Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 884 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 45  Następna
Autor Wiadomość
#721 PostWysłany: 15 Maj 2024 17:17 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 38
grodek napisał(a):
@jedrzejs w m&m się zmieniło i teraz, żeby zdobyć status zbiera się punkty a nie mile.
https://www.miles-and-more.com/pl/pl/pr ... ystem.html


Tak, wiem o tych nowościach, ale nie jest to "dobra zmiana". 2000 punktów żeby mieć Golda przy tym że dostaje się 20 punktów za europejski odcinek w economy to jednak dla mnie nie do zrobienia. Nawet przy 3 podróżach interkontynentalnych, za które może dostanę 2x(20+60) czyli łącznie jakieś 500 punktów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐 Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐
Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN
#722 PostWysłany: 15 Maj 2024 18:18 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
Ale trzy podróże interkontynentalne w Y (sądząc po Twoim wyliczeniu) wcześniej też ci nie dawały SEN ani zwykle nawet do niego specjalnie nie zbliżały... IMO dla większości osób nielatających bardzo często w C, F łatwiej zrobić teraz SEN niż przed tymi zmianami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#723 PostWysłany: 15 Maj 2024 20:19 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 1099
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
jedrzejs napisał(a):
Wracam do tematu "co zrobić po Asianie", jako, że OZ zapewne już wkrótce opuści Star Alliance, do przejęcia przez Korean Air została "tylko" zgoda USA. Chyba jedyne dwie opcje, które rozważam po krótkim riserczu to TK oraz A3 (chyba, że jest jeszcze coś innego, sensownego, gdzie nie oczekują 100k mil w roku, jak w M&M). Mam kilka pytań do doświadczonych kolegów i koleżanek. Z tego co rozumiem to:
    w TK potrzeba 40k mil w ciągu 12 miesięcy (od zebrania pierwszych mil?), i później 30k mil w ciągu roku do odnowienia statusu (albo 45k mil w ciągu dwóch lat)?
    w TK nie potrzeba żadnego odcinka TK? Latam głównie LH, CA oraz LO.
    W A3 potrzeba 12k +2 odcinki A3 oraz 24k +4 odcinki A3. Później do utrzymania Golda wystarczy tylko 12k + 4 odcinki?
    Jeśli latam głównie LH, CA, LO to w którym z tych programów mogę liczyć na lepsze stawki milowe (tak generalnie)?

Dzięki za wyjaśnienia i pomoc.


Jeśli masz kartę innego sojuszu, możesz zrobić status match do TK. Wtedy jeden lot Turkishem w ciągu 4 miesięcy i 15 tysięcy mil Turkishem w pierwszym roku i status masz na drugi rok. Jeśli przez te dwa lata zrobisz 37.5k mil (razem z tymi zrobionymi TK, ale też Star Alliance), wtedy masz status na kolejne dwa lata.

Status w TK przedłużasz tak, że jeśli w pierwszym roku statusu zrobisz 25k, to masz pewne złoto na drugi rok i kolejne dwa lata.
Jeśli nie zrobisz 25k w pierwszym roku to musisz zrobisz 37.5k w dwa lata.

Na zrobienie statusu bez status match, musisz mieć 40k mil w 12 miesięcy, a potem na przedłużenie 25k w pierwszym roku albo 37.5k w dwa lata. Wyższe (30 i 45k) dotyczą tylko Turków.

Loty LH, AC (bo chyba Air Canada masz na myśli) i LO zależą od klasy lotu. Trzeba być czujnym, bo możesz mieć biznes LH w klasie P i dostaniesz 0 mil. Wszystkie tanie eco savery LH to zero mil.
Generalnie Lufa z TK nie kochają się...

Najbezpieczniej latać Premium Eco w Star Alliance. Wtedy pewne mile są do TK (zazwyczaj 100%). SAS w premium dawał nawet 150% do TK, ale wiadomo, wychodzi ze *A

Tu znajdziesz klasy, za które dostajesz mile, a które są wyłączone.

https://www.turkishairlines.com/en-ar/m ... n-flights/

Jeśli już masz Golda w TK to nie musisz nimi latać. Wystarczą loty *A w odpowiednich klasach do naliczenia mil.

W 2 lata wystarczało może 6-7 międzykontynentalnych w dobrych klasach i status był pewny (średnio 5-6k mil w stawce milowej 50%).

Miałem kartę Gold TK od 2016 roku, ale nie udało mi się przedłużyć i teraz mam u nich srebro. Da się żyć z Priority Pass i bez Golda :D
_________________
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
cool_aka_romeo uważa post za pomocny.
 
      
#724 PostWysłany: 16 Maj 2024 11:09 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 38
marek2011 napisał(a):
Ale trzy podróże interkontynentalne w Y (sądząc po Twoim wyliczeniu) wcześniej też ci nie dawały SEN ani zwykle nawet do niego specjalnie nie zbliżały... IMO dla większości osób nielatających bardzo często w C, F łatwiej zrobić teraz SEN niż przed tymi zmianami.


Oczywiście, wcześniej Gold w MM był dla mnie również nie do osiągnięcia (podobnie jak teraz). Dlatego zacząłem zbierać mile z OZ, gdzie było to relatywnie proste (już nie pamiętam, ale chyba wystarczyło 40k w 2 lata, potem 30k żeby przedłużyć).

Tjw1978 napisał(a):
jedrzejs napisał(a):
Wracam do tematu "co zrobić po Asianie", jako, że OZ zapewne już wkrótce opuści Star Alliance, do przejęcia przez Korean Air została "tylko" zgoda USA. Chyba jedyne dwie opcje, które rozważam po krótkim riserczu to TK oraz A3 (chyba, że jest jeszcze coś innego, sensownego, gdzie nie oczekują 100k mil w roku, jak w M&M). Mam kilka pytań do doświadczonych kolegów i koleżanek. Z tego co rozumiem to:
    w TK potrzeba 40k mil w ciągu 12 miesięcy (od zebrania pierwszych mil?), i później 30k mil w ciągu roku do odnowienia statusu (albo 45k mil w ciągu dwóch lat)?
    w TK nie potrzeba żadnego odcinka TK? Latam głównie LH, CA oraz LO.
    W A3 potrzeba 12k +2 odcinki A3 oraz 24k +4 odcinki A3. Później do utrzymania Golda wystarczy tylko 12k + 4 odcinki?
    Jeśli latam głównie LH, CA, LO to w którym z tych programów mogę liczyć na lepsze stawki milowe (tak generalnie)?

Dzięki za wyjaśnienia i pomoc.


Jeśli masz kartę innego sojuszu, możesz zrobić status match do TK. Wtedy jeden lot Turkishem w ciągu 4 miesięcy i 15 tysięcy mil Turkishem w pierwszym roku i status masz na drugi rok. Jeśli przez te dwa lata zrobisz 37.5k mil (razem z tymi zrobionymi TK, ale też Star Alliance), wtedy masz status na kolejne dwa lata.

Status w TK przedłużasz tak, że jeśli w pierwszym roku statusu zrobisz 25k, to masz pewne złoto na drugi rok i kolejne dwa lata.
Jeśli nie zrobisz 25k w pierwszym roku to musisz zrobisz 37.5k w dwa lata.

Na zrobienie statusu bez status match, musisz mieć 40k mil w 12 miesięcy, a potem na przedłużenie 25k w pierwszym roku albo 37.5k w dwa lata. Wyższe (30 i 45k) dotyczą tylko Turków.

Loty LH, AC (bo chyba Air Canada masz na myśli) i LO zależą od klasy lotu. Trzeba być czujnym, bo możesz mieć biznes LH w klasie P i dostaniesz 0 mil. Wszystkie tanie eco savery LH to zero mil.
Generalnie Lufa z TK nie kochają się...

Najbezpieczniej latać Premium Eco w Star Alliance. Wtedy pewne mile są do TK (zazwyczaj 100%). SAS w premium dawał nawet 150% do TK, ale wiadomo, wychodzi ze *A

Tu znajdziesz klasy, za które dostajesz mile, a które są wyłączone.

https://www.turkishairlines.com/en-ar/m ... n-flights/

Jeśli już masz Golda w TK to nie musisz nimi latać. Wystarczą loty *A w odpowiednich klasach do naliczenia mil.

W 2 lata wystarczało może 6-7 międzykontynentalnych w dobrych klasach i status był pewny (średnio 5-6k mil w stawce milowej 50%).

Miałem kartę Gold TK od 2016 roku, ale nie udało mi się przedłużyć i teraz mam u nich srebro. Da się żyć z Priority Pass i bez Golda :D


Dzięki, dużo przydatnych informacji. Z tego co widzę, zdobycie Golda w TK może nie być takie proste, skoro LH i TK się nie lubią zbytnio. Sprawdzałem tabelki milowe A3 i widzę, że też nie dają tak dużo mil za loty LH czy LO. Utrzymanie GOlda już dużo prostsze (25k mil albo 37.5l w dwa lata jest do zrobienia).

Mówiąc o lotach CA miałem na myśli Air China (nie Air Canada).

Opcja Status Match jest kusząca, ale raczej nie będzie mi łatwo latać TK, nawet ten jeden lot czy 15k mil w ciągu roku. Niestety TK z Polski lata z WAW albo KRK. Musiałbym robić kombinację typu WRO-WAW-IST i dopiero dalej. Także będę musiał zbierać na lotach przez MUC/FRA.

Ten A3 jest kuszący, bo relatywnie mało mil potrzeba jeśli są odcinki A3. Chyba musiałbym w takim razie planować coroczne wakacje w Grecji :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#725 PostWysłany: 16 Maj 2024 11:36 

Rejestracja: 19 Lut 2013
Posty: 580
Loty: 350
Kilometry: 659 055
niebieski
nie trzeba dlugich wakacji -> mozna zrobic jakies durnoloty do Heraklionu lub Salonik czy wysepek lub mozna leciec do poludniowej Europy przez Ateny lub do Kairu, Rijadu, Tunisu plus A3 planuje ekspancje w inne miejsca.
Plus majac juz Golda w A3 do 3000 mil statutowych mozna zawsze dokupic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#726 PostWysłany: 16 Maj 2024 12:05 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3453
srebrny
jedrzejs napisał(a):

Oczywiście, wcześniej Gold w MM był dla mnie również nie do osiągnięcia (podobnie jak teraz). Dlatego zacząłem zbierać mile z OZ, gdzie było to relatywnie proste (już nie pamiętam, ale chyba wystarczyło 40k w 2 lata, potem 30k żeby przedłużyć).



To taka magia liczb, wydaje się że 40 tys mil w Asianie to niewiele, ale już tak nie jest jeśli weźmie się pod uwagę że Asiana ma niskie progi do statusu ale też mniej nalicza za loty.
Te 40000 mil odpowiada 160 segmentom w LO, tanie taryfy LH nie dają nic.
Tak że w M&M dla wielu osób jest łatwiej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#727 PostWysłany: 16 Maj 2024 12:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3000
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Powiedzcie proszę, czy realny jest powrót tym samym samolotem SAS w ATL? Niby idzie kupić bilety z powrotem 1:50h po przylocie. Byłby to już kompletny hardcore, ale może licytowałbym upgrade na powrocie. Pytanie, czy jest szansa przejść kontrolę graniczną i co jeśli się nie uda? Wtedy na swój koszt muszę wrócić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#728 PostWysłany: 16 Maj 2024 13:04 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 2419
Z całym szacunkiem, ale bez preclearance nie ma szans.. A i z chyba bym się nie odważył. Inna kwestia, czy SAS wystawi taki bilet.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
#729 PostWysłany: 16 Maj 2024 13:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
Czasowo szanse są nikłe, żeby to ogarnąć.
Co do odwagi - oczywiście, urzędnik może być zdziwiony, ale jeśli mu wprost wytułmaczysz że robisz MR, status, dobra taryfa itp. nie powinno być żadnego problemu zwłaszcza, jeśli to nie pierwsza wizyta w US. Za pierwszym razem takiego "wpadu" do US bym też nie ryzykował.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#730 PostWysłany: 03 Lip 2024 15:28 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 1099
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
Mały trik na Star Alliance Silver / Gold w Miles&More (FTL / Senator) [albo na Silvera / Golda w Sky Team]

1. Wchodzisz na strone SAS i robisz do nich Status Match. Opcja jest z trzech programów: Finnair, Turkish, British Airways. Dostajesz równoważny status w SAS. Możesz też zrobić sobie status z Miles&More, ale wtedy punkt 2 jest bez sensu :)
Wystarczy wypełnić formularz i czekać. Nie trzeba nic podsyłać (chyba że o to poproszą).
Status w SAS (Sky Team) do końca marca 2025, chyba, że zrobisz 2 loty z nimi na Silvera albo 5 na Golda.

https://forms.office.com/pages/response ... FUTUdQRC4u

2. Gdy status w SAS zostanie zmatchowany, wtedy możesz matchować go do Miles & More (jest na to czas do 30 września)
Status dostaje się do lutego 2025. Będzie przedłużony do lutego 2026, jeśli do 30 listopada zrobisz 2 loty lufą na FTL albo 6 lotów na Senatora. A wszystko to tutaj: https://lufthansa.statusmatch.com/

Ja robię z TK Silvera na SAS Silver, a potem na FTL :) Dam znać, co z tego wyjdzie.
_________________
ImageImage


Ostatnio edytowany przez Tjw1978 03 Lip 2024 15:44, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#731 PostWysłany: 03 Lip 2024 15:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 2053
Loty: 337
Kilometry: 412 286
srebrny
@Tjw1978

Od 01.09.2024 SAS wychodzi z sojuszu Star Alliance na rzecz SkyTeam
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#732 PostWysłany: 03 Lip 2024 15:31 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 1099
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
Przeczytaj dokładnie, co napisałem :)

1. Matchujesz się do SAS (z TK, BA albo Finnair) - tak, wiem, że to ograniczone do 3-4 programów.
2. Po zmatchowaniu do SAS, matchujesz się do Miles&More na FTL albo Senatora [w zależności, co da SAS].

Kurtyna :) Na pewno to wyczerpuje temat "jak łatwo zdobyć Star Alliance Gold" :)
_________________
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Pectodrill uważa post za pomocny.
 
      
#733 PostWysłany: 03 Lip 2024 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3000
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Trochę bez sensu jest moim zdaniem bawić się w to na poziomie Silvera. Zazwyczaj taki status match prze stronę status match.com (przynajmniej do Lufy) można wykonać tylko raz, więc zamykasz sobie w przyszłości furtkę do SM na Golda. Chociaż tutaj nigdy nic nie wiadomo. Wypełniłem wniosek na Golda, zobaczymy jak szybko działają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#734 PostWysłany: 03 Lip 2024 16:10 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 1099
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
Podejrzewam, że niedługo mogę zyskać na połączeniu ITA i Lufthansy (mam premium w Volare).

Ale i tak Silver w m&m bez wylatania mnie satysfakcjonuje. Niestety spadłem z Golda TK w styczniu i nie zmienię już tego :)
_________________
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#735 PostWysłany: 03 Lip 2024 17:34 

Rejestracja: 07 Sie 2016
Posty: 33
Loty: 385
Kilometry: 574 880
Sybkie pytanko: brakuje mi 375pkt do Golda. Pomijajac konwersje mil, Uptrip jakis inny pomysl? Wiadomo interkontynentalny w C, ale na to trzeba miec czas:D
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#736 PostWysłany: 03 Lip 2024 18:03 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4059
platynowy
Konwersje mil? Przecież za mile premiowe statusu nie dostaniesz. ATH - TLV w C za 1k PLN OW [A3] do wzięcia, wpadnie 200 statusowych, czyli 400 za RT.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#737 PostWysłany: 03 Lip 2024 18:20 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2445
HON fly4free
heretyk12 napisał(a):
Wiadomo interkontynentalny w C, ale na to trzeba miec czas:D
A ile masz czasu? Dobę masz?

Najkrótsze czasowo to widzę takie (480 pkt, a można nawet 520 pkt wycisnąć - na końcu z dwiema przesiadkami).
https://www.skyscanner.se/transport/fli ... rrency=PLN
Załącznik:
_n22.png
_n22.png [ 114.68 KiB | Obejrzany 1625 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#738 PostWysłany: 03 Lip 2024 23:30 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5483
srebrny
Tjw1978 napisał(a):
[
2. Gdy status w SAS zostanie zmatchowany, wtedy możesz matchować go do Miles & More (jest na to czas do 30 września)
Status dostaje się do lutego 2025. Będzie przedłużony do lutego 2026, jeśli do 30 listopada zrobisz 2 loty lufą na FTL albo 6 lotów na Senatora. A wszystko to tutaj: https://lufthansa.statusmatch.com/

musi byc potem lot lufa na FTL czy moze byc np. Lotem ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#739 PostWysłany: 03 Lip 2024 23:41 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 2419
W podobnej cenie (2700 PLN) jest BEY, a przynajmniej masz spokój na przylocie i wylocie ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#740 PostWysłany: 04 Lip 2024 08:34 

Rejestracja: 25 Mar 2010
Posty: 1041
Loty: 31
Kilometry: 89 760
niebieski
@Kothson

Przecież po osiągnięciu przez FTL-a pułapu 800 mil kwalifikujących możesz wymienić mile premiowe na punkty i punkty kwalifikujące. Wprawdzie maksymalnie 125 można uzyskać, ale może komuś to wystarczy.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 884 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 45  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group