Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 23 Gru 2012 23:52 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 24
Witam serdecznie, chciałbym się was poradzić co zrobić w sytuacji gdy w mojej rezerwacji nastąpiła zmiana lotu z późniejszego na wcześniejszy tego samego dnia... (z powodu tego że kasują to połączenie) Lecę wizzem do LTN i nie jest to dla mnie zbyt dogodna godzina, którą mi zaproponowali.
Czy mogę się ewentualnie dzwoniąc dogadać o przebukowanie biletu na następny dzień i odpowiadającą mi godzinę wylotu? I od czego może zależeć ich decyzja i jak się ewentualnie bronić... :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wycieczka do Marrakeszu od 936 PLN. Loty Lufthansą z 3 miast + 5 nocy w tradycyjnym riadzie Wycieczka do Marrakeszu od 936 PLN. Loty Lufthansą z 3 miast + 5 nocy w tradycyjnym riadzie
Odkryj Afrykę: loty do Kilimandżaro z dużym bagażem z Warszawy od 2768 PLN Odkryj Afrykę: loty do Kilimandżaro z dużym bagażem z Warszawy od 2768 PLN
#122 PostWysłany: 24 Gru 2012 09:49 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 809
Zbanowany
olusem napisał(a):
Witam serdecznie, chciałbym się was poradzić co zrobić w sytuacji gdy w mojej rezerwacji nastąpiła zmiana lotu z późniejszego na wcześniejszy tego samego dnia... (z powodu tego że kasują to połączenie) Lecę wizzem do LTN i nie jest to dla mnie zbyt dogodna godzina, którą mi zaproponowali.
Czy mogę się ewentualnie dzwoniąc dogadać o przebukowanie biletu na następny dzień i odpowiadającą mi godzinę wylotu? I od czego może zależeć ich decyzja i jak się ewentualnie bronić... :D

Czyżby 19.12?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#123 PostWysłany: 25 Gru 2012 00:26 

Rejestracja: 22 Lip 2012
Posty: 15
payac napisał(a):
Drodzy forumowicze,
Spotkała mnie ostatnio smutna historia z wizzairem. Powiedzcie czy mam jakieś szanse na odszkodowanie?

20 lipca o godz. 6:10 mialem wylot z GDN do LTN. Wylot opóźnił sie o ponad 7h.
O godz. 01:30 w nocy dostałem SMS z informacja o opóźnieniu startu o 4h i zmianie z 6:10 na 10:00. W ostateczności było to jednak ponad 7h i samolot odleciał o 13:15.

W konsekwencji nie byłem planowo w Londynie i uciekł mi kolejny samolot do Vancouver. Byłem zmuszony kupić nowy bilet na dzień następny co kosztowało mnie 1200 USD.

Czy jest szansa uzyskać odszkodowanie - w końcu nie z mojej winy sie spóźnienilem na drugi lot.

Pzdr.Bart.



ULC poinformowało mnie o propozycji WIZZ do polubownego załatwienia sprawy.
Poinformowali mnie, ze wypłaca łącznie 500€ odszkodowania tylko mam sie zrzec kolejnych roszczeń.

Zaakceptowalem to, aktualnie czekam na przelew.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#124 PostWysłany: 25 Gru 2012 02:40 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 24
@Mixer
Miesiac później czyli 19.01.2013 z LTN do WMI. Wylot zmieniony na 8:20.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 25 Gru 2012 15:42 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
payac napisał(a):
payac napisał(a):
Drodzy forumowicze,
Spotkała mnie ostatnio smutna historia z wizzairem. Powiedzcie czy mam jakieś szanse na odszkodowanie?

20 lipca o godz. 6:10 mialem wylot z GDN do LTN. Wylot opóźnił sie o ponad 7h.
O godz. 01:30 w nocy dostałem SMS z informacja o opóźnieniu startu o 4h i zmianie z 6:10 na 10:00. W ostateczności było to jednak ponad 7h i samolot odleciał o 13:15.

W konsekwencji nie byłem planowo w Londynie i uciekł mi kolejny samolot do Vancouver. Byłem zmuszony kupić nowy bilet na dzień następny co kosztowało mnie 1200 USD.

Czy jest szansa uzyskać odszkodowanie - w końcu nie z mojej winy sie spóźnienilem na drugi lot.

Pzdr.Bart.



ULC poinformowało mnie o propozycji WIZZ do polubownego załatwienia sprawy.
Poinformowali mnie, ze wypłaca łącznie 500€ odszkodowania tylko mam sie zrzec kolejnych roszczeń.

Zaakceptowalem to, aktualnie czekam na przelew.


A ja bym chętnie spytał się jak argumentowałeś prośbe o odszkodowanie?

Przed świętami miałem identyczną sytuację - lot z Madrytu EasyJetem o 19:20, wczesniej Iberia z Granady, która spóźniła się 4 godziny 18 minut. (mialem 4h30min na przesiadkę, tylko zmiana z T4 na T1 - spóźniłem się 20 minut...) Oczywiście mam wszystkie dokumenty. Przebukowanie easyjeta + pobyt w Madrycie wyszło mnie jakieś €125. Czyli "zwykłe" odszkodowanie pokryje to z nawiązką.
Mialeś jakieś szczególne argumenty, podejmowałeś jakieś szczególne działania, zeby dostać tak wysokie odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 25 Gru 2012 16:37 

Rejestracja: 22 Lip 2012
Posty: 15
mkdabr napisał(a):
payac napisał(a):
payac napisał(a):
Drodzy forumowicze,
Spotkała mnie ostatnio smutna historia z wizzairem. Powiedzcie czy mam jakieś szanse na odszkodowanie?

20 lipca o godz. 6:10 mialem wylot z GDN do LTN. Wylot opóźnił sie o ponad 7h.
O godz. 01:30 w nocy dostałem SMS z informacja o opóźnieniu startu o 4h i zmianie z 6:10 na 10:00. W ostateczności było to jednak ponad 7h i samolot odleciał o 13:15.

W konsekwencji nie byłem planowo w Londynie i uciekł mi kolejny samolot do Vancouver. Byłem zmuszony kupić nowy bilet na dzień następny co kosztowało mnie 1200 USD.

Czy jest szansa uzyskać odszkodowanie - w końcu nie z mojej winy sie spóźnienilem na drugi lot.

Pzdr.Bart.



ULC poinformowało mnie o propozycji WIZZ do polubownego załatwienia sprawy.
Poinformowali mnie, ze wypłaca łącznie 500€ odszkodowania tylko mam sie zrzec kolejnych roszczeń.

Zaakceptowalem to, aktualnie czekam na przelew.


A ja bym chętnie spytał się jak argumentowałeś prośbe o odszkodowanie?

Przed świętami miałem identyczną sytuację - lot z Madrytu EasyJetem o 19:20, wczesniej Iberia z Granady, która spóźniła się 4 godziny 18 minut. (mialem 4h30min na przesiadkę, tylko zmiana z T4 na T1 - spóźniłem się 20 minut...) Oczywiście mam wszystkie dokumenty. Przebukowanie easyjeta + pobyt w Madrycie wyszło mnie jakieś €125. Czyli "zwykłe" odszkodowanie pokryje to z nawiązką.
Mialeś jakieś szczególne argumenty, podejmowałeś jakieś szczególne działania, zeby dostać tak wysokie odszkodowanie?


Najpierw korespondencja mailowa z WIZZ i otrzymanie pisemnej odmowy wypłaty odszkodowania.
Następnie skarga do Ulc. W moim przypadku napisałem im, ze mnie oszukali zapewniając ze wylot odbędzie sie najpóźniej o 10:00 (bym zdążył na drugi lot).

mkdabr
Co było przyczyna Twojego opoznienia?


Jeśli chodzi o lot z Londynu, który przepadł to ULC samo podpowiedzialo żeby śmiało o tym wspomnieć gdyż to nie z mojej winy straciłem pieniądze lecz z winy przewoźnika WIZZ.

Odszkodowanie wynosi 500€ bowiem dotyczy dwóch osób (2*250€)

Dodam jeszcze, ze jak zadałem pytanie dla WIZZ dlaczego samolot nie wystartował o czasie odpowiedzieli, ze to z powodu okoliczności losowych i z troski o bezpieczeństwo pasażerów. Podkreślili, ze posiadają cała dokumentację i ze jeśli złożę skargę do ULC to oni wówczas przekaza dokumenty świadczące o przyczynie opóźnienia, zaznaczając, ze to nie ich wina.

Moja rada.
Jesli nie bylo mgly, ani wulkanu, destabilizacji politycznej to smialo piszcie skargi, nie sugerując sie tym co podaje WIZZ i inni przewoznicy.

Pracownik z ULC powiedzial mi jak to wyglada w praktyce:
1. Maja dowody i sie wybronia
2. Nie maja dowodów ale sie nie przyznają (w przypadku orzeczenia winy przez prezesa ULC nakaza wypłatę odszkodowania i dodatkowo naloza karę na przewoźnika)
3. Od razu zaproponują odszkodowanie, tzw. polubowne zalatwienie sprawy nie podając przyczyny opoznienia dla ULC (tak robią najczęściej ponoć jeśli maja coś do ukrycia i obawiają sie ze ULC wyda niekorzystny wyrok, tym samym nakładając karę)

Od samego początku miałem podejrzenia ze po prostu samolot uległ awarii. Mechanicy biegali przy silnikach od godzin porannych. Awaria jak awaria, zdarzyć sie może każdemu ale nie uważam, ze można zaliczyć ja do okoliczności czy wypadków losowych. W przypadku samolotu może oznaczać brak prawidłowej eksploatacji maszyny badz wadę fabryczna konkretnego podzespolu, który sie zepsuł. Jeśli cześć była wadliwa i nie sposób było przewidzieć jej przedwczesne zużycie to niech przewoźnik dochodzi swoich praw u jej producenta a nie WMAWIA nam, ze to wypadek losowy licząc, ze nie będziemy dochodzić swoich praw godząc sie z ich werdyktem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#127 PostWysłany: 26 Gru 2012 20:59 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 85
mi odwołali lot w Treviso -Wizzar,pomimo że Ryaner latał -powód (mgła)-sprawa w toku opieka zero nic nawet butelki wody nie zaproponowali.Odwołali przy opóżnieniu 1.55.Sprawa w toku Wizz się wykręca ale zobaczymy.......
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#128 PostWysłany: 28 Gru 2012 20:38 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2387
platynowy
Maris83 napisał(a):
Wizzair odwołał mi lot jakieś 20 dni przed nim. Dzwonie do nich, że chce przebookowanie na Ryanaira (jedyny lot na tej samej trasie tego dnia i zarazem jedyny mi pasujący). Nie zgodzili się kupić po kontakcie telefonicznym, więc zakupiłem sobie sam. Wiecie co mi dziś ciekawego napisali w odpowiedzi? Iż nie zapłacą, bo było ponad 14dni do odlotu (a zapis o 14 dniach dotyczy odszkodowania, przebookowanie na lot najbardziej dogodny dla mnie muszą zapewnić nawet odwołując lot rok wcześniej) :) Nie chce mi się z nimi bawić w ich zagrywki, jak nie odpowiedzą teraz w 14 dni, to sprawa do ULC leci, a jak podczas postępowania mi przeleją to będę walczył do końca, żeby karę 1000zł ULC zasądził - o czym ich poinformowałem. Żałosne zagranie przewoźnika.

Daj znać jak to się skończy. Jestem ciekaw :)

Mi Wizzair też odwołał 20 dni przed lotem CRL-WMI, ale jedyny pasujący mi lot zastępczy był LOT-u. Niewierząc w dobrowolne przebookowanie z Wizz na LOT, poddałem się i dałem Wizz-owi przesunąć mnie na inny lot z ich oferty tydzień później. Cena przelotu z LOT była na tyle wysoka, że trudno by mi było czekać na nią miesiącami (bo chyba w mniej niż 30 dni tego się nie załatwi z ULC), a i pewności że w ogóle takie przebookowanie mi przysługuje też nie mam....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 28 Gru 2012 21:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 776
Maris83 napisał(a):
Wizzair odwołał mi lot jakieś 20 dni przed nim. Dzwonie do nich, że chce przebookowanie na Ryanaira (jedyny lot na tej samej trasie tego dnia i zarazem jedyny mi pasujący). Nie zgodzili się kupić po kontakcie telefonicznym, więc zakupiłem sobie sam. Wiecie co mi dziś ciekawego napisali w odpowiedzi? Iż nie zapłacą, bo było ponad 14dni do odlotu (a zapis o 14 dniach dotyczy odszkodowania, przebookowanie na lot najbardziej dogodny dla mnie muszą zapewnić nawet odwołując lot rok wcześniej) :) Nie chce mi się z nimi bawić w ich zagrywki, jak nie odpowiedzą teraz w 14 dni, to sprawa do ULC leci, a jak podczas postępowania mi przeleją to będę walczył do końca, żeby karę 1000zł ULC zasądził - o czym ich poinformowałem. Żałosne zagranie przewoźnika.


Ja złożyłem skargę w podobnej sprawie do ULC jakiś tydzień temu.
Ciekawe jak wygląda sprawa jak wysyła się ją przez ePUAP, bo tak wysłałem nie tracąc kasy na znaczek a przy okazji testując eUrząd :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#130 PostWysłany: 29 Gru 2012 11:46 

Rejestracja: 22 Lip 2012
Posty: 15
Maris83 napisał(a):
Tego jeszcze nie było: Chyba dostałem bana na stronie wizzair.com za to, że chcę swoją kasę odzyskać :D

Wygląda to tak: http://fotoo.pl//out.php?i=463592_wizzb ... 3634383534 -> nic nie działa na stronie, wyszukiwanie lotów czym bardziej :) Nie daje nic zmiana przeglądarki, czyszczenie słodyczy etc. :D Działa tylko wejście przez proxy, czy jakoś inaczej przez inne IP. Niech mi pieniądze oddadzą, niecałe 200zł jakie są mi winni i mogą sobie blokować ile będą tylko chcieli.


Link nie działa
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 03 Sty 2013 19:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lut 2012
Posty: 302
Dzisiaj odwołali mi lot Katowice -> Bergamo (24.01), powrotny pozostawiając bez zmian.
Zaproponowali mi 2013/01/22, ale ja wtedy będę na innym tripie, więc nie mam możliwości wykonania lotu.

Co w takiej sytuacji? Czy mogę dzwonić i żądać wykonania lotu do innego miasta np. Rzym zamiast Mediolanu, albo Barcelona?
Jak sądzę nie zgodzą się na zmianę lotu na RyanAira z KRK tak jak to pisał Matis na poprzedniej stronie :/

Treść maila:
Cytuj:
Szanowni Państwo,

Z przykrością informujemy, że nastąpiła zmiana dotycząca Państwa lotu w rezerwacji KDVCSE.

Wizz Air bardzo przeprasza za wszelkie niedogodności, które ta zmiana może spowodować.

Nowy termin lotu:
2013/01/22 Katowice (1950) - Mediolan Bergamo (2140)
2013/01/26 Mediolan Bergamo (2210) - Katowice (2355)


Z góry dzięki.

edit:

Zadzwoniłem pod 22 351 9492. Zapytałem o moje możliwości. Może inne lotnisko? Tak! Ale tylko Forli, ja jej musiałem mówić, że w okresie zimowym nie wykonują lotów z Katowic do tego miasta :/ Rzymu nie mogą zatwierdzić.
Proponują mi inną datę 13 dni w przód i w tył, albo kredyt 120%, tyle :F

edit2:

Kolega podesłał informację, że konsultantka pozwoliła mu zmienić kierunek lotu. Jako że ja uzyskałem negatywną odpowiedź postanowiłem raz jeszcze zadzwonić. Tym razem po kilku minutach szukania w regulaminie pani Adriana potwierdziła możliwość zmiany na Rzym na dowolnie wybraną datę.
_________________
Image Image Image


Ostatnio edytowany przez miki3475 07 Sty 2013 23:35, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#132 PostWysłany: 03 Sty 2013 20:11 

Rejestracja: 24 Mar 2011
Posty: 118
dziś otrzymałem wiadomość iż mój lot planowany na 24 stycznia z Katowic do Londynu zmienił godzinę powrotu z 20.40 na 16.00.. doczytałem się jakie mam możliwości wyboru co do tej zmiany ..jednego tylko nie mogę znaleść - czy jeśli mam już wykupione bilety na easybus na powrót na godz. 20.40 mogę się starać od Wizz jakiejś rekompensaty ? czy to ich nie interesuje i mam do wyboru tylko inny termin podróży albo zwrot za same bilety lotnicze.. z góry dziękuje za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 21 Sty 2013 15:39 

Rejestracja: 23 Sie 2011
Posty: 354
niebieski
Wilku napisał(a):
Stąd moje pytanie.... czy mogę się o to ubiegać skoro lot jednak się odbył i przybył doleciałem do Katowic


Probuj, ponienies dostac pieniadze, jezeli link dziala. System refundacyjny ryana to jakas porazka programistyczna. We indyfidualnego linka nie da sie nic zrobic, a te generuja sie nie na te loty co trzeba:)

PS. Mi Wizz oddal dzis kase za lot, ktory caly czas jest jako potwierdzony...
_________________
Swiat konczy sie tam, gdzie nie dociera Ryanair
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 21 Sty 2013 20:24 

Rejestracja: 07 Maj 2011
Posty: 146
jak wykupisz nowy lot to będzie to traktowane jako oddzielna, niezależna rezerwacja. Staraj się zmienić tę odwołaną - przez linka z maila który pewnie dostałeś/aś lub telefonicznie - w wizzie w przypadku odwołań jest normalny polski numer stacjonarny, ale czy w ryanie jest tak samo to nie wiem
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 21 Sty 2013 23:56 

Rejestracja: 23 Gru 2011
Posty: 6
Wizz przesunął mi powrót na następny dzień, opłaciłem go z konta Wizz, ale zwrot chciałbym otrzymać na konto bankowe - chciałbym wydać je na coś innego. Jednak miła pani z Wizza przekonuje mnie, że nie jest to możliwe - czy nie jest to nieuczciwa praktyka? Nie lecę z ich winy, więc dostaję zwrot na konto, z którego mogę wydać te pieniądze na co chcę, a nie na następny bilet wizza (czy to nie jest o wiele bardziej logiczne?)

Czy spotkaliście się z podobną sytuacją?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#136 PostWysłany: 30 Sty 2013 15:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1372
Loty: 33
Kilometry: 39 451
srebrny
Mam pytanie. Chciałbym sprawdzić czy lot 22 stycznia Wizzairem W6 1310 odlot z Londynu o 19,50 do Warszawy się odbył. Na stronie flightstats jest status "unknown", ale na stronie rezerwacji jest info, że podróż została zrealizowana. Jakieś rady jak to sprawdzić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#137 PostWysłany: 30 Sty 2013 15:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1238
niebieski
Tak, odbył się.

http://www.flightradar24.com/data/flights/w61310
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#138 PostWysłany: 28 Lut 2013 15:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 633
niebieski
Podzielę się z Wami swoim doświadczeniem w dochodzeniu roszczeń od Wizzair. Swego czasu wizz zlikwidował połączenia z Budapesztu do Salonik, w tym połączenia na które miałem 2 bilety (tam i powrót). Zwrot kasy mnie nie interesował więc zażądałem wymiany biletów na innej podobnej trasie lub kupna biletów do Salonik np ryanairem. Wizz odpowiedział mi, że "nie mają podobnych tras" i że przysługuje mi jedynie zwrot kasy. Odmówiłem i pewny swego złożyłem skargę do węgierskiego odpowiednika ULC. Zniecierpliwiony pół rocznym czekaniem na jakąkolwiek odpowiedź, ponagliłem ich mailowo uprzejmie pytając co z moją skargą. Po dwóch tygodniach od ponaglenia dostałem na maila skan pisma w którym oświadczają, że postępowanie Wizza w mojej sprawie było zgodne z prawem i że nie są upoważnieni do dochodzenia od nich odszkodowania. Jednocześnie nie napisali o jakiejkolwiek możliwości odwołania itp. Z racji na to że przez ponad pół roku nie było odzewu zastanawiam się czy w ogóle potraktowali poważnie moją skargę. W tym momencie Wizz nie dość, że nie musiał załatwić mi innego lotu to nawet nie zwrócił ceny biletów... :evil:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#139 PostWysłany: 02 Mar 2013 01:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 633
niebieski
marek2011 napisał(a):
@Łukasz: dostałeś decyzję z usadanieniem, czy "maila" z informacją w sprawie. Węgierski odpowiednik ULC tak czy owak mija się z przepisami 261/2004. Poproś o uzasadnienie na piśmie, a jeśli jakieś jest w tym co dostałaś, podeślij mi na priv jeśli możesz.



Węgierski ULC, a właściwie Budapesztański Urząd Ochrony Konsumenta napisał mi bardzo krótko:

Cytuj:
... informs you about the following:

According to the regulation (EC) 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 establishing common rules on compansation and assistance to passengers in the event of denied boarding and of cancelation or long delay of flights and repealing regulation (EEC) No 295/91 art 5 Cancellation 1. In case of cancellation of a flight the passengers concerned shall: (c) have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with article 7, unless: (i) thay are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure;

Regarding these provivions we stated that the wizzair airline practice in your case was lawfully.

We also inform you that our authority is not entitled to make the airline pay you compensation.


i tyle :(

będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź co robić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#140 PostWysłany: 02 Mar 2013 18:00 

Rejestracja: 02 Mar 2013
Posty: 10
Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie:

8 grudnia 2012 Wizzair odwołał lot z Charleroi do Modlina (podany powód -złe warunki atmosferyczne, prawda taka, że wystąpiły problemy w lotniskiem, część lotów kierowano na Chopina, ale nie przyleciał ten samolot Wizzair z Modlina, który miał tam następnie wracać z pasażerami z Belgii).

Próbowałam się przebukować na następny dzień, ale Wizzair już nie miał miejsc.

Zabukowałam bilety na Ryanair na tej samej trasie, na następny dzień.

Noc spędziłam w hotelu.

Wysłałam reklamację do Wizzair pisemnie, bez odpowiedzi. Prosiłam o zwrot za bilety Ryanair + koszty hotelu i posiłku oraz znaczków pocztowych. Wysłałam reklamację za pomocą strony internetowej, dopiero dostałam odpowiedź.
Wynika z niej, iż Wizzair (powołujący się na rozporządzenie UE) zwróci mi jedynie równowartość wykupionych biletów Wizzair, których nie wykorzystałam.
Napisali, że nie należy mi się zwrot kosztów hotelu i posiłku, bo nie zdecydowałam się na ich lot (który byłby za dwa dni) oraz że nie należy się zwrot za bilety Ryannair na tej samej trasie.

Wychodzi na to, że odwołując lot na godzinę przed odlotem, nie należy mi się nic poza refundacją ceny biletów Wizzair, no chyba że zdecydowałabym się czekać 2 dni na kolejny lot ich liniami.

Mi się to w głowie nie mieści, czy tak faktycznie jest? Bardzo proszę o pomoc i podzielenie się podobnymi doświadczeniami i ich finałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group