Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 504 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 26  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 12 Sty 2014 18:19 

Rejestracja: 12 Mar 2013
Posty: 86
Wczoraj korespondowałem ze stowarzyszeniem Konsumentów Polskich.

"Szanowny Panie,

co do zasady przedsiębiorca prowadzacy sprzedaż internetową może anulować zamówienie, gdy towar lub usługa są niedostępne (wynika to z art. 12 ust. 2 ustawy z 2 marca 2000 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrzadzoną przez produkt niebezpieczny). Oczywiście, nie może skorzystać z tej możliwości, gdy towar/usługa w rzeczywistości dostępne są.

Jednak w przypadkach takich jak Pański, a więc gdy towar/usługa o znacznej wartości rynkowej zaoferowany został za symboliczną cenę, sprzedawca może powołać się na art. 84 Kodeksu cywilnego:

§ 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
§ 2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).

Jeśli w Pańskim przypadku błąd był łatwy do zauważenia oraz był istotny, to od umowy hotel miał prawo się uchylić."


"Szanowny Panie,

umowa została zawarta z hotelem i do niego wyłącznie kieruje Pan swoje roszczenie. Spór zatem należy prowadzić z hotelem. To on powinien wykazać, że błąd był istotny i łatwy do zauważenia. Należałoby zatem skierować do niego reklamację z żądaniem dostarczenia noclegu z uwagi na fakt, że doszło do zawarcia umowy, a błąd nie miał charakteru istotnego i nie był łatwy do zauważenia, ponieważ wielokrotnie spotykał się Pan z podobnymi ofertami promocyjnymi.

Jeśli hotel nie uzna Pana argumentów, wówczas pozostanie dochodzenie roszczeń na drodze sądowej. Niestety sytuacja nie jest jednoznaczna i trudno przewidzieć, jakie stanowisko zajmie sąd w przedmiotowej sprawie. Zarówno Pana jak i hotelu argumenty wydają się być słuszne. "
_________________
http://flightdiary.net/RadekR
Góra
 Profil Relacje PM off
Maktravel lubi ten post.
 
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#62 PostWysłany: 12 Sty 2014 18:32 

Rejestracja: 05 Sie 2011
Posty: 1005
niebieski
Maris83 napisał(a):
Jeśli macie taką możliwość - zaangażujcie w akcje znajomych. Opinia spadła im z 8.9 do 8.6, jest to zauważalny spadek! Temat ten widziało już 3500 osób, a zaledwie niewielka część osób zdecydowała się na wystawienie im opinii. Nie możecie mówić sobie, że "moja jedna opinia nic nie zmieni" - bo pomyśli tak kilkaset osób, dzięki którym można by im ocenę zepchnąć do naprawdę niskiego poziomu!

Niech KAŻDY wystawi taką opinie - jeśli zależy Wam na tym, aby w przyszłości takie błędy były uznawane, to jest to właśnie ten moment, w którym możemy to na Booking.com wymóc!

Witam. Statystyka w XXI wieku w każdej firmie to fundament. Rozumiemy to wszyscy. Działajmy. Pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#63 PostWysłany: 12 Sty 2014 18:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3412
srebrny
RadekRRR napisał(a):
Jeśli hotel nie uzna Pana argumentów, wówczas pozostanie dochodzenie roszczeń na drodze sądowej. Niestety sytuacja nie jest jednoznaczna i trudno przewidzieć, jakie stanowisko zajmie sąd w przedmiotowej sprawie. Zarówno Pana jak i hotelu argumenty wydają się być słuszne. "

Dokładnie to samo powiedział mi prawnik (szanse wygrania nieco poniżej 50%), o czym już pisałem w jednym z wątków hotelowych. Mówiąc krótko, sprawa nie jest oczywista i każda strona ma swoje argumenty. Dziwi mnie to 100% przekonanie niektórych o swojej racji i twierdzenie, że zostali w oczywisty sposób oszukani. Jest to stanowisko zupełnie niewspółmierne do faktycznej sytuacji, która miała miejsce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#64 PostWysłany: 12 Sty 2014 18:59 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2385
platynowy
RadekRRR napisał(a):
Jednak w przypadkach takich jak Pański, a więc gdy towar/usługa o znacznej wartości rynkowej zaoferowany został za symboliczną cenę, sprzedawca może powołać się na art. 84 Kodeksu cywilnego:

No chyba jeżeli już to powołując się na podobny artykuł (jeżeli takowy w ogóle istnieje) prawa Ukrainy...? (czy państwa w którym mieści się hotel z którymi mieliśmy umowę)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#65 PostWysłany: 12 Sty 2014 19:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
NBE322 napisał(a):
RadekRRR napisał(a):
Jednak w przypadkach takich jak Pański, a więc gdy towar/usługa o znacznej wartości rynkowej zaoferowany został za symboliczną cenę, sprzedawca może powołać się na art. 84 Kodeksu cywilnego:

No chyba jeżeli już to powołując się na podobny artykuł (jeżeli takowy w ogóle istnieje) prawa Ukrainy...? (czy państwa w którym mieści się hotel z którymi mieliśmy umowę)


http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/435-15
Może art. 229?
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#66 PostWysłany: 12 Sty 2014 20:45 

Rejestracja: 12 Mar 2013
Posty: 86
Moje zapytanie dotyczyło oferty z Paryża
_________________
http://flightdiary.net/RadekR
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#67 PostWysłany: 12 Sty 2014 20:57 

Rejestracja: 01 Sty 2014
Posty: 4
Swoją drogą, ciekawe ile osób z tych co dostają anulację i propozyjcę zarezerwowania hotelu po standardowych cenach się na to skusi - jeśli tak jest, to przy takiej polityce booking.com robi się z tych "błędów" nowe narzędzie promocji. Puścimy pokoje po 10Euro, zapisze się 1000 osób, wszystkim anulujemy, ale ze 2-3% wezmie po zaproponowanej cenie 100Euro. Nie podejrzewam, że ktoś tak robił, ale z nową polityką akceptowania anulacji jest to jakiś pomysł na innowacyjną kampanię ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#68 PostWysłany: 12 Sty 2014 22:58 

Sek w tym ze pewnie trzeba powolac sie na prawo kraju gdzie albo hotel jest zarejestrowany albo gdzie booking.com.

Wedlug mnie jezeli taka pomylke zakupila by jedna badz dwie osoby booking.com nie mial by problemu z akceptacja swoim kosztem, sek w tym ze te pomylki poprzez forum zakupilo 200-300 osob :) no i tu nijak to honorowac.. 100 euro w ta czy w tamta to kazdemu zwisa ale 10000 to juz ma znaczenie.

Wiec z tymi dealami (znalezionymi przez siebie) to albo trzeba sie nie chwalic nikomu i trzymac po kryjomu tylko dla siebie - ba nawet zadzwonic zaraz po zabookowaniu (i udac ze jest sie kims innym) zeby zdjeli i zeby inni sie nie dobookowali (czemu jestem przeciwny) badz tez traktowac z wielkim zartem.

Komentarz wrzucilem negatywny opisujac pelna prawde.
Góra
 PM off  
      
#69 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:04 

Dubaj anulowali przy 12 rezerwacjach. Trąbie o tym od chyba 5 dni.
Góra
 PM off  
      
#70 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2012
Posty: 150
Loty: 16
Kilometry: 20 944
Mi Rzym anulowali dziś przy jednej rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#71 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:26 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1387
Loty: 808
Kilometry: 1 217 879
srebrny
Anonymous napisał(a):
Dubaj anulowali przy 12 rezerwacjach. Trąbie o tym od chyba 5 dni.


Nie neguję , że tak ci powiedzieli. Ale czy na pewno powiedzieli prawdę..? Czy ta osoba z którą rozmawiałeś posiadała pełne i rzetelne dane..?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#72 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1237
niebieski
Nie widzę powodu dla którego mieliby w tej kwestii kłamać, a jak już to w drugim kierunku - raczej zawyżali by liczbę rezerwacji by uzasadnić anulowanie.

Maris83 napisał(a):
Szkoda, iż administracja nie chce wrzucić całej akcji na swój Funpage i pomóc użytkownikom. Jak nie oni, to może uda nam się uzyskać pomoc Wykopowiczów? http://www.wykop.pl/link/1816564/bookin ... na-lodzie/

Czemu się dziwisz? Z tego nie byłoby dużej kasy z wyświetleń... jak trzeba zabić jakiegoś dobrego deala to jest na FB w 3 min.


Ostatnio edytowany przez Mareckipl, 12 Sty 2014 23:32, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#73 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:31 

Przecież macie temat z dzisiaj z błędem na booking i jedną rezerwacją również anulowaną
blad-hotelowy-szansa-na-powodzenie,18,39841
Góra
 PM off  
      
#74 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2871
Loty: 119
Kilometry: 174 534
srebrny
widze ze tak ostro kilka miesiecy temu krytykowana postawa a la'Maris znalazle wielu nasladowcow,
nie lepiej skupic sie na przyszlosci ?

PS Maris nie mam nic do Ciebie/ ale latka tego typu zachowan juz przylgnela do Ciebie,
a zreszta z tego co sie zorientowalem to Tobie to pasuje
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#75 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1372
Loty: 33
Kilometry: 39 451
srebrny
lahcimmm2 napisał(a):
widze ze tak ostro kilka miesiecy temu krytykowana postawa a la'Maris znalazle wielu nasladowcow,
nie lepiej skupic sie na przyszlosci ?

PS Maris nie mam nic do Ciebie/ ale latka tego typu zachowan juz przylgnela do Ciebie,
a zreszta z tego co sie zorientowalem to Tobie to pasuje


Jeśli nie zauważyłeś to skupiamy się na przyszłości.
W chwili obecnej nie wiem czy atrakcyjna cenowo oferta jest promocją czy błędem. Kupując ją nie mam pewności czy mogę swobodnie kupować lot czy mam dzwonić do portalu i pytać czy może akurat tego nie anulują.
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
      
#76 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2871
Loty: 119
Kilometry: 174 534
srebrny
Kański napisał(a):
lahcimmm2 napisał(a):
widze ze tak ostro kilka miesiecy temu krytykowana postawa a la'Maris znalazle wielu nasladowcow,
nie lepiej skupic sie na przyszlosci ?

PS Maris nie mam nic do Ciebie/ ale latka tego typu zachowan juz przylgnela do Ciebie,
a zreszta z tego co sie zorientowalem to Tobie to pasuje


Jeśli nie zauważyłeś to skupiamy się na przyszłości.
W chwili obecnej nie wiem czy atrakcyjna cenowo oferta jest promocją czy błędem. Kupując ją nie mam pewności czy mogę swobodnie kupować lot czy mam dzwonić do portalu i pytać czy może akurat tego nie anulują.


kijow-hilton-5-za-64zl-2os-oferta-bezzwrotna,81,39064
z tego co widze, to wszyscy odrazu wiedzieli ze to blad, zaprzeczajac temu tracicie wiarygodnosc w tej dyskusji,
pokoje prezydenckie, dyrektorskie , po 258 metrow za parenascie euro ?

o ile jeszcze rozumiem argumentacja, ze skoro blad to niech placa,
to innych nie,


gdybym byl szefem bookingu to po takiej akcji bym zwiekszyl koszty na zabezpieczenia razy 100 /
plus zmienil regulami aby ulatwic anulacje i tylko taki efekt bedzie,

wiecej nie pisze, nie moja piaskownica nie moje kredki
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez lahcimmm2, 12 Sty 2014 23:50, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
bronek40 lubi ten post.
 
      
#77 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sie 2012
Posty: 484
niebieski
Maris, świetna robota:) - jesteś groźnym człowiekiem:)
Pozdrawiam
P.S.Dodałem swoje opinie, też jestem zdania że to musi być zauważalne.
Są dwie statystyki ciągła gdzie Buking stracił 0,3% - to już ogromny sukces (gdyby tylko dołączył się jeszcze FT).
Ale statystyka z ostatniego tygodnia dla B. musi być porażająca:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#78 PostWysłany: 12 Sty 2014 23:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1372
Loty: 33
Kilometry: 39 451
srebrny
Walka idzie nie o te rezerwacje, które są oczywistymi błędami, a o podejście do klienta.

Teraz tylko kupując drogo wiesz, że to nie błąd cenowy. Kupując okazyjnie nie masz pewności czy ktoś Cię nie kopnie w tyłek.
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
      
#79 PostWysłany: 13 Sty 2014 00:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1407
niebieski
Kański napisał(a):
Teraz tylko kupując drogo wiesz, że to nie błąd cenowy. Kupując okazyjnie nie masz pewności czy ktoś Cię nie kopnie w tyłek.

Dokładnie. Kiedyś nie dowierzałem, że samolotem można polecieć za kilka złotych (a nawet i było za 10 gr FR bez żadnych błędów i kombinacji). Teraz za kilka złotych można i polecieć samolotem, pojechać autobusem na trasie krajowej i międzynarodowej, pojechać koleją za 1 zł - i to bez żadnych fare error, czy kuponów promocyjnych. To dlaczego nie można by zarezerwować hotelu. Ktoś kto jest laikiem w rezerwacjach hotelu nie odróżni czy to błąd czy akurat trafił na promocje, więc postępowanie booking.com nie jest do końca w porządku w stosunku do klientów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#80 PostWysłany: 13 Sty 2014 00:06 

Rejestracja: 09 Gru 2012
Posty: 538
Loty: 189
Kilometry: 213 328
niebieski
Zarezerwowałem około miesiąc temu korzystając z Sekretnych Ofert apartament w Hiszpanii na 3 dni, 50m, taras, klimatyzacja, ocena obiektu 9,0 = koszt na osobę na dobę 7e. Kasa pobrana z karty, wszystko ok.

Trochę zmieniły mi się plany i pogoda, normalny koszt tego apartamentu to 60e-70 na osobę. Rozumiem że to oczywisty błąd cenowy i napiszę że nie chcę tak taniego pokoju a poza tym nie po chrześcijańsku rzeźbić hotel po tak zaniżonej cenie ???
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 504 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 26  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group