Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10250 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 509, 510, 511, 512, 513
Autor Wiadomość
#10241 PostWysłany: 29 Sie 2025 23:19 

Rejestracja: 06 Sty 2023
Posty: 162
@ted07 tak, liczy się godzina przylotu, nawet jak lot był z przesiadkami. Oczywiście standardowo o ile nie było "nadzwyczajnych okoliczności"
Góra
 Profil Relacje PM off
ted07 uważa post za pomocny.
 
      
Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN
Po słońce na Florydę☀️ Ferie zimowe w Miami za 3727 PLN 🇺🇸👙Loty Turkish Airlines i hotel 🌴 😍 Po słońce na Florydę☀️ Ferie zimowe w Miami za 3727 PLN 🇺🇸👙Loty Turkish Airlines i hotel 🌴 😍
#10242 PostWysłany: 11 Wrz 2025 08:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 786
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
lukket napisał(a):
W lipcu miałem odwołany lot LH. O ile do tej pory zawsze po wysłanych wnioskach o odszkodowanie odpisywali szybko, i przychodził przynajmniej numer sprawy, o tyle teraz minął miesiąc od wysłania wniosku i cisza. Ile maksymalnie mają czasu na odpowiedź? Pytałem dodatkowo mailem i przez chat- nie udzielają żadnych odpowiedzi, odsyłają znów do formularza, nawet nie mam jak sprawdzić, czy ten case do nich dotarł.


Odpowiem sam sobie, jest to w sumie dość ważna informacja i może się przydać w kontekście odszkodowań za odwołane loty LH, które są bookowane np. przez firmę czy biuro podróży:

Otóż po śledztwie na dziale technicznym LH okazuje się, że od jakiegoś czasu funkcjonuje zmiana, i w formularzu o zwrot/odszkodowanie trzeba podać e-mail podany przy rezerwacji. Gdy jest podany inny, formularz ma błąd i numer sprawy może się nie wygenerować. Gdy bilet rezerwował ktoś dla nas, pojawia się problem.

Rozwiązanie jakie mi podano jest takie, że należy w takim przypadku skorzystać z formularza, który jest niżej: „informacja zwrotna dotycząca zrealizowanego rejsu”.

Formularz niby wygląda tak samo, ale sprawa poszła dalej, i odpowiedź ze zwrotem kosztów dostałem w godzinę.
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#10243 PostWysłany: 15 Wrz 2025 15:55 

Rejestracja: 10 Lip 2014
Posty: 103
Loty: 95
Kilometry: 229 882
Miałem mieć lot SJJ-ZAG-WAW. Croatia Airlines odwołała pierwszy odcinek i wystawiła bilety na SJJ-IST-WAW obsługiwane przez Turkish Airlines. Na odcinku IST-WAW było 4 godzinne opóźnienie. Do kogo występować o odszkodowanie Croatia czy Turkish?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10244 PostWysłany: 16 Wrz 2025 12:53 

Rejestracja: 04 Sty 2024
Posty: 30
Cześć.

Pierwszy raz składam wniosek o odszkodowanie i mam pytanie. Lot Kraków - Sharjah - Colombo liniami Air Arabia. Mieliśmy 55 minut na przesiadkę, lot z Krakowa opóźnił się o 49 minut i nie zdążyliśmy. W transfer desk otrzymaliśmy lot na następny dzień, w Colombo byliśmy jakieś 10 godzin po planowanym czasie. Wniosek z EU261 złożony przez AirArabia odrzucony, ponieważ zapewnili oni lot zastępczy. Czy to prawda i ubezpieczenie już nie przysługuje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10245 PostWysłany: 16 Wrz 2025 13:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2606
srebrny
kamcsk napisał(a):
Czy to prawda i ubezpieczenie już nie przysługuje?

Ubezpieczenie to raczej nie, ale odszkodowanie już może.
Nie znamy przyczyny opóźnienia, etc. Sam lot zastępczy 10h po planowym nie zwalnia z odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10246 PostWysłany: 16 Wrz 2025 13:30 

Rejestracja: 04 Sty 2024
Posty: 30
Tak, chodziło mi o odszkodowanie. W Krakowie czekaliśmy na osoby, które spóźniły się na odprawę paszportową. Przynajmniej tak mówił pilot przed odlotem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10247 PostWysłany: 17 Wrz 2025 18:45 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1298
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
Cześć, proponuje zmianę Wiki posta.

Skoro uniwersalny poradnik jest nieaktualny, proponuje zastąpienie tego fragmentu:

Cytuj:
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Np takim:

Cytuj:
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10248 PostWysłany: 18 Wrz 2025 11:11 
Moderator forum

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 1011
Loty: 124
Kilometry: 370 562
Lot LH na trasie Szanghaj - Frankfurt - Poznań. Pierwszy odcinek opóźniony o ok. 40 minut, ale w efekcie brak możliwości zdążenia na przesiadkę i przebukowanie na kolejny lot. Ostatecznie na miejscu ponad 4h opóźnienia.
Reklamacja przez stronę LH - odrzucona, bo
Cytuj:
Natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej lub ograniczenia nałożone przez władze mogą czasem prowadzić do opóźnień i wpływać na kolejne rejsy odbywające się w ramach rotacji samolotu, co nie zawsze jest możliwe do nadrobienia. Niestety tak było w przypadku Twojego rejsu.

Odwołanie od decyzji mailem. W treści, po opisaniu szczegółowo okoliczności piszę:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. c Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 (uwzględniając orzecznictwo TSUE i "Wytyczne interpretacyjne dotyczące rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów oraz rozporządzenia Rady (WE) nr 2027/97 w sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego z tytułu wypadków lotniczych" C/2024/5687):

„W przypadku gdy pasażerowie zostają skierowani do miejsca docelowego określonego na bilecie innym lotem, a przylot do miejsca docelowego następuje z opóźnieniem trwającym trzy godziny lub więcej, pasażerowie mają prawo do odszkodowania zgodnie z art. 7.”

Natomiast art. 7 ust. 1 lit. c stanowi, że w takim przypadku przysługuje odszkodowanie w wysokości 600 EUR, gdyż długość mojej podróży to ponad 3500 km.

Pragnę również zauważyć, że powoływanie się na ogólne „natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej” nie stanowi nadzwyczajnej okoliczności w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozporządzenia, co zostało potwierdzone w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości UE (m.in. C-549/07 Wallentin-Hermann, C-294/10 Eglītis). Takie zdarzenia mieszczą się w normalnym ryzyku działalności przewoźnika i nie zwalniają go z odpowiedzialności wobec pasażerów.

W związku z powyższym wnoszę o pozytywne rozpatrzenie mojego wniosku i wypłatę należnego odszkodowania w wysokości 600 EUR na rachunek bankowy numer PLXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX w terminie 14 dni.
W przypadku ponownej odmowy będę zmuszony skierować sprawę do właściwego organu nadzorczego, tj. Luftfahrt-Bundesamt (LBA) w Niemczech, oraz rozważyć podjęcie dalszych kroków prawnych.


Odwołanie odrzucone, bo:
Cytuj:
Chcielibyśmy wyjaśnić, dlaczego nie możemy przychylić się do Państwa wniosku.

Nasza decyzja została starannie przemyślana, z uwzględnieniem Nasza decyzja została starannie przemyślana, biorąc pod uwagę opóźnienie lotu, którego doświadczyłeś/aś. Opóźnienie to jest spowodowane ścisłym przestrzeganiem zasad i przepisów kontroli ruchu lotniczego, a także przepisów lotniskowych.

Chociaż Lufthansa nie ma wpływu na te procesy, nadal jesteśmy zobowiązani do ich przestrzegania, co ostatecznie doprowadziło do opóźnienia Twojego lotu.

W związku z tym nie możemy uwzględnić Twojego wniosku o odszkodowanie na podstawie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, ponieważ okoliczności te pozostają poza kontrolą Lufthansy.

Oczywiście podjęliśmy tę decyzję po przeprowadzeniu oceny oraz starannym rozważeniu naszej odpowiedzialności prawnej i możliwości wykonania gestu dobrej woli. W związku z tym uprzejmie informujemy, że postanowiliśmy podtrzymać naszą decyzję i uważamy sprawę za zamkniętą.

Jeśli chcą Państwo skorzystać z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (ADR), informujemy, że właściwym organem do rozpatrzenia sprawy jest Schlichtungsstelle Reise & Verkehr e.V., a Lufthansa jest gotowa uczestniczyć w procedurze pozasądowego rozstrzygania sporu przeprowadzonej przez ten organ arbitrażowy.

Schlichtungsstelle Reise & Verkehr e.V.
Fasanenstraße 81
D-10623 Berlin

Informujemy, że postępowanie przed tym organem rozjemczym toczy się w języku niemieckim lub angielskim.


I teraz dwa pytania:
1. Czy to prawidłowa ścieżka: najpierw próba mediacji w Schlichtungsstelle Reise & Verkehr, a w przypadku braku zadowalającego efektu dopiero zgłoszenie do Luftfahrt-Bundesamt?
2. Jak oceniacie szanse? Najwięcej pewnie zależy od tego, jaki powód poda LH i czy będzie go w stanie udowodnić. Nic nadzwyczajnego się wtedy raczej nie działo.
_________________
Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan>
<Wuchta problemów - Hong Kong, Filipiny>
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#10249 PostWysłany: 18 Wrz 2025 11:26 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1505
Loty: 958
Kilometry: 1 494 682
niebieski
Co do tzw. "mediacji" prowadzonych przez Schlichtungsstelle to moim zdaniem to strata czasu. Urząd najprawdopodobniej stanie po stronie swego narodowego przewoźnika i podtrzyma odmowną decyzję Lufthansy.
Też przez to przechodziłem i dopiero sąd zmusił Lufę do wypłacenia mi odszkodowania. Tutaj brawa dla AirCompensa bo to oni wywalczyli mi kasę.
Góra
 Profil Relacje PM off
Olencjaaa uważa post za pomocny.
 
      
#10250 PostWysłany: 18 Wrz 2025 17:03 

Rejestracja: 18 Maj 2016
Posty: 507
niebieski
@marcinsss Złóż wniosek do Schlichtungsstelle Reise & Verkehr - to nic nie kosztuje, a wypełnienie formularza trwa kilka-kilkanaście minut.

Ostatnio to przerabiałem.
LH odmówiła odpowiadając coś w stylu, że duża ilość samolotów w przestrzeni powietrznej lub inne ograniczenia władz czy kontroli lotów mogą
powodować opóźnienia, które też mogą wpłynąć na następne loty w rotacji danego samolotu.

Wniosek do Schlichtungsstelle Reise & Verkehr, po tygodniu informacja zwrotna o przyjęciu sprawy (wraz z nr sprawy), po kolejnym tygodniu, informacja, że LH w pełni uznała roszczenie + link do formularza do podania nr konta. Po kolejnych paru dniach 3x250EUR na koncie.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10250 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 509, 510, 511, 512, 513

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group