Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2053 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 103  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 07 Sie 2012 00:07 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3852
złoty
jabtom napisał(a):
No dobra pora na mój przypadek. Dnia 1 sierpnia lot fr 4752 z Alghero (Aho) do Bergamo (BGY) lot godzina 8.40. Jesteśmy na lotnisku z rodzinką o 7.00 i już wylot przesunięty na 12.15 . Na płycie stoi jeden samolocik i coś robią przy nim ;) . Na szczęście mam plan awaryjny o 10.15 kolejny jest lot do Bergamo szybko udaję się do okienka Ryanair i szybko przebukowanie bilecików na lot 10.15 i co się dzieje o 10.00 informacja , że kolejny lot do Bergamo przesunięty na 15.00 (to już moim zdaniem wałek niesamowity, na płycie brak innego samolotu oprócz tego co coś dłubią przy nim i nie był to ten samolot na ten lot bo nie zdążyłby obrócić) . No to moja kolejna reakcja przebukuwuję na lot który miałem pierwotnie na 8.40, wylot był o 12.15. Oczywiście strajku nie było a pogoda jak to na Sardynii super ;). No oczywiście zamierzam pisać pisemko o reklamację. Chciałbym wysłać to mailem na jaki adres mailowy Ryanaira wysłać. Aha zapomniałem dodać , że w Bergamo o 12.20 miałem przesiadką na lot do Katowic (Wizzara) , na który pomimo planu awaryjnego nie mam szans załapać się. No muszę kupić bilety na dzień następny trafiają mi się lot za 100 euro od osoby (3 osoby) do Łodzi , do Modlina to już nawet nie chcę myśleć jaką cenę zobaczyłem. Oczywiście hotel 100 euro kosztów dodatkowych, czyli 400 euro w plecy. Do tego lot do Łodzi , ale samochód stoi na parkingu w Pyrzowicach (dziś odebrałem ). Oczywiście rachuneczki mam na wszystko czy dołączyć rachunki za ten nowy lot i hotel, wiem że to ich nie obchodzi , ale tak dla zasady żeby widzieli jakie koszty poniosłem.
P.S. Drugi raz na przesiadkę miałem 2 h i drugi raz problem, zimą ledwo zdążyłem bo była śnieżyca w Bergamo. Definitywnie rezygnuję z takich przesiadek ;), przede wszystkim w Bergamo.



Dołączanie rachunków nie ma sensu na tym etapie; nie zrobisz też na nikim wrażenia nimi a tylko zaciemnisz sprawę.
Piszesz reklamcję i wniosek o odszkodowanie 250 euro / os w związku z opóźnieniem w dotarciu do miejsca docelowego wynoszącym ponad 3 h. Czekasz na reakcję przewoznika 30 dni, a potem wniosek ddo ULC.
Góra
 Relacje PM off  
 
#62 PostWysłany: 09 Sie 2012 03:38 

Rejestracja: 30 Mar 2012
Posty: 110
Witam,

Wizzair odwołał mi lot, a właściwie przełożył go na dzień później, co w konsekwencji zburzyło mi układankę, bo miałem zaplanowany dolot. Dwukrotnie wysłali mi e-mail z propozycją przełożonia lotu na dzień później, co mi kompletnie nie odpowiada. W związku z tym chciałbym się poradzić i zapytać, jakie są Wasze doświadczenia w takich sytuacjach, przede wszystkim, czy:

1. Można uzyskać od Wizzaira zwrot pieniędzy, jeśli zrezygnuję z tego lotu?

2. Czy można niejako w zamian za ten lot, dokonać zamiany jakiegoś innego, już zarezerowanego lotu?

3. Czy można zamiast tego lotu, wyciągnąć od nich rezerwację na jakiś inny lot na innej trasie?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 18 Sie 2012 21:01 

Rejestracja: 28 Mar 2011
Posty: 182
Wizz odwołał mi lot z Budapesztu do Bukaresztu, napisałem więc reklamację z prośbą bądz o przebookowanie na innego przewoźnika bądz też zwrócenie kosztów dojazdu z lotniska, które mi proponują - Tirgu Mures do Bukaresztu i spowrotem. Dostałem taką oto odpowiedź:

Cytuj:
Szanowny Panie,


W imieniu całego zespołu Wizz Air przepraszam za problemy związane ze zmianą w rozkładzie lotów. Zapewniam, że staramy się wykonywać loty zgodnie z wcześniej zaplanowanym rozkładem, jednak tak jak wszystkie inne linie czasami ze względów handlowych jesteśmy zmuszeni do wprowadzenia zmian.


Zgodnie z zaakceptowanymi przez Pana, w momencie dokonywania rezerwacji, warunkami przewozu (art.4), a także zgodnie z mającym do nich stosunek nadrzędny Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odwołania lotu przewoźnik ma prawo do wprowadzenia zmian w rozkładzie lotów jeśli poinformuje o nich z wyprzedzeniem wynoszącym minimum 14 dni. Pasażerowie powiadamiani są mailem lub telefonicznie.


Jeśli przewoźnik poinformuje pasażerów w terminie przewidzianym rozporządzeniem jest zwolniony z jakiejkolwiek rekompensaty pieniężnej natomiast Pasażer, który nie akceptuje zmian w rezerwacji ma prawo wyboru pomiędzy:
- pełnym zwrotem (na konto karty),
- zmianą daty lotu na lot na tej samej na 14 dni przed planowaną datą wylotu lub 30 dni po tejże dacie. Zgodnie z wewnętrznym rozporządzeniem Wizz Air, aktualnie do trasy Budapeszt-Cluj, alternatywną trasą jest trasa Budapest – Tirgu Mures.
- otrzymaniem kredytu w wysokości wartości biletu powiększonej o 20%. Kredyt jest ważny bezterminowo na wszystkie loty i usługi z Wizz Air Hungary.

Chciałabym również wyjaśnić, że podpisana umowa przewozu nie przewiduje przebukowania na lot innego przewoźnika.


Prosimy o wybór jednej z dostępnych opcji i przesłanie swojej decyzji mailem zwrotnym.


Jednym słowem nie poczuwają się do obowiązku dowiezienia mnie do Bukaresztu tylko chcą mnie wysadzic 350km dalej... Czy mam podstawy, żeby pisac do ULC? Loty mają się odbyc 20 - 22 września.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 18 Sie 2012 21:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6131
Loty: 171
Kilometry: 188 843
platynowy
Manieklbl napisał(a):
Wizz odwołał mi lot z Budapesztu do Bukaresztu, napisałem więc reklamację z prośbą bądz o przebookowanie na innego przewoźnika bądz też zwrócenie kosztów dojazdu z lotniska, które mi proponują - Tirgu Mures do Bukaresztu i spowrotem. Dostałem taką oto odpowiedź:

Cytuj:
Szanowny Panie,


W imieniu całego zespołu Wizz Air przepraszam za problemy związane ze zmianą w rozkładzie lotów. Zapewniam, że staramy się wykonywać loty zgodnie z wcześniej zaplanowanym rozkładem, jednak tak jak wszystkie inne linie czasami ze względów handlowych jesteśmy zmuszeni do wprowadzenia zmian.


Zgodnie z zaakceptowanymi przez Pana, w momencie dokonywania rezerwacji, warunkami przewozu (art.4), a także zgodnie z mającym do nich stosunek nadrzędny Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odwołania lotu przewoźnik ma prawo do wprowadzenia zmian w rozkładzie lotów jeśli poinformuje o nich z wyprzedzeniem wynoszącym minimum 14 dni. Pasażerowie powiadamiani są mailem lub telefonicznie.


Jeśli przewoźnik poinformuje pasażerów w terminie przewidzianym rozporządzeniem jest zwolniony z jakiejkolwiek rekompensaty pieniężnej natomiast Pasażer, który nie akceptuje zmian w rezerwacji ma prawo wyboru pomiędzy:
- pełnym zwrotem (na konto karty),
- zmianą daty lotu na lot na tej samej na 14 dni przed planowaną datą wylotu lub 30 dni po tejże dacie. Zgodnie z wewnętrznym rozporządzeniem Wizz Air, aktualnie do trasy Budapeszt-Cluj, alternatywną trasą jest trasa Budapest – Tirgu Mures.
- otrzymaniem kredytu w wysokości wartości biletu powiększonej o 20%. Kredyt jest ważny bezterminowo na wszystkie loty i usługi z Wizz Air Hungary.

Chciałabym również wyjaśnić, że podpisana umowa przewozu nie przewiduje przebukowania na lot innego przewoźnika.


Prosimy o wybór jednej z dostępnych opcji i przesłanie swojej decyzji mailem zwrotnym.


Jednym słowem nie poczuwają się do obowiązku dowiezienia mnie do Bukaresztu tylko chcą mnie wysadzic 350km dalej... Czy mam podstawy, żeby pisac do ULC? Loty mają się odbyc 20 - 22 września.


Nie ma po co pisać. Nic nie poradzą.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 24 Sie 2012 08:06 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3852
złoty
Manieklbl napisał(a):
Wizz odwołał mi lot z Budapesztu do Bukaresztu, napisałem więc reklamację z prośbą bądz o przebookowanie na innego przewoźnika bądz też zwrócenie kosztów dojazdu z lotniska, które mi proponują - Tirgu Mures do Bukaresztu i spowrotem. Dostałem taką oto odpowiedź:

Cytuj:
Szanowny Panie,


W imieniu całego zespołu Wizz Air przepraszam za problemy związane ze zmianą w rozkładzie lotów. Zapewniam, że staramy się wykonywać loty zgodnie z wcześniej zaplanowanym rozkładem, jednak tak jak wszystkie inne linie czasami ze względów handlowych jesteśmy zmuszeni do wprowadzenia zmian.


Zgodnie z zaakceptowanymi przez Pana, w momencie dokonywania rezerwacji, warunkami przewozu (art.4), a także zgodnie z mającym do nich stosunek nadrzędny Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odwołania lotu przewoźnik ma prawo do wprowadzenia zmian w rozkładzie lotów jeśli poinformuje o nich z wyprzedzeniem wynoszącym minimum 14 dni. Pasażerowie powiadamiani są mailem lub telefonicznie.


Jeśli przewoźnik poinformuje pasażerów w terminie przewidzianym rozporządzeniem jest zwolniony z jakiejkolwiek rekompensaty pieniężnej natomiast Pasażer, który nie akceptuje zmian w rezerwacji ma prawo wyboru pomiędzy:
- pełnym zwrotem (na konto karty),
- zmianą daty lotu na lot na tej samej na 14 dni przed planowaną datą wylotu lub 30 dni po tejże dacie. Zgodnie z wewnętrznym rozporządzeniem Wizz Air, aktualnie do trasy Budapeszt-Cluj, alternatywną trasą jest trasa Budapest – Tirgu Mures. TO NA TEJ SAMEJ CZY ALTERNATYWNEJ? Zgodnie z prawem przewoźnik ma zaoferować połączenie na dokładnie tej samej trasie a nie innej, poddobnej, chyba, że na tej samej trasie sie nie da bo nie ma innych połączeń. Wewnętrzene rozporządzenia przewoźnika nie maja znaczenia dla realizacji praw pasazera.

- otrzymaniem kredytu w wysokości wartości biletu powiększonej o 20%. Kredyt jest ważny bezterminowo na wszystkie loty i usługi z Wizz Air Hungary.
To nie wynika z przepisów -> jest to dodatkowa oferta przewoźnika , która pasażer może ale nie musi przyjac.

Chciałabym również wyjaśnić, że podpisana umowa przewozu nie przewiduje przebukowania na lot innego przewoźnika.
BZDURA . Obowiązek taki wynika z rozporządzenia 261/2004 i jest nadrzędny wobec ewentualnych zastrzeżeń zawartych w OWP.

Prosimy o wybór jednej z dostępnych opcji i przesłanie swojej decyzji mailem zwrotnym.


Jednym słowem nie poczuwają się do obowiązku dowiezienia mnie do Bukaresztu tylko chcą mnie wysadzic 350km dalej... Czy mam podstawy, żeby pisac do ULC? Loty mają się odbyc 20 - 22 września.


Masz podstawy ale musiałbys pisać do węgierskiego odpowiednika ULC.
Wizz Air wciska Ci bzdury i jawnie łamie przepisy.
Komentarz powyżej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#66 PostWysłany: 11 Wrz 2012 16:10 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
Cholerka w tym temacie jest mały bałagan się zrobił i ciężko coś znaleźć.

Czy skarga do przewoźnika drogą elektroniczną ma taką samą moc jak ta wysłana tradycyjnie pocztą? Czy potrzebny jest popis elektroniczny?
Skargę do ULC to juz trzeba wysłać do ULC pocztą tradycyjną?
I na skardze musza być podpisy wszystkich pasażerów którzy byli na jednej rezerwacji?
Co w przypadku osoby niepełnoletniej, która nie jest moją rodziną w jej przypadku skargę muszą złożyć rodzice?

I jak to jest z Wizzairem płaci czy nie płaci? bo z tego co czytam o Francy to ona nie chce płacić :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#67 PostWysłany: 12 Wrz 2012 05:39 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 1071
Loty: 238
Kilometry: 354 517
Wczorajszy lot Wizzem ze Skavsty do Modlina miał się odbyć o 21.30, wylecieliśmy dzisiaj o 1.30, rozumiem, że pewnie nie mam co liczyć na jakieś odszkodowanie? :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#68 PostWysłany: 12 Wrz 2012 05:47 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 5739
Loty: 228
Kilometry: 534 135
codriver napisał(a):
Wczorajszy lot Wizzem ze Skavsty do Modlina miał się odbyć o 21.30, wylecieliśmy dzisiaj o 1.30, rozumiem, że pewnie nie mam co liczyć na jakieś odszkodowanie? :)

4 godzinne opóźnienie kwalifikuje się do otrzymania odszkodowania (tak mi powiedziała pani na infolinii ULC)
1. pisz do Wizza reklamację, zapewne odpiszą że nic ci nie przysługuje itp. itd.
2 chyba? po 30 dniach od otrzymania odpowiedzi od linii lotniczej(na99,99% będzie to negatywna odpowiedź) że nic się nie należy itp., piszesz do ULC w tym wypadku do szwedzkiego ULC.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 12 Wrz 2012 08:44 

Rejestracja: 24 Sie 2011
Posty: 206
codriver napisał(a):
Wczorajszy lot Wizzem ze Skavsty do Modlina miał się odbyć o 21.30, wylecieliśmy dzisiaj o 1.30, rozumiem, że pewnie nie mam co liczyć na jakieś odszkodowanie? :)

Lądowałem w Modlinie o 23 i widziałem te opóźnienia (również z Londynu i do Budapesztu). Informowali co się stało?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 17 Wrz 2012 12:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 187
Witajcie moi drodzy,

Mam pytanie. Składałem sprawę do ULC, ale jako że lot nie był z Polski tylko ze Szwecji to sprawa została przekazana do Szwecji i dziś mi Szwedzi odpisali tak:

Cytuj:
2012-09-17

Änr 2012-03375 MJO

Anmälare
Krzysztof xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Polen


Motpart
Wizz Air Hungary Airlines Ltd.
BUD International Airport
Building 221
H-1185 Budapest, Ungern




Beslut i ärende 2012-03375 bifogas tillsammans med information om nämndens beslut.





In its decision (attached) the board has recommended Wizz Air Hungary Airlines Ltd to pay 500 euro to Krzysztof xxx.

On behalf of the board

Karin Granberg


Co ja teraz powinienem zrobić by w końcu po pół roku walki dostać te 500 euro??
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 18 Wrz 2012 09:21 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 372
niebieski
KrzYchuu napisał(a):
Witajcie moi drodzy,

Mam pytanie. Składałem sprawę do ULC, ale jako że lot nie był z Polski tylko ze Szwecji to sprawa została przekazana do Szwecji i dziś mi Szwedzi odpisali tak:

Cytuj:
2012-09-17

Änr 2012-03375 MJO

Anmälare
Krzysztof xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Polen


Motpart
Wizz Air Hungary Airlines Ltd.
BUD International Airport
Building 221
H-1185 Budapest, Ungern




Beslut i ärende 2012-03375 bifogas tillsammans med information om nämndens beslut.





In its decision (attached) the board has recommended Wizz Air Hungary Airlines Ltd to pay 500 euro to Krzysztof xxx.

On behalf of the board

Karin Granberg


Co ja teraz powinienem zrobić by w końcu po pół roku walki dostać te 500 euro??


Wyslij decyzje do Wizz'a i wskaz rachunek na ktory maja przelac.. (Szwedzki ULC tez na pewno przekazal kopie). Wizz najprawdopodobniej odmowi wyplaty, i powie ze nie uznają decyzji ULC. Wtedy napisz do ULC, i byc moze oni bede w stanie wszczac postepowanie jakies (choc nie maja formalnie jurysdykcji nad linia lotnicza) Ostatecznym wyjsciem jest "small claim court" czyli po polsku - "europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń" (po-google-aj). Sam mam taka sytuacje z Ryanairem (hiszpanski ULC przyznal mi racje, a oni sie wypieli.. czekam na komentarz od ULC odnsnie tego, i sprawe wnosze prawdopodobnie to small court w Irlandii)
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 19 Wrz 2012 19:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Cze 2012
Posty: 60
Podczas dokonywania rezerwacji lot do Stavanger na dzień 30.10.2012r był w godzinach 6:15 - 8:25 zaś powrót 14:05 - 16:05.
Dziś patrzę, a tu wszystkie loty (w tym oczywiscie mój) z Katowic do Stavanger zmienili na godzinę 11:25 - 13:35! Nikt z Wizzair nie kontaktował się ze mna w tej sprawie! Wizzair zmienił plan podróży po dokonaniu i opłaceniu rezerwacji. W takiej sytuacji upada cała koncepcja wyjazdu bowiem samolot stoi w Stavanger 30min. Miał ktoś podobne doświadczenia z Wizzair'em w tej materii? Napisalem formularz reklamacyjny na ich stronie... zobaczymy co i czy w ogóle odpiszą...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 25 Wrz 2012 14:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 187
ExGliwice napisał(a):
KrzYchuu napisał(a):
Witajcie moi drodzy,

Mam pytanie. Składałem sprawę do ULC, ale jako że lot nie był z Polski tylko ze Szwecji to sprawa została przekazana do Szwecji i dziś mi Szwedzi odpisali tak:

Cytuj:
2012-09-17

Änr 2012-03375 MJO

Anmälare
Krzysztof xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Polen


Motpart
Wizz Air Hungary Airlines Ltd.
BUD International Airport
Building 221
H-1185 Budapest, Ungern




Beslut i ärende 2012-03375 bifogas tillsammans med information om nämndens beslut.





In its decision (attached) the board has recommended Wizz Air Hungary Airlines Ltd to pay 500 euro to Krzysztof xxx.

On behalf of the board

Karin Granberg


Co ja teraz powinienem zrobić by w końcu po pół roku walki dostać te 500 euro??


Wyslij decyzje do Wizz'a i wskaz rachunek na ktory maja przelac.. (Szwedzki ULC tez na pewno przekazal kopie). Wizz najprawdopodobniej odmowi wyplaty, i powie ze nie uznają decyzji ULC. Wtedy napisz do ULC, i byc moze oni bede w stanie wszczac postepowanie jakies (choc nie maja formalnie jurysdykcji nad linia lotnicza) Ostatecznym wyjsciem jest "small claim court" czyli po polsku - "europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń" (po-google-aj). Sam mam taka sytuacje z Ryanairem (hiszpanski ULC przyznal mi racje, a oni sie wypieli.. czekam na komentarz od ULC odnsnie tego, i sprawe wnosze prawdopodobnie to small court w Irlandii)


Oczywiście Wizz odpisał mi tak:

Dziękuję za przesłane dokumenty.

Uprzejmie informuję, że Wizz Air nie otrzymał od Urzędu w/w pism ani wezwania do wyjaśnień.

W przypadku otrzymania decyzji, która nie stanowi nakazu a rekomendację, Wizz Air będzie składał odwołanie.



W związku z powyższym nie akceptujemy wypłaty odszkodowania.

Co teraz mam zrobić? Pisać pismo do ULC ale jakie? Bo dzwoniłem do ULC to nie odbierają telefonów, a na e-mail nie odpisują.
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 25 Wrz 2012 14:50 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3852
złoty
Bedziesz musiał pozwać Wizza, ale warto, żeby w końcu nauczyli sie porządku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 25 Wrz 2012 15:14 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 372
niebieski
marek2011 napisał(a):
Bedziesz musiał pozwać Wizza, ale warto, żeby w końcu nauczyli sie porządku.

gorzej ze musisz poczekać, czy decyzja ULC będzie rekomendacją czy nakazem (<EDIT> tzn na razie jest tylko rekomendacja, z tego co widze powyzej)

KrzYchuu napisał(a):
Co teraz mam zrobić? Pisać pismo do ULC ale jakie? Bo dzwoniłem do ULC to nie odbierają telefonów, a na e-mail nie odpisują.

Napisz do ULC może najpierw (poczta polecony) i poproś o przesłanie decyzji nakazowej do Wizz, jako ze przepis EU jaso nakazuje wypłatę odszkodowania nie tylko rekomenduje.

Na sąd masz jeszcze 2 lata (od czasu Twojego lotu)


Ostatnio edytowany przez ExGliwice, 25 Wrz 2012 15:20, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 25 Wrz 2012 17:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 187
Dzięki za pomoc tylko sprawa wygląda tak że lot był ze Szwecji (tam urząd nazywa się ARN) i ja na e-mail dostałem taką rekomendację. I teraz nie wiem czy ULC będzie wiedzieć o co chodzi? I też nie wiem czy ten ARN przekaże dokumenty do Wizz'a poza tym jak przekaże to tylko będzie to rekomendacja, a Wizz jasno napisał iż się odwoła.

Ponieważ ULC przekazał sprawę do Szwecji i później ja sam przez e-mail opisywałem sprawę do ARN bo kazali mi przetłumaczyć wszystko na angielski.

Może da się iść osobiście do ULC i wyjaśnić sprawę co? Bo jeśli wyśle list to nawet nie wiem zbytnio co tam pisać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 25 Wrz 2012 17:29 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 372
niebieski
KrzYchuu napisał(a):
Dzięki za pomoc tylko sprawa wygląda tak że lot był ze Szwecji (tam urząd nazywa się ARN) i ja na e-mail dostałem taką rekomendację. I teraz nie wiem czy ULC będzie wiedzieć o co chodzi? I też nie wiem czy ten ARN przekaże dokumenty do Wizz'a poza tym jak przekaże to tylko będzie to rekomendacja, a Wizz jasno napisał iż się odwoła.

Ponieważ ULC przekazał sprawę do Szwecji i później ja sam przez e-mail opisywałem sprawę do ARN bo kazali mi przetłumaczyć wszystko na angielski.

Może da się iść osobiście do ULC i wyjaśnić sprawę co? Bo jeśli wyśle list to nawet nie wiem zbytnio co tam pisać.


decyzje nakazu ma wydac ARN w takim razie. Nie mieszaj do tego polskiego ULC, zeby nie zagmatwac
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 26 Wrz 2012 23:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 391
Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę sprawdzić archiwalne dane odnośnie lotu, który się odbył z opóźnieniem w lutym (samoloty normalnie latały [w tym jeden wizzaira do tego samego miasta], więc opóźnienie nie z przyczyn zewnętrznych). Z tego co pamiętam wystartowaliśmy po 16, a mieliśmy o 10:15, ale szczerze mówiąc wolałbym w reklamacji i piśmie do ULC posługiwać się bardziej konkretnymi danymi odnośnie wylotu, stąd też moje pytanie czy istnieje strona gdzie mogę sprawdzić tego typu dane archiwalne.

Ile w ogóle jest czasu na wysunięcie roszczeń odnośnie odszkodowania? Czy dobrze kojarzę, że to 3 lata?
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 27 Wrz 2012 19:56 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 844
codriver napisał(a):
Wczorajszy lot Wizzem ze Skavsty do Modlina miał się odbyć o 21.30, wylecieliśmy dzisiaj o 1.30, rozumiem, że pewnie nie mam co liczyć na jakieś odszkodowanie? :)


ja miałem identyczną sytuację dzień wcześniej, tzn. miałem wylecieć ze Skavsty Wizzem o 21:30 10.09 a wylecieliśmy dopiero o 1:30. Tego dnia od samego rana Wizz miał problemy, chyba jakiś samolot "wypadł" z obiegu i się posypała cała siatka.
Stewki mówiły, że "poprzednia załoga" miała jakieś problemy.
Samolot więc z Modlina do Skavsty przyleciał opóźniony o te prawie 4 godziny..
Pogoda zarówno w Polsce, jak Szwecji super, więc wina raczej po stronie linii..

Jak na mój gust powalczyć chyba mogę, prawda?
Czy ktoś ma może jakiś wzór pisma, najlepiej po ang. bo pewnie Wizz się wypnie, więc będę musiał do szwedzkiego ULC podesłać ich odpowiedź.

Z góry dzięki
JJ
Góra
 Relacje PM off  
 
#80 PostWysłany: 28 Wrz 2012 12:07 

Rejestracja: 28 Mar 2011
Posty: 182
Także prosiłbym o wzór pisma, bądz sugestię po prostu co tam ując i info czy mogę to wysłąc mailem czy listownie? Będę pisał do węgierskiego ULC w sprawie odwołania mi lotów do Bukaresztu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2053 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 103  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Gadekk oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group