Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


 [ 10102 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474 ... 506  Następna
Autor Wiadomość
#9401 PostWysłany: 01 Mar 2024 10:23 

Rejestracja: 28 Lut 2024
Posty: 12
oskiboski napisał(a):
nihil napisał(a):
Dokładnie, na podstawie opóźnienia lotu z Dubaju do Warszawy. Zaproponowany nam lot z Warszawy do Wrocławia, z powodu opóźnienia jakie wystąpiło na pierwszym odcinku, nie miał dla nas większego sensu. Dodatkowo uzgadnialiśmy to w okienku transferowym, gdzie poinformowano nas mimo wszystko o możliwości ubiegania się o odszkodowanie.
Uzgodniliście już w okienku transferowym,że dostaniecie odszkodowanie w sensie oni to rozpatrzyli już czy tylko dali karteczkę z QR kodem i instrukcją jak złożyć reklamację ?

Osoba w okienku transferowym nie jest upoważniona do podejmowania takich decyzji. Otrzymaliśmy informację, że w związku z zaistniałą sytuacja (już po tym, jak poinformowaliśmy, że wynajmujemy auto na koszt przewoźnika), mamy prawo złożyć reklamację. Nikt w tym momencie nie poinformował nas, że zmiana środka transportu jest równoznaczna z zerwaniem umowy. Skoro wg Art 8 mamy prawo do zmiany planu podróży, to po prostu z niego skorzystaliśmy po konsultacji z przewoźnikiem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9402 PostWysłany: 01 Mar 2024 10:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9142
srebrny
Ignorantia iuris nocet.
Jego niezrozumienie również...
Góra
 Relacje PM off  
 
#9403 PostWysłany: 01 Mar 2024 10:46 

Rejestracja: 28 Lut 2024
Posty: 12
boots napisał(a):
Ignorantia iuris nocet.
Jego niezrozumienie również...


Tak, moja wina, że w sytuacji, w której się znaleźliśmy - koczowanie w nocy na lotnisku z małymi dziećmi, sprint na przesiadkę do Wro (pierwszy wyznaczony nowy lot dawał nam 10min na przesiadkę :D) - nie przestudiowałem całego Rozporządzenia 261/2004, łącznie z wyrokami Trybunały Europejskiego oraz nie zapoznałem się z opinią anonimowych ludzi na forum f4f, aby podjąć odpowiednią decyzję w trakcie krótkiej rozmowy w okienku transferowym.

W moim odczuciu, jest tutaj pole do interpretacji w różne strony więc z pewnością skorzystam ze ścieżki prawnej aby to wyjaśnić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9404 PostWysłany: 01 Mar 2024 10:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9142
srebrny
No to stracisz kolejne pieniądze. To opinia anonimowego użytkownika forum. ;)
Góra
 Relacje PM off
nihil uważa post za pomocny.
 
 
#9405 PostWysłany: 01 Mar 2024 11:48 

Rejestracja: 30 Wrz 2023
Posty: 91
Opinia innego anonimowego użytkownika forum. Sąd zawsze bada okoliczności sprawy. Przegrana nie jest przesądzona. Jeśli masz $$ na ewentualne koszty prawnika swojego i LOT + na opłatę od pozwu, to próbuj.
Góra
 Relacje PM off
nihil uważa post za pomocny.
 
 
#9406 PostWysłany: 01 Mar 2024 11:51 

Rejestracja: 28 Lut 2024
Posty: 12
Dziękuję wszystkim za dyskusję, jeśli pojawi się jakaś aktualizacja w mojej sprawie to dam znać :)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#9407 PostWysłany: 03 Mar 2024 21:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2013
Posty: 73
Loty: 41
Kilometry: 113 656
witam
mieliśmy lot powrotny na trasie FRA - WRO lufa odwołała lot i przebukowali na dzień póżniej ( lotem z przesiadką w Warszawie ) zrobili to informujac sms'em dzień wczesniej
byliśmy wtedy w Bangkoku po przylocie do Frankfurtu w jedynym czynnym okienku lufy niemiła Pani powiedziała że nic nam się nie należy ani hotel ani jedzenie
jest strajk i mamy sobie radzić znalazłem jednak drugie czynne okienko i tam inna Pani dała nam wouchery na hotel i jedzenie w hotelu jednak dotrzeć tam musieliśmy sami
grupa 5 osób najstarszy uczestnik 70 lat nie było tak żle tylko 1 przystanek s-bahn. Cała podróż to było 14 lotów w tym dwa pierwszy i ostatni lufą pierwszy opóżniony
1h50m i o mało co nie zdążyliśmy na przesiadkę ( różne rezerwacje) drugi odwołany.
Mam pytanie do fachowców z forum :
czy jest jakakolwiek szansa na jakieś odszkodowanie czy dać sobie spokój i cieszyć się wspomnieniami
:oops:
Góra
 Relacje PM off  
 
#9408 PostWysłany: 03 Mar 2024 21:55 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 517
Loty: 153
Kilometry: 334 757
niebieski
Jeśli to wina strajków - to nic nie ugrasz. Sprawdź po pierwsze czy w tym dniu były strajki:)
Góra
 Relacje PM off  
 
#9409 PostWysłany: 03 Mar 2024 21:58 

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 748
Loty: 166
Kilometry: 242 926
srebrny
Jeżeli było to z powodu strajku personelu naziemnego Lufthansy, to nie jest to takie jednoznaczne. Ktoś już tu na forum pisał że dostał odszkodowanie za lot odwołany 7 lutego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9410 PostWysłany: 03 Mar 2024 23:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2019
Posty: 1573
złoty
Inna linia, bo SAS, ale ja dostałem kiedyś odszkodowanie właśnie za strajk handlingu, ale należącego do SAS. Co prawda bezpośrednio kazali mi spadać i udało się dopiero z pomocą pośrednika, no ale zawsze coś wpadło.
Góra
 Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
 
#9411 PostWysłany: 04 Mar 2024 18:30 

Rejestracja: 26 Wrz 2019
Posty: 24
lukket napisał(a):
Jeżeli było to z powodu strajku personelu naziemnego Lufthansy, to nie jest to takie jednoznaczne. Ktoś już tu na forum pisał że dostał odszkodowanie za lot odwołany 7 lutego.

Ja pisałem, że dostałem.

@grzes - złożenie reklamacji nic nie kosztuje. U mnie za pierwszym razem odrzucili roszczenia, ale po drugim mailu już przyznali mi rację.
Sprawdź pocztę z tego okresu - ja miałem od nich wiadomość, w której było wyraźnie napisane, że strajkują pracownicy ze spółek LH (Deutsche Lufthansa AG, Lufthansa Technik, Lufthansa Cargo) i na to się powołałem.
Oczywiście każdy przypadek jest inny i mój sukces niczego nie gwarantuje w Twoim przypadku, ale jak nie zgłosisz to na 100% nic nie dostaniesz.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#9412 PostWysłany: 05 Mar 2024 13:25 

Rejestracja: 04 Lut 2017
Posty: 325
Loty: 257
Kilometry: 255 069
niebieski
Oceńcie proszę, czy w takiej sytuacji można liczyć na zwrot kwoty za bilety (nie odszkodowanie).
Linia: Wizzair UK.
Trasa: durnolot Luton – Tirana godz. 16.10-20.15, powrót tego samego dnia godz. 23.05-1.35. Byłem na lotnisku, przeszedłem odprawę bezpieczeństwa, ale okazało się finalnie, że lot wychodzący opóźniony jest prawie 3 godziny, więc nie było sensu wsiadać na pokład, bo praktycznie nie zdążyłbym z powrotem wsiąść do samolotu na lot powrotny.
Wizzair znany jest z niechęci do jakichkolwiek zwrotów, ale może w takiej sytuacji sprawa jest oczywista na tak lub nie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9413 PostWysłany: 05 Mar 2024 13:35 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3815
platynowy
Jeżeli opóźnienie nie przekroczyło 5h to nie masz prawa do otrzymania zwrotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9414 PostWysłany: 07 Mar 2024 19:07 

Rejestracja: 04 Lut 2017
Posty: 325
Loty: 257
Kilometry: 255 069
niebieski
@Kothson
Taką zgrabną formułkę odesłali mi z Wizzair:

Uprzejmie informuję, że w związku z tym, że opóźnienie nie przekroczyło trzech godzin nie możemy zaproponować zwrotu kosztów.

W Wizz Air zdajemy sobie sprawę, że istnieją sytuacje nagłe I nieprzewidziane dlatego na przyszłość polecamy zakup usługi Wizz Flex oraz dodatkowego ubezpieczenia lotniczego, które to zapewnią elastyczność I bezpieczeństwo bez względu na okoliczności.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9415 PostWysłany: 13 Mar 2024 21:24 

Rejestracja: 24 Lis 2023
Posty: 304
Loty: 138
Kilometry: 393 855
srebrny
Pytanie do osób zaznajomionych z tematem odszkodowań. Przez strajki w Niemczech (Frankfurt lub Berlin) mój lot został odwołany (na niecałe 2 dni i 8h przed ostatnim odcinkiem trasy) i potrzebne były zmiany. Lufthansa zaproponowała loty zastępcze, ale zamiast dotrzeć do Berlina na 13:55, to dotarłem na 21:30 (7h i 35m później). Oczywiście pozostały transport przepadł i trzeba było zmieniać swoje plany. Pytanie, czy w tej sytuacji przysłuje w ogóle jakieś odszkodowanie? Dodam, że była to trasa międzynarodowa (GUA -> IAH -> IST -> BER zamiast pierwotnej GUA -> IAH -> FRA -> BER).
Góra
 Relacje PM off  
 
#9416 PostWysłany: 13 Mar 2024 22:21 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 517
Loty: 153
Kilometry: 334 757
niebieski
Posty #9401 #9402 oraz poprzednie


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 14 Mar 2024 22:32, edytowano w sumie 1 raz
usunięty link po przeniesieniu wpisu
Góra
 Relacje PM off
tetr1s uważa post za pomocny.
 
 
#9417 PostWysłany: 14 Mar 2024 13:35 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9545
Loty: 1052
Kilometry: 1 034 002
platynowy
kemot napisał(a):
Pewnie już było wielokrotnie ale wybaczcie...

1. Bilet na trasę składającą się z 2 odcinków został wystawiony przez linię X.
2. Oba odcinki mam z numerami lotu linii X, przy czym o ile operatorem jednego rejsu jest faktycznie linia X to na drugim rejsie mam codeshare a jego rzeczywistym operatorem jest inna linia Y.
3. Odwołany zostaje rejs operowany przez linię Y (ja mam go na swojej rezerwacji z numerem X) i całość podróży się sypie, przebukowanie na inne rejsy i dotarcie do celu wiele godzin później.

Do której linii powinienem uderzać po odszkodowanie, do linii X która mi wystawiła bilet i z której numerem rejsu miałem na swojej rezerwacji lot który został odwołany czy do linii Y czyli tej która faktycznie spowodowała problem?


Nie widziałem odpowiedzi na ten post, więc zapytam się, bo mam podobną sytuację. Bilet wystawiony przez LX, odwołany ostatni odcinek operowany przez LH. Zgłaszam roszczenie do LX czy do LH?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9418 PostWysłany: 14 Mar 2024 13:43 

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 748
Loty: 166
Kilometry: 242 926
srebrny
Do linii która faktycznie wykonywała rejs.

Ja miałem odwrotną sytuację, i LH odsyłało mnie do EN.
Góra
 Relacje PM off
Sudoku uważa post za pomocny.
 
 
#9419 PostWysłany: 16 Mar 2024 14:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2406
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sudoku napisał(a):
kemot napisał(a):
Pewnie już było wielokrotnie ale wybaczcie...

1. Bilet na trasę składającą się z 2 odcinków został wystawiony przez linię X.
2. Oba odcinki mam z numerami lotu linii X, przy czym o ile operatorem jednego rejsu jest faktycznie linia X to na drugim rejsie mam codeshare a jego rzeczywistym operatorem jest inna linia Y.
3. Odwołany zostaje rejs operowany przez linię Y (ja mam go na swojej rezerwacji z numerem X) i całość podróży się sypie, przebukowanie na inne rejsy i dotarcie do celu wiele godzin później.

Do której linii powinienem uderzać po odszkodowanie, do linii X która mi wystawiła bilet i z której numerem rejsu miałem na swojej rezerwacji lot który został odwołany czy do linii Y czyli tej która faktycznie spowodowała problem?


Nie widziałem odpowiedzi na ten post, więc zapytam się, bo mam podobną sytuację. Bilet wystawiony przez LX, odwołany ostatni odcinek operowany przez LH. Zgłaszam roszczenie do LX czy do LH?


Wklej potwierdzenie bez X i Y. Co innego jest code share, a co innego leasing samolotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9420 PostWysłany: 16 Mar 2024 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6025
HON fly4free
Rozumiem na czym polega ta różnica, chodziło o code share. Tak czy inaczej 600€ już zaksięgowane na koncie i sprawa zamknięta.
Góra
 Relacje PM off
lukket lubi ten post.
 
 
 [ 10102 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474 ... 506  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group