Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1448 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 73  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 02 Mar 2015 11:10 

Rejestracja: 07 Gru 2011
Posty: 44
U mnie też zmienili ale dostałem informację. Szkoda tylko, że za cholerę nie pasuje mi nowa siatka połączeń :/
Góra
 Relacje PM off  
 
#42 PostWysłany: 02 Mar 2015 11:14 

Rejestracja: 31 Sty 2013
Posty: 849
niebieski
W takim razie możesz prosić o zwrot pieniędzy, stratny na tym nie bedziesz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#43 PostWysłany: 02 Mar 2015 11:26 

Rejestracja: 07 Gru 2011
Posty: 44
Tak. Nawet daja 20% gdybym chciał polecieć Wizzairem gdzieś indziej. Ciekawe ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#44 PostWysłany: 02 Mar 2015 12:50 

Rejestracja: 12 Sie 2014
Posty: 154
Loty: 22
Kilometry: 23 028
Zbanowany
Możecie napisać tytuł emaila od WizzAir w tej sprawie? Ja przeglądam i kompletnie nic nie widzę o tym...
Góra
 Relacje PM off  
 
#45 PostWysłany: 02 Mar 2015 13:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 9998
HON fly4free
@redjaws, a kiedy masz lot? Wizzair przysyła info o zmianie ok. 2 m-ce przed lotem, nawet gdy zmiana była dużo wcześniej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#46 PostWysłany: 02 Mar 2015 13:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1178
niebieski
Nawet jeśli jeszcze nie przysłali informacji o zmianie lotów, a w rezerwacji są już nowe dane to spokojnie można dzwonić i poprosić o zwrot 120% na konto wizz. Realizacja bardzo szybka, zazwyczaj do dwóch dni roboczych.
Sprawdzone w poprzednim tygodniu :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#47 PostWysłany: 02 Mar 2015 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 832
Loty: 188
Kilometry: 256 474
niebieski
Spokojnie, mają czas, powiadomią Cię jeszcze...

Niestety tak to wygląda w WizzAir. Zawsze dają 3 możliwości: zwrot kasy, zwrot kasy + 20% na konto Wizz lub przebukowanie na inny termin/lotnisko w podobnym kierunku. Mi taki numer odwalili 2 razy. Za TLV po prostu oddali kasę. FRL udało mi się zamienić na BGY. Za każdym razem nic nie zyskałem na takim stanie rzeczy, a wręcz byłem stratny.

Nie zawsze informują 2 miesiące przed lotem. Mnie o anulowaniu lotu do TLV poinformowali bodajże na 2 tygodnie przed lotem (wtedy już i tak wszyscy dawno wiedzieli, że lotów do Izraela nie będzie).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#48 PostWysłany: 05 Mar 2015 20:46 

Rejestracja: 07 Sty 2012
Posty: 20
Tak wygląda wiadomość o odwołaniu/zmianie terminu lotu:

Od: Wizz Air Customer Service<notifications@notifications.wizzair.com>
Temat: Zawiadomienie o zmianie rozkładu lotów (kod potwierdzenia: xxxxxx)

Szanowni Pasażerowie!

Z przykrością informujemy, że nastąpiła zmiana rozkładu lotów, która obejmuje Państwa lot o numerze potwierdzenia xxxxxx.
Wizz Air serdecznie przeprasza za wszelkie niedogodności, jakie ta zmiana może spowodować.
Nowe godziny odlotu i przylotu:
29/Apr/2015 Dortmund (DTM) (21:30) Warszawa-Okęcie (WAW) (23:10)

Prosimy o uważne sprawdzenie terminów i godzin podróży!

Jeśli nowy rozkład Państwu odpowiada, prosimy o potwierdzenie poprzez odznaczenie okienka i kliknięcie przycisku „akceptuj zmianę rozkładu”. Kliknij tutaj, aby zaakceptować tę zmianę lotu online.

Uwaga: kod potwierdzenia nie ulega zmianie.

Jeśli nowy rozkład Państwu nie odpowiada, zgodnie z naszymi warunkami przewozu istnieje możliwość wyboru jednej z poniższych opcji.
1. ZMIANA REZERWACJI LOTU/LOTÓW
Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub – w razie konieczności – podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc. Aby zmienić rezerwację lotu, należy skontaktować się telefonicznie z wyznaczoną do tego celu obsługą Wizz Air (koszt jak za połączenie lokalne). Numery można znaleźć, klikając następujący odsyłacz. (Uwaga! Numery te przeznaczone są wyłącznie do zmiany rezerwacji lotów! Aby otrzymać zwrot kosztów lub kredyt na rezerwację w przyszłości, należy postąpić zgodnie z instrukcją w punktach 2 i 3 poniżej.)

2. ODWOŁANIE LOTU/LOTÓW I OTRZYMANIE 120% KREDYTU NA REZERWACJĘ
Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi pełną wartość dokonanej zapłaty za odwołany lot i dodatkowo 20% ceny zapłaconej za odwołany lot oraz za bilet powrotny, jeżeli takowy został wykupiony, na „konto klienta” w Wizz Air. Kliknij tutaj, aby przesłać swoją prośbę kredytową online.

3. ODWOŁANIE LOTU/LOTÓW I OTRZYMANIE ZWROTU KOSZTÓW
Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi Cenę Całkowitą zapłaconą za odwołany lot wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został wykupiony. Kliknij tutaj, aby przesłać swoją prośbę zwrotu pieniędzy online.

Prosimy NIE odpowiadać na tego e-maila, ta skrzynka pocztowa nie przyjmuje przychodzących wiadomości.

Dziękujemy za wyrozumiałość.

Obsługa klienta Wizz Air
Góra
 Relacje PM off  
 
#49 PostWysłany: 23 Mar 2015 15:08 

Rejestracja: 20 Lut 2013
Posty: 637
Loty: 126
Kilometry: 170 474
srebrny
Miałem kupiony lot wizzem BUD->GYD i GYD->BUD. Dokupiłem do tego powrót do Warszawy BUD->WAW dokładnie w dniu powrotu z Baku do Budapesztu.
Lot z/do Baku został skasowany. Czy jest szansa żeby otrzymać zwrot kosztów (bezpłatne anulowanie) tego lotu z Budapesztu do Warszawy? Jeżeli tak to w jaki sposób najlepiej się do tego zabrać? Reklamacja mailowa?
Góra
 Relacje PM off  
 
#50 PostWysłany: 23 Mar 2015 15:13 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 377
Nie ma szans niestety.
Góra
 Relacje PM off  
 
#51 PostWysłany: 23 Mar 2015 16:07 

jotpol napisał(a):
Miałem kupiony lot wizzem BUD->GYD i GYD->BUD. Dokupiłem do tego powrót do Warszawy BUD->WAW dokładnie w dniu powrotu z Baku do Budapesztu.
Lot z/do Baku został skasowany. Czy jest szansa żeby otrzymać zwrot kosztów (bezpłatne anulowanie) tego lotu z Budapesztu do Warszawy? Jeżeli tak to w jaki sposób najlepiej się do tego zabrać? Reklamacja mailowa?


Anonymous napisał(a):
Łysolek napisał(a):
Kochani mam problem
Wizz zmienił mi dzień wylotu z Larnaki od Bukaresztu co totalnie rozwaliło mi składaka ( notabene tylko Wizzowego ) , chciałem dokonac w związku z tym zmiany wylotu z Larnaki bezpośrednio do Warszawy ale kobita z angielskim akcentem uświadomiła mi, ze zmiane moge tylko dokonać na lotnisko alternatywne ( w tym przypadku Sofia )
czy spotkaliście sie z tym juz wcześniej ? do tej pory byłem przekonany ze moge zmienić na dowolny lot aby tylko wylot był z tego samego portu ? w regulaminie tez nie znalazłem okreslenia lotnisko alternatywne ???
plisss o pomoc


Potwierdzam, spotkałem się. W moim przypadku wystarczyło napisać z prywatnego adresu e-mail najlepiej przypisanego do mywizz na ich adres e-mail:
customerrelations.pl2@wizzair.com
opisując co i jak z podaniem w treści nr. rezerwacji oraz na co chcesz zmienić, dodatkowo dodając np:

"Podsumowując linie wizzair to linie, którymi najczęściej latam, ale jest to kolejny przypadek, gdzie jestem zmuszony prosić o pomoc z powodu zmian, które stały jedynie po Państwa stronie, a też tak jak w tej sytuacji nikt nie potrafi z większym zaangażowaniem pochylić się nad prośba klienta i z czego ona wynika. Za wszelką pomoc z góry dziękuję"

Jak dotąd mi i osobom z pw nie zdarzyło się, by nie zmieniono zgodnie z prośbą


pytania-odpowiedzi-informacje-itp-itd,15,20384?start=800

posiłkując się wiedzą z w/w tematu po wysłaniu reklamacji na w/w adres e-mail zapewne konsultanci wizzair coś tam zaproponują, bo też twojej winy z likwidacji połączenia nie ma żadnej, a tez nie ma bezpośrednich lotów z Polski na tym kierunku i jakoś do Budapesztu musiałeś się dostać, tym bardziej że zamierzałeś lecieć również Wizz Hungary (generalnie nie masz nic do stracenia i należy pisać do wizz, alternatywnie możesz zaproponować coś w zamian Warszawa - Budapeszt - Warszawa z siatki połączeń wizzair)
Góra
 PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#52 PostWysłany: 24 Mar 2015 19:23 

Rejestracja: 24 Mar 2015
Posty: 2
Zastanawia mnie, czy z racji tego, że należę do Discount Club WizzAir mam jakiś przywilej związany z tańszą anulacją biletu lub zmianą daty lotu? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat, bilet kupiłam bez zastanowienia i teraz stwierdziłam, że lepszą opcją będzie inna data lotu, ale anulacja/zmiana jest droższa od ceny biletu i zastanawiam się co zrobić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#53 PostWysłany: 24 Mar 2015 19:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 787
Loty: 188
Kilometry: 227 790
niebieski
WDC to jedynie zniżka na zakup biletów. Nic innego. W LCC jest taka polityka, żeby nikt niczego nie anulował, aby się nie opłacało. To normalna polityka.
Góra
 Relacje PM off  
 
#54 PostWysłany: 24 Mar 2015 19:34 

Rejestracja: 14 Lis 2010
Posty: 343
Loty: 116
Kilometry: 151 005
niebieski
I tak i nie.

Discount Club daje Ci możliwość tańszego zakupu danego biletu. W momencie dokonania zmiany płacisz opłatę za zmianę + ewentualną różnicę w cenie między starym a nowym lotem. Mając więc discount club, ceny lotu są teoretycznie niższe, jednak dodatkowo wciąż uiścić musisz standardową opłatę za zmianę, której Discount Club nie obniża.

Jeśli widzisz, że nowy bilet jest tańszy niż zmiana, to kup nowy, bo nic innego raczej nie wykombinujesz.

Ewentualnie, jeśli rezerwację robiłaś w ciągu ostatnich 24h, spróbuj zadzwonić na infolinię Wizza i powiedz, że się pomyliłaś i wybrałaś zły lot. Może uda Ci się załatwić zmianę bez opłaty manipulacyjnej, a jedynie za dopłacenie różnicy w cenie.
_________________
Image

*Karpik też jest kobietą, powtarzam, Karpik też jest kobietą* ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#55 PostWysłany: 24 Mar 2015 22:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lis 2012
Posty: 1310
Loty: 238
Kilometry: 395 064
srebrny
Dzisiaj po zalogowaniu na swoim koncie w Wizz Air, zauważyłem, że zmieniły się godziny lotów na trasie KTW-BCN w sezonie letnim. Wcześniej były to loty poranne (wylot o 6:15), a teraz są wieczorne (wylot o 17:40) - praktycznie tak samo jak w sezonie zimowym. Może komuś się przyda, bo mail z tą informacją przyjdzie zapewne znacznie później :) Mnie akurat to bardzo pasuje, ale komuś może jakiś składak zniszczy...

Na stronie rezerwacji dostępne są trzy opcje:
- Accept the new flight times/dates
- Rebook - gdzie można zmieniać tylko daty lotu, nie lotniska
- Contact us - link do strony z numerami telefonów. Tu już musimy się kontaktować w sprawie zwrotu lub próby zmiany na inne lotniska.
Góra
 Relacje PM off  
 
#56 PostWysłany: 24 Mar 2015 22:29 

karpik napisał(a):
Ewentualnie, jeśli rezerwację robiłaś w ciągu ostatnich 24h, spróbuj zadzwonić na infolinię Wizza i powiedz, że się pomyliłaś i wybrałaś zły lot. Może uda Ci się załatwić zmianę bez opłaty manipulacyjnej, a jedynie za dopłacenie różnicy w cenie.


Boję się, że w wersji autorki niemożliwe do zrealizowania, bo tej usługi nie oferuje Wizzair, a Ryanair i Norwegian (a już na pewno nie na infolinii bo ci konsultanci mają stosunkowo małe uprawnienia, choć jak napisałem wyżej bez np. zmiany godziny lotu raczej na 99% niemożliwe)
Góra
 PM off  
 
#57 PostWysłany: 24 Mar 2015 23:37 

Rejestracja: 24 Mar 2015
Posty: 2
Dzięki za odpowiedzi, jeżeli cena lotu będzie tańsza to chyba po prostu kupie nowy bilet na inny dzień. Jeżeli nie stawię się na lotnisku w dniu wylotu to grozi mi jakaś kara pieniężna?
Góra
 Relacje PM off  
 
#58 PostWysłany: 24 Mar 2015 23:38 

patriciamia napisał(a):
Jeżeli nie stawię się na lotnisku w dniu wylotu to grozi mi jakaś kara pieniężna?


Nie, bilet lotniczy po prostu przepadnie
Góra
 PM off  
 
#59 PostWysłany: 24 Mar 2015 23:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2014
Posty: 107
Loty: 160
Kilometry: 221 383
Mi zmienili *godzinę w Wizzarze z 21 na 15, za cholere mi nie pasuje, chyba bede musiał przebukować na drugi dzien.

Rozumiem, że przebukowanie wyglada tak, że lot w pon kosztował mnie 20 euro, we wtorek cena 50 , dopłacam 30? Sorry nigdy nie przebukowywałem a zanim zadzwonie wolałbym juz cos wiedzieć, pozdro
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 25 Mar 2015 00:18, edytowano w sumie 1 raz
data -> godzina
Góra
 Relacje PM off  
 
#60 PostWysłany: 25 Mar 2015 00:09 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8067
Loty: 920
Kilometry: 883 111
platynowy
Jeżeli to oni zmienili Tobie datę lotu, to powinni teraz przebukować na dogodny dla Ciebie termin bezpłatnie.

Zwykle przysyłają maila z info o zmianie godziny i/lub daty lotu i oferują opcje do wyboru (zwrot pieniędzy itd.). Jeśli któraś Ci odpowiada, to załatwiasz to online i z głowy.

A jeśli chcesz zmienić termin, to dzwonisz do nich na specjalny nr dostępny tylko w takich przypadkach.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
MagicDubs lubi ten post.
 
 
 [ 1448 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 73  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group