Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2053 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 103  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 29 Lut 2012 17:51 

Rejestracja: 23 Sie 2011
Posty: 351
@suszek

W zwiazku z tym, ze ponad 2 tygodnie sa do planowanego odlotu to niewiele mozecie zrobic. Jak ladnie poprosicie, to Pani z Wizzaira przebukuje wam tez lot z gdanska na wybrany przez Was termin i na nowo zlozycie sobie jednodniowa wycieczke. Ja majac taka sytuacje (zmiana godzin lotu) zaminilem lot zupelnie inny (z innego miasta w Polsce do zupelnie innego kraju) w czasie swiat i zaoszczedzilem na tym kilkaset zloty (w miejsce zmienionego lotu kupilem sobie podobny lot ryana).
_________________
Swiat konczy sie tam, gdzie nie dociera Ryanair
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 29 Lut 2012 19:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 1975
Loty: 410
Kilometry: 722 751
HON fly4free
dzwonilem do wizzair - na ten moment moga mi przebukowac tylko loty powrotne - co mi totalnie nic nie daje, bo ze skavskiej nie mam jak doleciec tego dnia do polski.
napisalem liscik milosny do dzialu reklamacji z prosba o przebukowanie calej trasy, zobaczymy jak to sie skonczy :)
_________________
Strona znajomego, gorąco polecam:
Zdjęcia, filmiki i ciekawostki z całego świata -> http://www.niezwyklyswiat.com
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 01 Mar 2012 00:20 

Rejestracja: 20 Paź 2011
Posty: 1306
Szuszek, zadzwoń jeszcze raz, dzwoń do skutku, za którymś razem na pewno się zgodzą.
Ładnie poproś bądź łagodny, to może zadziałać - wiem z praktyki :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 03 Mar 2012 10:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Mar 2011
Posty: 88
Loty: 42
Kilometry: 68 956
lalka napisał(a):
witam !

wracałem 28.02 z forli do warszawy , samolot przyleciał o czasie natomiast odlot zamiast o 21.00
nastąpił dopiero o 0.45 czyli miał ponad 3,5 h godziny opóźnienia , w warszawie zamiast o 23.00 byliśmy o 2.45
na lotnisku nie podali żadnej przyczyny opóźnienia , niby miała być to usterka techniczna
ale przez 3 h nic przy samolocie nie robili
czy jest szansa żeby uzyskać odszkodowanie 250 euro ?

pozdrawiam
lalka


Tak, jest szansa, ponieważ opóźnienie przylotu do Warszawy wyniosło ponad 3h. Dostaliście coś w ramach opieki? Pisz do Wizza z reklamacją ;-) później ULC i powinno być dobrze.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 08 Mar 2012 16:56 

Rejestracja: 28 Mar 2011
Posty: 182
Odebrałem dziś telefon od pana z Wizzair, który poinformował mnie, że ze względów ekonomicznych połączenie Budapeszt- Cluj Napoca zostało anulowane. Loty mam na wrzesień. Zaoferował mi przebookowanie lotu do jednego z dwóch podanych przez niego miast (było rano i nie ogarnąłem, jakieś mało znane nazwy, potem przedzwonie dowiedzieć się, co to za miejsca, zapewne też gdzieś w Rumunii). I tutaj pytanie - czy mogę domagać się jakiegoś autobusu/darmowego transportu z tych miejsc do Cluj-Napoca, skoro taki bilet mi sprzedano co jest niejako umową? Czy ewentualnie mam prawo do jakiegoś odszkodowania? Ma rezerwacji mam lot RT.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 09 Mar 2012 11:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 633
Mam podobna sytuację, przy czym zastanawiam się, czy mogę zmienić lot na jakis inny z siatki połączeń wizza, bo średnio mi się chce lecieć do Tirgu-Mures (to proponuje konsultant).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 09 Mar 2012 11:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3852
złoty
Manieklbl napisał(a):
Odebrałem dziś telefon od pana z Wizzair, który poinformował mnie, że ze względów ekonomicznych połączenie Budapeszt- Cluj Napoca zostało anulowane. Loty mam na wrzesień. Zaoferował mi przebookowanie lotu do jednego z dwóch podanych przez niego miast (było rano i nie ogarnąłem, jakieś mało znane nazwy, potem przedzwonie dowiedzieć się, co to za miejsca, zapewne też gdzieś w Rumunii). I tutaj pytanie - czy mogę domagać się jakiegoś autobusu/darmowego transportu z tych miejsc do Cluj-Napoca, skoro taki bilet mi sprzedano co jest niejako umową? Czy ewentualnie mam prawo do jakiegoś odszkodowania? Ma rezerwacji mam lot RT.


Mozesz się domagać takiej zmiany planu podróży, aby gwarantował Ci dotarcie do celu w najwczesniejszym możliwym terminie względem zarezerwowanych dat lub innym uzgodnionym z przewoźnikiem. Przewoźnik nie może Cię zmusić do zmiany miejsca docelowego - jeśli nie jest w stanie zaoferować alternatywnych lotów na dane lotnisko , powinien pokryć koszty transportu między miejscem do którego cie dowiezie i pierowtnym portem docelowym. Możesz im przypomnieć, że likwidacja ich rejsów do Kluż Napoka nie oznacza, że nikt tam nie lata : sa rejsy np. Luftahsny i TAROMu (BUD-OTP-CLJ)- więc jesli nie będa chcieli pokryć kosztu podrózy z innego miejsca do Kluż Napoka zawsze możesz się domagac zmiany planu podróży na innych przewoźników (vide --> casus Hanoi by LO). Nie daj sobie wmowić, że Wizzair to tanie linie, p2p, że tanio kupiłeś bilet, że jest duże wyprzedzenie itd. Dla ochrony praw pasażera nie ma to znaczenia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 09 Mar 2012 15:15 

Rejestracja: 28 Mar 2011
Posty: 182
Czytaj post wyżej, kolega opisał dość dokładnie jak sytuacja wygląda.

Łukasz napisał(a):
Mam podobna sytuację, przy czym zastanawiam się, czy mogę zmienić lot na jakis inny z siatki połączeń wizza, bo średnio mi się chce lecieć do Tirgu-Mures (to proponuje konsultant).


Ja zadzwoniłem i powiedziałem, że Tigru Mures mi nie odpowiada i chciałbym przebookowanie do Bukaresztu. 0 problemu, podałem tylko daty i po kilku minutach miałem potwierdzenie na mailu - tak więc jak dla mnie to wyszło jeszcze lepiej, niż jak miałbym lecieć do Kluż :D
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 12 Mar 2012 21:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 633
Manieklbl napisał(a):
Łukasz napisał(a):
a pytałeś o inne kierunki w zamian? czy w grę wchodzi tylko Rumunia?

Nie pytałem, bo mnie najbardziej interesował Bukareszt, a pani nie robiła problemów, ale najlepiej przedzwoń teraz i zapytaj, jakaś w porządku babka na linii siedzi, załatwiła mi wszystko w kilka minut :)


Właśnie próbowałem przebukować swoje odwołane połączenie Budapeszt - Cluj, ale operator był jakiś niepomocny i proponował mi loty z miast do których wizz nie lata z Budapesztu :shock: (np. Timisoara, Arad). Czy ma jakieś większe znaczenie to z kim się rozmawia na infolinii, czy też wszyscy operatorzy powiedzą to samo? Liczyłem na Saloniki, ale pan z Wizz stwierdził że to "inny obszar administracyjny". :cry:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 16 Mar 2012 03:21 

Rejestracja: 09 Mar 2012
Posty: 961
niebieski
Witam

Szukałem już o tym wzmianki, ale nie mogę znaleźć. Na ile dni przed wylotem przewoźnik powinien poinformować mnie o ewentualnej zmianie dnia/godziny wylotu na który mam już zarezerwowane bilety od jakiegoś czasu? I czy w takim przypadku odbywa się to przez email (Wizzair).

pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 16 Mar 2012 12:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 500
niebieski
Logika podpowiada ze o zmianie poinformuja jak dowiedza sie ze taka zmiana nastapi... A czy to bedzie 2 mc przed czy 2 dni zalezy od powodu zmiany. Jak by nie bylo, wizzair informuje mailowo.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 16 Mar 2012 18:03 

Rejestracja: 07 Maj 2011
Posty: 139
niebieski
mój lot budapeszt-saloniki został odwołany. Rozmawiałem z dwiema osobami z infolinii wizza żeby zmienić przylot z Salonik na Sofię i obie stwierdziły że nie mogą tego zrobić bo to nie jest lot podobny. Mogę dostac zwrot kosztów lub złożyć reklamację przez formularz

Czy takie reklamacje są rozpatrywane bardziej przychylnie? Ma sens dalsze próbowanie zmiany prze infolinię? I jest gdzieś w przepisach określone co to jest lot 'podobny' ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 16 Mar 2012 18:21 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3852
złoty
Zobacz moje posty w tym wątku.
Jeśli Wizzair nie jest w stanie zaproponować Ci zmiany daty podróży na tej trasie, bo np. już jej nie obsługuje ma obowiązek zaproponować Ci alternatywę: np. zmienić zgodnie z Twoim życzeniem trasę podróży lub zmienić Ci rezerwację w takie sposób abyś dotarł do pierwotnego celu podróży tj. Salonik samolotami innch przewoźników. NIE MOŻE WYMUSIĆ NA TOBIE ZGODY NA ZWROT CENY BILETU JEŚLI TOBIE TAKIE ROZWIĄZANIE NIE ODPOWIADA. Gdy tego odmawia: sprawa do odpowiednika ULC i żądanie odszkodowania.

Z jakim wyprzedzeniem poinformowano Cie o odwołaniu lotu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 16 Mar 2012 21:12 

Rejestracja: 07 Maj 2011
Posty: 139
niebieski
lot jest za 6 tygodni, czyli odszkodowanie mi nie przysługuje. Ale zgodnie z regulaminem wizzair:

Cytuj:
15.1.2 Jeżeli Wizz Air poinformował Pasażera o zmianach lotu zgodnie z paragrafem 15.1.1, Pasażer może skontaktować się z Telecentrum i wybrać jedną z poniższych opcji:
(a) Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub – w razie konieczności – podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc;


dwie osoby w telecentrum powiedziały że nie mogą zmienić lotu budapesz-saloniki na budapeszt-sofia (tak chciałem) bo w ich systemie nie są to trasy podobne.

Napisałem reklamację do wizz o zmianę trasy. czekam na odpowiedź, ale mają na to miesiąc czasu...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 16 Mar 2012 23:11 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3852
złoty
Regulamin Wizz jest sprzeczny z rozporządzeniem w tym zakresie i jest dla Ciebie nie wiążący.
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 19 Mar 2012 14:55 

Rejestracja: 30 Maj 2010
Posty: 112
Loty: 140
Kilometry: 216 351
Mi odwołali loty 17 kwietnia Budapeszt-Saloniki i 21 kwietnia powrót. Napisałam reklamację, już po kilku dniach dostałam odpowiedź:

"W nawiązaniu do zapytania dotyczącego możliwości uprzejmie informuję, że możemy zaproponować jedno z poniższych rozwiązań:
1) bezpłatna zmiana rezerwacji na tej samej trasie na 14 dni przed planowaną datą lotu ;
2) pełny zwrot kosztów anulowanego lotu
3) nota kredytowa w wysokości 120% kosztów anulowanego lotu na dowolny lot WIZZ Air Hungary"

Żadna z tych opcji mi nie odpowiada; nie mogę lecieć wcześniej bo nie mam dolotu do Budapesztu, nie chcę zwrotu kosztów bo to 4zł w jedną stronę. Pytanie - co dalej? Najchętniej przebukowałabym ten lot na jakiś zupełnie inny. Jednak w tym terminie Wizz nie lata nigdzie do Grecji.
Czy ktoś z Was też z nimi podjął walkę?
pzdr
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 20 Mar 2012 11:53 

Rejestracja: 07 Lut 2012
Posty: 992
A ja swoją korespondencję z W6, siłą ich argument, muszę traktować kabaretowo. Jest śmieszna i wartuje tych kilku biletów za 300 HUF.
Kiedyś napisali mi coś takiego:

"(a) Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub – w razie konieczności – podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc (w przypadku trasy Budapeszt – Thessaloniki - Budapeszt, zgodnie z zarządzeniem wewnętrznym Wizz Air, nie oferujemy podobnej trasy, więc ta opcja nie jest dostępna),"

Na moją prośbę o przesłanie zarządzenia:

"Jeśli zaś chodzi o zarządzenie wewnętrzne, uprzejmie wyjaśniam, że jak sama nazwa wskazuje, jest ono zarządzeniem wewnętrznym, czyli nieprzeznaczonym do dystrybucji na zewnątrz."

A dziś taka perełka:

"Uprzejmie informujemy, że agent zajmujący się Pana sprawą znajduje się obecnie na zwolnieniu lekarskim. Dalsze wyjaśnienia w sprawie może Pan otrzymać po powrocie konsultanta zajmującego się sprawą."

Są słodcy :)
_________________
Takich dwóch jak nas trzech nie ma ani jednego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 20 Mar 2012 12:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 633
W tej korespondencji sami sie podkładają. Mam nadzieję, że jak najwięcej osób zgłosi skargę do węgierskiego ULC. Może wtedy wizz nauczy się, że nie warto robić z ludzi idiotów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 21 Mar 2012 19:43 

Rejestracja: 30 Maj 2010
Posty: 112
Loty: 140
Kilometry: 216 351
A mi Wizzair odpisał. Zabawne, w sumie nie wiem, co dalej zrobić. Pomoże ktoś? :


"Chciałabym wyjaśnić, że zgodnie z warunkami przewozu Wizz Air, art. 15.1.2, zaakceptowanymi przez Panią podczas dokonywania rezerwacji, w przypadku gdy Wizz Air poinformował Pasażera o zmianach lotu zgodnie z paragrafem 15.1.1, Pasażer może skontaktować się z Telecentrum i wybrać jedną z poniższych opcji:

(a) Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub – w razie konieczności – podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc (w przypadku trasy Budapeszt- Tesaloniki, niestety nie oferujemy podobnej trasy a ostatni lot na tej trasie odbywa się 20 kwietnia 2012 r),
(b) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi pełną wartość dokonanej zapłaty za odwołany lot i dodatkowo 20% ceny zapłaconej za odwołany lot oraz za bilet powrotny, jeżeli takowy został wykupiony, na „konto klienta” w Wizz Air. Zwróconą sumę można wykorzystać na jakikolwiek inny lot liniami Wizz Air w przeciągu roku od daty odwołanego lotu; lub
(c) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi Cenę Całkowitą zapłaconą za odwołany lot wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został wykupiony, zgodnie z paragrafem 15.4.4.


Proszę więc o wybór jednej z dostępnych opcji wymienionych wyżej i zgodnych z warunkami przewozu Wizz Air ."
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 23 Mar 2012 21:02 

Rejestracja: 07 Maj 2011
Posty: 139
niebieski
Oto odpowiedź którą otrzymałem od wizz'a na reklamację:
Cytuj:
Uprzejmie informujemy, że wiemy z jakim stresem i problemami wiąże się dla naszych pasażerów odwołanie lotu, niestety przyczyny handlowe zmusiły nas do ponownego rozplanowania połączeń i zmienienia siatki lotów już udostępnionej w sprzedaży. Zgodnie z wewnętrznym rozporządzeniem Wizz Air, niestety, aktualnie do trasy Budapeszt-Thesaloniki, nie możemy zaproponować alternatywnej trasy. Zapis z artykułu 15.2 obowiązuje jeśli trasa alternatywna jest dostępna lub jeśli pasażer miał zmienioną datę lub godzinę lotu wówczas jest możliwa zmiana daty, godziny w zależności od dostępności miejsc na 14 dni przed zaplanowanym odlotem do 30 dni po zaplanowanym odlocie. Ponieważ trasa Budapeszt-Thesaloniki została zawieszona, a alternatywna trasa jest nie dostępna , nie możemy zmienić trasy, daty ani godziny lotu. Pozostałe artykuły nie odnoszą się do Państwa sytuacji.
[czyli artykuły z regulaminu wizza,
15.3. ODWOŁANIE LOTU
15.3.1 W przypadku odwołania lotu Pasażerowie, których to odwołanie dotyczy:
(a) otrzymują pomoc od Wizz Air zgodnie z pkt. 16.2.;
16.2 ZWROT KOSZTÓW I ZMIANA PLANU PODRÓŻY Z PRZYCZYN POZA KONTROLĄ PASAŻERA
16.2.1 W przypadku odwołania do niniejszego punktu Pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
(b) zmianą planu podróży na lot liniami Wizz Air lub innymi tanimi liniami lotniczymi do ostatniego miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie;
oraz art 8 rozporządzenia parlamentu europejskiego (WE) NR 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r.]
Cytuj:
W związku z powyższym stanowisko Wizz Air pozostaje niezmienne w tej sprawie i pozostają Państwu do wyboru pozostałe 2 pozostałe opcje: kredyt lub zwrot.

Jeśli nie zgadza się Pan z naszą decyzją może Pan wystąpić do Urzędu Lotnictwa Cywilnego : ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa, http://www.ulc.gov.pl .

Interweniował już ktoś w ULC w sprawie wizzair? Jest to skuteczne? Ma sens dalsza walka bezpośrednio z wizzem?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2053 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 103  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group