Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 504 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 14 Sty 2014 09:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3623
srebrny
@mikerus
Ha, ha, fajny przykład opisujący prawie dokładnie to co się dzieje teraz na forum. Ciekawe kto to taki, ten z wózkiem widłowym ... chyba już wiem :)
Chociaż z zasady nie wchodzę w zabawę na forum z "lubię", tutaj musiałem sie złamać :)

Mała porada dla tych którzy od jakiegoś czasu lamentują nad tym, skąd teraz będą wiedzieli czy to promocja, czy jednak błąd i zadają retoryczne pytanie "jak dalej żyć ?". Kiedy następnym razem zarezerwujecie znowu pokoje za 80-90% wartości na rok do przodu, to po prostu wyślijcie zapytanie do hotelu, czy potwierdza rezerwację. Później będziecie mogli już całkowicie spokojnie planować swoją dalszą podróż. Wiem, oczywiście że jest to niezgodne z fundamentalnymi zasadami forum, no ale przecież będzie chodziło tylko o potwierdzenie promocji, a nie o próbę wyegzekwowania błędu :)
Góra
 Profil Relacje PM off
George23 lubi ten post.
 
      
Słoneczna Hiszpania czeka 🏝️ All inclusive w 4* hotelu w Benidorm za 1839 PLN Słoneczna Hiszpania czeka 🏝️ All inclusive w 4* hotelu w Benidorm za 1839 PLN
Promocja w PKP Intercity 🚈 Bilety do Białegostoku, Ełku i Suwałk od 14 PLN w jedną stronę 👏 Promocja w PKP Intercity 🚈 Bilety do Białegostoku, Ełku i Suwałk od 14 PLN w jedną stronę 👏
#142 PostWysłany: 14 Sty 2014 09:54 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3204
srebrny
80-90% wartości to akurat żaden hit. A z Bookingu korzystam od lat właśnie po to, żeby nie musieć kontaktować się z hotelami, bo tu mam wszystko czarno na białym i zawsze się łudziłem, że to co na potwierdzeniu, to święte. Dla jasności, to ją z usług portalu póki co jestem bardzo zadowolony.
Naszła mnie taka refleksja, bo ją lubię dziwne porównania. Faktycznie, były tu takie wątki, że ktoś świadomie informował o błędzie, a nie promocji. Ale wciąż mógł się na to nabrać zwykły świeży użytkownik i kupił pod to loty, a na normalną cenę go nie stać. Poza tym, przepraszam ale żyjemy w czasach elektronicznych. Jak ktoś się nie potrafi zabezpieczyć to się zapałkami ani ptaszkiem nie bawi, bo można się poparzyć albo zajść. Gdybym prowadził kantor i miał niedorozwiniętego syna, który co jakiś czas wybiegałby na ulicę z paczkami zielonych "dolary rozdaję", to czyja byłaby wina, że ich nie potrafię przed nim schować? Kiedyś przez pomyłkę zerwałem sobie lokatę o miesiąc za wcześnie. I ostro w dupę. Innym razem przez pomyłkę przelałem na konto walutowe. I jeszcze ostrzej. Nie ma przeproś, jak ktoś się boi pomyłek, to może zostać przy książeczce oszczędnościowej PKO.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#143 PostWysłany: 14 Sty 2014 09:58 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2659
platynowy
klapio napisał(a):
Napiszę jak to wygląda moim zdaniem z prawnego punktu widzenia.

Dzięki, miałem cichą nadzieje że ktoś się wypowie :)

klapio napisał(a):
To czy booking.com naruszył obowiązujące przepisy prawne w chwili obecnej jest bez znaczenia. Znaczenie ma fakt że na chwilę obecną świadczenia nie chce spełnić i jest to przesłanka wejścia na drogę sądową.

To znaczy co, powinien świadczenie wykonać, a potem dochodzić od nas zadośćuczynienia? Artykuł który zacytowałeś mówi o tym że w razie błędu in substancia można się uchylić od skutków prawnych umowy. Wydaje mi się że anulowanie rezerwacji właśnie czymś takim jest?

klapio napisał(a):
Ktoś może słusznie zauważyć że poco przytaczam polski KC skoro booking obowiązuje ustawodawstwo holenderskie.

Z tego co na szybko wygooglałem, w prawie holenderskim również istnieje taki zapis.

Wydaje mi się jednak że jeżeli już jakieś roszczenia, to tylko do hotelu. Ciekaw jestem co o tym myślisz. Booking ma w regulaminie dwa zapisy o błędach.
- Jeden mówi o tym, że booking nie jest odpowiedzialny za informacje które przekazuje hotel - co świadczy o tym że jeśli kupiło się coś co miało nieodpowiednią cenę wprowadzoną przez hotel, booking.com powinien zrobić krok w tył (wywiązał się z umowy, powiązał gościa z hotelem, pomógł im zawrzeć ze sobą umowę), i zostawić dalsze rozwiązywanie takiej umowy właśnie stronom tej umowy. Czyli chyba nie powinien wysyłać anulacji ani się z nich tłumaczyć...? No chyba że dodatkowo chcą jeszcze wykonywać usługi tłumacza dla hotelu z którym współpracują?
- Drugi zapis jest krótki, głosi on "Oczywiste błędy (w tym literówki) nie są wiążące." Ten zapis sugeruje że booking w jakiś sposób się ustosunkowuje do błędów (również błędów osób trzecich?) i bierze za nie odpowiedzialność i zastrzega sobie prawo do anulacji np. rezerwacji zawierającej coś co według ich uznania jest błędem oczywistym.

Trochę dziwi mnie istnienie obu zapisów na raz. Tworzy to jakieś pole manewrowe dla bookingu - mają wybór w zależności od tego co im bardziej pasuje mogą się bronić że błąd nie ich i że sprawę należy rozwiązywać z hotelem, albo mogą po prostu sami anulować rezerwacje twierdząc że według ich był to "błąd oczywisty".

Po za tym w ogóle jestem ciekaw czy zapis "Oczywiste błędy nie są wiążące" ma dużą wartość prawną. Pozostawia on ogromne pole do interpretacji, nie definiuje pojęć ani sposobu rozstrzygania. Zapis nawet nie ustala że chodzi o błędy ze strony bookingu. Co jeśli ja wykupie sobie nocleg nie refundowalny o wartości €2000 w jakiejś strasznie drogiej willi i powołam się na właśnie ten zapis uzasadniając że to jest błąd oczywisty? Powinni mi nie refundowalną rezerwacje anulować, na podstawie ich własnego regulaminu? :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#144 PostWysłany: 14 Sty 2014 12:35 

Rejestracja: 06 Paź 2012
Posty: 375
pawi napisał(a):
make sense napisał(a):
Hipotetycznie: idziesz do sklepu, widzisz promocje TV za smiesznie niska cene. Bierzesz go oczywsicie pod pache. Przy kasie okazuje sie ze cena jest nie wlasciwa bo jakas panna postawila cene ktora miala znalezc sie na zelazkach obok telewizorow LCD...


Cena przy towarze - jeżeli opis się zgadza - jest w Polsce prawnie obowiązującą. Więc kupujesz za taką cenę jaka widnieje.


Niestety, udzielanie porad prawnych to nie jest Twoja specjalność.
Sklep jak każdy podmiot może się powołać na błąd tj . art. 84 kodeksu cywilnego. Ciekawe, że prawo w tej materii, ustalone ponad 2000 lat temu przez starożytnych rzymian, jakoś nie dociera do niektórych forumowiczów.
_________________
http://banner.flightdiary.net/szczepan
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#145 PostWysłany: 14 Sty 2014 12:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1692
Loty: 101
Kilometry: 94 804
niebieski
George23 napisał(a):
pawi napisał(a):
make sense napisał(a):
Hipotetycznie: idziesz do sklepu, widzisz promocje TV za smiesznie niska cene. Bierzesz go oczywsicie pod pache. Przy kasie okazuje sie ze cena jest nie wlasciwa bo jakas panna postawila cene ktora miala znalezc sie na zelazkach obok telewizorow LCD...


Cena przy towarze - jeżeli opis się zgadza - jest w Polsce prawnie obowiązującą. Więc kupujesz za taką cenę jaka widnieje.


Niestety, udzielanie porad prawnych to nie jest Twoja specjalność.
Sklep jak każdy podmiot może się powołać na błąd tj . art. 84 kodeksu cywilnego. Ciekawe, że prawo w tej materii, ustalone ponad 2000 lat temu przez starożytnych rzymian, jakoś nie dociera do niektórych forumowiczów.


Nie jestem prawnikiem oczywiście, ale nawet w tym przypadku są różne interpretacje. Nie jest to wszystko takie jednoznaczne.

PS. nie udzielam porad prawnych.

Pozdr.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#146 PostWysłany: 14 Sty 2014 12:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3763
srebrny
:lol:
idealny wątek dla userów z gatunku "nie wiem, nie znam się, ale się wypowiem"
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#147 PostWysłany: 14 Sty 2014 13:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 88
Kilometry: 152 863
niebieski
pawi napisał(a):
Nie jestem prawnikiem oczywiście, ale nawet w tym przypadku są różne interpretacje. Nie jest to wszystko takie jednoznaczne.

PS. nie udzielam porad prawnych.

Ja za to kiedyś udzielałem. Obecnie zajmuje się co prawda inną dziedziną prawa ale stwierdzam, że niestety, ale to raczej George się myli. Sklep jako profesjonalny uczestnik obrotu gospodarczego niech na powołanie się na błąd w oświadczeniu woli nie liczy. Bo się najzwyczajniej przeliczy.
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#148 PostWysłany: 14 Sty 2014 13:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1692
Loty: 101
Kilometry: 94 804
niebieski
Też mi się wydaje, że sklep nie działa w oparciu o przepisy kodeksu cywilnego ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#149 PostWysłany: 14 Sty 2014 13:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 88
Kilometry: 152 863
niebieski
Działa, działa. Prawo cywilne jest wszędzie. Sklep się może powołać na błąd w gazetce (i z reguły tam mają zastrzeżenia, że nie stanowi to oferty) ale nie w siedzibie sklepu. Tam wszystkie oferty są wiążące. A sam art 84KC warunkuje, kiedy się można powołać na błąd oświadczenia woli. W tej hipotetycznej sytuacji z TV moim skromnym zdaniem sklep nie ma szans.

Oftopujemy na potęgę, chyba czas skończyć ;)
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#150 PostWysłany: 14 Sty 2014 13:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1692
Loty: 101
Kilometry: 94 804
niebieski
Tomek Zien napisał(a):
Działa, działa. Prawo cywilne jest wszędzie. Sklep się może powołać na błąd w gazetce (i z reguły tam mają zastrzeżenia, że nie stanowi to oferty) ale nie w siedzibie sklepu. Tam wszystkie oferty są wiążące. A sam art 84KC warunkuje, kiedy się można powołać na błąd oświadczenia woli. W tej hipotetycznej sytuacji z TV moim skromnym zdaniem sklep nie ma szans.

Oftopujemy na potęgę, chyba czas skończyć ;)


Dzięki za wyjaśnienie. I sorry za offt.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#151 PostWysłany: 14 Sty 2014 16:41 

Rejestracja: 18 Lis 2010
Posty: 313
niebieski
Maris83 napisał(a):
Ja przypominam motyw przewodni wątku: odpowiednia ocena Booking.com na poniższych portalach:

1/ http://www.trustpilot.com/evaluate/www.booking.com
2/ http://www.reviewcentre.com/add-195173.html

Kto może, niech się przyłączy do akcji. Mieliście kilka rezerwacji odwołanych? Oceńcie ich parę razy, zakładając kilka kont.


@Maris83 przesadzasz. Czyli mam sobie zakładać 30 kont i pisać, że za każdym razem było świetnie!
I może jeszcze założe 30 kont na fly4free forum i będę hejtował.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#152 PostWysłany: 14 Sty 2014 17:37 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25252
Prawie po tygodniu, jak napiszałem to:
https://www.facebook.com/#!/bookingcom/ ... 4505860796

dostałem tą wiadomość

Cytuj:
Dear Zeus,

Thank you for choosing Booking.com.

We are writing to you regarding your reservation 658085236 at Grand Hotel Esplanade Berlin, check-in date 2014-12-13, and check-out date 2014-12-14.

We are very sorry to hear about the cancellation and inconvenience caused by this. We completely understand your frustration.

As we have communicated already, this was an obvious error whereby the incorrect rates were loaded at an extremely low level, which a customer may know and should understand this is not an accurate rate. We appreciate your position and as such have offered you several favorable alternatives.

We do trust that you will understand this and again apologize for the inconvenience.

Please feel free to contact us with any additional questions.

Kind regards,

--
Chloe ...
Booking.com Customer Service Team
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#153 PostWysłany: 14 Sty 2014 20:54 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 553
niebieski
Maris83 napisał(a):
Ja przypominam motyw przewodni wątku: odpowiednia ocena Booking.com na poniższych portalach:

1/ http://www.trustpilot.com/evaluate/www.booking.com
2/ http://www.reviewcentre.com/add-195173.html

Kto może, niech się przyłączy do akcji. Mieliście kilka rezerwacji odwołanych? Oceńcie ich parę razy, zakładając kilka kont.


Proszę o udzielenie ostrzeżenia użytkownikowi Maris83.
Zgodnie z regulaminem TrustPilot, użytkownik może założyć 1 konto.
Mulitiplikowanie kont jest niedozwolone, nawoływanie do tego - niedopuszczalne i nieetyczne. Już było wiele razy na forum, że takie działania są niedozwolone
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#154 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:29 

Rejestracja: 03 Lip 2012
Posty: 1286
niebieski
bronek40 napisał(a):
Maris83 napisał(a):
Ja przypominam motyw przewodni wątku: odpowiednia ocena Booking.com na poniższych portalach:

1/ http://www.trustpilot.com/evaluate/www.booking.com
2/ http://www.reviewcentre.com/add-195173.html

Kto może, niech się przyłączy do akcji. Mieliście kilka rezerwacji odwołanych? Oceńcie ich parę razy, zakładając kilka kont.


Proszę o udzielenie ostrzeżenia użytkownikowi Maris83.
Zgodnie z regulaminem TrustPilot, użytkownik może założyć 1 konto.
Mulitiplikowanie kont jest niedozwolone, nawoływanie do tego - niedopuszczalne i nieetyczne. Już było wiele razy na forum, że takie działania są niedozwolone


A który konkretnie punkt regulaminu forum fly4free Maris83 naruszył, bo jakoś nie mogę znaleźć? ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
lubi ten post.
 
      
#155 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sie 2012
Posty: 486
niebieski
Grzegorz40 napisał(a):

A który konkretnie punkt regulaminu forum fly4free Maris83 naruszył, bo jakoś nie mogę znaleźć? ;-)

Będziesz miłował Booking jak ojca swego:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#156 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1608
niebieski
Grzegorz40 napisał(a):
A który konkretnie punkt regulaminu forum fly4free Maris83 naruszył, bo jakoś nie mogę znaleźć? ;-)

Jeżeli regulamin TrustPilot zabrania zakładania "multikont" (tak jak punkt 12 regulaminu F4F) to naruszony został punkt 1 regulaminu: Użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania norm społecznych (...).
Zakładając konto na TrustPilot akceptujesz ich regulamin. Łamiąc go (multikonta), a co więcej nawołując innych do jego łamania tych norm nie przestrzegasz.
Góra
 Profil Relacje PM off
Mixer lubi ten post.
 
      
#157 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1344
niebieski
Opinia poszła. I jeszcze kilka(naście) razy klikło mi się "find useful" :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#158 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:58 

Rejestracja: 03 Lip 2012
Posty: 1286
niebieski
billabong napisał(a):
Grzegorz40 napisał(a):
A który konkretnie punkt regulaminu forum fly4free Maris83 naruszył, bo jakoś nie mogę znaleźć? ;-)

Jeżeli regulamin TrustPilot zabrania zakładania "multikont" (tak jak punkt 12 regulaminu F4F) to naruszony został punkt 1 regulaminu: Użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania norm społecznych (...).
Zakładając konto na TrustPilot akceptujesz ich regulamin. Łamiąc go (multikonta), a co więcej nawołując innych do jego łamania tych norm nie przestrzegasz.


też tak początkowo myślałem, ale regulamin jakiejś tam konkretnej organizacji nie jest normą społeczną, bo nie ma charakteru powszechnego i ogólnego ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#159 PostWysłany: 14 Sty 2014 22:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 88
Kilometry: 152 863
niebieski
billabong napisał(a):
naruszony został punkt 1 regulaminu: Użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania norm społecznych (...).


:o uważaj, bo ktoś Cię przytnie jak na czerwonym przechodzisz, trawniki depczesz albo papierka wyrzucasz i będziesz musiał banana na f4f dostać :lol:
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#160 PostWysłany: 14 Sty 2014 22:18 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 7379
HON fly4free
Maris83 napisał(a):
Ja przypominam motyw przewodni wątku: odpowiednia ocena Booking.com na poniższych portalach:

1/ http://www.trustpilot.com/evaluate/www.booking.com
2/ http://www.reviewcentre.com/add-195173.html

Kto może, niech się przyłączy do akcji. Mieliście kilka rezerwacji odwołanych? Oceńcie ich parę razy, zakładając kilka kont.

o ile całą akcje uważam za naprawdę dobry pomysł, to tym razem przeginasz.
czy regulamin każdej strony traktujesz tak dowolnie? i np. tutaj też masz kilka kont?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 504 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group