Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10265 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#6261 PostWysłany: 20 Lut 2019 20:38 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
@ansbach1
Cytuj:
Ustalając czas na przesiadkę na 40 minut nie uwzględnił on sytuacji, w której parkowanie samolotu jest daleko od terminala, obiektywnie przy tak krótkim czasie przesiadki nie było możliwości, aby zdążył na następny lot, a to mieści się w ramach normalnego wykonywania działalności na którymi może panować

Na 45 minut. I uwzględnił to wszystko, bowiem to normatywny czas potrzebny na przesiadkę przy tym połączeniu. Takie połączenie funkcjonuje stale i od dawna i najwyraźniej bezproblemowo. Jednostkowe zdarzenie nie nastąpiło z winy przewoźnika i trudno w ogóle ustalić, czy ktokolwiek zawinił. Wersję autora postu należałoby przede wszystkim skonfrontować z tym, czy ktokolwiek inny(nie podróżujący razem z nim) z tego lotu również nie zdążył na przesiadkę. Nie ma to wpływu na ocenę odpowiedzialności przewoźnika, ale ma duży wpływ na ocenę podanej wersji zdarzeń.

Cytuj:
Z postu autora wynikało, że boarding zamknięto 10 minut przed czasem. W tej sytuacji należy rozważyć czy nie wystąpiła sytuacja zbliżona do sprawy C-321/11. Przewoźnik uznał, że pasażer się nie stawi i zamknął odprawę, bo bez tego dlaczego niby zamknął wcześniej.

Nie przed czasem, a przed planowanym odlotem - czyli prawidłowo, a nie wcześniej.
michalp napisał(a):
bramke zamkneli 10min przed planowana godzina odlotu i czesc.


Cytuj:
Jedyne orzeczenie zbliżone do tej sprawy to uderzenie samolotu przez pojazd.

Podobieństwo polega chyba tylko na tym, że i tu, i tu w opowieści występuje samolot i pojazd kołowy. Ponadto nie ma żadnego innego podobieństwa, a już na pewno nie dotyczącego ewentualnych merytorycznych rozstrzygnięć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Magiczny Paryż tuż przed świętami 🎄❄️ City break w stolicy Francji za 869 PLN ✨😍 Magiczny Paryż tuż przed świętami 🎄❄️ City break w stolicy Francji za 869 PLN ✨😍
Zimowy relaks na Dżerbie🌴☀️ 4* hotel z all inclusive za 1665 PLN 🍹🍴 Zimowy relaks na Dżerbie🌴☀️ 4* hotel z all inclusive za 1665 PLN 🍹🍴
#6262 PostWysłany: 20 Lut 2019 23:01 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
A skąd wiesz, że to wszystko uwzględnił? Owszem być może uwzględnił w przypadku wyjścia przez rękaw i bez żadnych problemów. W Warszawie również jest 30 minut, a wystarczy, że Dash stanie dalej i nie jest realne, aby zdążyć, o ile kolejny lot się nie opóźni. Wystarczy, że samolot przyleciał trochę później,dojechał na stanowisko postojowe, oczekiwano na autobus, ktoś się ociągał przy wyjściu, autobus długo jechał w efekcie czego pasażer nie zdążył na lot. Badanie czy ktoś zdążył miałoby sens jedynie przy podobnym czasie przesiadki.

Odpowiedzialność występuje w przypadku opóźnienia. Praktycznie wygląda tak. Pasażer wnosi pozew. Podnosi, że z uwagi na niezależne od niego problemy nie był w stanie zdążyć na lot czyli to co wymieniłem już wielokrotnie. Przewoźnik musi się z tej odpowiedzialności zwolnić, udowodnić, że nie ponosi odpowiedzialności. O ile będzie mu się chciało szukać wszystkich dokumentów, tłumaczyć. Sąd wtedy zobaczy i przykładowo stwierdzi planowy przylot 12:00, a odlot 12:40. Wylądował 11:50, otwarcie drzwi 12:00, przyjazd autobusu 12:05, 12:17 opuszczenie samolotu przez ostatniego pasażera, dojazd do terminala 12:32, zamknięcie gate 12:30. Czy łatwo się z tej odpowiedzialności zwolnić? NIE. A jeśli się nie zwolni to płaci. Zdarza się, że czas przesiadki jest zbyt krótki, w konkretnym przypadku.

Nie czytałeś orzeczenia, albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Wyrokiem tym TS rozszerzył zakres odpowiedzialności przewoźnika o sytuację pozostające w związku funkcjonalnym z wykonywaniem działalności. Zatem wszystko co napotka pasażera od wyjścia z samolotu do wejścia do kolejnego obciąża przewoźnika, bo mieści się w ramach normalnej działalności, gdyż mógł podjechać autobus, ktoś mógł stać z kartką etc. Przewoźnikowi opłacało się zmienić jednemu pasażerowi lot niż opóźniać wylot całego samolotu. Wiedzieli, że po prostu może nie zdążyć.

Autorze postu, podaj więcej danych, numer lotu, datę etc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#6263 PostWysłany: 20 Lut 2019 23:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
ansbach1 napisał(a):
. W Warszawie również jest 30 minut, .

Ściśle 35 :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6264 PostWysłany: 20 Lut 2019 23:59 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
Muszę przyznać panowie,że te wasze prawnicze spory są wielce pasjonujące i pouczające,ale ten może chyba rozstrzygnąć tylko sąd.Tylko czy autor #,który zainicjował tą dysputę zechce się tam udać?Są argumenty za i przeciw,choć niektóre ciut naciągane ;) Cytuj:
"Zatem wszystko co napotka pasażera od wyjścia z samolotu do wejścia do kolejnego obciąża przewoźnika, bo mieści się w ramach normalnej działalności" i tu wyobraziłam sobie złamanie nogi po drodze ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6265 PostWysłany: 21 Lut 2019 11:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 685
Loty: 136
Kilometry: 224 303
niebieski
ja wielokrotnie miałem styczność ze sprawami gdzie pasażer twierdził iż nie zdążył na rejs ze względu na zbyt długa kolejkę do kontroli , zmianę bramki itp .Lwia część sytuacji jest z Monachium oraz Frankfurtu i nie zdarzyło się aby LO czy LH wzięli za to odpowiedzialność gdy system potwierdza że rejsy było na czas. Próby wskórania czegoś od handlingu z mojego doświadczenia kończą się zawsze w jeden sposób " proszę kontaktować się z linią "

Dodam jeszcze abyśmy pamiętali że całe zaplecze operacyjne oraz agenci obsługujący rejsy widzą pasażerów tranzytowych (skąd dokąd itp) więc przy równym MCT bardzooo często opóźnia się zamknięcie boardingu w miarę dostępności slotów.


ale próbować warto :)


@miriam a wiesz ilu gubi się w toalecie, barze, placu zabaw , nie wspominając o dziale zakupowym ;)
od siebie dodam że bardzo popularnym argumentem wśród pewnej grupy pasażerów jest " ale nikt nas nie wywoływał po nazwisku że mamy już przyjść " :lol: :lol: :lol:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#6266 PostWysłany: 21 Lut 2019 12:15 

Rejestracja: 03 Maj 2012
Posty: 285
niebieski
Jako ten, który zaczął ten wątek to powiem tylko co kieruje mną do uwazania tego za odpowiedzialnosc linii lotniczej. Prosta (moze wrecz zbyt prosta?) analogia: kupuje w sklepie rower, nie dzialaja hamulce. Ide wiec do sklepu, ktory zglasza to dostawcy/producentowi, ktory zalatwia sprawe z producentem hamulcow. Mowienie, ze to ja mam wybierac dluzsze przesiadki we FRA jest troche dziwne... moglbym rownie dobrze nie wiedziec, ze to takie duze lotnisko. No a juz na pewno nie moge wiedziec, ze bede mial taka dluga droge do przebycia na lotnisku.
I zdecydowanie podpisuje sie pod stwierdzeniem, ze opóźnienie zaszło. Dlaczego? Bo ja kupiłem usługę przewiezienia moich 4 liter z pkt A do B, a to że samolot poleciał i wylądował w B bez opóźnień to fajnie, tylko że beze mnie. Ja kupiłem nie samolot czy jego rejs jako taki, tylko znalezienie się w określonym miejscu w pewnym czasie.
Dziwne, że na tym forum nikt nie próbował. Chciałbym poznać praktykę, bo teorii to niestety się domyślam (Lufthansie przykro i dostane np 5tys mil..., mogę iść do sądów).
_________________
Hiszpania, Portugalia - mieszkalem, wiec pomoge i odpowiem na pytania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6267 PostWysłany: 21 Lut 2019 12:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
michalp napisał(a):
, mogę iść do sądów).

I to chyba jedyna droga w takim przypadku,finał niepewny,ale zawsze jakaś szansa.@ansbach1 wskazał kilka argumentów,tyle że ew. sprawa chyba w niemieckim sądzie i tylko wygrana finalnie nie narazi cię na dodatkowe koszty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6268 PostWysłany: 21 Lut 2019 12:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
@michalp
Cytuj:
Chciałbym poznać praktykę,

Najwidoczniej jej nie ma. Prawdopodobnie nikt nie zdecydował się na pozwanie przewoźnika.
Cytuj:
moglbym rownie dobrze nie wiedziec, ze to takie duze lotnisko.

Pewnie mógłbyś równie dobrze nie wiedzieć, że zmieniasz samolot - przecież kupiłeś usługę przewiezienia swoich 4 liter z pkt A do B. Stany świadomości człowieka są nie do przewidzenia.
Cytuj:
No a juz na pewno nie moge wiedziec, ze bede mial taka dluga droge do przebycia na lotnisku

Można to znaleźć w necie.


Cytuj:
Chciałbym poznać praktykę,

Pozywaj, to poznasz. Na co czekasz?

BTW - byłeś jedynym pasażerem na tym połączeniu?
Góra
 Profil Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
      
#6269 PostWysłany: 21 Lut 2019 13:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3588
srebrny
michalp napisał(a):
mogę iść do sądów).

brawo ty
podążaj tym tropem, przekonywanie forumowiczów do swojej racji jest bez sensu
my ci nie zapłacimy ani centa
_________________
Image

kliknij pomógł
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#6270 PostWysłany: 21 Lut 2019 23:44 

Rejestracja: 18 Lut 2011
Posty: 195
niebieski
Mam pytanie-
Bilet zakupiony poprzez BudgetAir,odprawa online robiona na stronie LOTu.
Jeden bilet,dwoch przewoznikow-LOT i WestJet (finalnie powrot do Europy KLM)
Do Kanady bez problemow,
powrot-1 dzien-wylot do Toronto planowo 19.20,wylecial o polnocy.w tym samym czasie samolot Air Canada do Toronto wylatuje bez opoznienia (kolo 20ej).Paniom z Westjet zawdzieczam,ze nie wyslaly mnie do Toronto "na poniewierke lotniskowa",LOTu do Warszawy juz bym nie zdazyla zlapac .
Przebukowaly lot Westjetu na kolejny dzien na 12.40,zebym miala wystarczajacy margines czasu na przesiadke.
2 dzien-przychodzi rano sms,ze lot 12.40 odwolany,telefonicznie udalo sie przebukowac na 19.20.Inne loty sie odbywaja na lotnisku w tym czasie.
Lot 19.20- powtorka z poprzedniego wieczoru, finalnie znowu nie lece.
Panie znowu sa bardzo uprzejme,zmieniaja na kolejny,trzeci juz, dzien bilet 12.40 westjet do Toronto,pytaja czy zgadzam sie na lot KLM (tak) i lece z Toronto do Amsterdamu i nastepnie do Gdanska ,rowniez KLM.
Udalo sie ,dolecialam z dwudniowym opoznieniem.
Do kogo pisac o rekompensate?
BudgetAir,Westjet,czy do LOTu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6271 PostWysłany: 21 Lut 2019 23:54 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2566
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
@teliszon: niestety wygląda na to że chyba do nikogo. Powrót spoza EU liniami spoza Unii (pierwotnie) bo ostatecznie poleciałaś KLM ale nim powrót na czas.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6272 PostWysłany: 22 Lut 2019 00:14 

Rejestracja: 18 Lut 2011
Posty: 195
niebieski
Na czas ,to ja bym wyleciala w czwartek i byla w domu w piatek,a dolecialam w niedziele.
Wszystko bylo na jednej rezerwacji,dostepnej na stronie LOTu -pierwotny plan podrozy.
Zmiany i przesuniecia nie byly na moja prosbe :)
Docelowym miejscem podrozy byl port lotniczy w Unii,chyba to sie liczy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6273 PostWysłany: 22 Lut 2019 00:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3588
srebrny
nas chcesz przekonać? poczytaj ten watek i rób jak wiele razy było zalecane
_________________
Image

kliknij pomógł
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6274 PostWysłany: 22 Lut 2019 00:29 

Rejestracja: 18 Lut 2011
Posty: 195
niebieski
Nikogo nie chce przekonywac,bo nie wiem.
Pytam sie .
Becek uwazasz,ze nie nie nalezy sie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6275 PostWysłany: 22 Lut 2019 00:30 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
@teliszon Napisanie reklamacji nic nie kosztuje , efektu nie przewidzisz,ale w zależności od odpowiedzi podejmiesz lub nie dalsze kroki .Zacznij może od LOT-u
Góra
 Profil Relacje PM off
teliszon uważa post za pomocny.
 
      
#6276 PostWysłany: 22 Lut 2019 15:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
Moje ustosunkowanie się do tez z #6241 wylądowało dzięki @Japonka76 w koszu - bo według niej nic nie wnosi do wątku(trzeba jej wierzyć, bo na pewno jest fachowcem w tych kwestiach). Gdyby jednak ktoś nie był o tym przekonany, to w koszu może się z nim zapoznać i samemu ocenić zasadność tez @ansbach1
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#6277 PostWysłany: 22 Lut 2019 16:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
@boots Skoro autor zamierza w tej sprawie
michalp napisał(a):
, iść do sądów).
to może za jakiś czas poinformuje tu ,które argumenty bardziej przemówiły w sprawie,bo tak ostatecznie nasze przekonania jemu niewiele pomogą ;) A spór był naprawdę z kulturą i na poziomie .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6278 PostWysłany: 22 Lut 2019 22:33 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 13
ansbach1 napisał(a):
Lot był wykonywany na odcinku HAV-TXL, dlatego bez znaczenia pozostaje fakt, że odwołano krótszy odcinek. W tym przypadku mowa jest o odwołaniu, dlatego też należy opierać się wyłącznie na rozporządzeniu w zakresie odwołania lotu. Faktem jest, że lot został odwołany i że zaproponowano lot o 40 min wcześniej. Napisałeś, że byłeś 15 min przed odlotem, ale rozumiem, że boarding był już zamknięty. Zaproponowano Ci kolejny lot, który przyleciał 2:33 minuty po planowanym lądowaniu. Owszem, gdyby lot był opóźniony, a nie odwołany to odszkodowanie nie przysługuje jeśli wynosi poniżej 3 godzin, pomiedzy 3-4 h może być 50 %.Niemniej w tym przypadku sprawa dotyczy odwołania, dlatego orzecznictwo odkładamy na bok. Odwołano odcinek i zaproponowali lot, który przyleciał o 20:13, gdyby przyleciał o 21:41 miałbyś prawo do 600 EUR. Jeśli przyleciał poniżej 4 h to masz prawo do odszkodowania, które jednak może być obniżone o 50 % może, ale nie musi. W art. 7 ust. 2 brak jest ograniczenia wypłaty odszkodowania od najwcześniejszego czasu wylądowania zmienionego lotu.





Na prawidłowym terminalu byłam jakoś 15 min przed odlotem, ale na tablicy odlotów nie mogłam znaleźć tego lotu, na który zostałam przebukowana. Nie wiem czy to ze stresu go nie widziałam, ale naprawdę nie mogłam go odnaleźć i nie wiedziałam z jakiego gate był boarding.. Wtedy jeszcze raz sprawdziłam sms, bo tam był link do odprawy, ale po kliknięciu wyświetliła się informacja, że już jest za późno i mam się skontaktować z infolinią. Tak też zrobiłam, idąc do kolejki w Lufthansa Service Centre.


Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, widzę, że interpretacje są podzielone..

Napiszę wniosek o odszkodowanie i zobaczymy jak zostanie rozpatrzony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6279 PostWysłany: 23 Lut 2019 13:29 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 777
niebieski
Koniecznie daj znać jaka będzie odpowiedź, może ansbach1 hobbystycznie pomoże Ci napisać odwołanie do sądu ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6280 PostWysłany: 23 Lut 2019 13:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
A cóż to takiego to odwołanie?


Ostatnio edytowany przez Washington, 24 Lut 2019 21:48, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10265 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group