Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1448 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 73  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 29 Lip 2015 18:31 

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 7
@Misiatek

Potwierdzam, udało się zwrócić bilety części osób objętych rezerwacją po kontakcie telefonicznym. Dziękuję za informację.
Góra
 Relacje PM off  
 
#82 PostWysłany: 29 Lip 2015 19:53 

Rejestracja: 21 Lis 2013
Posty: 22
Loty: 34
Kilometry: 33 598
czy w przypadku nie poinformowania przez linię WizzAIr o zmianie w rozkładzie ich rejsów (dokładnie chodzi o zmianę lotniska wylotu z FCO na CIA) możliwe jest uzyskanie odszkodowania za koszty transportu między lotniskami? (informacje o zmianie lotniska wylotu moi znajomi otrzymali dopiero na lotnisku FCA, z którego pierwotnie miał odbyć się lot)

Będę wdzięczny za wszelkie pomocne informacje i wskazówki !!!
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#83 PostWysłany: 29 Lip 2015 20:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 3782
Loty: 557
Kilometry: 655 514
HON fly4free
Właśnie zostałem poinformowany, że Wizzair zlikwidował czwartkowe loty do Kijowa z Katowic. Smutek.
Góra
 Relacje PM off  
 
#84 PostWysłany: 05 Sie 2015 16:12 

Rejestracja: 05 Sie 2015
Posty: 4
Czy da się rozbić rezerwację na 2 osoby ?

Rezerwacja obejmuje 2 osoby, chce wprowadzić zmiany ale licząc się z tym że tylko jedna osoba poleci po zmianach. Druga zarezerwuje od nowa.
Jak nie dopłacać różnicy do dwóch biletów? Albo zrobić tak, żeby chociaż kasa za opłaty manipulacyjne nie przepadła ;)

Dzięki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#85 PostWysłany: 05 Sie 2015 17:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4087
złoty
pabien napisał(a):
Właśnie zostałem poinformowany, że Wizzair zlikwidował czwartkowe loty do Kijowa z Katowic. Smutek.

Od kiedy pabienie bedzie tak? :(
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#86 PostWysłany: 05 Sie 2015 17:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 3782
Loty: 557
Kilometry: 655 514
HON fly4free
Nie wiem od kiedy, ale mój lot 17 miał być 17 września
Góra
 Relacje PM off  
 
#87 PostWysłany: 05 Sie 2015 17:29 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8794
geordi napisał(a):
Czy da się rozbić rezerwację na 2 osoby ?

Rezerwacja obejmuje 2 osoby, chce wprowadzić zmiany ale licząc się z tym że tylko jedna osoba poleci po zmianach. Druga zarezerwuje od nowa.
Jak nie dopłacać różnicy do dwóch biletów? Albo zrobić tak, żeby chociaż kasa za opłaty manipulacyjne nie przepadła ;)

Dzięki.
kupić jeden, a później drugi? Inaczej się nie da
Góra
 Relacje PM off  
 
#88 PostWysłany: 05 Sie 2015 17:32 

geordi napisał(a):
Czy da się rozbić rezerwację na 2 osoby ?

Rezerwacja obejmuje 2 osoby, chce wprowadzić zmiany ale licząc się z tym że tylko jedna osoba poleci po zmianach. Druga zarezerwuje od nowa.
Jak nie dopłacać różnicy do dwóch biletów? Albo zrobić tak, żeby chociaż kasa za opłaty manipulacyjne nie przepadła ;)

Dzięki.



Mizol napisał(a):

Potwierdzam, udało się zwrócić bilety części osób objętych rezerwacją po kontakcie telefonicznym.


jest możliwość j/w, ale wizzair musi znacząco zmienić godziny lotu/ów lub anulować lot/y
Góra
 PM off  
 
#89 PostWysłany: 05 Sie 2015 18:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
wtak napisał(a):
pabien napisał(a):
Właśnie zostałem poinformowany, że Wizzair zlikwidował czwartkowe loty do Kijowa z Katowic. Smutek.
Od kiedy pabienie bedzie tak? :(
pabien napisał(a):
Nie wiem od kiedy, ale mój lot 17 miał być 17 września
Wygląda na to, że ostatni czwartkowy lot do z Katowic do Kijowa jest 10. września.
Góra
 Relacje PM off  
 
#90 PostWysłany: 05 Sie 2015 19:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4087
złoty
Ciekawe co się zmienia w rozkładzie wizz w czwartki. Wypada Kijów (wielka szkoda) to ten a320 gdzieś musi polecieć.
:edit
od 17.09 loty do BGY w czw się zmieniły - z 16:45 na 6:10
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#91 PostWysłany: 09 Sie 2015 19:55 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 1
Cześć.
Moje pytanie w dużym stopniu dotyczy tematu, dla tego pozwalam sobie dołączyć bez zakładania osobnego.
Zarezerwowałem lot, po pewnym czasie chciałem zmienić jego datę, wypełniłem cały formularz, pokazała się cena za zmianę, wybrałem "Dokonaj płatności". Wyświetliła się informacja, że status jest bodaj "oczekujący".

Teraz (w chwilę po zmianie), kiedy wchodzę na tę rezerwację, widnieje stara data, a u dołu w "Podsumowaniu płatności" jest również stara data ze statusem "potwierdzona", brak nowej płatności i maila. Płatności w obu wypadkach dokonywałem tą samą kartą, za drugim razem kwota nie spłynęła z konta. Ponadto, wybrałem opcję informowania przez SMS i dostałem tylko jednego smsa z pierwotną datą.

Robię takie coś po raz pierwszy i trochę nie wiem co zrobić, czy taka zmiana jest również automatyczna i po prostu nie przeszła i mogę to ponowić, czy muszę czekać na jakąś autoryzację (ze względu na niedzielę?) mimo, że brak nowego statusu?
Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#92 PostWysłany: 02 Paź 2015 22:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 279
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
Drodzy, mam taki problem z lotem GVA - WAW przesuniętym z 25 na 26 paź. Chciałem, po dobroci, na call center przesunąć go na lot z Londynu Luton do Warszawy na ten sam dzień, ale konsultant odmówił. Tłumaczyłem, że to jedyna opcja by sensownie dostać się do Polski 25 października, bo lot na rano z Genewy do Londynu bym sobie dokupił sam. Ich pracownik twierdził, że mają lotniska alternatywne i Londyn nie jest jednym z nich, może mi zaproponować tylko jedno połączenie alternatywne Bergamo - Warszawa 8:50. A propos lotniska alternatywne dla Genewy to tylko Mediolan Bergamo i Malpensa. :shock:
Wiem, że jest ponad 14 dni, wiem, że takie sytuacje się zdarzają i sam miałem kilka zmian do tej pory, które łatwo pozamieniałem. Ale tutaj jest beton straszny. Czy myślicie, że da się coś z tym zrobić, bo linia nie zaproponowała realnego połączenia alternatywnego? Czy tylko pisać do Europosłów by zmienili prawo. :geek:
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#93 PostWysłany: 02 Paź 2015 22:45 

pilnie wyślij e-mail na adres e-mail wizzair, bo o tą linię zapewne Ci chodzi:

customerrelations.pl2@wizzair.com

szczegółowo w treści to co tu, odmówiono Ci na infolinii mimo, że to ich wyłącznie wina, o co prosisz i na końcu że nie po to kolejny raz wybrałeś wizzair, by teraz od swojej ulubionej linii lotniczej otrzymać wsparcie i pomoc
W sumie nie masz nic do stracenia, a duża szansa, że ugrasz to co chcesz
Góra
 PM off
Wolny lubi ten post.
Wolny uważa post za pomocny.
 
 
#94 PostWysłany: 19 Paź 2015 16:56 

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 978
Loty: 22
Kilometry: 11 170
niebieski
podajcie mi linka o anulacji biletów jakie są koszta ? nie mogę znaleźć
Góra
 Relacje PM off  
 
#95 PostWysłany: 19 Paź 2015 17:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1557
Loty: 479
Kilometry: 615 649
niebieski
@mezo23
https://wizzair.com/pl-PL/useful_information/service_fees
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
mezo23 uważa post za pomocny.
 
 
#96 PostWysłany: 28 Lis 2015 14:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3260
złoty
Dostałem standardowy mail "Zawiadomienie o zmianie rozkładu lotów" - przesunięcie lotu o 6 godzin.
Teraz pytania:
1. Czy w tej sytuacji jest jakiś termin na anulowanie lotu z mojej strony ? Czy mogę anulować na przykład 12h przed lotem i nie będzie problemów ze zwrotem kasy lub środków na konto Wizz ?
2. Czy jeżeli opłata była środkami z konta Wizz, można dostać zwrot 100% kasy, czy tylko zwrot 120% srodków na konto.
Ktoś przerabiał te tematy w praktyce ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#97 PostWysłany: 28 Lis 2015 15:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
ad 1) Ja kiedyś zlekałem z decyzją, aż w końcu (chyba) we środę (wylot był planowany na sobotę i też chodziło o kilkugodzinne przesunięcie lotu) zadzwonili do mnie z Wizza, z pytaniem którą opcję wybieram.
Góra
 Relacje PM off
maczala1 lubi ten post.
maczala1 uważa post za pomocny.
 
 
#98 PostWysłany: 28 Lis 2015 15:32 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 663
Ad 1) ja niedawno (po zmianie, która wynosiła chyba 1 h ;)) nie byłam pewna terminu, na który chcę przełożyć. Pani z Wizza powiedziała, że mogę się ostatecznie zdecydować i zmienić do 3 dni przed wylotem - czyli tak samo jak powyżej, z tym że zadzwoniłam wcześniej i nie wiem czy skontaktowaliby się wówczas.
_________________
Relacje z podróży: http://www.sercewpodrozy.blogspot.com
Góra
 Relacje PM off
maczala1 lubi ten post.
maczala1 uważa post za pomocny.
 
 
#99 PostWysłany: 08 Cze 2016 15:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 622
Loty: 264
Kilometry: 672 108
niebieski
Czy ktos wie ile mam czasu na podjecie decyzji po zmianie daty lotu przez Wizzaira ?

Kupilem Dubaj z Katowic na marzec 2017 ktoremu potem zmienili rozklad , takze mam jeszcze mase czasu na podjecie decyzji , generalnie zmiana o 1 dzien mi nie przeszkadza ale w przypadku gdyby mi cos wypadlo do tego czasu zawsze poki tego im nie potwierdze to moge anulowac caly trip co nie ukrywam jest korzystne.

Od momentu zmiany przez nich daty juz chyba 3 razy spamują mi emailem o zmianie tego lotu i o mozliwosciach podjecia decyzji przeze mnie.

Tnx.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#100 PostWysłany: 08 Cze 2016 17:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
Ja kiedyś tak zwlekałem z odpowiedzią, ża jakoś w środku tygodnia (lot miał być w sobotę) zadzwonili do mnie z Wizza z pytaniem, jaką decyzję podjąłem. Nie wiem jednak jak długo można zwlekać "formalnie".

Oczywiście istnieje ryzko (niezbyt chyba duże), że jak będziesz czekał do ostatniej chwili, to na upatrzony lot nie będzie już miejsc. Raczej nie martwiłbym się natomiast o zwrot kasy za bilety.
Góra
 Relacje PM off
kb_poland lubi ten post.
 
 
 [ 1448 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 73  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot], Paweł J oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group