Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 884 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 45  Następna
Autor Wiadomość
#701 PostWysłany: 11 Mar 2024 09:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12056
HON fly4free
@tidus00 znajdź alternatywne połączenie, które ci pasuje "milowo" i dzwoń do lufy, aby zmienili na to. Chyba, że już zaakceptowałeś Cathay :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐 Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐
Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN
#702 PostWysłany: 11 Mar 2024 09:55 

Rejestracja: 08 Sie 2023
Posty: 28
Nie ma wyjscia, zero alternatyw po callach i chatach.. Przez anulacje Fra-Poz Lufa oddala moje miejsce na hkg-fra. Juz chcialem nawet dojechac pociagiem z fra, ale lh nie chce juz oddac miejsca. Kolejne dni strajkow. Mam wrazenie, ze Niemcy ostatnio staly sie najmniej pewnym krajem do podrozowania. Ciezko juz zliczyc ile zwiazkow zawodowowych tam strajkowalo od poczatku roku. Nawet na DHLa czekalem miesiac bo pocztowcy tez strajk :evil:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#703 PostWysłany: 11 Mar 2024 11:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
W M&M byłaby szansa na naliczenie wg oryginalnego routingu (bo to własny program LH) , ale w A3 IMO bez szans.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#704 PostWysłany: 11 Mar 2024 20:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1379
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
@tidus00 a kiedy masz lecieć? No i pytanie, jak bardzo jesteś zdeterminowany na szybki powrót (terminy) vs mile do A3. Osobiście, gdyby zależało mi na szybkim powrocie, to trudno - nie byłoby żadnej dyskusji ani opcji. Jednak gdybym był ukierunkowany na mile, to - jak to mówią - "raz kozie śmierć".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#705 PostWysłany: 12 Mar 2024 04:35 

Rejestracja: 08 Sie 2023
Posty: 28
Juz polece tym Cathay i dodam do M&M..Moze jakos dobije do Golda w A3 bez tego..Dzieki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#706 PostWysłany: 22 Kwi 2024 15:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1656
Loty: 245
Kilometry: 518 982
platynowy
jak wygląda kwestia rozpoznania Golda w Star Alliance przy locie, który częściowo jest operowany linią z poza sojuszu?

Moj przypadek to WAW-LIS-PDL, FNC-LIS-WAW. Odcinek LIS-PDL wykonywany jest przez Sata Azores Airlines, reszta TAP. Czy będę mógł nadać bagaż rejestrowany na trasie WAW-PDL? Zakladam ze na locie FNC-WAW nie powinno byc problemu. bilet na stocku TAP

Podobnie z lounge - czy będę mógł wejść do salonu w WAW i LIS?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#707 PostWysłany: 01 Maj 2024 13:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3000
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
W tym roku wygląda na to, że zapewnię sobie *G w TK na 4 lata i w związku z tym planuję w przyszłym roku zająć się zdobyciem statusu w M&M.

Tutaj jednak widzę jeden poważny problem. Rzecz jasna chciałbym w czasie zbierania punktów M&M korzystać z przywilejów *G z innego programu (w moim przypadku TK).

Powiedzcie czy jest to wykonalne, czy zawsze wpiszą mi numer FFP z TK?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#708 PostWysłany: 01 Maj 2024 13:20 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2445
HON fly4free
Jeśli chcesz zbierać punkty do M&M, to na karcie pokładowej musisz mieć wpisany program M&M (ewentualnie żaden, jeśli chcesz potem naliczać wstecznie mile). Natomiast (ja robię obecnie tak, dla ułatwienia, mając UA Gold a zbierając do M&M) wpisujesz najpierw TK, generujesz kartę pokładową. Potem wracasz i zmieniasz - wpisujesz M&M i masz docelową kartę pokładową. W zależności od linii, zamiana może być banalnie prosta (LOT - nie trzeba kasować odprawy, wystarczy "zmienić" program lojalnościowy i masz nową kartę pokładową) lub trochę bardziej uciążliwa (łącznie np. z faktem, że OLCI drugi raz nie przejdzie i trzeba będzie iść do check in / saloniku / info desk z prośbą o zmianę programu na karcie).

Karta z Gold pozwoli ci na fast track + salonik. Niestety przywileje związane bezpośrednio z lotem odpadają (bagaż, priority boarding), bo musisz mieć wpisane i skanujesz kartę z M&M, w którym dopiero zaczynasz... oczywiście do saloniku wejdziesz i bez tych ceregieli pokazując kartę *A Gold, ale tak jak powyżej opisałem jest o wiele prostsze, no i fast track jest...
Góra
 Profil Relacje PM off
Darek M. uważa post za pomocny.
 
      
#709 PostWysłany: 01 Maj 2024 15:10 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
@Darek M. jeśli będziesz miał loty w grupie LH w klasach niekwalifikujących się do mil w TK (klasa K itp. w zależności od linii z grupy) to wtedy zostawiasz numer TK na całą podróż, a mile do MM klejmujesz po podróży i działa to bez problemu. Pomijam to, że wtedy są one zwykle w śmieciowych liczbach bo od wydanej kasy na bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off
Darek M. lubi ten post.
 
      
#710 PostWysłany: 01 Maj 2024 15:21 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2445
HON fly4free
Darek chyba głównie chce zbierać punkty pod status. Mile to wiadomo, że są śmieciowe... Ale ciekawe, jeśli jest tak jak piszesz, że po wpisaniu jednego programu, w którym się nic nie nalicza, można potem zaatakować LH... podobnie zatem powinno być w ET? Bardzo dużo klas z LH nie nalicza się w ogóle, nawet taka LH biznes klasa P. Ktoś to sprawdzał?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#711 PostWysłany: 01 Maj 2024 16:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2073
złoty
Miałem tak kilka razy - tzn. na bp TK, lot w klasie nie nie dającej punktów i potem wsteczne naliczenie do M&M. Działało również na loty SK.
Góra
 Profil Relacje PM off
man4business lubi ten post.
 
      
#712 PostWysłany: 14 Maj 2024 11:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3000
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Słuchajcie, potrzebuję dobić ok. 7500 mil w programie Miles&Smiles Turkisha.
Chciałbym zakończyć go do połowy czerwca. Macie jakiś pomysł na możliwie najtańszą opcję + oczywiście fajnie byłoby zrobić jakieś szybkie zwiedzanko przy okazji (max. 2 dni zwiedzania + loty).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#713 PostWysłany: 14 Maj 2024 11:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7901
platynowy
Warto poszukać np. lotów SK w Y+. Znajomy poleciał na razie w jedną stronę z GDN do YYZ i wpadło mu ok. 7k mil w M&S. Kojarzę, że są teraz jakieś oferty SK w Y+, więc warto poszperać. Być może coś np. na Kanary da te 7500 w obie strony?

Edit: nie wiem tylko, czy to nie nadaje się bardziej tutaj:
,1574,74862?

Edit 2: przypomniałem sobie, że te mile u znajomego poszły ostatecznie do A3, ale to nie ma znaczenia, bo przelicznik Y+ z SK do TK i A3 jest taki sam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#714 PostWysłany: 14 Maj 2024 11:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
@Darek M. Nadal masz świetną opcję SK Plus do ATL z WAW/GDN, chociaż taryfa jest na 2. połowę czerwca ALE: jeśli brakuje ci 7,5 k, to robiąc lot tam zdobywasz właśnie nieco ponad 7,5 k (=status) i powrót czyli drugie ok. 7,5 zaliczą ci się już na poczet odnowienia statusu a to spory wkład w wymagane 25 k w pierwszym roku. Wszystko za 2,5-2,6 k. bez dolotów i innych komplikacji. Wydaje mi się że nic lepszego cenowo / jakościowo w tej chwili nie znajdziesz.

Po Europie będzie cieżko jednym tripem zrobić 7,5 k w rozsądnej kasie. Nawet jak weźmiesz C np. w grupie LH czy A3 to nie uzbierasz najpewniej tyle mil bo takich odległości nie ma dużych a do tego klasa P np. w LH się w ogóle nie liczy. SK Plus po Euopie na długich trasach też nie jest super tani. A jakbym miał na siłę wydać 2,5 czy 3 k na jakiś C europejski to wolałbym na parę dni polecieć do US ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#715 PostWysłany: 14 Maj 2024 12:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3000
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Zapomniałem napisać, że lot SK do Atlanty w Y+ już mam kupiony (on daje jakoś 15300 mil).
Wcześniej chciałbym jeszcze dobić te brakujące 7500 mil. Dwa razy lecieć w to samo miejsce to już średnio mi się chce, no i aż tyle mil nie potrzebuję :D

marek, dzięki za hint z odnowieniem. Nie myślałem o tym, a w moim wypadku chodzi o Elite Plus, gdzie do odnowienia potrzebuję 60k mil w ciągu 2 lat, więc fajnie jak już coś wpadnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#716 PostWysłany: 15 Maj 2024 16:55 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 38
Wracam do tematu "co zrobić po Asianie", jako, że OZ zapewne już wkrótce opuści Star Alliance, do przejęcia przez Korean Air została "tylko" zgoda USA. Chyba jedyne dwie opcje, które rozważam po krótkim riserczu to TK oraz A3 (chyba, że jest jeszcze coś innego, sensownego, gdzie nie oczekują 100k mil w roku, jak w M&M). Mam kilka pytań do doświadczonych kolegów i koleżanek. Z tego co rozumiem to:
    w TK potrzeba 40k mil w ciągu 12 miesięcy (od zebrania pierwszych mil?), i później 30k mil w ciągu roku do odnowienia statusu (albo 45k mil w ciągu dwóch lat)?
    w TK nie potrzeba żadnego odcinka TK? Latam głównie LH, CA oraz LO.
    W A3 potrzeba 12k +2 odcinki A3 oraz 24k +4 odcinki A3. Później do utrzymania Golda wystarczy tylko 12k + 4 odcinki?
    Jeśli latam głównie LH, CA, LO to w którym z tych programów mogę liczyć na lepsze stawki milowe (tak generalnie)?

Dzięki za wyjaśnienia i pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#717 PostWysłany: 15 Maj 2024 17:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1379
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
@jedrzejs A3 - tak jak napisałeś (A3/OA). Nie wiem jak w TK, ale A3 ma podobne (czy identyczne) stawki jak M&M, tyle tylko, że mają swoje "wewnętrzne" promocje. A więc już nie masz niemieckich promocji milowych czy najmilszego poniedziałku, za to stawka standardowa jest taka sama + jakieś promki na loty po Grecji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#718 PostWysłany: 15 Maj 2024 17:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2012
Posty: 813
niebieski
@jedrzejs w m&m się zmieniło i teraz, żeby zdobyć status zbiera się punkty a nie mile.
https://www.miles-and-more.com/pl/pl/pr ... ystem.html
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#719 PostWysłany: 15 Maj 2024 17:13 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 38
Dzięki za szybką odpowiedź. Problem z A3 jest taki, że muszę wylatać ileś konkretną linią (A3/OA), żeby nie mieć jakichś kosmicznych prógów, typu 70k mil. Niby niedużo, tylko kilka odcinków, ale zazwyczaj do Grecji mi nie po drodze :D No i latam z WRO, gdzie nie mam dostępu do A3 (w przeciwieństwie do WAW). Z tego co rozumiem to w Miles and Smiles nie ma tych restrykcji. No ale nie wiem jak hojnie dają mile za loty w LH, CA albo LO.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#720 PostWysłany: 15 Maj 2024 17:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2073
złoty
W TK od momentu "zyskania" statusu masz te 12-24 miesiące na zebranie mil do podtrzymania statusu (który jest na 2 lata).
W TK nie trzeba lecieć ich metalem by zyskać\utrzymać status.

A na ile są hojni - tutaj masz rozpiskę:
https://www.turkishairlines.com/en-dk/miles-and-smiles/program-partners/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 884 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 45  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group