Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10265 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#6241 PostWysłany: 19 Lut 2019 16:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
michalp napisał(a):
co w sytuacji gdy Lufa sprzedala mi lot z 45min przesiadka we FRA,
Sprzedali bo te 45 min mieści się dla FRA w tzw.MCT,jednak to duże lotnisko i nie zawsze się zdąży .Zrobili co do nich należało,przebukowali na najbliższy lot i zapewnili opiekę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj południe Francji ☀️ Loty do Marsylii i Nicei od 191 PLN 😎 Odkryj południe Francji ☀️ Loty do Marsylii i Nicei od 191 PLN 😎
Wyspa jak z raju w supercenie 🌴🔥 Loty na Mauritius od 2092 PLN😎 Wyspa jak z raju w supercenie 🌴🔥 Loty na Mauritius od 2092 PLN😎
#6242 PostWysłany: 19 Lut 2019 18:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 765
niebieski
Za pośrednictwem formularza na stronie BA, wysłałem zgłoszenie w sprawie odwołania lotu. Było to ponad dwa tygodnie temu, oni wysyłają jakieś potwierdzenie z numerem sprawy ?! Bo do tej pory nic od dostałem.
_________________
SZCZĘŚĆ BOŻE !
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6243 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:40 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2566
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
@boots, @miriam: czy w sytuacji o której pisze @michalp prawo do odszkodowania wygasa kiedy linia się zatroszczyła i przebukwała na kolejny lot? Przecież jedno drugiego nie wyklucza - odszkodowanie powinno się należeć tym bardziej że jeśli loty były wykonywane przez LH to w sumie nie ma znaczenia skąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6244 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9338
srebrny
Prawo do odszkodowania nie wygasa, bo w ogóle nie zaistniały przesłanki do jego zaistnienia. Loty odbyły się planowo, to pasażer nie zdążył.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6245 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:45 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2566
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
@boots : to jego wina? nie dotarł na czas do miejsca docelowego. Wg mnie sprawa nie jest jednoznaczna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6246 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9338
srebrny
Nie jest to wina przewoźnika. Dla mnie to sytuacja oczywista.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6247 PostWysłany: 19 Lut 2019 20:16 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3458
srebrny
Moim zdaniem wszystko zależy jednak od przyczyny nie zdążenia na lot. Jeśli pasażer błądził po lotnisku to jest to ewidentnie jego wina.
Ale jeśli opóźnił się przyjazd autobusu to sprawa nie jest dla mnie taka oczywista. To przewoźnik zawarł umowy z firmą handlingową i z lotniskiem. Jeśli firma handlingowa nie wywiązała się w należyty sposób ze swoich obowiązków to roszczenie pasażera powinno być skierowane do przewoźnika, a on powinien dochodzić zwrotu kosztów wypłaconego odszkodowania od swojego kontrahenta.

Niemniej wszystko to są rozważania czysto akademickie, bo szanse na to że LH dobrowolnie wypłaci odszkodowanie są znikome. Niemieckie LBA zazwyczaj stoi po stronie LH, a sprawy do sądu zapewne nikt nie skieruje.

Oczywiście złożyć wniosek o odszkodowanie nie zaszkodzi, może zaproponują chociaż jakieś mile.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6248 PostWysłany: 19 Lut 2019 20:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9338
srebrny
Opisana sytuacja nie stanowi odpowiedzialności przewoźnika na podstawie (WE) NR 261/2004.

Cytuj:
Jeśli firma handlingowa nie wywiązała się w należyty sposób ze swoich obowiązków to roszczenie pasażera powinno być skierowane do przewoźnika

A skąd pasażer ma wiedzieć, czy się wywiązała?

Ponadto to trochę karkołomna konkluzja, bo prowadziłaby do odpowiedzialności przewoźnika za praktycznie wszystko, co dzieje się na lotnisku - np. strajki dowolnych pracowników, kontrolerów, zbyt duże kolejki do security, czy choćby nawet awarie toalet. Nie jest mi znane żadne orzeczenie tak tą odpowiedzialność rozszerzające.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6249 PostWysłany: 19 Lut 2019 23:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Forum służy do wymiany myśli i doświadczeń, ale w przypadku, gdy dotyczy kwestii prawnych powinno opierać się na przepisach i orzecznictwie, a nie na widzi mi się. Orzecznictwo jest jakie jest i nie należy się na to obrażać. Przewoźnik odpowiada za zdarzenia, które mieszczą się w ramach normalnego wykonywania działalności i pozwalają mu skuteczne nad nimi panowanie. Kropka. Ocena każdego zdarzenia powinna opierać się przez pryzmat tych przesłanek. Dodatkowo dochodzi podjęcie wszelkich racjonalnych środków w celu uniknięcia odpowiedzialności. Natomiast zbędne są wszystkie pozostałe dywagacje. Pasażer do miejsca docelowego przyleciał z opóźnieniem. Fakt. Odszkodowanie się nalezy, chyba że przewoźnik zwolni się z tej odpowiedzialności. Pasażer nie mógł stawić się przy bramce z uwagi na krótki czas przesiadki. Powyższe zachowanie mieści się w ramach normalnej działalności i mógł nad nim panować wysyłając samochód oczekujac na pasazera etc. Przewoznik nie udowodni w sądzie, że nie ponosi odpowiedzialności bo obiektywnie pasażer w tych okolicznościach nie mógł zdazyc na lot. Niby w jaki sposób miałby udowodnić, że się zgubił lub robił zakupy. Pasażer może siedzieć i nic nie robić to linia musi się starac, żeby obalić domniemanie. TS daje wskazówki interpretacyjne. Jeśli uderzenie pojazdem w samolot nie zwalnia z odpowiedzialności to daleki postój samolotu, długa jazda autobusem i krótka przesiadka tym bardziej. TS wielokrotnie podkresla, że celem rozporządzenia jest zapewnienie wysokiego poziomu praw pasażera i że zwolnienie się z odpowiedzialności stanowi wyjątek od reguły, a nie zasadę. Naprawdę nie potrzeba wysiy, aby przeczytać orzeczenia TS czy polskich sądów, z których jasno wynika jakie obowiązki spoczywają na stronach. Daj znać jaka odpowiedz udzieli przewoźnik.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
travellista uważa post za pomocny.
 
      
#6250 PostWysłany: 20 Lut 2019 00:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9338
srebrny
Moim zdaniem wyrażasz zbyt autorytatywne, zbyt daleko idące i zbyt stanowcze opinie - nie bazujące na żadnym konkretnym orzecznictwie, a poparte jedynie wiedzą i doświadczeniem aplikanta adwokackiego. A twoja pewność, co zrobi w sądzie przewoźnik i jakie będzie stanowisko sądu koliduje zdecydowanie z doświadczeniem, które posiadasz.
Więcej skromności, mniej udawania pewności. I dokładniejszej lektury przepisów....

I przypominam: lot nie był opóźniony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6251 PostWysłany: 20 Lut 2019 00:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Autorytatywnie? Wyrażam swoje zdanie wskazując argumenty w odpowiedzi na "Nie jest to wina przewoźnika. Dla mnie to sytuacja oczywista." Opóźnienie liczy się w porcie docelowym. Jeśli nie zdążył na lot i doleciał później to w porcie docelowym był opóźniony, czym innym jest czy powyżej 3 h.

Od kiedy jest na tym forum nie przypominam sobie, żebyś kiedykolwiek zacytował jakiekolwiek orzeczenie któregokolwiek sądu. Twoje wypowiedzi opierają się na przeczuciach, nie popartych przepisami i orzecznictwem. Jeśli piszesz, że nie może być tak, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za wszystko, pokazujesz, że nie masz pojęcia o orzeczeniu w sprawie Wallentin Herman, z którego pochodził fragment o normalnej działalności przewoźnika, ani o orzeczeniu w sprawie C-394/14 Sandy Siewert i inni przeciwko Condor Flugdienst, które dotyczy uderzenia pojazdu w samolot na płycie lotniska i w tym przypadku stanowi wskazówkę jak szeroko należy interpretować przepisy oraz w sprawie Helga Krüsemann i in. / TUIfly GmbH, które dotyczy dzikiego strajku, w którym TS wytłumaczył sądowi krajowemu jak przedszkolakowi, dlaczego należy się odszkodowanie. Nie jesteś prawnikiem, nie chodzisz do sądów, nie znasz procedury, ale najwyraźniej masz większe doświadczenie.

Każdego dnia przeglądam orzecznictwo TS, pytania prejudycjalne opinie rzecznika czy zaglądam do starego orzecznictwa, a w LEXie i na portalu MS przeglądam wyroki naszych sądów rejonowych, bo to jest moja pasja i sprawia mi to przyjemność. Nie udaje pewności, pewność buduje w oparciu o doświadczenie i wiedzę.

Zasada jest prosta. Przewoźnik musi zwolnić się z odpowiedzialność, musi obalić domniemanie prawne jeśli tego nie zrobi to przegrywa. Udowodnienie to nie rzucenie słów na wiatr. W opisanym stanie faktycznym, nie ma szans tego zrobić bo musi przedstawić i przetłumaczyć dokumenty dotyczące miejsca postoju, godziny podjazdu autobusu, czasu przejazdu, odległości do bramki, zamknięcia boardingu i czasu odlotu, a na koniec wykazać, że pasaże mógł to zrobić w 45 minut, po prostu odległość była za duża na tak krótką przesiadkę. Obsługa to normalna działalność wliczona w zakres odpowiedzialności przewoźnika. Nie musisz znać orzeczenia rozszerzającego, bo rozszerzenie wynika z dotychczasowego orzecznictwa "Z kontekstu tego wynika jednoznacznie, że o ile art. 5 ust. 1 lit. c) rozporządzenia nr 261/2004 ustanawia zasadę prawa pasażerów do odszkodowania w przypadku odwołania lotu, to art. 5 ust. 3, określający okoliczności, w których obsługujący przewoźnik lotniczy nie ma obowiązku wypłacenia tego odszkodowania, należy postrzegać jako odstępstwo od tej zasady. Z tego względu ten ostatni przepis należy interpretować wąsko"

http://curia.europa.eu/juris/document/d ... &cid=11907

Uważasz moje stanowisko za błędne to wykaż w oparciu o orzecznictwo, którego rzekomo nie wskazuje, że popełniam błąd czy to w interpretacji przepisów czy błędnym rozumieniu wyroków. Mój post był stricte merytoryczny w odpowiedzi wskazałeś argumenty ad personam, które w ogóle nie nawiązują do treści wiadomości, co pozwala mi przypuszczać, że nie masz żadnych argumentów merytorycznych.

Co zrobi Sąd? Oceni czy przewoźnik zwolnił się z odpowiedzialności.

Do poduszki polecam wyrok Sadu Rejonowego dla m.st. Warszawy http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/261 ... -02-10_001

Jeśli już to aplikantem radcowskim III roku przy OIRP w Warszawie ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
travellista uważa post za pomocny.
 
      
#6252 PostWysłany: 20 Lut 2019 01:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9338
srebrny
Cytuj:
Przewoźnik musi zwolnić się z odpowiedzialność, musi obalić domniemanie prawne jeśli tego nie zrobi to przegrywa

O ile lot był opóźniony.
Jednak żaden z odcinków lotu nie był opóźniony. Czas na przesiadkę był normatywny - pasażer powinien zdążyć. Jeśli nie zdążył, to nie z winy przewoźnika. Może próbować dochodzić roszczeń od innego podmiotu.
Koniec, kropka.

Ale może jednak znasz jakieś orzeczenie, uznające winę przewoźnika za zbyt długie kolejki do security na lotnisku, nieoczekiwanie długą kolejkę do toalety, albo chociaż za zbyt długo czas kontroli osobistej? Podaj, chętnie się zapoznam...

Cytuj:
Jeśli już to aplikantem radcowskim III roku przy OIRP w Warszawie

Przepraszam, to brzmi faktycznie dumniej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6253 PostWysłany: 20 Lut 2019 03:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1257
Loty: 69
Kilometry: 142 806
niebieski
Cytuj:
Jednak żaden z odcinków lotu nie był opóźniony.

Pasażer przyleciał do portu docelowego ponad 3 godziny po planowanym czasie. W rozporządzeniu nie chodzi tylko o fizyczne opóźnienie któregoś z samolotów, ale też o sytuację. gdy „bez względu na przyczynę zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego lub organizatora wycieczek z lotu, na który mieli rezerwacje, na inny lot"(art. 3, ust. 2, lit. b). A przeniesienie jak widać może być spowodowane takim obłożeniem lotów i ułożeniem lotów na bilecie, że niemożliwe było zdążyć na przesiadkę.

Cytuj:
Czas na przesiadkę był normatywny - pasażer powinien zdążyć. Jeśli nie zdążył, to nie z winy przewoźnika. Może próbować dochodzić roszczeń od innego podmiotu.
Koniec, kropka.

W otaczającej nas rzeczywistości(która często bardzo odbiega od Twoich wyobrażeń) przewoźnik(tak jak szerzej przedsiębiorca) jest stroną, na którą przepisy, zarówno te polskie, jak i europejskie, nakładają znacząco wyższe wymagania co do obowiązków i staranności wobec pasażera(klienta) niż w drugą stronę. Przewoźnik sprzedał bilet, więc musi dołożyć starań, by pasażera przewieźć. A te starania, w świetle orzecznictwa TS oraz sądów krajowych, które wyżej nawet wskazano, są całkiem spore. I ktoś kto wykazał się już na tyle sprawnością umysłu, by być sędzią, nie uzna, że niezdążenie w ciągu 20 min na przesiadkę we Frankfurcie to wina pasażera. A nawet w tym wypadku wina pasażera nie wyłącza odpowiedzialności odszkodowawczej linii lotniczej, co też wyżej jest wskazywane.
Cytuj:
Ale może jednak znasz jakieś orzeczenie, uznające winę przewoźnika za zbyt długie kolejki do security na lotnisku, nieoczekiwanie długą kolejkę do toalety, albo chociaż za zbyt długo czas kontroli osobistej? Podaj, chętnie się zapoznam...

Tutaj nie ma mowy o kolejce do security ani toalety, nie ma co zmieniać tematu.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6254 PostWysłany: 20 Lut 2019 10:05 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Opóźnienie stanowi różnicę między czasem przylotu w porcie docelowym wskazanym na bilecie, a faktycznym czasem przylotu do portu docelowego. Teraz zaczyna się badanie przyczyn dlaczego opóźnienie powstalo. Przyczyna byl krotki czas przesiadki połączony
z długim dojazdem do terminala. Przewoźnik mając tego świadomość powinien podstawić samochód transferowy. Przecież do tego dochodzi czas wyjścia z samolotu wszystkich pasażerów. Przewoźnik powinien zaplanować siatkę połączeń i przerwy między lotami. Jeśli zaplanował 40 min to musi się liczyć z tym, że pasażer nie zdąży i nie jest to jego wina. Twoje posty wprowadzają w błąd.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#6255 PostWysłany: 20 Lut 2019 12:30 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 777
niebieski
ansbach1 napisał(a):
Jeśli już to aplikantem radcowskim III roku przy OIRP w Warszawie ;)


Wow...
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
#6256 PostWysłany: 20 Lut 2019 12:31 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9338
srebrny
Może jednak zajrzycie do Rozporządzeń? Bo rozumiem, że w orzecznictwie niczego nie jesteście w stanie znaleźć na poparcie swoich dywagacji, prawda?

@Pabloo
Cytuj:
Pasażer przyleciał do portu docelowego ponad 3 godziny po planowanym czasie. W rozporządzeniu nie chodzi tylko o fizyczne opóźnienie któregoś z samolotów, ale też o sytuację. gdy „bez względu na przyczynę zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego lub organizatora wycieczek z lotu, na który mieli rezerwacje, na inny lot"

Pasażer nie został przesunięty na inny lot, tylko umożliwiono mu dalszą podróż w sytuacji, gdy spóźnił się z przyczyn niezależnych od przewoźnika na drugi odcinek lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6257 PostWysłany: 20 Lut 2019 17:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lis 2014
Posty: 836
Loty: 250
Kilometry: 455 640
niebieski
Chciałbym się Was podpytać czy dalej reklamowalibyście poniższe zdarzenie?

Lot Norwegian opóźniony o ponad 5h z powodu inspekcji samolotu po ewentualnej usterce technicznej. Podczas kontroli nie stwierdzono żadnej wady technicznej. Samolot został następnie zwolniony do eksploatacji bez konieczności wymiany jakichkolwiek komponentów. I jak odpisał Norwegian - zakłócenie to spowodowane było nadzwyczajnymi okolicznościami, których nie można było uniknąć, nawet gdyby podjęto wszelkie środki.

Poniżej troszkę szersza odpowiedź Norwegiana:
Cytuj:
Unfortunately, Norwegian flight DY383 was delayed by 5 hours and 42 minutes due to an inspection of the aircraft following a possible technical fault. During inspection, no technical defect was found. The aircraft was then released for operation without the need to replace any components. This disruption was caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.

Although we respect your request for compensation, we’re unable to honour your claim as your flight was delayed due to an event, which constitutes extraordinary circumstances.

In some cases, passengers will be entitled to compensation in the event that the disruption is caused by a technical defect. This is in accordance with the European Court of Justice ruling in the case of van der Lans (C-257/14) which states that technical difficulties resulting in the replacement of a defective component on the aircraft may be within the carrier’s control and entitle the passenger to compensation.

In this case, the aircraft was released from inspection as no technical defect was found and no components had to be replaced. As a result, the van der Lans-ruling is not applicable to this case and does not constitute right for compensation.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6258 PostWysłany: 20 Lut 2019 19:27 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 777
niebieski
Pytanie co dokładnie było przyczyną dokonania inspekcji. Jeśli bird strike, konieczność "hamowania awaryjnego" wywołana okolicznościami niezależnymi od załogi itp itd to mają racje, ale jeśli coś wynikłego z normalnego użytkowania/zużycia samolotu to walcz. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to pisz do ULC czy tam ich odpowiednika i niech oni rozstrzygną czy faktycznie "disruption was caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken".
Góra
 Profil Relacje PM off
Kalispell uważa post za pomocny.
 
      
#6259 PostWysłany: 20 Lut 2019 19:30 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3458
srebrny
Usterka techniczna w większości wypadków nie jest okolicznością nadzwyczajną.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Kalispell uważa post za pomocny.
 
      
#6260 PostWysłany: 20 Lut 2019 20:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 20 Lut 2019 19:56 --

boots napisał(a):
Może jednak zajrzycie do Rozporządzeń? Bo rozumiem, że w orzecznictwie niczego nie jesteście w stanie znaleźć na poparcie swoich dywagacji, prawda?

@Pabloo
Cytuj:
Pasażer przyleciał do portu docelowego ponad 3 godziny po planowanym czasie. W rozporządzeniu nie chodzi tylko o fizyczne opóźnienie któregoś z samolotów, ale też o sytuację. gdy „bez względu na przyczynę zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego lub organizatora wycieczek z lotu, na który mieli rezerwacje, na inny lot"

Pasażer nie został przesunięty na inny lot, tylko umożliwiono mu dalszą podróż w sytuacji, gdy spóźnił się z przyczyn niezależnych od przewoźnika na drugi odcinek lotu.


Nie rozumiesz czego dotyczy istota sporu. Przewoźnik odpowiada za wszelkie sytuacje, które mieszczą się w ramach normalnego wykonywania jego działalności. Błędnie uważasz, że spóźnienie pasażera wynikało z jego winy. Ustalając czas na przesiadkę na 40 minut nie uwzględnił on sytuacji, w której parkowanie samolotu jest daleko od terminala, obiektywnie przy tak krótkim czasie przesiadki nie było możliwości, aby zdążył na następny lot, a to mieści się w ramach normalnego wykonywania działalności na którymi może panować. Na skutek powyższego poleciał następnym lotem i dotarł do portu docelowego z opoznienieniem.

Problemem jest interpretacja. TS jest przychylny maksymalnemu rozszerzeniu odpowiedzialności przewoźnika.

Z postu autora wynikało, że boarding zamknięto 10 minut przed czasem. W tej sytuacji należy rozważyć czy nie wystąpiła sytuacja zbliżona do sprawy C-321/11. Przewoźnik uznał, że pasażer się nie stawi i zamknął odprawę, bo bez tego dlaczego niby zamknął wcześniej.

Ps. Jedyne orzeczenie zbliżone do tej sprawy to uderzenie samolotu przez pojazd. TS stwierdził, że nie jest to nadzwyczajna okoliczność i tymi regułami interpretacyjnymi należy się kierować.

Tymczasem jeśli chodzi o problem techniczny, którego źródłem było uderzenie w samolot lotniskowego pojazdu ze schodami do samolotu, należy zauważyć, że tego typu schody lub kładki zamontowane na pojazdach są nieodłącznie wpisane w kontekst transportu pasażerów drogą lotniczą, gdyż pozwalają pasażerom wsiadać do samolotu i z niego wysiadać, w związku z czym przewoźnicy lotniczy regularnie spotykają się z sytuacjami będącymi wynikiem używania takich schodów. Wobec powyższego kolizję samolotu i takiego pojazdu ze schodami do samolotu należy uznać za zdarzenie, które wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego. Nic ponadto nie wskazuje, że uszkodzenie samolotu, który miał wykonać sporny lot, zostało spowodowane przez akt zewnętrzny wobec normalnych usług świadczonych przez lotnisko, taki jak akt terroryzmu lub sabotażu, objęty – zgodnie z orzecznictwem Trybunału (zob. wyrok Wallentin-Hermann, C‑549/07, EU:C:2008:771, pkt 26) – pojęciem nadzwyczajnych okoliczności, czego dowiedzenie przed sądem odsyłającym należało do Condor, zgodnie z orzecznictwem przytoczonym w pkt 17 niniejszego postanowienia.W konsekwencji takie zdarzenie nie może zostać uznane za nadzwyczajną okoliczność zwalniającą przewoźnika lotniczego z obowiązku wypłaty na rzecz pasażerów odszkodowania z tytułu dużego opóźnienia lotu.

TS nie będzie wydawał w każdej sprawie orzeczenia, wskazał jak należy interpretować przepisy.

-- 20 Lut 2019 20:24 --

Kalispell napisał(a):
Chciałbym się Was podpytać czy dalej reklamowalibyście poniższe zdarzenie?

Lot Norwegian opóźniony o ponad 5h z powodu inspekcji samolotu po ewentualnej usterce technicznej. Podczas kontroli nie stwierdzono żadnej wady technicznej. Samolot został następnie zwolniony do eksploatacji bez konieczności wymiany jakichkolwiek komponentów. I jak odpisał Norwegian - zakłócenie to spowodowane było nadzwyczajnymi okolicznościami, których nie można było uniknąć, nawet gdyby podjęto wszelkie środki.

Poniżej troszkę szersza odpowiedź Norwegiana:
Cytuj:
Unfortunately, Norwegian flight DY383 was delayed by 5 hours and 42 minutes due to an inspection of the aircraft following a possible technical fault. During inspection, no technical defect was found. The aircraft was then released for operation without the need to replace any components. This disruption was caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.

Although we respect your request for compensation, we’re unable to honour your claim as your flight was delayed due to an event, which constitutes extraordinary circumstances.

In some cases, passengers will be entitled to compensation in the event that the disruption is caused by a technical defect. This is in accordance with the European Court of Justice ruling in the case of van der Lans (C-257/14) which states that technical difficulties resulting in the replacement of a defective component on the aircraft may be within the carrier’s control and entitle the passenger to compensation.

In this case, the aircraft was released from inspection as no technical defect was found and no components had to be replaced. As a result, the van der Lans-ruling is not applicable to this case and does not constitute right for compensation.


Van der Lans nie ma w tym przypadku zastosowania, bo dotyczy zupełnie innego stanu faktycznego. Nie jest to Dreamliner i usterka dotyczyła tego konkretnego samolotu, a nie była wada konstrukcyjną.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10265 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group