Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 892 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 45  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#661 PostWysłany: 03 Paź 2023 20:47 

Rejestracja: 08 Paź 2013
Posty: 390
Loty: 372
Kilometry: 907 939
niebieski
Kiedyś tak było , że wystarczyło 40 odcinków LO do golda w ET . Teraz na golda trzeba zrobić loty kwalifikowane na pokładach ET.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Słońce, palmy i pełen relaks za 2799 PLN ☀️🌴🏖️ Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem w Hiszpanii 🤩Loty z 4 miast ✈️ Słońce, palmy i pełen relaks za 2799 PLN ☀️🌴🏖️ Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem w Hiszpanii 🤩Loty z 4 miast ✈️
🚨Bez urlopu do Aten za 424 PLN ✨😱 Bardzo dobre godziny lotów i 4⭐ hotel 🇬🇷 🚨Bez urlopu do Aten za 424 PLN ✨😱 Bardzo dobre godziny lotów i 4⭐ hotel 🇬🇷
Offline
#662 PostWysłany: 03 Paź 2023 20:54 

Rejestracja: 19 Mar 2014
Posty: 1857
Loty: 759
Kilometry: 1 320 807
srebrny
Na pewno?

You can move up to the ShebaMiles Gold tier when you earn 50,000 Status Miles or collect 50 Qualifying Segments with Ethiopian or Star Alliance member airline flights during your tracking period which is from January 1st to December 31st.

https://shebamiles.ethiopianairlines.co ... miles-gold
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#663 PostWysłany: 03 Paź 2023 21:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12232
HON fly4free
@OSK https://loyaltylobby.com/2021/07/14/eth ... ce-notice/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#664 PostWysłany: 03 Paź 2023 21:08 

Rejestracja: 19 Mar 2014
Posty: 1857
Loty: 759
Kilometry: 1 320 807
srebrny
Tak, pamiętam sam te zmiany bo mnie też dotknęły. Ale ich strona twierdzi,że 50 segmentów *A daje golda
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#665 PostWysłany: 03 Paź 2023 21:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12232
HON fly4free
Ale czy każdy segment się kwalifikuje? Tam jest mowa o 50 kwalifikujacych się segmentach. A w wielu programach nie liczą się te najniższe klasy linii partnerskich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#666 PostWysłany: 03 Paź 2023 21:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1400
Loty: 446
Kilometry: 480 043
niebieski
Napisałem do nich maila z zapytaniem. Dam znać, jak odpiszą. To jak nie ET, to co innego sensownego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#667 PostWysłany: 03 Paź 2023 21:27 

Rejestracja: 19 Mar 2014
Posty: 1857
Loty: 759
Kilometry: 1 320 807
srebrny
skrzat napisał(a):
Ale czy każdy segment się kwalifikuje? Tam jest mowa o 50 kwalifikujacych się segmentach. A w wielu programach nie liczą się te najniższe klasy linii partnerskich.
Tego nie wiem, ale informacja z ich strony jest inna niż to co było komunikowane wcześniej, czyli tylko loty ET.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#668 PostWysłany: 04 Paź 2023 08:14 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 242
Loty: 555
Kilometry: 570 103
niebieski
SAS niedługo opuszcza Star Alliance....
Jest to niestety kolejny dowód na to jak dożywotnie Goldy są kruche, szczególnie jak się je zbiera w innych programach niż linia, którą się lata najczęściej. Pewnie swoim klientom zaproponują przejście na Gold nowego sojuszu ale z punktu widzenia użytkowników, którzy jechali w LO i LH na złocie z Eurobonus, a myślę, ze jest ich nie mało (sporo promocji + stosunkowo łatwy Gold) to jest utrata statutu. Jeszcze bardziej żal mi osób co walczyły o dożywotniego i np, mieli już 6 lat pod rząd i brakowało 4, albo udało im się zdobyć 10 lat a status raczej i tak utracą.

Tak do przemyśleń czy warto się ścigać bo i tak regulaminy lub sojusze zmieniają (np Aegean 10 lat temu...)...



"Today, we announced an exciting and transformative step to build on SAS’ 75-year long history and position our airline at the forefront of the industry for years to come.

We are securing an investment in the reorganized SAS of USD 1,175 million from Castlelake, L.P., Air France-KLM, and Lind Invest together with the Danish state. The investment will provide us with the financial resources to be an even stronger airline for our customers and communities across Scandinavia and other markets.

In connection with this milestone, we intend to eventually join the airline alliance SkyTeam, at which time we will exit Star Alliance. While we are proud to have been a founding member of Star Alliance, we are confident that joining SkyTeam will further strengthen our customer offering."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#669 PostWysłany: 04 Paź 2023 08:45 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2916
złoty
@piotrek13a myślisz, że Star Alliance nie zaproponuje "swoim Goldom" z SAS przeniesienia statusu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#670 PostWysłany: 04 Paź 2023 09:02 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 242
Loty: 555
Kilometry: 570 103
niebieski
Star Alliance jako sojusz na pewno nie... Może któryś z członków zrobi jakieś łatwe status match ale nie sądzę by dotyczyło to dożywotnich...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#671 PostWysłany: 04 Paź 2023 10:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1400
Loty: 446
Kilometry: 480 043
niebieski
Ja akurat do Skandynawii latam sporo, bo lubię ten kierunek. Stąd renewal SK*G był przyjemnością i - owszem - trzeba było trochę się postarać, ale było to do zrobienia, nawet przy normalnych warunkach kwalifikacji. Jednak przy tym wszystkim, większość mimo wszystko do LO/LH. Nigdy w życiu nie leciałem AF/KL i to tylko ze względu na inny sojusz. Jak SK przejdzie do SkyTeam, to Skandynawia będzie dla mnie już tylko historią. Tam, gdzie dolecę czymkolwiek w Star Alliance, chętnie skorzystam. Tam, gdzie operował będzie tylko SK (w tym wypadku już inny sojusz), skutecznie mnie to zniechęci. Skandynawowie latający lokalnie i regionalnie nie odczują większej zmiany - przeniosą im statusy do SkyTeam i nic się w praktyce dla nich nie zmieni (oczywiście poza totalną zmianą za granicą, gdzie SK i wzajemnie inne linie lotnicze Star Alliance nie będą chciały zbytnio współpracować na zasadzie dobrych cen - będzie cena "czysta", wyjściowa pewnie w jakiejś taryfie Y i taki sektor będzie się dało dodać, np. LO+SK... w cenie aktualnej klasy biznes). Dla mnie osobiście jest to jedna ze smutniejszych wiadomości, bo absolutnie się tego nie spodziewałem. Trzeba jak najszybciej wydać punkty EB i vouchery na jakieś durnoloty i cóż - zapomnieć o SK, jeśli tylko ich wyjście będzie potwierdzone na 100%.

Osoby, które mają statusy w ET/A3/CA może zechcą napisać własne doświadczenia co do opcji zdobycia i utrzymania. Strony www coś tam mówią, ale chodzi o faktyczne naliczanie mil/punktów (w sensie: jak bardzo jest to do zrobienia) w przypadku rejsów dalekimi członkami Star Alliance - LO/LH/LX/itp.

W najgorszym wypadku cóż, trzeba będzie od stycznia zacząć robić durnoloty, jakieś 6 krajówek dziennie dwa razy w tygodniu i potem już tylko wybierać ścisłą czołówkę Star Alliance, żeby te 100 sektorów wylatywać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#672 PostWysłany: 04 Paź 2023 10:30 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 242
Loty: 555
Kilometry: 570 103
niebieski
Wiadomo, że A3 ma bardzo przyjemną opcję szczególnie "utrzymania", oczywiście w dobie częstych zmian nie wiadomo jak pewną ;) Warto dodać, że SK również oferuje bardzo korzystny przelicznik mil na A3 szczególnie w klasie E+. Wystarczy kupić poza sezonem lot ARN-TFS w eco+ nawet za ok 1000 zł RT i mieć ok 8000 mil do tego 4 loty w A3 i praktycznie status przedłużony.

Co do 100 odcinków w LO, oczywiście jest to realne ale biorąc pod uwagę, że trzeba to co roku to sztuka dla sztuki, a za kilka lat np Lot odejdzie z *A i walko o dożywotniego Golda znowu na nic ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#673 PostWysłany: 04 Paź 2023 11:27 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9826
HON fly4free
A3 ma proste warunki do przedłużania statusu (na dziś - IMO to się też niedługo zmieni), ale żeby wylatać go po raz pierwszy, to już jednak też trochę trzeba się nalatać, zwłaszcza jeśli ktoś głównie lata w niskich klasach rezerwacyjnych po Europie. Inna rozmowa jeśli ktoś lata w miarę regularnie w klasach premium na dłuższych trasach, ale przy takim założeniu to praktycznie wszędzie status jest dość łatwo osiągnąć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#674 PostWysłany: 04 Paź 2023 11:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1400
Loty: 446
Kilometry: 480 043
niebieski
Tak sobie to wszystko policzyłem i w czystej taryfie biznes (A3) WAW-ATH RT daje 5000 mil, kosztując przy tym lekko ponad 2200PLN. Wychodzi na to, że trzeba zrobić takie 2x RT (ok. 4500PLN), żeby dostać silver i potem już jedyne 5x RT (ok. 11k PLN) żeby zrobić gold. Wychodzi trochę taniej i dużo spokojniej niż M&M (licząc najtańsze 200PLN/RT = 20k PLN za 100 sektorów - w dodatku każdego roku). Potem już tylko 2x RT WAW-ATH + jakiś 1 w C GDN-WAW-IST RT i renewal zaliczony. Chyba nic innego sensownego tego nie przebije. PS - jest jakiś "kalkulator", który pokazuje Tier Miles w A3? Czy Award Miles a Tier Miles są równoważne (co do ilości)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#675 PostWysłany: 04 Paź 2023 11:43 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 242
Loty: 555
Kilometry: 570 103
niebieski
Awardów jest ciut więcej jeśli ma się status ale bazowo są równoznaczne.

Warto zamiast na ATH pomyśleć o jakimś locie albo na wyspy albo na Cypr wtedy to za niewiele więcej daje dużo więcej mil i odcinków (szczególnie Cypr bo jest to jako międzynarodowy).

Ogólnie przy niskich klasach to prawie każdy program jest mniej wymagający niż M&M ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#676 PostWysłany: 04 Paź 2023 12:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1400
Loty: 446
Kilometry: 480 043
niebieski
@piotrek13a a latając z PL (mam na myśli cokolwiek innego niż A3), jak zerknąć na sensowność wrzucania mil do A3? Czy wheretocredit będzie skrupulatnym narzędziem, skoro za sektor GDN-WAW pokazuje mi 46 mil w O... to da się jakoś "sensownie" to ogarnąć?

PS - napisałem do Aegeana opis sytuacji z tym SK i propozycją, żeby "pogadali" na szczeblu decydentów M&B, czy dla takich EB*G nie daliby jakimś cudem status matcha i challengu przy okazji. Jest cała masa ludzi, którzy będą szukali innej opcji. Jakby tak dali Golda na rok (albo nawet na pół roku) z koniecznością zrobienia klasycznego renewal, to myślę, że każdy bez zająknięcia by się przesiadł choćby dziś. W końcu sytuacja jest specyficzna i mogą pozyskać klientów.

Co do LCA, to wychodzi dokładnie 2x tyle mil (10k za RT), ale też 2x drożej. Jest to opcja, żeby nie marnować czasu w przypadku renewal, jeden raz wylot na Cypr i 10k mil wpada za 4,8k PLN. Tylko to zbudowanie najpierw silvera a potem golda trochę przeraża.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#677 PostWysłany: 04 Paź 2023 12:50 

Rejestracja: 18 Sty 2017
Posty: 193
niebieski
1955845624 napisał(a):
jak zerknąć na sensowność wrzucania mil do A3? Czy wheretocredit będzie skrupulatnym narzędziem, skoro za sektor GDN-WAW pokazuje mi 46 mil w O... to da się jakoś "sensownie" to ogarnąć?


https://en.aegeanair.com/milesandbonus/ ... lines/lot/

185 mil x 25% = 46 mil; nie chce być inaczej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#678 PostWysłany: 04 Paź 2023 12:57 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2494
HON fly4free
1955845624 napisał(a):
M&M (licząc najtańsze 200PLN/RT = 20k PLN za 100 sektorów - w dodatku każdego roku)
Trochę przesadzone to wyliczenie, ale nie wchodząc w detale - najtańsze połączenia dostępne na rynku kosztują 2 zł / 1 pkt (jak wiadomo, trzeba 2000 pkt). Są to, przykładowo, rotacje KRK-IEG czy KRK-SZY ale kupione w okresie promocji. Na przykład KRK-SZY /rt było przez jeden dzień, zaraz po zakończeniu tej tygodniowej promocji LOT, za 80 zł (dwa odcinki po 20 pkt), w terminach styczeń-marzec 2024. Oczywiście to nie jest sposób na Golda, chyba, że ktoś mieszka koło lotniska i salonik traktuje jak stołówkę :lol: Natomiast różne strategie interkontynentalne, omawiane już na różnych stronach, wskazują na loty w biznes klasie do TLV lub AMM, czyli żeby było krótko czasowo i nie za drogo. Taka wycieczka, składająca się z jednego odcinka w Europie (40p) i jednego między kontynentalnego (200p) i tyle samo powrót, daje 480p. Koszt szacunkowy 2300-2600 zł. Zatem te "najlepsze" deale w biznesie kosztują 5 zł / 1 pkt. Masz koszty, od hardkorowych krajówek (50 rotacji) za 4k zł po biznesowe 4 rotacje "z groszami", za około 10k zł. A teraz zdroworozsądkowo - Golda się powinno zdobywać, w powiedzmy 60-70%, w sposób "naturalny", czyli wynikający z rutynowych planów w lataniu, czy to służbowym, czy podróżniczym. Wtedy resztę można się spiąć i wybrać taką czy inną strategię. My 2c.
Góra
 Profil Relacje PM off
babilas lubi ten post.
 
      
Offline
#679 PostWysłany: 04 Paź 2023 13:05 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 242
Loty: 555
Kilometry: 570 103
niebieski
1955845624 napisał(a):
@piotrek13a a latając z PL (mam na myśli cokolwiek innego niż A3), jak zerknąć na sensowność wrzucania mil do A3? Czy wheretocredit będzie skrupulatnym narzędziem, skoro za sektor GDN-WAW pokazuje mi 46 mil w O... to da się jakoś "sensownie" to ogarnąć?

PS - napisałem do Aegeana opis sytuacji z tym SK i propozycją, żeby "pogadali" na szczeblu decydentów M&B, czy dla takich EB*G nie daliby jakimś cudem status matcha i challengu przy okazji. Jest cała masa ludzi, którzy będą szukali innej opcji. Jakby tak dali Golda na rok (albo nawet na pół roku) z koniecznością zrobienia klasycznego renewal, to myślę, że każdy bez zająknięcia by się przesiadł choćby dziś. W końcu sytuacja jest specyficzna i mogą pozyskać klientów.

Co do LCA, to wychodzi dokładnie 2x tyle mil (10k za RT), ale też 2x drożej. Jest to opcja, żeby nie marnować czasu w przypadku renewal, jeden raz wylot na Cypr i 10k mil wpada za 4,8k PLN. Tylko to zbudowanie najpierw silvera a potem golda trochę przeraża.


Moim zdaniem wrzucanie mil do A3 nie ma sensu jeśli ktoś nie lata często do Grecji, nie wypożycza tam samochodu itp.
Ja zdobywam w A3 tylko mil ile potrzebuje do przedłużenia statutu a a na innych trasach mile nabijam w innym miejscu a z karty korzystam okazując ją....
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#680 PostWysłany: 04 Paź 2023 13:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 2837
platynowy
marek2011 napisał(a):
A3 ma proste warunki do przedłużania statusu (na dziś - IMO to się też niedługo zmieni), ale żeby wylatać go po raz pierwszy, to już jednak też trochę trzeba się nalatać, zwłaszcza jeśli ktoś głównie lata w niskich klasach rezerwacyjnych po Europie. Inna rozmowa jeśli ktoś lata w miarę regularnie w klasach premium na dłuższych trasach, ale przy takim założeniu to praktycznie wszędzie status jest dość łatwo osiągnąć.
@marek2011 Napiszesz coś więcej o przyszłych zmianach w A3 ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 892 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 45  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group