Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


 [ 1464 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 11 Kwi 2013 07:21 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 920
niebieski
Ich napisał(a):
Paw_Lew napisał(a):
czy zmiana na inny dzień albo zwrot za bilety to jedyne opcje ? Mi też zmienili datę wylotu ale nie pasują mi one. W LOT to dzwonie na infolinie mówie że nie chce innego dnia, robią przebookowanie na Lufe i wszystko śmiga :D :D Można od takiego Wizza rządać (skutecznie) przebookowania na inne linie ? Chociaż raczej w to wątpię.


Nie zmienią na inną linię. To są linie niskokosztowe.
No mogą zmienić na podobne lotnisko: np. Katowice zamiast Wrocław.


Niezależnie od rozbieżnych interpretacji niektórych punktów rozporządzenia, pewnym jest że nie ma w nim czegoś takiego jak "linie niskokosztowe mają mniejsze obowiązki wobec pasażerów niż legacy"!!! :evil:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 01 Kwi 2014 20:54 

Rejestracja: 01 Kwi 2014
Posty: 6
Witam,
dostałem informację o zmianie daty rezerwacji lotu do Tel-Aviv-u. Zjedli mi jeden dzień. Co mam zrobić? Czy jak zmienię rezerwację to będę musiał coś dopłacić? nie mam zamiaru im nic płacić skoro zmiana nastąpiła z ich winy?!
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 01 Kwi 2014 21:00 

qcek napisał(a):
Witam,
dostałem informację o zmianie daty rezerwacji lotu do Tel-Aviv-u. Zjedli mi jeden dzień. Co mam zrobić? Czy jak zmienię rezerwację to będę musiał coś dopłacić? nie mam zamiaru im nic płacić skoro zmiana nastąpiła z ich winy?!


masz następujące bezpłatne warianty zmian:
- pozostawić tak jak ci zmienili
- zmienić na inne miasto w planowanym pierwotnie dniu o ile jest, wizzair do Tel Avivu lata z Katowic i Warszawy Chopin
- anulować rezerwacje zwrot 120% kwoty z rezerwacji na konto mywizz lub 100% ceny zakupu na konto np. karty którą opłacono rezerwację
- zmienić rezerwację na inne akceptowalne przez nich kierunki np. Barcelonę, ale to konsultant określi czy taką zmianę akceptują
(wystarczy zadzwonić na tani tel. wizzair 22 351-94-92)


Ostatnio edytowany przez Anonymous 01 Kwi 2014 21:05, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 PM off  
 
#24 PostWysłany: 01 Kwi 2014 21:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 290
Loty: 89
Kilometry: 152 724
niebieski
Równie dobrze możesz wybrać wcześniejszy lot i tym samym wydłużyć sobie pobyt w Izraelu :) Nic nie musisz dopłacać, po prostu dzwonisz, mówisz, że data lotu zmieniona i ustalasz nową.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 01 Kwi 2014 21:34 

Rejestracja: 01 Kwi 2014
Posty: 6
Dzięki za pomocne informację :) W takim razie biorę wcześniejszy lot i będę dłużej :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 18 Lip 2014 20:24 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 318
Loty: 57
Kilometry: 112 912
niebieski
qcek napisał(a):
- anulować rezerwacje zwrot 120% kwoty z rezerwacji na konto mywizz


A czy w taim przypadku zwracana jest pełna kwota, czy tylko taryfa (tzn. opłata manipulacyjna przepada)?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 18 Lip 2014 20:28 

Od pełnej sumy zakupionego biletu wraz z opłatą manipulacyjna
Góra
 PM off  
 
#28 PostWysłany: 20 Lip 2014 08:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lut 2014
Posty: 55
Loty: 29
Kilometry: 45 500
Mam podobną sytuację z Tel Awiwem, zmiana daty powrotu (jeden dzień dłużej) na sierpień. Ile mam czasu żeby wybrać jedną z opcji?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 20 Lip 2014 08:56 

xandy90x napisał(a):
Mam podobną sytuację z Tel Awiwem, zmiana daty powrotu (jeden dzień dłużej) na sierpień. Ile mam czasu żeby wybrać jedną z opcji?



zapewne oficjalnie cię nie powiadomili, tak więc spokojnie sprawdzasz co cię interesuje i możesz spróbować zmienić, ale też mogą np. stwierdzić, że Tel Aviv w innym terminie lub zwrot na konto mywizz 120 % kwoty rezerwacji (oczywiście dzwonisz na tani nr. telefonu wizzair 22 351-94-92)
Góra
 PM off  
 
#30 PostWysłany: 20 Lip 2014 11:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lut 2014
Posty: 55
Loty: 29
Kilometry: 45 500
Cytuj:
zapewne oficjalnie cię nie powiadomili, tak więc spokojnie sprawdzasz co cię interesuje i możesz spróbować zmienić, ale też mogą np. stwierdzić, że Tel Aviv w innym terminie lub zwrot na konto mywizz 120 % kwoty rezerwacji (oczywiście dzwonisz na tani nr. telefonu wizzair 22 351-94-92)



Dostałem od nich oficjalny email:

Cytuj:
Szanowni Pasażerowie!

Z przykrością informujemy, że nastąpiła zmiana rozkładu lotów, która obejmuje Państwa lot o numerze potwierdzenia...

Wizz Air serdecznie przeprasza za wszelkie niedogodności, jakie ta zmiana może spowodować.

Nowe godziny odlotu i przylotu:
07/Aug/2014 Warszawa-Okęcie (15:25) Tel Awiw (20:05)
12/Aug/2014 Tel Awiw (20:55) Warszawa-Okęcie (23:55)
Prosimy o uważne sprawdzenie terminów i godzin podróży!

Jeśli nowy rozkład Państwu odpowiada, prosimy o potwierdzenie poprzez odznaczenie okienka i kliknięcie przycisku „akceptuj zmianę rozkładu”. Kliknij tutaj, aby zaakceptować tę zmianę lotu online.

Uwaga: kod potwierdzenia nie ulega zmianie.

Jeśli nowy rozkład Państwu nie odpowiada, zgodnie z naszymi warunkami przewozu istnieje możliwość wyboru jednej z poniższych opcji.

1. ZMIANA REZERWACJI LOTU/LOTÓW

Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub – w razie konieczności – podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc. Aby zmienić rezerwację lotu, należy skontaktować się telefonicznie z wyznaczoną do tego celu obsługą Wizz Air (koszt jak za połączenie lokalne). Numery można znaleźć, klikając następujący odsyłacz. (Uwaga! Numery te przeznaczone są wyłącznie do zmiany rezerwacji lotów! Aby otrzymać zwrot kosztów lub kredyt na rezerwację w przyszłości, należy postąpić zgodnie z instrukcją w punktach 2 i 3 poniżej.)

2. ODWOŁANIE LOTU/LOTÓW I OTRZYMANIE 120% KREDYTU NA REZERWACJĘ

Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi pełną wartość dokonanej zapłaty za odwołany lot i dodatkowo 20% ceny zapłaconej za odwołany lot oraz za bilet powrotny, jeżeli takowy został wykupiony, na „konto klienta” w Wizz Air. Kliknij tutaj, aby przesłać swoją prośbę kredytową online.

3. ODWOŁANIE LOTU/LOTÓW I OTRZYMANIE ZWROTU KOSZTÓW

Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi Cenę Całkowitą zapłaconą za odwołany lot wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został wykupiony. Kliknij tutaj, aby przesłać swoją prośbę zwrotu pieniędzy online.

Prosimy NIE odpowiadać na tego e-maila, ta skrzynka pocztowa nie przyjmuje przychodzących wiadomości.

Dziękujemy za wyrozumiałość.

Obsługa klienta Wizz Air



I teraz nie wiem ile mam czasu na podjęcie decyzji czy akceptuję zmianę lotów, czy wolę dostać od nich zwrot kosztów. Najlepiej by było dla mnie żeby można było jak najdłużej z tym zwlekać, może coś by się zmieniło do sierpnia w tym Izraelu. Ktoś może coś wie na ten temat? Jutro najwyżej się zadzwoni do nich i się dowie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 20 Lip 2014 11:02 

napisz jeszcze o ile zmieniono godzinę wylotu bo to jest istotne?
Góra
 PM off  
 
#32 PostWysłany: 03 Wrz 2014 08:26 

Rejestracja: 03 Wrz 2014
Posty: 2
Mam identyczną sytuację jaka tutaj opisujecie. Rezerwacji dokonałem w kwietniu na lot do Rzymu 1.12 i powrót 3.12. Wczoraj chciałem potwierdzić znajomemu godziny powrotu i zauważyłem że zmieniono mi lot powrotny na 5.12. Nie zostałem oficjalnie powiadomiony o zmianie. Czytając posty powyżej rozumiem że mogą tak zrobić i są inne opcje do wyboru. Ale powiedzcie proszę co z kosztem rezerwacji hotelu? Nie mogę przedłużyć pobytu a rezygnacja pociągnie za sobą spore koszty. Czy w takiej sytuacji Wizz Air jest zobowiązany do pokrycia kosztów wynikłych z rezygnacji z pobytu w hotelu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 03 Wrz 2014 08:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3071
Loty: 249
Kilometry: 415 497
niebieski
Niestety nie. Różne odszkodowania się należą gdyby do wylotu było mniej niż 14 dni, a tak niestety nic. Do/z Rzymu jest sporo lotów z całej Polski, chyba uda Ci się znaleźć powrót do innego miasta tego trzeciego grudnia.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 03 Wrz 2014 08:47 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 473
Loty: 248
Kilometry: 395 056
niebieski
Za hotel Wizzair pieniedzy na pewno Ci nie odda, ale to co mozesz zrobic, to zadzwonic na tani numer tel. wizzair 22 351-94-92 i zmienic swoja rezerwacje lotu powrotnego z 5.12 na 3.12-przylot do Warszawy (po datach wnioskuje ze lecisz z Katowic). Taka zmiana bedzie bezplatna natomiast powrot z Warszawy do Katowic juz sam musisz sobie zorganizowac.
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 05 Wrz 2014 09:45 

Rejestracja: 03 Wrz 2014
Posty: 2
Dziękuję za cenne wskazówki! Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 20 Lis 2014 19:18 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1
hej, mam pytanie po jakim czasie zwracają te 120% na konto wizzairowe? Zmienili mi czas lotu a okazało się, że w międzyczasie staniał o 25%. Zastanawiam się czy zwrot następuje od razu i czy można dokonać ponownej rezerwacji na ten sam lot. Zna ktoś odpowiedź?
Z góry dzięki


UPDATE: Brak odpowiedzi, ale zaryzykowałem: wybrałem zwrot 120% -> chciałem zrobić nową rezerwację z tańszym lotem ale wyskoczył błąd zduplikowanej rezerwacji -> zadzwoniłem na infolinię darmową i poprosiłem o interwencję -> po 10 minutach pieniądze były na moim koncie wizz -> zrobiłem rezerwację z podwójnie tańszym biletem (cena nominalna niższa + wizz club) -> ostatecznie mam ten sam lot z klubem na rok za 6 złotych taniej niż bilety bez klubu + 43,60 na koncie wizz ;)

Z tego miejsca bardzo chciałbym podziękować pani z infolinii Wizzaira za bardzo szybką interwencję (mówiła, że normalnie to trwa do 48 godzin) - nie spodziewałem się tego po przeczytaniu paru przejść z tymi liniami
Góra
 Relacje PM off
bialy695 lubi ten post.
 
 
#37 PostWysłany: 28 Gru 2014 20:45 

Rejestracja: 28 Gru 2014
Posty: 1
Witam,

Dostałam taką informację mailową jak xandy90x we wpisie na poprzedniej stronie w związku ze zmianami w locie do Goteborga. Wybrałam opcję:

Cytuj:
3. ODWOŁANIE LOTU/LOTÓW I OTRZYMANIE ZWROTU KOSZTÓW

Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi Cenę Całkowitą zapłaconą za odwołany lot wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został wykupiony. Kliknij tutaj, aby przesłać swoją prośbę zwrotu pieniędzy online.


Wypełniłam wszystko i wysłałam formularz, ale nie dostałam, żadnego potwierdzenia mailowego o przyjęciu rezygnacji, więc wypełniłam i wysłałam formularz ponownie i nadal żadnego maila od wizzaira. Na koncie wizzair rezerwacja jest cały czas aktywna. To normalne, że nie ma żadnego potwierdzenia i powinnam po prostu czekać aż mi zwrócą pieniądze na konto bankowe? Czy wiecie ile się czeka na taki zwrot?

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 23 Sty 2015 01:00 

Rejestracja: 01 Sty 2015
Posty: 63
W zwiazku ze zmiana godziny wylotu chcialbym zrezygnowac z lotu (oplaca mi sie to i zakup nowego na inny dzien, duzo taniej). Bilet kupiony za pomoca kuponu w jakiejs groupalii czy cos. Czy ktos probowal kiedys dzwonic do Wizza i poprosic o zwrot 120% na konto wizz, mimo, ze bilet byl kupiony poza swoim kontem klienta myWIZZ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 02 Mar 2015 10:20 

Rejestracja: 12 Sie 2014
Posty: 154
Loty: 22
Kilometry: 23 028
Zbanowany
Siemka,

nie wiem czy zauważyliście. Ja dziś przez przypadek sprawdziłem sobie moją rezerwację i ... szok. Kupiłem sobie dwa tygodnie temu (jak była promocja WizzAir) bilet do Dortmundu RW. Mam w e-mailu potwierdzenie ze zostal zakupiony na dni 18-19.04.2015. Jednak teraz nie ma już możliwości booknięcia biletu na zadną sobotę lotu relacji Warszawa - Dortmund. Wszedłem na swoje konto WizzAir i zmienili daty wylotu z soboty na piatek - nie informując o tym.
Sprawdźcie jeżeli macie tez takie loty wykupione status lotu, żeby nie okazało się, że w daną sobotę po prostu nie polecicie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 02 Mar 2015 10:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
Masz ponad półtora miesiąca do wylotu - jeszcze dostaniesz maila od Wizza z informacją o zmianie lotu i opcjach, co możesz z tym fantem zrobić.
Góra
 Relacje PM off
shiver lubi ten post.
 
 
 [ 1464 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group