Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#8721 PostWysłany: 12 Mar 2023 18:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Wygraj to chyba nieodpowiednie slowo, ale dzieki za info, to tym bardziej skupie się na KLM bo kontakt z tapem to ciezkawy jest.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🏝️ 5* hotel w Turcji z 24h all inclusive 🍹 Tydzień w Alanyi za 1799 PLN 🏝️ 5* hotel w Turcji z 24h all inclusive 🍹 Tydzień w Alanyi za 1799 PLN
Egzotyczna przygoda 🔥 Grecja, Singapur i Australia w jednej podróży za 2969 PLN 😍 Egzotyczna przygoda 🔥 Grecja, Singapur i Australia w jednej podróży za 2969 PLN 😍
#8722 PostWysłany: 13 Mar 2023 15:18 

Rejestracja: 01 Mar 2023
Posty: 6
barran@gazeta.pl napisał(a):
Darek M. napisał(a):
Trzeba odpisać, że nie jest to prawdą bo mieli zgodę do końca sezonu zimowego.


Tak zrobiłem. Dodałem argument, że ryzyko sprzedaży lotów bez sfinalizowanej umowy z ULC to problem TK nie pasażerów. Zobaczymy co odpowiedzą. Przyznaję, że chyba nigdy jeszcze mi się nie zdarzyło, by pierwsze zgłoszenie było rozpatrzone pozytywnie, więc wciąż jestem dobrej myśli.


Ja też już w wątku o TK pisałem, że odrzucili wniosek (odwołali 6 dni przed lotem), twierdząc że problemy były z załogą i obsługą i że to poza ich kontrolą. Odpisałem, że to jak najbardziej ich kontrola i za to płacę. Poza tym odwołali inne loty, więc ich argument brzmi mało wiarygodnie. Czekam na odpowiedź już dłużej niz na pierwszy wniosek :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8723 PostWysłany: 14 Mar 2023 22:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lut 2012
Posty: 220
niebieski
tommmik napisał(a):
Potrzebuje porady w sprawie anulowanego lotu.

08.03.2023 mialem Lot LH1349 z WAW do FRA o godzinie 14:15 <> 16:30
Kiedy jechalem juz na lotnisko o godz 10:57 zostalem poinformowany ze moj lot zostal odwołany (nie podano zadnego powodu)

Na czacie automat zapronował mi alternatywne lot w tym miedzy innymi lot o 13:15 WAW-MUC-FRA 18:00
Jednak obawialem sie ze nie zdaze na ten wczesniejszy lot. Przy kolejnej rozmowie z czatem jakies 30min pozniej ten lot nie byl juz oferowany.
Finalnie polaczono mnie na czacie z czlowiekem ktory zaproponowal mi lot 15:55 WAW-PRG-FRA 19:45

W zwiazku z tym na miejsce dolecialem 3:15 min

Czy w tej sytuacji przysluguje mi odszkodowanie?


Dzis mi odpisali i musze powiedziec ze chyba im sie pochrzanilo cos. Przepraszaja mnie za pozną odpwoiedz a reklamacje zlozylem jakies dwa dni temu. Napisali mi ze dadza mi 250EUR i mam podac numer konta. 8-)

Cytuj:

We realize that you have been waiting on our response to your claim for a significant amount of time and we would like to apologize for this delay. This certainly does not reflect the standard of service you rightly expect from us.

We have now processed your request and would like to pay you the sum of 250 EUR and thus contribute to a positive travel outcome. The payment is made without prejudice to the factual and legal situation.

IBAN number

Address with Postal code

Please provide us with your bank details and your address in order for us to initiate the transfer to your account without further delay. Once received this settlement will be transferred without further notice.

Lufthansa takes the security and protection of your personal information very seriously. The documents you submit are for the sole purpose of verifying your identity with respect to this request and thus your personal protection. This ensures payments reach only the intended recipient. After a review of your ID and relevant booking details, your personal information is used solely for quality assurance purposes and will be destroyed 2 months after your claim has been processed.

Once received this settlement will be transferred without further notice.

We would be very happy to welcome you aboard a Lufthansa flight again soon.


Sincerely,

_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8724 PostWysłany: 16 Mar 2023 11:19 

Rejestracja: 01 Mar 2023
Posty: 6
Tomasz Radko napisał(a):
barran@gazeta.pl napisał(a):
Darek M. napisał(a):
Trzeba odpisać, że nie jest to prawdą bo mieli zgodę do końca sezonu zimowego.


Tak zrobiłem. Dodałem argument, że ryzyko sprzedaży lotów bez sfinalizowanej umowy z ULC to problem TK nie pasażerów. Zobaczymy co odpowiedzą. Przyznaję, że chyba nigdy jeszcze mi się nie zdarzyło, by pierwsze zgłoszenie było rozpatrzone pozytywnie, więc wciąż jestem dobrej myśli.


Ja też już w wątku o TK pisałem, że odrzucili wniosek (odwołali 6 dni przed lotem), twierdząc że problemy były z załogą i obsługą i że to poza ich kontrolą. Odpisałem, że to jak najbardziej ich kontrola i za to płacę. Poza tym odwołali inne loty, więc ich argument brzmi mało wiarygodnie. Czekam na odpowiedź już dłużej niz na pierwszy wniosek :)



Po 2 odwołaniach zaproponowali mi punkty na Miles&Smiles 12500.
Brać czy dalej zgłaszać roszczenie na 600 Euro? Dodam, że zwrot za bilety już wcześniej dostałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8725 PostWysłany: 19 Mar 2023 21:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 294
niebieski
Hej. Ubiegal się może ktoś o odszkodowanie za opóźniony lot od Air France? W skrócie opóźniony wylot przez co nie zdążyłem na przesiadke, nocleg po drodze, przylot do punktu docelowego z ponad 13h opóźnieniem. Czy wniosek o odszkodowanie składa sie przez ich biuro?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8726 PostWysłany: 19 Mar 2023 22:05 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
https://refunds.klm.com/AirfranceRPS/Forms/frmMain.aspx

Mogę też wypisać za Ciebie, będziesz mógł w tym czasie napić się kawki.
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#8727 PostWysłany: 19 Mar 2023 22:15 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 3395
złoty
Wypisać to się może flamaster. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8728 PostWysłany: 19 Mar 2023 22:20 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
wypisać — wypisywać

1. «pisząc, sporządzić dokument; też: wypełnić jakiś formularz

https://sjp.pwn.pl/sjp/wypisac;2540157.html

Miał być heheszek, ale ci nie wszedł chyba ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
      
#8729 PostWysłany: 20 Mar 2023 05:42 

Rejestracja: 10 Mar 2023
Posty: 10
Tomasz Radko napisał(a):


Po 2 odwołaniach zaproponowali mi punkty na Miles&Smiles 12500.
Brać czy dalej zgłaszać roszczenie na 600 Euro? Dodam, że zwrot za bilety już wcześniej dostałem.


Ja bym walczył dalej. Sam wciąż czekam na odpowiedź na pierwsze odwołanie, ale nie zamierzam odpuścić poniżej 600€ albo vouchera na 800€+. Skarga do ULC może?

Nie jestem prawnikiem, ale moim zdaniem stoją na straconej pozycji i tylko próbują minimalizować straty związane z odszkodowaniami poprzez spławianie mało upartych klientów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8730 PostWysłany: 20 Mar 2023 06:52 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 2574
Loty: 160
Kilometry: 345 326
HON fly4free
Tomasz Radko napisał(a):
Po 2 odwołaniach zaproponowali mi punkty na Miles&Smiles 12500.
Brać czy dalej zgłaszać roszczenie na 600 Euro? Dodam, że zwrot za bilety już wcześniej dostałem.

Czyli przyznali się do winy. Taka ilość punktów nic ci nie da, walczyć o kasę albo jak kolega wyżej napisał o coś więcej, czasem się udaje. Bilet open, kasa na bilet + punkty, sama kasa na konto,walczyć :)

Macie piękną lekturę do poczytania :
https://www.fly4free.pl/wizz-air-komornik-na-lotnisku/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8731 PostWysłany: 22 Mar 2023 01:10 

Rejestracja: 12 Cze 2019
Posty: 3
Cześć mam pytanie o odszkodowanie za odwołane loty
sprawa dotyczy lini British Airways, w październiku zostały mi odwołane loty z NYC -> Berlina z przesiadką w Londynie (wszystko na jednym bilecie) z winy linii lotniczej,
na lotnisko docelowe (Berlin Brandenburg) dotarłem ponad 23h poźniej, loty przedstawiam poniżej

odwołane
(BA2272) 07/OCTOBER/2022 20:01 New York J F Kennedy -> 08/OCTOBER/2022 8:00 London Gatwick
i
(BA2618) 08/OCTOBER/2022 09:10 London Gatwick -> 08/OCTOBER/2022 12:20 Berlin Brandenburg
dostałem
(BA176) 08/OCTOBER/2022 19:35 New York J F Kennedy -> 09 OCTOBER 2022 07:45 London Heathrow
i
(BA982) 09/OCTOBER/2022 08:55 London Heathrow -> 09/OCTOBER/2022 11:50 Berlin Brandenburg

wypełniłem formularz na stronie British Airways odnosnie zwrotu kosztów i taką odpowiedź po 5 mieisącach dostałem 10 dni temu
"I’ve checked the details of your journey and I’m pleased to advise you’re entitled to compensation for the cancellation of your flight, BA2272, on 07 October 2022.
The distance of your disrupted journey was less than 1,500km and this has been calculated in accordance with EU legislation. This means you’re entitled to €250.00 in compensation."

Wynika z niej że BA jest mi skłonne wypłacić odszkodowanie w wys. 250 eur, co ciekawe wspominają oni o odowłanym locie z NYC(JFK) do Londynu(gatwick), żeby chwile później wspomnieć o dystansie 1500km który według nich nie został przekroczony mimo że podróź w całości była na dystansie ponad 1500km (NewYork-Berlin), chodziło im o sam lot z Londynu do Berlina?
Czy prawo UE aplikuje się tylko do lotu Londyn - Berlin a lot z NYC do Londynu nie jest tym objęty z racji na brak Wielkiej Brytanii w UE oraz zarejestrowaniu British Airways w Wielkiej Brytanii? Czy można sobie to tak rozdzielać że wybierają tylko ostatni lot który kończył się w UE a poprzednie można pominąć?

jest jeszcze drugi case, z tego co się zorientowałem prawo brytyjskie też przeiwduje rekompensaty z opóźnione loty, za moją podróż teoretycznie wyniosła by ona 520GBP więcej info tutaj:
https://www.caa.co.uk/passengers/resolv ... ellations/

Dziękuje jak ktoś doczytał do końca, zorientowanych prosiłbym o odpowiedź co odpisać na maila z BritishAirways w sprawie tych 250 eur? Że należy mi się na więcej i jakoś im to wyjaśnić?
Czy może nie mam racji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8732 PostWysłany: 22 Mar 2023 01:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2702
HON fly4free
mzkaoq napisał(a):
wypełniłem formularz na stronie British Airways odnosnie zwrotu kosztów i taką odpowiedź po 5 mieisącach

Nie odberz tego jako czepianie ale takie rzeczy powinno się pisać z dużą dbałością. Z tego wynika że wysłałeś wniosek o zwrot kosztów poniesionych na żywność i hotel w związku z późniejszym wylotem. Czy jednak wypełniłeś wniosek o odszkodowanie za odwołany/opóźniony lot?
Ile czasu przed lotem dostałeś odwołanie/zmianę?

Co im napisać? Np. że z Twojej wiedzy i geografii wynika że pomiędzy NY a Berlinem jest więcej niż 3500 km i należy się 600€. Możesz podkreślić że chodzi o NJ miasto w stanie NJ w USA, Ameryka Pónocna i Berlin, stolica Niemiec, Europa.

Na szybko z Google:

Załączniki:
8ED34DF6-BEC6-4033-AABD-D984E7E0AB23.jpeg
8ED34DF6-BEC6-4033-AABD-D984E7E0AB23.jpeg [ 47.95 KiB | Obejrzany 1654 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8733 PostWysłany: 22 Mar 2023 09:06 

Rejestracja: 22 Mar 2023
Posty: 3
Cześć,
Mój pierwszy lot został opóźniony o 55 min w związku z tym miałam tylko godzinę na przesiadka w dżedda to mijało się z możliwościami, aby zdążyć na kolejny lot z dzedda do Paryża. Nie wsiadłam na ten 1 lot do dzedda dlatego pytanie czy należy mi się odszkodowanie? Pośrednik poinformował mnie ze powyżej 30 min opóźnienia należy mi się odszkodowanie ale zastanawiam się czy wgl skoro nie wsiadłam na 1 lot. Nie chciałam zostać w dzedda na lotnisku z którego nie można nawet wyjść bo są wymagane specjalne wizyty bardzo drogie.
Pośrednik mnie pyta czy wgl wsiadłam na ten 1 rok i zostanawiam się co powiedzieć.
Prosze o poradę będę wdzięczna.
Musiałam kupić w między czasie kolejny lot wiec zmiana tego nie wchodzi już w grę.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8734 PostWysłany: 22 Mar 2023 09:12 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Powinnaś napisać posta w taki sposób, żeby był zrozumiały dla wszystkich, a nie tylko dla Ciebie.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#8735 PostWysłany: 22 Mar 2023 09:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3026
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Bardzo chaotycznie napisane. Jaki miałaś bilet czy tez bilety ? Kupowane osobno czy wszystko było na jednym bilecie ?

Jeśli nie wsiadłaś to jednak prawdopodobnie nic Ci się nie należy. Jeśli miałaś dwa loty na jednym bilecie to przewoźnik zapewniłby alternatywny koszt w lotnisku przesiadkowym.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#8736 PostWysłany: 22 Mar 2023 09:26 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Autor pyta o radę, w skrócie chciałby uzyskać odszkodowanie za lot, który nie został odwołany. Dodatkowo zgłasza reklamację do pośrednika, a nie do przewoźnika.

To może się nie udać.. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8737 PostWysłany: 22 Mar 2023 09:42 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
mzkaoq napisał(a):
Cześć mam pytanie o odszkodowanie za odwołane loty
sprawa dotyczy lini British Airways, w październiku zostały mi odwołane loty z NYC -> Berlina z przesiadką w Londynie (wszystko na jednym bilecie) z winy linii lotniczej,
na lotnisko docelowe (Berlin Brandenburg) dotarłem ponad 23h poźniej, loty przedstawiam poniżej

odwołane
(BA2272) 07/OCTOBER/2022 20:01 New York J F Kennedy -> 08/OCTOBER/2022 8:00 London Gatwick
i
(BA2618) 08/OCTOBER/2022 09:10 London Gatwick -> 08/OCTOBER/2022 12:20 Berlin Brandenburg
dostałem
(BA176) 08/OCTOBER/2022 19:35 New York J F Kennedy -> 09 OCTOBER 2022 07:45 London Heathrow
i
(BA982) 09/OCTOBER/2022 08:55 London Heathrow -> 09/OCTOBER/2022 11:50 Berlin Brandenburg

wypełniłem formularz na stronie British Airways odnosnie zwrotu kosztów i taką odpowiedź po 5 mieisącach dostałem 10 dni temu
"I’ve checked the details of your journey and I’m pleased to advise you’re entitled to compensation for the cancellation of your flight, BA2272, on 07 October 2022.
The distance of your disrupted journey was less than 1,500km and this has been calculated in accordance with EU legislation. This means you’re entitled to €250.00 in compensation."

Wynika z niej że BA jest mi skłonne wypłacić odszkodowanie w wys. 250 eur, co ciekawe wspominają oni o odowłanym locie z NYC(JFK) do Londynu(gatwick), żeby chwile później wspomnieć o dystansie 1500km który według nich nie został przekroczony mimo że podróź w całości była na dystansie ponad 1500km (NewYork-Berlin), chodziło im o sam lot z Londynu do Berlina?
Czy prawo UE aplikuje się tylko do lotu Londyn - Berlin a lot z NYC do Londynu nie jest tym objęty z racji na brak Wielkiej Brytanii w UE oraz zarejestrowaniu British Airways w Wielkiej Brytanii? Czy można sobie to tak rozdzielać że wybierają tylko ostatni lot który kończył się w UE a poprzednie można pominąć?

jest jeszcze drugi case, z tego co się zorientowałem prawo brytyjskie też przeiwduje rekompensaty z opóźnione loty, za moją podróż teoretycznie wyniosła by ona 520GBP więcej info tutaj:
https://www.caa.co.uk/passengers/resolv ... ellations/

Dziękuje jak ktoś doczytał do końca, zorientowanych prosiłbym o odpowiedź co odpisać na maila z BritishAirways w sprawie tych 250 eur? Że należy mi się na więcej i jakoś im to wyjaśnić?
Czy może nie mam racji?


Nie mają zastosowania przepisy 261/2004. Koncepcja lotu została wyinterpretowana przez TSUE, a nie mam pewności czy poza przyjęciem podobnego tekstu aktu prawnego przez UK przyjęli też orzecznictwo TSUE, dlatego dla nich każdy lot może być osobno traktowany. Podsumowując brałbym co dają, chyba że chcesz iść do sądu w Anglii, ale wtedy wkraczasz na morze niepewności.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8738 PostWysłany: 22 Mar 2023 09:46 

Rejestracja: 22 Mar 2023
Posty: 3
-- 22 Mar 2023 09:44 --

Darek M. napisał(a):
Bardzo chaotycznie napisane. Jaki miałaś bilet czy tez bilety ? Kupowane osobno czy wszystko było na jednym bilecie ?

Jeśli nie wsiadłaś to jednak prawdopodobnie nic Ci się nie należy. Jeśli miałaś dwa loty na jednym bilecie to przewoźnik zapewniłby alternatywny koszt w lotnisku przesiadkowym.

Kupowane wszystko razem na jednej rezerwacji. Pośrednik teraz chce mi oddać cześć na kartę podarunkowa. Zgadzać się czy domagać całej kwoty na konto bankowe?

-- 22 Mar 2023 09:46 --

Zgodnie z regulaminem należy mi się zwrot za lot opóźniony o przynajmniej 30 min.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8739 PostWysłany: 22 Mar 2023 09:46 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Odszkodowanie czy zwrot za bilet, który nie został wykorzystany?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8740 PostWysłany: 22 Mar 2023 09:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Z jakim regulaminem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group