Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1464 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 74  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 25 Mar 2015 00:15 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19473
Dzwonisz na ten numer: +48223075135 i oni ci powiedzą czy zabookują ci na inny lot/dzień albo zwrot kasy
Góra
 Relacje PM off
MagicDubs lubi ten post.
 
 
#62 PostWysłany: 25 Mar 2015 07:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2541
Loty: 322
Kilometry: 622 643
złoty
Jeżeli w grę wchodzą te same lotniska wylotu/przylotu i podobne daty wylotu to Wizzair zmienia bez problemu. Jeszcze możesz na tym zyskać. Ja na przykład powrót z Barcelony o 9 rano w poniedziałek (bilet dużo tańszy) zamieniłam na powrót w niedzielę o 20:55 (bilet dużo droższy). A tak na marginesie, jak zauważyłam, to Wizzair często zmienia rozkłady lotów, zwłaszcza widać to przy biletach kupowanych dużo wcześniej.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 25 Mar 2015 13:39 

Rejestracja: 16 Lut 2015
Posty: 12
Mam pytanie, bo nie znalazłem takiego wątku na forum. Mam kupione bilety w ramach WDC. Ale okazuje się, że nie będę leciał. Stąd moje pytanie, czy można taki bilet przebukować na inną osobę? Nawet z dopłatą za brak członkostwa w WDC?
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 25 Mar 2015 13:45 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3851
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Można. Opłata za zmianę nazwiska to 186 PLN za odcinek.
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 25 Mar 2015 13:46 

Rejestracja: 05 Cze 2013
Posty: 694
https://wizzair.com/pl-PL/useful_inform ... es_Refunds
Góra
 Relacje PM off  
 
#66 PostWysłany: 04 Kwi 2015 13:46 

Rejestracja: 22 Sie 2011
Posty: 101
Wizz zmienił mi godzine wylotu z Luton z 20.25 na 14.10 08.06.2015 , w rozkładzie widnieje wylot o 20.25 wiec nie zlikwidowali tego lotu . Nie rozumiem dlaczego zmienili godzine . Niestety wylot pokrywa mi sie z przylotem z Islandii przylot do Luton o 14.10 i nie zdaze na 14.10 na Wizza . Zrobiłem nawet zmiane spowrotem na 20.25 przez strone. Napisałem maila w tej sprawie zobaczymy co odpiszą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#67 PostWysłany: 04 Kwi 2015 13:56 

możesz od ręki zadzwonić i sprawę wyjaśnić tel. 22 351-94-92
Góra
 PM off  
 
#68 PostWysłany: 16 Kwi 2015 11:32 

Rejestracja: 14 Mar 2015
Posty: 11
Dzięki za numer telefonu, przydał się :)
Potwierdzam, że w sytuacji, kiedy Wizz zmieni datę wylotu bez problemu można przebookować lot. Online mogłam zmienić jedynie dzień wylotu w ramach tej samej trasy. Ale wystarczył telefon na infolinię i bardzo miły pan od ręki zmienił mi wylot z Gdańska na Warszawę. Dzięki temu wylatujemy do Rzymu ok 12:00 zamiast po 20:00. Bilety na pierwotnie wybranej trasie kosztowały 108 zł, na zmienionej 668 zł. Zdecydowanie dobry deal :mrgreen:
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#69 PostWysłany: 19 Kwi 2015 10:31 

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 540
Zmienili rozkład lotów z Katowic do Stavanger i mój plan polecenia tam na Boże Ciało, stanął pod znakiem zapytania. Pomyślałem, że można polecieć z Gdańska i mam w związku z tym dwa pytania (albo nawet 3).

Jeśli zdecyduję się na zwrot 120% kasy na konto Wizz to jest jakiś okres w jakim trzeba to wykorzystać?

Czy jeśli mam rezerwacja na lot w obie strony to jest możliwość, że anulują mi tylko lot TAM, a powrotny zostawią?

Czy myślicie, że zmiana miejsca wylotu z KTW na GDN jest możliwa, czy jednak za daleko?

No i ile mam czasu na podjęcie decyzji o tym w jaki sposób chce ten problem rozwiązać, bo nie widzę w mailu tej informacji?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 19 Kwi 2015 10:56 

Rejestracja: 20 Lut 2013
Posty: 637
Loty: 128
Kilometry: 176 172
srebrny
Te środki nigdy nie wygasają.
Jak poprosisz ich o anulowanie jednego lotu a zostawienie drugiego to tak zrobią.
KTW na GDN raczej na infolinii nie zamienią, spróbuj pewnie będziesz musiał napisać maila do działu reklamacji. Jeden z ich adresów: customerrelations.pl3@wizzair.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 19 Kwi 2015 10:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
kleyo napisał(a):
Jeśli zdecyduję się na zwrot 120% kasy na konto Wizz to jest jakiś okres w jakim trzeba to wykorzystać?
Nie, taki zwrot ma na koncie Wizz datę wygaśnięcia "nigdy".
kleyo napisał(a):
Czy jeśli mam rezerwacja na lot w obie strony to jest możliwość, że anulują mi tylko lot TAM, a powrotny zostawią?
Czy myślicie, że zmiana miejsca wylotu z KTW na GDN jest możliwa, czy jednak za daleko?
Tego akurat nie wiem. Na pewno na infolinii dostaniesz odpowiedź na te pytania.
kleyo napisał(a):
No i ile mam czasu na podjęcie decyzji o tym w jaki sposób chce ten problem rozwiązać, bo nie widzę w mailu tej informacji?
Musisz się zdecydować przed wylotem ;) Ja kiedyś tak zwlekałem, że we wtorek albo w środę (wylot był planowany na sobotę) zadzwonili do mnie z Wizza.
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 19 Kwi 2015 13:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4094
złoty
Zazwyczaj bez problemu wizz zmienia loty w ramach wylotu i powrotu z tego samego kraju. Zwykle udają sie też zmiany lotnisk w panstwach ościenych.

-- 19 Kwi 2015 13:35 --

Zazwyczaj bez problemu wizz zmienia loty w ramach wylotu i powrotu z tego samego kraju. Zwykle udają sie też zmiany lotnisk w panstwach ościenych.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
wersus79 uważa post za pomocny.
 
 
#73 PostWysłany: 22 Kwi 2015 20:14 

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 540
Zadzwoniłem dziś na infolinie, po drugim przypomnieniu na emaila, że nastąpiła zmiana rozkładu i bez problemu zmienili mi na obu rezerwacjach wylot z Gdańska do Stavanger, zostawiając powrót do Katowic czyli tak jak chciałem.

I teraz głupie pytanie: w rezerwacji na stronie Wizza wyświetlają się już takie trasy jakie chciałem, ale nadal mam tę informację że jest możliwa zmiana lotów. Czyli teraz powinienem kliknąć Accept the new flight/dates i będzie tak jak chce? Pytam, bo nie chce żeby się okazało, że np. wystarczy poczekać, a klikając w to Accept zaakceptuje pierwotną propozycję zmiany daty, która mi nie odpowiada.

Pytanie faktycznie było głupie, ale zostawiam dla potomnych ;) Oczywiście po zmianie rezerwacji na infolinii, po tym jak na profilu Wizz pojawią się dane zmienionego lotu klikamy Accept.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 29 Kwi 2015 22:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Kwi 2015
Posty: 175
Loty: 226
Kilometry: 356 765
Drodzy forumowicze mam taki oto problemat
W listopadzie 2014 kupilam bilety na sierpien 2015 z GDN do Paryza Beauvais dla trzech osob.
Tak wczesny zakup zaoowocowal jednak dwukrotna zmiana terminow wylotu i powrotu.
Wkurzylam sie ,bo wiadomo wiazalo sie to i z modyfikacja daty urlopu i dorezerwowaniem dob w hotelu ...i zakupilam nastepny bilet na lot do BVA tym razem w ryainerze z Modlina.
Do tej pory nie dostalam zadnego powiadomienia z Wizzaira ani zadnej propozycji rekompensaty za te ich zmiany,ja rowniez nie odkliknelam ze sie na ta ich nowa rezerwacje zgadzam.
Jednakowoz powrot z BVA do GDN dwom pasazerkom pasuje Wizzairem z nowa data
I co tu teraz robic?
Napisze oczywiscie i zadzwonie do Wizz, ale czy w ogole jest mozliwy zwrot kasy za tylko polowe rezerwacji?
Zaakceptowac polowe rezerwacji da sie??z wylotu zrezygnowac ,a na powrot przystac?
bardzo watpie ,a jakie Wy macie zdanie?
jak zalatwic pomyslnie i odzyskac pieniadze wzglednie punkty na WDC
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 30 Kwi 2015 12:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Kwi 2015
Posty: 175
Loty: 226
Kilometry: 356 765
Zadzwoniłam do Wizz pod podany na forum tani numer 22 351 94 92 i miła pani od razu anulowala mi jedna czesc rezerwacji ,pieniądze (groszowa kwota) wplyna z powrotem na konto.
No coz skoro bilety do paryza kosztowaly nas wtedy 105 zl na trzy osoby...
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 17 Lip 2015 11:46 

Rejestracja: 23 Kwi 2014
Posty: 8
Zbanowany
Witam.
21/07 lecimy Warszawa-Rzym-Ibiza. Przesiadka byla we Fiumicino, ale WizzAir zmienil lotnisko przylotu na Ciampino.
Co mozna zrobic? Czy powinien WizzAir dac transfer do innego lotniska?
I jaka jest mozliwosc dojazdu z Fiumicino do Ciampino?

Dziekuje
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 17 Lip 2015 12:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lis 2011
Posty: 2040
Loty: 103
Kilometry: 182 732
srebrny
Masz to na osobnych biletach, więc Wizzair nie zapewni ci niczego, jak przetransferować się między lotniskami poszukaj na forum. Pierwszy z brzegu temat: ciampino-fiumicino,1272,8016
_________________
Image
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 20 Lip 2015 07:18 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 920
niebieski
kentovsky napisał(a):
Witam.
21/07 lecimy Warszawa-Rzym-Ibiza. Przesiadka byla we Fiumicino, ale WizzAir zmienil lotnisko przylotu na Ciampino.
Co mozna zrobic? Czy powinien WizzAir dac transfer do innego lotniska?
I jaka jest mozliwosc dojazdu z Fiumicino do Ciampino?

Dziekuje


Wizz Air powinien Ci zapewnić transport z Warszawy do Rzymu Fumicino, tak jak sprzedał usługę. Niestety aby to wyegzekwować będziesz musiał się nawalczyć. Powodzenia! Bo jest kompletną nieprawdą, że od Wizz Air nic Ci nie przysługuje.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 24 Lip 2015 21:54 

Rejestracja: 18 Wrz 2012
Posty: 7
Witajcie,

przed kilkoma miesiącami zakupiłem bilety KTW-FCO oraz FCO-KTW dla kilku osób w tym dla mnie. W związku ze zmianą rozkładu lotów, dwie osoby spośród pięciu nie mogą się polecieć. Czy istnieje jakakolwiek możliwość zwrotu uiszczonej ceny wyłącznie za bilety osób, które polecieć nie mogą (dwie osoby chcą nadal lecieć, pomimo zmiany terminu wylotu)?

Formularz internetowy dotyczący anulowania lotu i zwrotu pieniędzy sugeruje, iż taka możliwość przysługuje wyłącznie wobec wszystkich osób dla których zostały zakupione bilety. Czy też - zgodnie z Waszą wiedzą - należy podjąć inne kroki aby móc zminimalizować straty przy założeniu, iż dla niektórych osób zmiana daty wylotu nic nie zmienia, tj. mogą i chcą polecieć.

Dziękuję z góry za sugestie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#80 PostWysłany: 24 Lip 2015 22:02 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3370
srebrny
Ktoś chyba pisał, że tak mu się udało. Zadzwoń na infolinię.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1464 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 74  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group