Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2196 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 110  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 25 Paź 2012 11:32 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2173
Mam szybkie i krótkie pytanie - czytając słynne Rozporządzenie 261/2004 doszedłem do Art.7 w którym jest napisane, iż odszkodowanie przysługuje za odwołany lot. To jak jest z tym - 22 h opóźnienia daje podstawy do odszkodowania? Czy muszą odwołać?
Przy okazji - odwołali Wizz z Bergamo do Modlina przez mgłę, która uniemożliwiła samolotowi dolecieć do BGY i nas zabrać. Przysługuje?
Góra
 Relacje PM off  
 
#102 PostWysłany: 25 Paź 2012 11:45 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 377
niebieski
Maciek78 napisał(a):
Mam szybkie i krótkie pytanie - czytając słynne Rozporządzenie 261/2004 doszedłem do Art.7 w którym jest napisane, iż odszkodowanie przysługuje za odwołany lot. To jak jest z tym - 22 h opóźnienia daje podstawy do odszkodowania? Czy muszą odwołać?
Przy okazji - odwołali Wizz z Bergamo do Modlina przez mgłę, która uniemożliwiła samolotowi dolecieć do BGY i nas zabrać. Przysługuje?

mysle ze nie.. +/-2 dni moja jakos na uporzadkowanie siatki lotow po wydarzeniach nadzwyczajnych (a mgla do takich nalezy)
Góra
 Relacje PM off  
 
#103 PostWysłany: 29 Paź 2012 13:20 

Rejestracja: 15 Maj 2012
Posty: 404
Loty: 86
Kilometry: 133 664
niebieski
W piatek mialem lot do sztokholmu na skavste, powrot planowany dzien pozniej o 21:30. Niestety przez snieg ktory zaskoczyl tym razem nie tylko drogowcow utknalem na lotnisku. Najpierw opozniali lot az w koncu go odwolali. Pasazerow bylo 100, kazdy dostal po 4e do wykorzystania w barze, a po wiadomosci o odwolaniu wszyscy udalismy sie do hotelu na przeciwko lotniska. Na miejscu okazalo sie ze miejsc jest tylko dla 40osob i reszta zostala bez pokoju. Kazdy sie gdzies ulozyl przy recepcji i czekalismy na lot ktory poczatkowo mial byc o 6 rano, a pozniej przelozyli go na 9. Kazdy byl poddenerwowany ale jakos to przyjelismy do wiadomosci, w momencie kiedy o 3:40 wpadla ochrona i zaczela wszystkich wypraszac z hotelu znowu zrobilo sie nieprzyjemnie. Kazali isc na lotnisko tlumaczac ze niedlugo bedzie przygotowywane sniadanie dla gosci hotelowych i nie ma dla nas miejsca. Byly osoby starsze i kobiety z dziecmi. Moje pytanie brzmi, czy jest jakas szansa na uzyskanie odszkodowania za niezapewnienie wszystkim pasazerom pokoju? Kolejny hotel oddalony byl o 8km i jesli zalezaloby im na psazerach mogliby jakos zorganizowac dojazd. Linia ktora lecielismy to wizzair.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#104 PostWysłany: 29 Paź 2012 13:39 

Rejestracja: 28 Wrz 2012
Posty: 95
Na wstępie chciałem się zapytać czy ktoś z Was miał kiedyś sytuację, która zmusiła go do domagania się odszkodowania od lotniska za opóźniony lot, z powodów niekorzystnych warunków pogodowych? Dokładnie chodzi mi o sytuację w której pługi nie nadążały z odśnieżaniem płyty lotniska.

Moja sytuacja wyglądała następująco:
Odwołano lot z powodu śniegu, z godz. 21.30 27.10.12 na godz. 9.00 28.10.12. Ponieważ była to sytuacja nadzwyczajna nie mogę domagać się odszkodowania od przewoźnika, czyli Wizzaira. Miła pani z Urzędu Lotnictwa Cywilnego potwierdziła mi tą informację i zaproponowała skontaktowanie się z lotniskiem Modlin i spróbowanie spytać o odszkodowanie od nich. Niestety jeśli dostanę odmowę wypłacenia odszkodowania, co za pewne się stanie, nie mogę poprosić ULC aby zajęło się tą sprawą, ponieważ w tej konkretnej sytuacji nic na to nie poradzą. Możliwe że dostanę tylko przeprosiny od Modlina, lub po prostu wytłumaczą się że nawet gdy by 1000 pługów odśnieżało płytę to i tak nie dali by rady przy tak intensywnych opadach.
W każdym razie dla samego sportu napiszę do lotniska Modlin aby sprawdzić jakie stanowisko zamią w tej sytuacji.

Gdy by ktoś kiedyś miał podobną historię bardzo bym prosił o ewentualne wskazówki.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#105 PostWysłany: 29 Paź 2012 14:55 

Rejestracja: 28 Wrz 2012
Posty: 95
Jeśli chodzi o odszkodowanie za niezapewnienie noclegu i posiłku to sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana.
Otóż Wizzair zapewnił nocleg jedynie dla 40 osób ze 100, czyli 60 osób nie miało ani wyżywienia ani noclegu, które przewoźnik prawnie powinien zapewnić. Nie zaproponowano również innego hotelu i nie zaproponowano nikomu opcji zapłacenia na własną rękę za inny hotel, wyżywienie i następnie otrzymanie tych pieniędzy z powrotem na podstawie paragonów, kwitów.
Pytałem w ULC czy mogę domagać się odszkodowania za nie zapewnienie odpowiedniej opieki przez przewoźnika i niestety żadnego odszkodowania od nich wyciągnąć nie mogę. To co ULC może jedynie zrobić to nałożyć karę na Wizzaira za nie zapewnienie mi noclegu w hotelu, itp. ale ja nic oprócz satysfakcji nie dostanę. Taka kara jest nakładana od osoby, czyli każdy kto nie dostał noclegu musi złożyć oddzielnie skargę i kara zostanie pomnożona o ilość złożonych wniosków. Czyli 10 wniosków od pasażerów = 10 kar dla W6, 60 wniosków = 60 kar, jeden wniosek - jedna kara. Oczywiście nie omieszkam takiego wniosku złożyć ;)
Wspomnę jeszcze tylko że Wizz wiedział od początku że jest miejsca w hotelu tylko dla 40 osób, ale i tak kazał wszystkim iść do recepcji i prosić o pokoje. Widocznie bardziej im się opłaca płacenie kar niż zapewnianie zakwaterowania. Jestem również przekonany że nie każdy złoży wniosek do ULC za nie zapewnienie zakwaterowania przez Wizzaira.

Na sam koniec mogę jedynie dać kilka rad osobom które znajdą się w takiej sytuacji.
Po pierwsze jeśli lot jest odwołany to zalecam nie iść do hotelu ale biec do hotelu, ponieważ nie dla każdego zawsze jest pokój i wychodzi na to że kto pierwszy ten lepszy.
Po drugie jeśli kiedyś zdarzy wam się taka sytuacja na lotnisku Skavsta (Szwecja) i nie będzie dla wszystkich miejsca to można jeszcze parę rzeczy sobie załatwić. Od Pani z recepcji można poprosić o klucz(kartę) do łazienki gdzie można wziąć prysznic. Napoje dla osób które nie mają pokoju są płatne, ale można poprosić zawsze kogoś kto ma pokój żeby je dla was zorganizował za darmo. W hotelu do którego was przekierują, czyli tego który jest 50m od lotniska, jest sporo miejsca do spania. Na dole są kanapy i fotele przy kominku na których można się rozłożyć, ale na drugim piętrze są jeszcze 4 kanapy dla 8-10 osób ( te pomiędzy stołem bilardowym), na których jest równie wygodnie. Nie każdy zwraca na nie uwagę ponieważ nie widać ich z parteru.

*Trochę odszedłem od tematu, dlatego jeśli któryś z moderatorów stwierdzi że część mojej wypowiedzi nadaje się do innego tematu to bardzo bym prosił o przeniesienie treści.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#106 PostWysłany: 31 Paź 2012 12:06 

Rejestracja: 06 Lis 2011
Posty: 107
kliper napisał(a):
Ile jest czasu na złożenie reklamacji, a potem pewnie skargi do ULC na opóźniony lot.


Pytanie podobne. Złożyłem reklamacje e-mailem do wizz za odwołany lot. Domagałem się odszkodowania w wysokości 250 EURO. Po wymianie kilku e-maili powiedzieli mi delikatnie bym pocałował ich w 4 litery. Pytanie co teraz dalej. Skarga do ULC ? Jak to wygląda jakieś wzory pism są dostępne ? Pozdrawiam i dziękuję.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#107 PostWysłany: 31 Paź 2012 12:23 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2173
Akurat za to odwołanie - wg ULC - odszkodowanie nie przysługuje. Pani stwierdziła, że ULC by to odrzucił. Ale można i ponoć warto złożyć, bo w tym przypadku skarga i tak zostanie przekazana do Włoch z racji, iż wylot był z Bergamo. A Włoskie ULC może mieć inne spojrzenie na sprawę.
Skargę można wysłać mailem, ale preferowana jest forma listowna. Druk nie jest potrzebny, można opisać wszystko i podłączyć wydrukowaną korespondencję z Wizz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#108 PostWysłany: 17 Lis 2012 19:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 1621
Loty: 109
Kilometry: 141 606
srebrny
Mam pytanie, a co zrobić w przypadku, gdy lot został odwołany w dniu wylotu (z powodu np mgły), a ja wciąż jestem w domu.
Informacja na stronie lotniska pojawiła się 3-4 godziny przed planowanym odlotem.
Czy w takim przypadku należy się mimo to udać na lotnisko, by mieć możliwość przebookowania biletów, czy można zostać w domu i zrobić wszystko on-line /telefonicznie?

Moje pytanie w tym przypadku dotyczy linii Wizzair.
_________________
Image Image Image
69% ludzi znajdzie coś dwuznacznego w każdym zdaniu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#109 PostWysłany: 17 Lis 2012 19:47 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2173
sylwia_pl napisał(a):
Mam pytanie, a co zrobić w przypadku, gdy lot został odwołany w dniu wylotu (z powodu np mgły), a ja wciąż jestem w domu.
Informacja na stronie lotniska pojawiła się 3-4 godziny przed planowanym odlotem.
Czy w takim przypadku należy się mimo to udać na lotnisko, by mieć możliwość przebookowania biletów, czy można zostać w domu i zrobić wszystko on-line /telefonicznie?

Moje pytanie w tym przypadku dotyczy linii Wizzair.

Telefonicznie na normalny numer telefonu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 21 Lis 2012 14:30 

Rejestracja: 07 Lis 2012
Posty: 5
a czy mógłby ktoś może mi pomóc w takiej sprawie:

dowiedziałam się przez przypadek, że należy mi się odszkodowanie od wizzair za opóźniony ponad 4h lot z czerwca tego roku (nie dawno miałam odwołany lot liniami ryanair i z tego powodu zaczęłam się interesować odszkodowaniami, wcześniej jakoś nie wierzyłam w takie rzeczy :) ) ale problem jest taki że nie posiadam już żadnej informacji na temat opóźnionego lotu!!! (poza tym kiedy był i skąd-dokąd).. czy mam w takim przypadku mogę się starać od przewoźnika o odszkodowanie, tylko na podstawie mojego nazwiska i nr dokumentu na którym podróżowałam ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#111 PostWysłany: 23 Lis 2012 13:12 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
m84t napisał(a):
dowiedziałam się przez przypadek, że należy mi się odszkodowanie od wizzair za opóźniony ponad 4h lot z czerwca tego roku
ale problem jest taki że nie posiadam już żadnej informacji na temat opóźnionego lotu!!! (poza tym kiedy był i skąd-dokąd).. czy mam w takim przypadku mogę się starać od przewoźnika o odszkodowanie, tylko na podstawie mojego nazwiska i nr dokumentu na którym podróżowałam ?


A czy nie masz kopii karty pokładowej lub kodu rezerwacji?
Może być on zawarty np. w jakimś mailu od Wizzair'a.
Gdybyś miała to wtedy nie będziesz miała żadnego problemu.

Jeżeli nie masz, spróbuj poszukać na stronie Wizz'a tego numeru rezerwacji za pomocą posiadanych danych.

Jeżeli Ci się nie uda, zadzwoń do taniego numeru Wizz: 22 351 94 92 lub 22 3180777 lub do droższego 0703 60 39 93, podając adres email wpisany w rezerwacji. Tam trzeba się dowiedzieć o numerze rezerwacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#112 PostWysłany: 28 Lis 2012 13:54 

Rejestracja: 28 Paź 2012
Posty: 23
Loty: 60
Kilometry: 85 827
Wizzair opóźnił o 1 dzień.
Na ten 1 dzień miałem od nich hotel.

Mogę dostać odszkodowanie?
_________________
mimimi
Góra
 Relacje PM off  
 
#113 PostWysłany: 30 Lis 2012 15:28 

Rejestracja: 07 Lis 2012
Posty: 5
Ich napisał(a):
m84t napisał(a):
dowiedziałam się przez przypadek, że należy mi się odszkodowanie od wizzair za opóźniony ponad 4h lot z czerwca tego roku
ale problem jest taki że nie posiadam już żadnej informacji na temat opóźnionego lotu!!! (poza tym kiedy był i skąd-dokąd).. czy mam w takim przypadku mogę się starać od przewoźnika o odszkodowanie, tylko na podstawie mojego nazwiska i nr dokumentu na którym podróżowałam ?


A czy nie masz kopii karty pokładowej lub kodu rezerwacji?
Może być on zawarty np. w jakimś mailu od Wizzair'a.
Gdybyś miała to wtedy nie będziesz miała żadnego problemu.

Jeżeli nie masz, spróbuj poszukać na stronie Wizz'a tego numeru rezerwacji za pomocą posiadanych danych.

Jeżeli Ci się nie uda, zadzwoń do taniego numeru Wizz: 22 351 94 92 lub 22 3180777 lub do droższego 0703 60 39 93, podając adres email wpisany w rezerwacji. Tam trzeba się dowiedzieć o numerze rezerwacji.



Dzięki za informacje. Na razie zdążyłam zadzwonić tylko na numer: 22 351 94 92 i Pan mi powiedział że można odzyskać dane dotyczące tego lotu ale trzeba zadzwonić pod numer: 703 60 39 93 :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#114 PostWysłany: 09 Gru 2012 16:01 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 869
niebieski
witam,
miałem oto taką sytuację:
Ogólnie od rana były mgły w Modlinie, więc wiele samolotów nie przyleciało, gdzieś tam nie poleciało, a jak nawet to z opóźnieniem.
Lot 17.11 z WMI do CRL (Ryanair) opóźniony o 4 godziny odlot, przy okazji przeniesiony z Modlina na Okęcie. Zdecydowałem się mimo to polecieć, bo to miał być jednodniowy wypad.
Wieczorem 17.11 wracam po krótkim zwiedzaniu Charleroi i okazuje się, że lot Wizz jest odwołany. Nie przyleciał ten samolot z Modlina do Charleroi by nas zabrać.
Bilety przebookowali na 19.11 (pierwszy wolny termin), hotel zapewnili.

Napisałem reklamacje o zwrot kosztów za posiłki i dodatkowo o 250EUR odszkodowania.
Oczywiście odpowiedź Wizza łatwa do przewidzenia:
------------------------
"Thank you for your letter that has been sent to Customer Relations Department. Please accept our sincere apology for the inconvenience caused by the cancellation of our flight (W6 1382, Brussels Charleroi - Warsaw Modlin) on 17 November due to unfavourable weather conditions (heavy fog) in the surroundings of Modlin airport.

With regards to your claim, in accordance with our General Conditions of Carriage Article 16.2, in case of flight cancellation, Wizz Air shall offer you the choice between:
(a) we re-book you on another flight operated by Wizz Air on the same or – if necessary – a comparable route, within 14 days before or 30 days after the scheduled date of departure of the cancelled flight, subject to availability of seats; or
(b) we cancel your reservation and credit the full value of your payment for the cancelled flight plus 20% of the fare paid for the cancelled flight and also for the return sector if applicable on your Wizz Account. This credit can be used towards any Wizz Air flight within one year from the date of the cancelled flight (further information and conditions: http://wizzair.com/useful_information/w ... anguage=EN , Point 6); or
(c) we cancel your reservation and refund the Total Fare paid for the cancelled flight and, if applicable, the return sector, in accordance with paragraph 15.4.4.

As per our system, you were rebooked onto next available flight on the same route, therefore further options are not available.

Should you incur any other expenses during the waiting time such as accommodation, transfers to and from the airport, meals, refreshments, 2 brief telephone calls Wizz Air shall reimburse such costs in reasonable relation upon reception of supplementing invoices.

As for the additional expenses, we kindly ask you to forward all related invoices so that we can determine a possible compensation. However, please note that since the flight was cancelled due to weather circumstances, we are not able to offer you the requested 250 EUR compensation.
-------------------

Z tego co doczytałem, to:
1) przebookowanie lotu nie zwalnia z odszkodowania
2) wieczorem chyba w Modlinie (czy to można jakoś sprawdzić po czasie, czy jakieś samoloty startowały?) a tym bardziej w Charleroi mgły nie było, więc to co pisze Wizz to jest ściema. To, że przez poranne mgły w Modlinie im się siatka połączeń sypnęła, to jestem w stanie uwierzyć, ale co to ma do rzeczy? Poza tym czy ma znaczenie, czemu samolot skądś nie przyleciał, skoro w Charleroi warunki były dobre do startów i lądowań?

Czy Waszym zdaniem można walczyć z Wizzem, jest szansa? I czy powinna to być polemika mailowa, czy też od razu pisać pismo do belgijskiego ULC?

Z góry dzięki za pomoc i informacje od zaprawionych w bojach forumowiczów
Góra
 Relacje PM off  
 
#115 PostWysłany: 14 Gru 2012 18:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 775
Pytanie o Wizzair.

Czy komuś udało się kiedyś otrzymać w zamian za anulowany lot (Wrocław - Cork - Wrocław), przebookowanie na innego przewoźnika? (Na tej trasie lata Ryanair).

Telefonicznie odmówiono rzecz jasna takiej możliwości. Nie otrzymałem też możliwości przebookowania na podobny lot z siatki Wizzair.

Czy warto w ogóle walczyć poprzez ULC?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#116 PostWysłany: 14 Gru 2012 20:52 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 4183
złoty
Wizz nagminnie łamie przepisy w tym zakresie, więc możesz złożyć skargę do ULC na działanie linii w postaci odmowy udzielenia pomocy w zakresie przewidzianym w rozporządzeniu 261/2004, a polegającej m.in. na obowiązku zaoferowania lotów alternatywnych na tej samej trasie nawet jeśli są realizowane przez innych przewoźników.
Góra
 Relacje PM off  
 
#117 PostWysłany: 14 Gru 2012 21:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 775
Tak też zrobię. Złożyłem póki co reklamację do Wizzair. Jak przyjdzie odmowa to będę walczył w ULC. Mam dużo czasu na szczęście.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#118 PostWysłany: 17 Gru 2012 18:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2012
Posty: 13
Słuchajcie,czy w przypadku odwołania lotu z dużym wyprzedzeniem Wizz Air,jest możliwość zmiany np. na 2 tyg.wcześniejszy lot niż pierwotny,odwołany?Generalnie chodzi o wasze doświadczenia,w praktyce.
_________________
Zły to znak, gdy przestaje się rozumieć ironię, alegorię, żart.
Góra
 Relacje PM off  
 
#119 PostWysłany: 17 Gru 2012 22:48 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
wangalizi napisał(a):
Słuchajcie,czy w przypadku odwołania lotu z dużym wyprzedzeniem Wizz Air,jest możliwość zmiany np. na 2 tyg.wcześniejszy lot niż pierwotny,odwołany?Generalnie chodzi o wasze doświadczenia,w praktyce.


Tak, w takich przypadkach Wizz proponuje zmianę terminu od 14 dni przed do 30 dni po dniu odwołanego/przesuniętego lotu.
Inną możliwością jest zwrot pieniędzy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#120 PostWysłany: 18 Gru 2012 20:38 

Rejestracja: 28 Wrz 2011
Posty: 247
Z ciekawosci: czy uzasadnione byloby ubieganie sie o odszkodowanie od wizzaira ze wzgledu na nagla zmiane lotniska wylotowego/przylotowego z WMI na WAW? Ja na przyklad dowiedzialem sie o tym 12h przed odlotem. Bylo mi to na reke, ale jestem w stanie wyobrazic sobie sytuacje, w ktorej taka zmiana mocno komplikuje plany.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2196 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 110  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group