Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1676 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 01 Lip 2011 21:37 

Rejestracja: 27 Cze 2011
Posty: 18
dostałam właśnie maila od wizzair, ze następuje zmiana terminu lotu. lot miał byc 25.-28.08 a teraz można pojechać 27.-30.08, niestety na ten termin nie mozemy pojechać z racji niemożliwości zmienienia wolnego.
Wizz air napisał że jesli akceptuję mam klliknąc na link a jesli nie skontaktowac sie z biurem
i teraz mam pytanie czy bez problemu zwroca pieniądze za zmieniony lot? czy mogą byc problemy?
z góry dziękuje za pomoc!

pozdrawiam
mybra


Ostatnio edytowany przez Abcn 28 Wrz 2021 09:40, edytowano w sumie 8 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży
#2 PostWysłany: 01 Lip 2011 21:42 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7832
HON fly4free
Jeżeli nie zaakceptujesz zmiany, masz prawo otrzymać pełny zwrot za zakupione bilety (z wszystkim dopłatami, opłatami itp.).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 01 Lip 2011 21:46 

Rejestracja: 27 Cze 2011
Posty: 18
to dobrze, martwiłam się, że mogą być problemy! niestety zamiast bolonii i folorencji będzie berlin :)
dzięki za odpowiedz!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 01 Lip 2011 23:03 

Rejestracja: 01 Lip 2011
Posty: 3
Mam problem :/ Wylatuję z Gdańska do Londynu 12 sierpnia i mam powrotny z Londynu do Gdańska 1 września,kiedy mam egzamin i chciałabym wrócić 2 dni wczesniej albo chociaż jeden.Co mam robic?Zadzwonić do nich?Czy ktoś wie ile bede musiała zapłacic?Proszę o odpowiedz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 01 Lip 2011 23:07 

Rejestracja: 01 Lip 2011
Posty: 3
Jeszcze chciałam dodać ze lece linią wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 01 Lip 2011 23:28 

Rejestracja: 18 Gru 2010
Posty: 452
http://wizzair.com/skylights/cgi-bin/sk ... anguage=PL

tutaj mozna sprawdzic, ile kosztuje ewentualna zmiana lotu. zazwyczaj okazuje sie, ze taniej wychodzi zlozenie nowej rezerwacji, byc moze u konkurencji (ryanair). na podany przez Ciebie termin ryan ma o wiele tansze loty na trasie londyn stansted - gdansk, niz wizz z luton.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 01 Lip 2011 23:48 

Rejestracja: 01 Lip 2011
Posty: 3
Dzięki :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 22 Lip 2012 13:21 

Rejestracja: 23 Cze 2011
Posty: 128
Dostałem maila od wizzair o zmianie terminu lotu. Niestety termin mi już nie pasuje , co mam zrobić żeby odzyskać pieniążki za lot ?? Dzwonić na infolinie ??

W mailu jest tylko link do akceptacji nowego terminu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 22 Lip 2012 15:03 

Rejestracja: 07 Maj 2011
Posty: 145
dzwonić na +4822 3519492
zwykły, stacjonarny numer
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 14 Mar 2013 13:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lut 2012
Posty: 29
jest szansa zmienic termin lotu w takiej sytuacji nic nie doplacając?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 14 Mar 2013 14:13 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
nutty napisał(a):
jest szansa zmienic termin lotu w takiej sytuacji nic nie doplacając?


Oczywiście. W wizzair max minus 14 dni, plus 30 dni od daty pierwotnych lotów. Na bezpłatnej infolinii to zrobisz.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 14 Mar 2013 14:37 

Rejestracja: 20 Maj 2011
Posty: 714
niebieski
Możesz też zmienić miejsce docelowe, o ile jest w tym samym kraju.
Aczkolwiek są chyba wyjątki od tej reguły. Mi zmienili ostatnio Dortmund na Brukselę, niby blisko siebie, ale kraje różne.
_________________
FLY4FREE: Relacja z NAMIBII - dostawczakiem we dwoje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 14 Mar 2013 15:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lut 2012
Posty: 160
Loty: 171
Kilometry: 313 106
Port początkowy też da radę zmienić.

Mieliśmy POZ-BGO-POZ świetnie wpasowane w daty majówki (01 - 05).
Ale oczywiście musieli zmienić grafik zanim jeszcze w ogóle uruchomili połączenie i przenieśli nam daty na 30.04 - 04.05.
Prawie to samo ale jeden dzień urlopu więcej trzeba brać.

Pisaliśmy reklamację przez ich formularz na stronie i pozytywna reakcja była po 3 dniach, pomimo iż dają sobie do 30 dni na odpowiedź. Bez problemu zmienili Poznań na Gdańsk i przywrócili daty 01-05.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 14 Mar 2013 21:40 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 314
niebieski
mi zmienili POZ-PARYŻ z 17-20.05 na 15-19.05 , po telefonie dowiedzialem się o ciekawej opcji - oddają 120% wpłaty ale na konto wizz ( czyli kupujesz u nich bilet) , oczywiscie byly jeszcze standardowe opcje przebukowania i zwrotu kasy na konto
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 10 Kwi 2013 20:58 

Rejestracja: 27 Cze 2012
Posty: 391
Loty: 100
Kilometry: 105 516
niebieski
Mam pytanie.
Mam kupiony bilet na lot wizzairem z Wrocławia do Londynu na 25 maja.
Jest to data finału ligii mistrzów i ceny biletów szybko szły w górę.
Wczoraj ten lot zniknął z rozkładu i Wizz proponuje mi zmianę daty na 24 maja.
Czy jest możliwe, że sprzedali wszystkie bilety na ten lot, albo ktoś go w całości zarezerwował i pozbywają się pozostałych pasażerów?
Czy poprostu w takiej dobrej dacie zrezygnowali z lotu do Londynu?
Spotkaliście się z taką sytuacją?
Z góry dzieki za odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 10 Kwi 2013 22:07 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
z0mb3k napisał(a):
Mam kupiony bilet na lot wizzairem z Wrocławia do Londynu na 25 maja.
Jest to data finału ligii mistrzów i ceny biletów szybko szły w górę.
Wczoraj ten lot zniknął z rozkładu i Wizz proponuje mi zmianę daty na 24 maja.
Czy jest możliwe, że sprzedali wszystkie bilety na ten lot, albo ktoś go w całości zarezerwował i pozbywają się pozostałych pasażerów?
Czy poprostu w takiej dobrej dacie zrezygnowali z lotu do Londynu?
Spotkaliście się z taką sytuacją?


Sprawdzając rozkład, widzimy, że loty w soboty są skasowane od 11 maja,
więc nie ma to związku z meczem.
Takie sytuacje są częstym zjawiskiem:

http://fly4free.pl/forum/zmiany-w-siatce-lotow-nowe-bazy-itd,191,22654

w ten sposób linia albo oszczędza albo wysyła samolot gdzieś indziej, np. na nową trasę.

W takiej sytuacji możesz poprosić o zmianę lotu z innego lotniska, np. Katowic, Poznania lub Warszawy 25 maja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 10 Kwi 2013 22:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
czy zmiana na inny dzień albo zwrot za bilety to jedyne opcje ? Mi też zmienili datę wylotu ale nie pasują mi one. W LOT to dzwonie na infolinie mówie że nie chce innego dnia, robią przebookowanie na Lufe i wszystko śmiga :D :D Można od takiego Wizza rządać (skutecznie) przebookowania na inne linie ? Chociaż raczej w to wątpię.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 10 Kwi 2013 22:48 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
Paw_Lew napisał(a):
czy zmiana na inny dzień albo zwrot za bilety to jedyne opcje ? Mi też zmienili datę wylotu ale nie pasują mi one. W LOT to dzwonie na infolinie mówie że nie chce innego dnia, robią przebookowanie na Lufe i wszystko śmiga :D :D Można od takiego Wizza rządać (skutecznie) przebookowania na inne linie ? Chociaż raczej w to wątpię.


Nie zmienią na inną linię. To są linie niskokosztowe.
No mogą zmienić na podobne lotnisko: np. Katowice zamiast Wrocław.


Ostatnio edytowany przez Ich, 10 Kwi 2013 22:51, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 10 Kwi 2013 22:50 

Rejestracja: 27 Cze 2012
Posty: 391
Loty: 100
Kilometry: 105 516
niebieski
A wiadomo ile mam czasu na podjęcie decyzji?
Dzięki za wcześniejsze wyjaśnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 10 Kwi 2013 22:52 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
z0mb3k napisał(a):
A wiadomo ile mam czasu na podjęcie decyzji?
Dzięki za wcześniejsze wyjaśnienia.


Powinieneś zrobić to przed nowym terminem lotu.
Tani numer tel: 22 351 9492
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1676 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group