Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 12 Cze 2023 23:01 

Rejestracja: 07 Sie 2018
Posty: 7
Witam!

Mam nietypową sytuację. Wiem, że linie lotnicze refundują zakupione bilety w przypadku śmierci bliskiej osoby. Tutaj jednak sytuacja wygląda trochę inaczej. Sprawa dotyczy bliskiej osoby współpasażera, a nie osoby rezerwującej. Oboje lecimy co prawda na tej samej rezerwacji, ale czy w tym przypadku to prawo do zwrotu zadziała w ten sam sposób? Czy też anulacja całości nie jest możliwa i mogę wnioskować tylko o zwrot pieniędzy za współpasażera?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#2 PostWysłany: 12 Cze 2023 23:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3981
Loty: 451
Kilometry: 660 334
platynowy
Najwięcej się dowiesz bezpośrednio do przewoźnika.

Dzwoń na numer 22 128 49 05 i rozmawiaj.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 12 Cze 2023 23:09 

Rejestracja: 07 Sie 2018
Posty: 7
Dziękuję. Nie odeślą mnie na płatną infolinie z tego numeru? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 12 Cze 2023 23:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Zobaczysz jak zadzwonisz .Dużo zależy na kogo trafisz po drugiej stronie słuchawki.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 12 Cze 2023 23:18 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Przez infolinię jak przypuszczam tego nie załatwisz.
Zapewne do załatwienia przez formularz
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... -pochwaly/

Jak lot blisko to w przypadku pozytywnego rozpatrzenia zwrócą za loty znajomego nawet po dacie lotów. Ta osoba się nie odprawia.
Ale w opisie dokładnie opisz z danymi kogo sprawa dotyczy, a zwłaszcza, że Ty czy pozostali pasażerowie lecą.
Trzeba będzie podesłać akt zgonu osoby zmarlej, krewnego osoby z rezerwacji.

Kooro napisał(a):
Witam!

Mam nietypową sytuację. Wiem, że linie lotnicze refundują zakupione bilety w przypadku śmierci bliskiej osoby. Tutaj jednak sytuacja wygląda trochę inaczej. Sprawa dotyczy bliskiej osoby współpasażera, a nie osoby rezerwującej. Oboje lecimy co prawda na tej samej rezerwacji, ale czy w tym przypadku to prawo do zwrotu zadziała w ten sam sposób? Czy też anulacja całości nie jest możliwa i mogę wnioskować tylko o zwrot pieniędzy za współpasażera?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 13 Cze 2023 08:04 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 928
Loty: 6
Kilometry: 12 016
niebieski
Czy jak współpasażer zachowuje zachoruje i nie poleci to dostaniesz zwrot? Ta sama sytuacja
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.


Ostatnio edytowany przez piotrkr, 13 Cze 2023 08:30, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 13 Cze 2023 08:23 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Wszystko zależy kto rozpatruje wniosek złożony przez formularz Wizzair.
Zwrot bardzo prawdopodobny np po przesłaniu zaświadczenia od lekarza. Mogą też odesłać do zapewne wykupionego ubezpieczenia podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off
piotrkr uważa post za pomocny.
 
      
#8 PostWysłany: 13 Cze 2023 09:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3981
Loty: 451
Kilometry: 660 334
platynowy
Podrzucę takiego tipa - większość firm (chcąc być tolerancyjna) równa partnera z małżonkiem.
Na małżonka firma może oczekiwać jakiegoś papieru - na partnera się nie da nic pokazać.
Więc zawsze można powiedzieć, że ta osoba była naszym partnerem.

Wiem, że temat poważny, ale podrzucam rozwiązanie.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."


Ostatnio edytowany przez Tomo14, 13 Cze 2023 15:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Akna lubi ten post.
Akna uważa post za pomocny.
 
      
#9 PostWysłany: 13 Cze 2023 11:53 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
W formularzu jest rozdzielone i trzeba zaznaczyć czy składasz reklamację w imieniu własnym czy osoby znajdującej się na rezerwacji.
A przesłanie np zaświadczenia lekarskiego uzyskanego przez tą osobę np partnera może być warunkiem koniecznym rozpatrzenia reklamacji czy wniosku przez Wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 13 Cze 2023 12:17 

Rejestracja: 17 Gru 2012
Posty: 490
Loty: 116
Kilometry: 176 025
niebieski
W warunkach przewozu Wizzair jest to wyjaśnione:

6.5.3. W przypadku śmierci bliskiego członka rodziny (matki, ojca, siostry, brata, dziadków, dziecka, wnuka, żony, męża, konkubiny lub konkubenta), która nastąpiła w ciągu miesiąca przed planowanym terminem wylotu zgodnie z rezerwacją, na wniosek Klienta złożony w terminie 1 miesiąca od daty śmierci takiego członka rodziny Klient otrzyma zwrot ceny całkowitej za niewykorzystaną część przewozu, pod warunkiem przedstawienia kopii świadectwa zgonu w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.

https://wizzair.com/static/docs/default ... af1b22.pdf
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
greg2014 uważa post za pomocny.
 
      
#11 PostWysłany: 13 Cze 2023 16:47 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 928
Loty: 6
Kilometry: 12 016
niebieski
Serio będziecie podawać się za partnera zmarłego bliskiego członka rodziny współpasażera?
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 13 Cze 2023 17:07 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Serio to nie wiem skąd takie insynuacje :!:

Jest podana jedynie procedura tj co należy zrobić w przypadku zaistnienia takiego przypadku.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 13 Cze 2023 23:06 

Rejestracja: 07 Sie 2018
Posty: 7
Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Akurat w mojej sytuacji to dotyczy partnerki, narzeczonej. W związku z tym jeżeli wyjazd odwołamy to nie chodzi o wykorzystywanie czegokolwiek tylko fakt, że to dotyczy anulacji obu biletów a nie tylko jednego. Kwestia tego jak faktycznie podejdzie do tego linia lotnicza. Jeżeli do takiej anulacji dojdzie to dam Wam znać jak to obecnie wygląda w takich przypadkach (brak związku formalnego).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 14 Cze 2023 10:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 319
Loty: 229
Kilometry: 561 958
niebieski
Ja miałem taką sytuację w grudniu 2022, że mój teść zmarł w dniu naszego wylotu, rezerwacja była na mnie, żona musiała napisać oświadczenie i dołączyłem skan aktu zgonu. Wszystko załatwiłem przez formularz na stronie. Zarówno Wizzair jak i Ryanair zwrócili dość szybko pieniądze za bilety.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 14 Cze 2023 11:29 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2596
Loty: 240
Kilometry: 293 130
Miałem loty w Wizzie i na jednej rezerwacji byłem ja i moja dziewczyna (bez małżeństwa). Doszło do śmierci babci mojej dziewczyny. Na podstawię aktu zgonu Wizz zwrócił mi środki w punktach, zarówno za rezerwację dziewczyny jak i moją
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 14 Cze 2023 13:31 

Rejestracja: 07 Sie 2018
Posty: 7
W punktach? A dlaczego nie zwrot pieniędzy? W tej sytuacji powinien to być normalny zwrot. Chyba, że się zgodziłeś bo wiedziałeś, że i tak to wykorzystasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 14 Cze 2023 18:37 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
I zapewne tak miał, ale od czasu covid trzeba o to wystąpić
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

I przypuszczam, że w takiej sytuacji jest blokada na zwrot 120%.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 15 Cze 2023 09:12 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2596
Loty: 240
Kilometry: 293 130
Już szczerze mówiąc nie pamiętam czy mogłem wziąć zwrot pieniędzy, to było w marcu 2020 i wolałem punkty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 15 Cze 2023 13:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Wizzair zwraca gotówkę i nie robi z tym najmniejszego problemu. Odpowiada momentalnie i jest w tej kwestii perfekcyjny.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group