139
Kilometry: 286 579
niebieski
Posty #9401 #9402 oraz poprzednie


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 14 Mar 2024 22:32, edytowano w sumie 1 raz
usunięty link po przeniesieniu wpisu
Góra
 Relacje PM off
tetr1s uważa post za pomocny.
 
 
#9408 PostWysłany: 14 Mar 2024 13:35 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8895
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
kemot napisał(a):
Pewnie już było wielokrotnie ale wybaczcie...

1. Bilet na trasę składającą się z 2 odcinków został wystawiony przez linię X.
2. Oba odcinki mam z numerami lotu linii X, przy czym o ile operatorem jednego rejsu jest faktycznie linia X to na drugim rejsie mam codeshare a jego rzeczywistym operatorem jest inna linia Y.
3. Odwołany zostaje rejs operowany przez linię Y (ja mam go na swojej rezerwacji z numerem X) i całość podróży się sypie, przebukowanie na inne rejsy i dotarcie do celu wiele godzin później.

Do której linii powinienem uderzać po odszkodowanie, do linii X która mi wystawiła bilet i z której numerem rejsu miałem na swojej rezerwacji lot który został odwołany czy do linii Y czyli tej która faktycznie spowodowała problem?


Nie widziałem odpowiedzi na ten post, więc zapytam się, bo mam podobną sytuację. Bilet wystawiony przez LX, odwołany ostatni odcinek operowany przez LH. Zgłaszam roszczenie do LX czy do LH?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9409 PostWysłany: 14 Mar 2024 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 616
Loty: 136
Kilometry: 204 655
srebrny
Do linii która faktycznie wykonywała rejs.

Ja miałem odwrotną sytuację, i LH odsyłało mnie do EN.
Góra
 Relacje PM off
Sudoku uważa post za pomocny.
 
 
#9410 PostWysłany: 16 Mar 2024 14:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2331
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sudoku napisał(a):
kemot napisał(a):
Pewnie już było wielokrotnie ale wybaczcie...

1. Bilet na trasę składającą się z 2 odcinków został wystawiony przez linię X.
2. Oba odcinki mam z numerami lotu linii X, przy czym o ile operatorem jednego rejsu jest faktycznie linia X to na drugim rejsie mam codeshare a jego rzeczywistym operatorem jest inna linia Y.
3. Odwołany zostaje rejs operowany przez linię Y (ja mam go na swojej rezerwacji z numerem X) i całość podróży się sypie, przebukowanie na inne rejsy i dotarcie do celu wiele godzin później.

Do której linii powinienem uderzać po odszkodowanie, do linii X która mi wystawiła bilet i z której numerem rejsu miałem na swojej rezerwacji lot który został odwołany czy do linii Y czyli tej która faktycznie spowodowała problem?


Nie widziałem odpowiedzi na ten post, więc zapytam się, bo mam podobną sytuację. Bilet wystawiony przez LX, odwołany ostatni odcinek operowany przez LH. Zgłaszam roszczenie do LX czy do LH?


Wklej potwierdzenie bez X i Y. Co innego jest code share, a co innego leasing samolotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9411 PostWysłany: 16 Mar 2024 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5637
HON fly4free
Rozumiem na czym polega ta różnica, chodziło o code share. Tak czy inaczej 600€ już zaksięgowane na koncie i sprawa zamknięta.
Góra
 Relacje PM off
lukket lubi ten post.
 
 
#9412 PostWysłany: 16 Mar 2024 21:51 

Rejestracja: 03 Paź 2018
Posty: 36
Fajnie.

U mnie UA (bilety od LH, ten pechowy segment od UA) na odcinku SFO-FRA złapał 3,5h poślizgu i w efekcie do WAW doleciałem tylko ~8h po czasie.

Kliencie, ponieważ nie jesteśmy linią EU to nic nie dostaniesz... ale w ramach gestu damy ci trochę mil.
I tak efektywnie nic z nimi nie zrobię a 7500 mil United to sobie można wsadzić gdzieś...
Góra
 Relacje PM off  
 
#9413 PostWysłany: 17 Mar 2024 17:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1191
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
awo667 napisał(a):
Fajnie.

U mnie UA (bilety od LH, ten pechowy segment od UA) na odcinku SFO-FRA złapał 3,5h poślizgu i w efekcie do WAW doleciałem tylko ~8h po czasie.

Kliencie, ponieważ nie jesteśmy linią EU to nic nie dostaniesz... ale w ramach gestu damy ci trochę mil.
I tak efektywnie nic z nimi nie zrobię a 7500 mil United to sobie można wsadzić gdzieś...


nalezy ci sie odszkodowanie

https://simpleflying.com/eu-261-applied ... -carriers/
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Relacje PM off
Przemm lubi ten post.
Przemm uważa post za pomocny.
 
 
#9414 PostWysłany: 18 Mar 2024 22:49 

Rejestracja: 13 Cze 2013
Posty: 191
Cześć. Znajomi lecieli z Luton do Krakowa Wizzairem. Na lotnisku dowiedzieli się, że lot będzie opóźniony (pierwotna godzina odlotu to 8.20 rano). Czekali na informacje, ale opóźnienie ich lotu ciągle było przesuwane na kolejne godziny, aż w końcu lot skasowali. Przesunięto ich na lot do Katowic o 21.50 tego samego dnia. Jednakże i ten lot miał opóźnienie i ostatecznie wylecieli o 0.56 a na miejsce dotarli o 3.51 rano dnia następnego (pierwotna godzina przylotu do Katowic to 1.10). I tu powstaje pytanie: czy za ten pierwszy odwołany lot należy się odszkodowanie 250 euro za osobę?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9415 PostWysłany: 18 Mar 2024 22:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7793
złoty
Jeżeli przyczyna opóźnienia to nie zła pogoda lub inne usprawiedliwiające przewoźnika okoliczności to odszkodowanie powinni uzyskać.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
incognita uważa post za pomocny.
 
 
#9416 PostWysłany: 21 Mar 2024 11:57 

Rejestracja: 15 Kwi 2016
Posty: 228
niebieski
mam pytanie,
LH nam opóźniła lot o dobę, na stronie jest wniosek o te unijne 600EUR ale na dole jeszcze miejsce do wrzucenia (opcjonalnie, jak nam nie zalatwili) rachunków za hotel, samochód, etc. I teraz się zastanawiam czy nie będą chcieli wypłacić realnych (niższych) kosztów zamiast 600EUR
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9417 PostWysłany: 21 Mar 2024 12:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2230
złoty
@misiakrp To osobne roszczenia. Inną sprawą jest co LH zechce w ogóle wypłacić. Składaj o 600 EUR + rachunki.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
misiakrp lubi ten post.
 
 
#9418 PostWysłany: 21 Mar 2024 12:07 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22422
Zamiast rachunków można dać scany lotów z FR24 ze cancel lub opóźniony

Oraz scan smsów ze opóźniony i etc
Góra
 Relacje PM off  
 
#9419 PostWysłany: 22 Mar 2024 18:48 

Rejestracja: 08 Paź 2016
Posty: 34
Transavia, Tunis Airport (TUN)

Szanowni Forumowicze

Żona miała wylot z Tunisu do Paryż Orly w dniu 13.10.2023 roku, godz. wylotu 18.30, TO8231
Ten lot został odwołany dzień wcześniej, żony firma za późno się zabrała i już nie było wolnych miejsc
na najbliższe loty, więc żona wróciła Lufą, płaciła firma, która za odwołany lot dostała zwrot od Transavia.
A teraz żona wystąpiła prywatnie o zwrot za odwołany lot i dostała odpowiedź że zwrotu nie będzie bo był strajk kontrolerów lotniczych.
Nie jest to prawdą gdyż w tym dniu popołudniu i wieczorem inne loty odbywały się normalnie, a Pani w okienku AF powiedziała że samolot się zepsuł. Tylko że teraz nie mam dostępu archiwalnego do wylotów z lotniska w Tunisie w tym dniu.
Pomoże ktoś ze zrzutem ekranu lub dobrą radą? :-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#9420 PostWysłany: 22 Mar 2024 19:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7793
złoty
drk0202 napisał(a):
płaciła firma, która za odwołany lot dostała zwrot od Transavia.
.....A teraz żona wystąpiła prywatnie o zwrot za odwołany lot i dostała odpowiedź że zwrotu nie będzie
Pomoże ktoś ze zrzutem ekranu lub dobrą radą? :-)

Trudno o dwa zwroty za ten sam bilet ;)
Góra
 Relacje PM off
walerek lubi ten post.
 
 
 [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group