Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#6281 PostWysłany: 27 Lut 2019 15:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Zaraz pewnie poproszą o wzory pism, które mają wysłać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom) Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom)
Bezpośrednie loty do Alicante z Gdańska za 260 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty do Alicante z Gdańska za 260 PLN. Dużo terminów
#6282 PostWysłany: 27 Lut 2019 21:39 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 628
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
:lol: :lol: napisz im, że samolot zderzył się z saniami Św. Mikołaja 8-)
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6283 PostWysłany: 01 Mar 2019 13:32 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 628
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
Jest jakiś polski e-mail do Travel Service? Muszę im napisać wezwanie do zapłaty i ostrzeżenie przed komornikiem 8-)
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6284 PostWysłany: 01 Mar 2019 13:35 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
Travelservice to teraz Smartwings. Tu jest formularz kontaktowy: https://www.smartwings.com/pl/o-smartwings/kontakty/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6285 PostWysłany: 01 Mar 2019 13:38 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 628
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
chyba zawsze należało do Smartwings ;) formularz znalazłam , nawet tu https://www.travelservice.aero/pl/conta ... assengers/ ale chciałam jakiegoś maila, bo tu nie wiadomo, gdzie to trafi nawet

edit:
dobra dotarło, z tym że napisali, że nie rozumieją po polsku :lol:
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6286 PostWysłany: 02 Mar 2019 17:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 1791
srebrny
Hej,

Nie mogę się doszukać tego na stronie Lotu. Gdzie się składa reklamację? Jest jakiś formularz na stronie? Rzuci ktoś linkiem?
_________________
http://arturro.fly4free.pl/blog/1455/z- ... te-dunaju/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6287 PostWysłany: 02 Mar 2019 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2233
złoty
@arturro https://www.lot.com/pl/pl/reklamacje-pa ... po-podrozy
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
arturro lubi ten post.
arturro uważa post za pomocny.
 
      
#6288 PostWysłany: 02 Mar 2019 17:51 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
https://www.lot.com/pl/pl/reklamacje-pa ... po-podrozy Na samym dole formularza w zakładce opinia dotyczy wybierzesz Opóźnienia/odwołania lotu ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
arturro lubi ten post.
arturro uważa post za pomocny.
 
      
#6289 PostWysłany: 04 Mar 2019 16:12 

Rejestracja: 08 Cze 2016
Posty: 24
Loty: 53
Kilometry: 103 538
Jak wygląda sytuacja z opoznieniem i odszkodowaniami w air canada. Czy przy 5 godzinnym opoznieniu przy wylocie z hawana do toronto przysluguje mi jakies odszkodowanie ? Mimo iż zdazylem na nastepny samolot z toronto do europy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6290 PostWysłany: 04 Mar 2019 16:15 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Nie przysługuje.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kravkrk uważa post za pomocny.
 
      
#6291 PostWysłany: 04 Mar 2019 16:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
@12mknh
Odpowiedź znajdziesz w regulacjach przewoźnika i lokalnym prawie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6292 PostWysłany: 04 Mar 2019 18:28 
Moderator forum

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 988
Loty: 124
Kilometry: 370 562
Utknąłem na Seszelach c.d.
Opis sytuacji w poście #6182 oraz #6190.

Dostałem odpowiedź z ubezpieczalni. Zwrócą za jedzenie, za bilety nie.
Załącznik:
Decyzja f4f.JPG
Decyzja f4f.JPG [ 214.11 KiB | Obejrzany 668 razy ]


Moja odpowiedź:

Cytuj:
W odpowiedzi na przesłaną decyzję:
1. Nie akceptuję decyzji o braku zwrotu kosztów zakupu nowych biletów powrotnych na samolot w kwocie 5.837,33 PLN
2. Nie akceptuję decyzji o braku zwrotu kosztów zakupu nowego przejazdu na trasie Warszawa-Konin w kwocie 70,00 PLN
3. Nie akceptuję decyzji o braku zwrotu kosztów rozmów telefonicznych z Centrum Alarmowym w kwocie 42,34 PLN
4. Akceptuję propozycję wypłaty odszkodowania w zakresie kosztów wyżywienia.

Uzasadnienie:
Zgodnie z OWU:
Załącznik:
P23.png
P23.png [ 51.66 KiB | Obejrzany 668 razy ]

oraz dodatkowo w §28
Załącznik:
P28.png
P28.png [ 31.36 KiB | Obejrzany 668 razy ]


Sytuacja, którą dość dokładnie opisałem w formularzu zgłoszenia szkody dokładnie spełnia wymogi z §23 OWU. Wystąpiła konieczność zakupu
• nowego biletu lotniczego oraz
• nowego przejazdu na trasie Warszawa-Konin
w celu kontynuowania podróży, ponieważ spóźniliśmy się na planowany środek transportu w związku z opóźnieniem środka transportu komunikacji publicznej (samolotu rejsowego Air Seychelles). Również koszty rozmów telefonicznych z Centrum Alarmowym ERV były niezbędnym i udokumentowanym kosztem związanym z w/w zdarzeniem.
Dodatkowo zwracam uwagę na fakt, iż przed zakupem biletu kontaktowałem się telefonicznie z Centrum Alarmowym (21.01.2019, godz. 4:20 czasu polskiego), przedstawiłem moją sytuację oraz wyraźnie zapytałem, czy w tej sytuacji koszty zakupu nowych biletów oraz wszelkie inne uzasadnione koszty w „rozsądnej wysokości” zostaną zrefundowane z niniejszej polisy. Pracownik Centrum Alarmowego, po zapoznaniu się z dokumentami, oddzwonił do mnie po kilku minutach (o godz. 4:28) i potwierdził, że jak najbardziej koszty te będą refundowane.
W związku z powyższym wnioskuję o refundację poniesionych kosztów zgodnie z powyższym zestawieniem, w wysokości 5.949,67 PLN. Zdaję sobie sprawę, że wypłata zostanie pomniejszona o udział własny w wysokości 20%.
Potwierdzenia poniesionych kosztów były załączone do pierwotnego zgłoszenia szkody. Jeżeli są one niekompletne lub nieczytelne, proszę o informację.
Z poważaniem


Jakieś uwagi, propozycje?

Dodatkowa informacja - po krótkim ping-pongu między Swiss a gotogate, gotogate przyjęło mój wniosek o zwrot niewykorzystanych podatków i opłat lotniskowych i go "procedują". Szału pewnie nie będzie, ale może kilka stówek wpadnie.
_________________
Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan>
<Wuchta problemów - Hong Kong, Filipiny>
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6293 PostWysłany: 04 Mar 2019 18:31 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Twoje zdarzenie nie było objęte ochrona ubezpieczeniową - już Ci to pisałem.

boots napisał(a):
Cytuj:
§. 21 Przedmiot ubezpieczenia
1. Przedmiotem ubezpieczenia są koszty poniesione przez Ubezpieczonego w związku z rezygnacją z podróży przed datą wyjazdu przewidziane w:
(...)
6) oraz niezbędne i udokumentowane koszty zmiany rezerwacji biletu lub zakupu nowego biletu przed rozpoczęciem podróży, z zastrzeżeniem
§ 23 ust.2.

Jednocześnie:

Cytuj:
§ 2 Definicje
(...)
20) miejsce zamieszkania – uważa się miejsce stałego zameldowania oraz miejsce, w którym dana osoba zamieszkuje lub przebywa z zamiarem
stałego pobytu,

(...)
48) rozpoczęcie podróży – uważa się moment opuszczenia miejsca zamieszkania w celu odbycia podróży,


Obawiam się, że Twoje zdarzenie nie było objęte ochrona ubezpieczeniową.


Dodatkowo #6199.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6294 PostWysłany: 04 Mar 2019 19:23 
Moderator forum

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 988
Loty: 124
Kilometry: 370 562
boots napisał(a):
... już Ci to pisałem.


Wiem. Moja demencja jeszcze nie zaszła aż tak daleko. ;)
Mam do wyboru pogodzić się ze stratą albo wykorzystać wszystkie możliwości odzyskania choćby części. I będę się chwytał wszelkich brzytew, jakie mi tylko przyjdą do głowy.
Masz może jakieś pomysły, które mogłyby zwiększyć szanse na powodzenie?
Mam zamiar trzymać się uparcie mojej interpretacji (jak powyżej), a jeżeli będą mnie przekonywać, że nie mam racji, to chcę wykazywać, że warunki są napisane w sposób niejasny i wprowadzają z premedytacją w błąd. Do tego jeszcze centrum alarmowe potwierdziło moją interpretację, co jest dowodem, że OWU nie jest jednoznaczne, nawet dla specjalistów. Pewnie będę musiał pisać gdzieś wyżej, bo ubezpieczalnia tak łatwo nie ustąpi, ale i ja mam dobrą motywację.

Mam nadzieję, że w Polsce (i całej UE) zwykły obywatel jest chroniony przed niesprawiedliwością i uciskiem wielkich korporacji... :lol:
_________________
Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan>
<Wuchta problemów - Hong Kong, Filipiny>
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6295 PostWysłany: 04 Mar 2019 19:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Jedyna droga to Rzecznik Finansowy, a potem pozew cywilny. Rzecznik niczego nie zdziała. W sądzie moim zdaniem przegrasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6296 PostWysłany: 06 Mar 2019 14:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 485
Loty: 158
Kilometry: 468 084
niebieski
Taka sytuacja:
Jedna rezerwacja (Air France) na trasie Montevideo-Sao Paulo-Paris-Praga.
Pierwszy odcinek na trasie Montevideo-Sao Paulo został odwołany i udało się polecieć dopiero późniejszym lotem (dzień później). Ten odcinek (miał być) i był operowany przez Gol Transportes Aéreos (brazylijska linia lotnicza), przy czym jako numer lotu zastosowano oznaczenie Air France, ponieważ numer lotu na rezerwacji to: AF6334 (mowa o odcinku Montevideo-Sao Paulo).
Z racji, że ten powyższy odcinek został odwołany i do Sao Paulo udało się dolecieć dzień później to tym samym nie udało się polecieć pierwotnym lotem Air France z Sao Paulo do Paryża (wylot nastąpił dzień później, a zatem było wielogodzinne opóźnienie w lądowaniu w Paryżu - w stosunku do pierwotnej rezerwacji).
Reklamacje napisana do Air France - odnośnie lotu z Sao Paulo do Paryża. Air France się wypięło i odpisało, że to nie ich wina, że wcześniejszy lot się nie odbył, że przez to było opóźnienie i nie przyznali odszkdowania ("Allow me to inform you that all air France flights involved in the initial booking (AF459/19FEB19 nad AF1082/20FEB19) were operated on time and according to the schedule. The delay and involuntary rebooking for passengers was caused by the flight AF6334, which was operated by Gol transportes Aereos (this information is also indicated in the booking)".
Czy Air France ma rację? Czy za ten odcinek nie mogę faktycznie żądać odszkodowania 600 euro?
Jakieś odszkodowanie w ogóle przysługuje w takiej sytuacji?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6297 PostWysłany: 06 Mar 2019 15:08 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Ma rację ponieważ opóźnienie/odwołanie lotu odbyło się na odcinku poza UE i miało być wykonywane linia spoza UE. Stock biletu AF w tym wypadku nie ma znaczenia
Góra
 Profil Relacje PM off
Kravkrk lubi ten post.
Kravkrk uważa post za pomocny.
 
      
#6298 PostWysłany: 06 Mar 2019 15:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 485
Loty: 158
Kilometry: 468 084
niebieski
Ale opóźnienie/odwołanie lotu na odcinku poza UE spowodowało, że nie udało się załapać na lot do UE.
Czyli nie ma szans w tej sytuacji nic wywalczyć? Co najwyżej można próbować uderzać do Gol Transportes Aéreos?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6299 PostWysłany: 06 Mar 2019 15:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 682
Loty: 124
Kilometry: 207 564
niebieski
AF nie zawinił, pisz do linii której rejs był odwołany

Wysłane z mojego LEX650 przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6300 PostWysłany: 06 Mar 2019 15:32 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
W tym miejscu zastosowanie ma raczej tylko ustawodawstwo Brazylijskie: http://www.anac.gov.br/en/passengers/flight-change-delay-and-cancellation

Change of flight by the airline

Any flight change made by the airline, in particular with regard to flight schedule and itinerary (such as change of a direct flight to a stopover or connecting flight), must be informed to the passenger up to 72 hours before the original flight time.

The airline may change the time of the flight in up to 30 minutes for domestic flights and 1 hour for international flights as long as the change is notified at least 72 hours before the original flight date considering the original time of departure. If advised in advance, these changes do not generate any obligation to the airline.

If the passenger does not receive any information or if the change is of more than 30 minutes for national flights and 1 hour for international flights, the airline must offer a new flight option or full reimbursement.

If the passenger is not advised about flight changes and arrives at the airport for the trip, the airline must provide alternative transportation services and material assistance, when applicable, besides rebooking and full reimbursement options.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group