Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514  Następna
Autor Wiadomość
#10181 PostWysłany: 25 Cze 2025 09:43 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Cytuj:
Uderzam do ULC w takim razie

Ty poważnie? A po co?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Sycylii za 671 PLN 😍 Loty do Katanii + 4* Sheraton z widokiem na morze 🌊😎 Urlop na Sycylii za 671 PLN 😍 Loty do Katanii + 4* Sheraton z widokiem na morze 🌊😎
Weekend na Maderze za 803 PLN😲😍 Idealne godziny lotów i noc w hotelu Weekend na Maderze za 803 PLN😲😍 Idealne godziny lotów i noc w hotelu
#10182 PostWysłany: 25 Cze 2025 12:28 

Rejestracja: 11 Sty 2023
Posty: 130
srebrny
-- 25 Cze 2025 11:28 --

Masz jakieś sugestie do kogo w takim razie lepiej?

-- 25 Cze 2025 11:28 --

Masz jakieś sugestie do kogo w takim razie lepiej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10183 PostWysłany: 25 Cze 2025 13:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Albo napisz pozew samemu, albo skorzystaj z usług pośrednika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10184 PostWysłany: 26 Cze 2025 13:32 

Rejestracja: 16 Lip 2014
Posty: 264
Loty: 132
Kilometry: 326 809
niebieski
Potrzebuje szybkiego info ... złożyłem pozew przeciwko TK w temacie odwołanego lotu (KRK-IST-SIN). Dostałem info od Sądu, który wzywa mnie do uzupełnienia informacji do sprecyzowania i oznaczenia strony pozwanej poprzez jednoznaczne wskazanie czy stroną pozwaną jest:
Turkish Airlines A.O. czy też Turk Hava Yollari A.O., spółka prawa tureckiego, zarejestrowana w rejestrze handlowym w Stanbule pod nr 75184/14968.

Ktoś coś może podpowiedzieć (może ktoś przechodził przez podobny pozew :) ).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10185 PostWysłany: 26 Cze 2025 14:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Moim zdaniem:
TURK HAVA YOLLARI SPÓŁKA AKCYJNA ODDZIAŁ W POLSCE,
KRS 0000096362, NIP 5262458748, REGON 016375443
Aleje Jerozolimskie 123A, 02-017 Warszawa

ale poczekaj na opinie fachowców ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#10186 PostWysłany: 26 Cze 2025 14:20 

Rejestracja: 16 Lip 2014
Posty: 264
Loty: 132
Kilometry: 326 809
niebieski
Też tak to jest mój typ, lecz wolę się upewnić ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10187 PostWysłany: 27 Cze 2025 09:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Turk Hava
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
farciarz lubi ten post.
farciarz uważa post za pomocny.
 
      
#10188 PostWysłany: 29 Cze 2025 13:44 

Rejestracja: 29 Cze 2025
Posty: 5
Taka sytuacja:
lot z WRO-FRA-FUE, bilet kupiony chyba rok temu w Lufthansa dla trzech osób, a dodatkowo na infolinii został dokupiony bilet dla niemowlęcia (nie było go na świecie podczas kupowania biletów). Wczoraj nie dało się odprawić młodego pasażera online, więc telefon do Lufthansy. Na infolinii wszystko potwierdzone wczoraj - mamy się odprawić na lotnisku, bo to nie był bilet online tylko przez infolinie.

Dzisiaj 5 rano na lotnisku we Wrocławiu podczas check-in dostaliśmy informację, że niemowlaka nie ma na liście pasażerów. Nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem, ale z tego co powiedzieli została dla niego wydana osobna rezerwacja, której ktoś gdzieś nie podpiął, przeklikał czy coś w tym stylu. Nie był dla niego wydany bilet (ale kasę pobrali). Próbowali to na szybko zrobić przy odprawie, pracownik obsługi dzwonił na ich wewnętrzną infolinie, ale ponieważ lot był realizowany przez AirDolomiti, a nie Lufthanse to nie zdążyli tego ogarnąć (mieli 1:40h do odlotu). Samolot poleciał. Następny samolot, którym być może jeszcze byśmy zdążyli na przesiadkę był zajęty w 100%.

I dopiero teraz się zaczęło sypać naprawdę - Lufthansa nie jest w stanie znaleźć żadnego połączenia na Fuerteventurę z Wrocławia aż do 4.07. Proponowałem, że mogą nas wsadzić dzisiaj do samolotu do FRA albo MUC, a potem jutro coś znaleźć. Proponowałem, że mogą nas dowieźć do Las Palmas, a stamtąd sobie sami dopłyniemy promem. Znalazłem im połączenie przez Zurych z noclegiem, ale nie zgodzili się, bo... nie mogą pokryć kosztów hotelu (???). Rozmawiałem z trzema różnymi konsultantami, konsultowali mnie z różnymi supervisorami. Łącznie na infolinii wisiałem od 6 rano do 11. ZERO MOŻLIWOŚCI. Albo nie ma miejsc, albo lot nie jest ich linią tylko jakiś inny przewoźnik, na którego nie mogą przebookować albo jeszcze jakieś inne cuda.
Zaproponowali zwrot kosztów biletu. Problem w tym, że bilet był kupiony prawie rok temu w jakiejś mega cenie, teraz w zasadzie na nic u nich nie ma miejsc. Ostatecznie jakimś cudem znalazłem bilety EasyJet za 100euro od osoby (plus bagaż, miejsce itp, razem 500euro za wszystkich) na jutro z Berlina - super cena, kupuję.

Co do biletu powrotnego powiedzieli łaskawie, że mogę skorzystać z powrotnego biletu mimo, że nie leciałem pierwszym lotem. Dziękuję Ci Lufthanso. Generalnie zostawili mnie na lotnisku z 10-miesięcznym niemowlakiem i "radź sobie sam". Na szczęście jesteśmy z Wrocławia, więc po prostu o 12 wróciliśmy do domu. Na koniec aż przepraszałem panią w call center za moje "F words". Powiedziała, że absolutnie mnie rozumie.

Ogólnie jestem wstrząśnięty ich zachowaniem i mocno zniesmaczony. Przez 5h nikt nie znalazł żadnego rozwiązania. Na tę chwilę jest status taki, że mam im dać znać co do biletu powrotnego.

Jakie mam teraz opcje żeby najsensowniej z tego wyjść? Już słyszałem na infolinii teksty dupochrony, że "nie skorzystaliśmy z oferty przedstawionej nam przez agenta Lufthansy, więc nie mogą czegośtam". Na ten tekst pracownik przy odprawie zaczął się śmiać - żadnej propozycji nie było. Otrzymałem też informację, że nie mogą pokryć kosztów hotelu w Zurychu (takie połączenie znalazłem sam).
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#10189 PostWysłany: 29 Cze 2025 16:15 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2325
złoty
Miałem na jednej rezerwacji loty LIS-SMA-PDL-SJZ. Oryginalnie było 23h stopa w SMA i 30 minut w PDL.
Samolot LIS-SMA wyleciał o 10 godzin później z winy linii (awaria), ale w SJZ byliśmy tylko około 30 minut po rozkładowym czasie przylotu.
Domyślam się, że odszkodowanie się nie należy. Proszę o potwierdzenie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10190 PostWysłany: 29 Cze 2025 16:22 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
Potwierdzam. W sumie u celu było tylko 30 min opóźnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
tasma uważa post za pomocny.
 
      
#10191 PostWysłany: 29 Cze 2025 17:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2695
HON fly4free
Grzegorz Kociumbas napisał(a):
Jakie mam teraz opcje żeby najsensowniej z tego wyjść?.
Opcje standardowe.

Jedną z opcji było też kupienie lotu z przesiadką i hotelem w Zurichu i wysłanie linii wszystkich rachunków.
Góra
 Profil Relacje PM off
Grzegorz Kociumbas uważa post za pomocny.
 
      
#10192 PostWysłany: 29 Cze 2025 18:11 

Rejestracja: 29 Cze 2025
Posty: 5
@onufry_z

Dziękuję za odpowiedź. Zurych był niestety dopiero we wtorek, więc średnio mi odpowiadał, tym bardziej, że właśnie doleciała na miejsce siostra z którą mamy spędzić tam wakacje. No cóż - siedzi tam teraz sama :) Zurych to była jednak jedyna opcja, którą na tamtą chwilę znalazłem na lotnisku z wykorzystaniem linii Star Alliance. Spodziewałem się, że jest opcja, że linia lotnicza mnie przerzuci na ten lot, a o hotelu nic nie wspominałem - sami wyskoczyli, że nie mogą nas przerzucić, bo nie mogą pokryć kosztów hotelu. Zakup samemu tych biletów raczej nie wchodził w grę, bo cena za naszą czwórkę oscylowała w granicach 10 tys zł. Wolę jednak ograniczyć koszty dodatkowe do minimum - nie wiem jak będzie z ich strony wyglądał zwrot, kiedy, ile, itp.

Opcje standardowe czyli: (poprawcie mnie jeśli źle rozumiem):
- powinni nam wypłacić odszkodowanie za odmowę wstępu na pokład nie z naszej winy. Czy infant też dostaje? Trochę się boję ich pomysłów, że zaraz wymyślą, że przecież dwie osoby mogły lecieć, a niemowlak mógł zostać z jednym rodzicem. Szczególnie, że rezerwacja pierwotna była tylko na naszą trójkę, a młody był na osobnej rezerwacji. Czysto hipotetycznie dwie osoby mogły polecieć. No ale chyba bez żartów.
- za bilet easyjet oraz dojazd do Berlina płacę sam i oni mi to zwracają czy też płacę sam, a oni mi oddają za ich bilet, którego nie wykorzystałem?
- wypełniam formularz na stronie Lufthansy i czekam? Czy coś jeszcze na ten moment powinienem zrobić, aby to udokumentować?


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 29 Cze 2025 18:53, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10193 PostWysłany: 29 Cze 2025 18:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2695
HON fly4free
Sprawa dużo bardziej pasuje do tego tematu:
odmowa-wejscia-na-poklad,1498,108091

Cytuj:
wypełniam formularz na stronie Lufthansy i czekam?
Standardowy i bardzo dobry początek. Im szybciej tym lepiej.

Cytuj:
za bilet easyjet oraz dojazd do Berlina płacę sam i oni mi to zwracają czy też płacę sam, a oni mi oddają za ich bilet, którego nie wykorzystałem?
Za wszystkie koszy z przemieszczenia się do celu z lotniska we Wrocławiu, włącznie z wyżywieniem, napojami(bezalkoholowymi) i noclegami powinni zwrócić.
Góra
 Profil Relacje PM off
Grzegorz Kociumbas uważa post za pomocny.
 
      
#10194 PostWysłany: 29 Cze 2025 19:44 

Rejestracja: 29 Cze 2025
Posty: 5
Dziękuję. Jesteśmy w naszym domu, więc nie ma problemu z kosztami wyżywienia czy noclegu.

Czy @administrator może przenieść posty do bardziej odpowiedniego tematu, który podlinkował @onufry_z
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10195 PostWysłany: 29 Cze 2025 19:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Ta wasza czwórka to dokładnie kto?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10196 PostWysłany: 29 Cze 2025 21:01 

Rejestracja: 29 Cze 2025
Posty: 5
Ja, żona, córka oraz jegomość 10-miesięczny z którym właśnie był problem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10197 PostWysłany: 29 Cze 2025 21:04 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Jegomość to syn wasz, czy córki? Córka jest pełnoletnia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10198 PostWysłany: 29 Cze 2025 21:06 

Rejestracja: 29 Cze 2025
Posty: 5
a ok, już precyzuje. Córka nasza - 7 lat. Syn nasz. Rodzina 2+2 standard.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10199 PostWysłany: 29 Cze 2025 21:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Teoretycznie odszkodowanie x4 plus zwrot kosztów poniesionych na alternatywny lot.
Zacznij od złożenia reklamacji do przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off
Grzegorz Kociumbas uważa post za pomocny.
 
      
#10200 PostWysłany: 30 Cze 2025 08:24 

Rejestracja: 06 Kwi 2025
Posty: 5
Czy na zgłoszenie roszczenia jest rok czy 2 lata? Lot międzynarodowy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group