Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1

AKTUALIZACJA: Od września 2024 r. Wizz Air zmienił zasady zwrotu środków - nie przysługuje już bonus 20% przy zwrocie na konto Wizz


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1871 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 94  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#101 PostWysłany: 08 Cze 2016 21:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 674
Loty: 323
Kilometry: 804 151
niebieski
Zwrot kasy jasna sprawa , ale oczywiscie chce leciec , lecz jako , że lot jest prawie za rok to nie ukrywam , że takie zwlekanie z decyzja jest dla mnie wygodne chocby z powodu gdyby przez ten czas pojawiła się jakaś jeszcze lepsza okazja na loty w tym terminie , nie koniecznie na ten kierunek ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break w sercu Gruzji 🏰🍷 Loty i hotel w Kutaisi ze śniadaniami za 519 PLN City break w sercu Gruzji 🏰🍷 Loty i hotel w Kutaisi ze śniadaniami za 519 PLN
Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎 Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎
Offline
#102 PostWysłany: 08 Cze 2016 23:55 

Rejestracja: 22 Lut 2014
Posty: 124
Loty: 57
Kilometry: 116 084
Ja też mam podobną sytuację.
WIZZ zmienił godzinę wylotu raptem o 25 minut, ale za to bilet stał się elastyczny. Mogę go zwrócić, wymienić etc. Czekam zatem na obniżkę ceny, a może się trafi w międzyczasie jakaś promocja -20%.
Jeśli niczego ciekawego nie będzie, to zaakceptuję zmianę godzin wylotu, ale to na kilka dni przed wylotem.
Na razie mam jeszcze prawie 2 miesiące czasu i będę ignorował wszelkie ponaglenia z ich strony.
_________________
Pozdrawiam

Marek
Góra
 Profil Relacje PM off
kb_poland lubi ten post.
 
      
Offline
#103 PostWysłany: 09 Cze 2016 00:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2013
Posty: 519
niebieski
Spokojnie można się wstrzymać. Ostatnio z Islandią czekałem ponad pół roku, a zmiany lotu na bardziej mi odpowiadający dokonałem na tydzień przed odlotem. Chociaż w pewnym momencie mail od wizzaira przychodził praktycznie codziennie :)
Góra
 Profil Relacje PM off
kb_poland lubi ten post.
 
      
Offline
#104 PostWysłany: 17 Cze 2016 04:31 

Rejestracja: 23 Mar 2012
Posty: 213
Loty: 98
Kilometry: 123 539
niebieski
Hej
Zmienili mi godziny lotu, wybrałem opcje "zwrot 120% na konto wizzair" w formularzu z e-maila.
Nie dostałem żadnego potwierdzenia, a rezerwacja dalej jest widoczna.
Czy to normalne i ile trzeba czekać na pieniądze?
Może lepiej zadzwonić wtedy podobno jest załatwiane od ręki?
_________________
[WRO]
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#105 PostWysłany: 17 Cze 2016 07:20 

Generalnie, by przyspieszyć załatwienie sprawy mozna do nich zadzwonić na ich tani, w abonamencie bezpłatny nr. tel. 22 128-49-05
Góra
 PM off  
      
Offline
#106 PostWysłany: 17 Cze 2016 17:51 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 239
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
Mnie również spotkała dzisiaj niemiła niespodzianka w postaci zmiany godziny lotu
Mam takie pytanie
Bilety zakupiłem Ja dla swojej córki , podczas zakupu stworzyłem jej konto mywizz i ta rezerwacja jest na jej koncie
Jeśli córka zgodzi się na zwrot 120 % środków na jej konto mywizz czy będzie mogła z tych pieniędzy na swoim koncie kupić
bilet dla innej osoby niż ona sama , dodam że córka nie ma członkostwa WDC
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#107 PostWysłany: 17 Cze 2016 18:08 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8054
srebrny
W tym przypadku jak najbardziej może opłacić środkami lot dla innej osoby.
Góra
 Profil Relacje PM off
lalka150 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#108 PostWysłany: 17 Cze 2016 18:20 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 239
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
Rozumiem że może kupić bilety dla innej osoby nie kupując biletu dla siebie
tak jak to jest w przypadku gdyby posiadała członkostwo WDC gdzie trzeba kupić bilet
również dla siebie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Online
#109 PostWysłany: 17 Cze 2016 18:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1110
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
Dla siebie też, jeśli bilet miałby być ze zniżką, można kupić tylko komuś bilet, ale wtedy bez zniżki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#110 PostWysłany: 17 Cze 2016 18:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8054
srebrny
Dobrze rozumiesz,nie musi nic kupować dla siebie.Jedynie całość środków musi wydać na bilety lub inne usługi Wizzair.Zniżka to tylko z WDC, ale tego nie ma choć zawsze może dokupić jak zajdzie potrzeba chociażby właśnie z tych zwróconych środków.
Góra
 Profil Relacje PM off
lalka150 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#111 PostWysłany: 30 Sie 2016 09:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lip 2014
Posty: 68
Loty: 21
Kilometry: 31 069
Witam wszystkich,
proszę o podpowiedź w temacie zmian rezerwacji w systemie wizzair.
Chciałabym dokonać zmiany terminów lotu, niestety podczas dokonywania rezerwacji nie wykupiłam usługi Wizz Flex, która pozwala na dokonywania takich modyfikacji.
Czy poprzez kontakt z infolinią będę mogła dokonać takich zmian? Czy kontakt z infolinią to jedyny sposób?
Wysyłałam zapytanie poprzez formularz na stronie Wizz, wybierając odpowiedni temat zapytania, ale w odpowiedzi kierują mnie do FAQ :ugeek:

Pozdrawiam!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#112 PostWysłany: 30 Sie 2016 09:14 

Rejestracja: 17 Gru 2012
Posty: 493
Loty: 142
Kilometry: 220 645
niebieski
Wszystkie informację znajdziesz pod tym adresem:

https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... zerwacji#/

Przez infolinię można - ale kosztuje zarówno połączenie (choć można obniżyć jego koszt ) jak i przede wszystkim same zmiany.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
 Temat postu: Wizz - zmiana lotu
#113 PostWysłany: 03 Wrz 2016 14:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Gru 2015
Posty: 28
Loty: 101
Kilometry: 127 714
Witam, chcę przebukować opłacony już bilet na inny termin. Tak się składa że nowy bilet jest dużo tańszy i zostaje jeszcze trochę pieniążków. Czy ta różnica trafi na moje konto Wizz czy przepada?
pozdrawiam, Dominik
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#114 PostWysłany: 03 Wrz 2016 14:17 

Zwracają, ale tylko w naturze (baniaki z paliwem lotniczym ;) )
A na poważnie oczywiście PRZEPADA
Wejdź na swoją rezerwację na koncie mywizz - moje rezerwacje - zmień lot i zobaczysz ile dodatkowo cię skasują (zapewne taniej wydzie kupić nowy, a ten przepadnie)
Góra
 PM off  
      
Offline
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#115 PostWysłany: 03 Wrz 2016 14:22 

Rejestracja: 07 Gru 2012
Posty: 491
niebieski
Ale wykupiłeś usługę WIzz Flex, czy jak to sie nazywa?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#116 PostWysłany: 03 Wrz 2016 16:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Gru 2015
Posty: 28
Loty: 101
Kilometry: 127 714
nie mam wizzflex. Za bilet płaciłem 600zł a chce go przebukowac na taki który kosztuje 74
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#117 PostWysłany: 03 Wrz 2016 16:40 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2548
Loty: 280
Kilometry: 372 147
złoty
Najkorzystniej wyjdzie Ci zatem zarezerwować nowy bilet za 74 zł.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
 Temat postu: Re: Wizz - zmiana lotu
#118 PostWysłany: 03 Wrz 2016 16:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8054
srebrny
Wyjdziesz na tym jak przysłowiowy Zabłocki na mydle ;) Albo leć tak jak masz bilet albo jak termin przestał pasować ten zakupiony sobie odpuść (niestety ze stratą )i kup nowy za te 74 zł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#119 PostWysłany: 08 Wrz 2016 21:45 

Rejestracja: 11 Mar 2014
Posty: 11
Wjtajcie. A co w takiej sytuacji? Wizz zmienił termin lotów, a ja szybko zaakceptowałem nowy z wylotem dzień wcześniej, bo myślałem, że mam tylko kilka dni na decyzję, a teraz okazuje się, że jednej osobie (leci nas 5) to nie pasuje i zamiast o jeden dzień swój pobyt wydłużyć, to wolałaby ona go skrócić. Wiem, moja wina, że kliknąłem w to confirmed, ale czy jest szansa, że przebukują za darmo? Zmiana była miesiąc temu, a do lotu pozostał kolejny miesiąc. Trasa WAW-BUD.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#120 PostWysłany: 08 Wrz 2016 21:51 

Obecnie niestety, ale NIE
Akceptacja powoduje, że nie chcą już rozmawiać o darmowej zmianie (zdarzyło mi się, że kilka razy po korespondencji z nimi w ramach specjalnego potraktowania sprawy rezerwację ponownie za darmo zmieniono, ale od kilku miesięcy odsyłają do specjalnego formularza reklamacyjnego na ich stronie i nie pamiętam, by obecnie komuś za darmo zmienili)
Ale co ci szkodzi spróbować
Góra
 PM off
lester454 lubi ten post.
lester454 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1871 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 94  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group