Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10287 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 511, 512, 513, 514, 515
Autor Wiadomość
Offline
#10281 PostWysłany: 12 Lis 2025 18:10 

Rejestracja: 07 Lis 2017
Posty: 80
Około 2 miesiące.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wypoczynek na Fuerteventurze 🏝️🌴 All inclusive w 4* hotelu za 2799 PLN Wypoczynek na Fuerteventurze 🏝️🌴 All inclusive w 4* hotelu za 2799 PLN
Relaks na Wyspach Zielonego Przylądka 🌴🏝️ ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel z all inclusive za 4049 PLN Relaks na Wyspach Zielonego Przylądka 🌴🏝️ ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel z all inclusive za 4049 PLN
Offline
#10282 PostWysłany: 12 Lis 2025 18:16 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 694
niebieski
Lol. U mnie sprawa ciągnie się od stycznia
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10283 PostWysłany: 14 Lis 2025 12:46 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 1142
Loty: 345
Kilometry: 694 726
złoty
Będę miał pewnie ciekawy przypadek:
Opóźnienie na PMI-MUC z Discover 4Y 451 i w efekcie utrata przesiadki na MUC-POZ.
Jednak to opóźnienie PMI-MUC powstało z dwóch skumulowanych powodów:
1. opóźnienie wylotu MUC-PMI z jeszcze niewiadomych powodów. Ruszył ze stanowiska oddalonego nieco przed 17:22 (rozkładowy odlot 15:15)
2. wg personelu lotniskowego na PMI, przy lądowaniu tego opóźnionego MUC-PMI był birdstrike co wymagało przeglądu silnika i zwiększyło opóźnienie, ostatecznie nasz lot ruszył z gejta o 21:42 (planowo odlot 18:20).

Wg aplikacji LH w momencie gdy dolot MUC-PMI był przesunięty na 17:00-19:00, nasz odlot PMI-MUC przewidywany był na godzinę 19:50, a dolot do MUC na 21:49 (stanowisko oddalone, deboarding do autobusu)
Gdy MUC-PMI ruszył o 17:22 i było już wiadomo, że do 19:00 się nie wyrobi (dojechał do gejta w PMI o 19:15) aplikacja LH pokazywała nasz odlot na 20:00 i przewidywany przylot do MUC na 21:59 (stanowisko oddalone, deboarding do autobusu).
Nasz kolejny lot MUC-POZ rozkładowo był o 22:05, faktycznie na FR24 widać jak rusza spod gejta o 22:26.

Bird strike wyklucza odszkodowanie wg. EU261, jednak przed lądowaniem dolotu MUC-PMI aplikacja LH pokazywała że dolecimy do MUC o 21:59 i nie mamy szans na zdążenie na MUC-POZ (nie zrobiłem niestet screenshota z tą godziną planowanego przylotu, mam tylko gdy jest tam jeszcze 21:49). Jednak z analizy czasów przelotów we wcześnejsze dni wychodzi mi, że realne było, że nasz samolot dotrze na stanowisko postojowe około 21:55-22:05, więc bez szans na zdażenie na MUC-POZ odlatującego z gejtów K, no chyba, że byłby mocno opóźniony.

Bez birdstrike mieliśmy realne szanse dotrzeć do stanowiska postojowego w MUC około 21:55-22:05. Ale do tego dochodzi deboarding (planowany na płytę ) 10-15min bo pewnie byśmy trafili do drugiego autobusu i dojazd autobusem do T2 około 7-8min, potem kolejka do T2S z gejtami K i dojście razem z min 8min. Razem min. około 25-30min i to w wariancie optymistycznym, nie wiem czy realnym.
Bardzo istotna jest kwestia czasu jaki upływa od zamknięcia boardingu do ruszenia samolotu z gejta z rękawem - tego nie wiem jak było w przypadku tego lotu.
Faktycznie nasz MUC-POZ ruszył z gejta K bez nas o 22:26, więc boarding pewnie zamknęli około 22:05-22:15.

Z moich analiz wynika, że birdstrike nie miał wpływu na utratę przesiadki. Zrobiłem screenshoty podobnych lotów, zestawienia czasów przelotów itp
Nasz powrót PMI-MUC był jednak na tle innych dni bardzo szybki, prawdopodobnie wynikało to z późnych godzin i małego ruchu w powietrzu oraz na lotniskach (realnie zerowego, zero kolejki w MUC). 2h wcześniej to by tak nie wyglądało. O birdstrike'u na razie nic ne wyczytałem, samolot to D-AIWF.

Czy ktoś z Was przerabiał sytuację, gdy są 2 przyczyny opóźnienia i trzeba wykazać, że pierwsza z nich już przekreślała przesiadkę ?
Mogą się bronić, że byłaby zmiana i samolot dojechałby do rękawa w MUC (finalnie tak było z naszym lotem, który wylądował kolejne 2h później, stanął przy rękawie G, ale wtedy ruch na lotnisku był zerowy i rękaw był wolny) - ale to i tak oznacza 20-25min na dotarcie do K. Mogą się też bronić, że podstawiliby busa i dowieźli bezpośrednio do samolotu do POZ, ale to także kwestia 15-20min.
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10284 PostWysłany: 14 Lis 2025 17:23 

Rejestracja: 13 Sty 2014
Posty: 422
niebieski
Rozpatrywanie "prawne" różni się od praktyki życiowej. Raz jest prawo, raz jest lewo.

Jednak, jeśli w papierach będzie birdstrike + del 93, to ten pierwszy "nadpisze" wszystko inne. Oczywiście IMHO
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10285 PostWysłany: 14 Lis 2025 18:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5298
złoty
To jak ktoś ma jakieś nadzieje związane z lufą to napiszę o moim ostatnim przypadku, lot przełożony z 22 na 9 rano, o 9 próby zatankowania samolotu, który stał przy gate od poprzedniego dnia, paliwo rozlane, straż pożarna czyści płytę wokół samolotu, następne 2h do tyłu, pytam przy gate o recompensation, bo wiem że z lufą jest duży problem, nie będzie problemu bo to usterka techniczna, ok robię zdjęcia, w samolocie kapitan rozpoczyna, że nie można było zatankować samolotu wieczorem bo problem techniczny i przeprasza, nagrywam jego wypowiedź, następnego dnia po przylocie wysyłam formularz do lufy i po 2 dniach co przychodzi ?, wyjątkowe okoliczności i nie kwalifikuje się do wypłaty, sytuacja ewidentna ale lufa w zaparte, a potem będą płakać przed sądem żeby ich z opłaty zwolnił bo są tacy biedni :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10286 PostWysłany: 14 Lis 2025 18:10 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 1142
Loty: 345
Kilometry: 694 726
złoty
kostek966 napisał(a):
To jak ktoś ma jakieś nadzieje związane z lufą ....

Liczą, że na tym etapie połowa odpuści. Ale dosłałeś im już wszystkie dowody itp ?

Maciek737 napisał(a):
Rozpatrywanie "prawne" różni się od praktyki życiowej. Raz jest prawo, raz jest lewo.
Jednak, jeśli w papierach będzie birdstrike + del 93, to ten pierwszy "nadpisze" wszystko inne. Oczywiście IMHO


Tyle, że w momencie tego birdstrika samolot był 1:45 poza planem i to jest fakt, a na rozkładową przesiadkę było 1:35 (i miała się ona zaczać za 1:15).
Są pewne granice do których da sie przyspieszyć rotację i granice powyżej których nie da się nagiąć fizyki.
Próbuję ustalić maksymalne możliwości dogonienia planu i pokazać, że to i tak nie wystarczy. Powinno wystarczyć, że czas który został jest mniejszy niż MCT.

Już wiem od rodziny, bo akurat sprawdzali sytuacje, że jeszcze nieco na północ od Alp planowany arrival w FR25 był na 23:40 i dzięki dłuższemu lotowi na dużej wysokości i szybkiemu schodzeniu prawie po prostej udało się zejść o ponad 10min względem planu. Czyli rzeczywiście pusta przestrzeń na podejściu i puste lotnisko dało to około 10min które mi nie pasowało względem innych lotów.

Załączniki:
pmi-muc app.jpg
pmi-muc app.jpg [ 357.92 KiB | Obejrzany 116 razy ]
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10287 PostWysłany: 14 Lis 2025 18:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5298
złoty
@rob_sad, w formularzu nie takiej możliwości, wysłałem im maila w odpowiedzi na odmowę, już 3 tygodnie i 0 odpowiedzi, wysłałem zgłoszenie do tego ich rozjemcy, jak to nie przyniesie rezultatu to do sądu, już raz wygrałem z nimi jak się pandemią zasłaniali, a na pokładzie mówili, że jesteśmy całkowicie bezpieczni :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
rob_sad lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10287 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 511, 512, 513, 514, 515

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group