Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 28 Mar 2011 00:38 

Rejestracja: 11 Mar 2011
Posty: 142
Punkty reputacji: 7
witam!
Mam taki problem, moze ktos z was moze mi pomoc

Zarezerwoawalam na booking.com hotel w Warszawie za 40 zl.
Z booking.com dostalam potwierdzenie rezerwacji z numerem rezerwacji i pinem
po 3 godzinach dostałam meila z hotelu w Warszawie o nastepujacej tresci :

"Piszę do Pani w związku z rezerwacją, którą dokonana została w naszym
hotelu
poprzez portal booking.com.
Przepraszamy bardzo, ale cena jaka tam została wystawiona jest efektem
oczywistej pomyłki w trakcie konfiguracji systemu.
Nie jesteśmy w stanie przyjąć tej rezerwacji w takiej cenie.
Oczywiście jeżeli jest Pani zainteresowana pobytem w naszym obiekcie
jesteśmy skłonni udzielić Pani maksymalnej zniżki i udostępnić ten
pokój w
cenie 210 PLN (Cena ze śniadaniami).
Mam nadzieję, że możemy liczyć na Pani wyrozumiałość i jeszcze raz
przepraszamy za ten błąd.
Pozdrawiam serdecznie,
[----------------- (usunięto nazwisko - Kamil)]
prawdopodobna winowajczyni błędnej konfiguracji panelu rezerwującego i
odpowiedzialna finansowo za dokonany błąd."

Czy moge sie domagac od hotelu ceny 40 zl... przeciez moglam byc w podrozy i nieodczytac meila przeslanego przez hotel...
czy moze mam sobie szukac nowego hotelu?????????
przeciez nie moga tak sobie odwolywac rezerwacji....(?????)

dziekuje za info
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 28 Mar 2011 01:08 

Rejestracja: 18 Gru 2010
Posty: 451
Punkty reputacji: 5
najprawdopodobniej booking.com wkrotce odwola te rezerwacje na prosbe hotelu, ale zawsze mozesz do nich napisac i zapytac o cala sprawe.

oczyscie ze moga odwolac rezerwacje powolujac sie na to, ze niska cena jest efektem pomylki. bylo juz kilka takich spraw w sadzie (samochody na allegro kupowane po kilkadziesiat zl)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 28 Mar 2011 01:20 

Rejestracja: 11 Mar 2011
Posty: 142
Punkty reputacji: 7
a jezeli booking.com do mnie nie napisze..... ?
czy hotel nie jest zobligowany mnie przyjac w cenie 40 zl....(?). no wkoncu mam potwierdzenie i ciagle to potwierdzenie jest w "mojej rezerwacj"
mam wyjazd za 2 dni, we wtorek....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 28 Mar 2011 08:24 

Rejestracja: 20 Lut 2010
Posty: 841
Punkty reputacji: 6
a nie prościej napisać do booking.com? Czy to forum ma moc uzdrawiania? Masz konkretny problem na linii Booking.com-hotel i dziwię się że jeszcze tego nie załatwiłaś. Napisz do nich o całej sytuacji. Działają naprawdę szybko. Szybciej niż uzyskasz rozwiązanie na forum. Moj przypadek załatwili w 20min w godzinach wieczornych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 28 Mar 2011 09:01 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 3955
Loty: 300
Kilometry: 591 360
Osiek, nie każdy ma wiedzę taką jak ty, mniej ofensywnie :)


Podam przykład: ostatnio na forach anglojęzycznych słynny był błąd rezerwacyjny, pozwalający zarezerwować drogi 5*hotel w Chinach za 1/10 ceny. Oczywiście przez błąd rezerwacyjny. Pośrednikiem był Booking.com

Hotel początkowo próbował kontaktować się z rezerwującymi i odwoływać rezerwację. Następnie zniknął z Booking.com. Przez dwa dni byłą cisza, następnie menadżer hotelu wydał oświadczenie, w którym stwierdził, ze mimo strat hotelu rezerwacje będą honorowane.

Według mojej teorii, gdy hotel chciał się wycofać z rezerwacji wykonanych z błedem, Boooking zaszantażował zdjęciem hotelu na stałe, nastąpiła kalkulacja kosztów, i hotel uznał za bardziej opłacalne poniesienie kosztów błedu, pozostanie na Bookingu i obronę reputacji.

Teraz co do twojej sytuacji. Wbrew temu, co Booking chciałby przekazać regulaminem, umowę zawarłeś z Booking.com , nie hotelem. Hotelowi odpisz, że dziękujesz za informację, umowę jednak zawierałeś z Booking.com wiec jeśli hotel ma nieuregulownae należności, neich się z tym zwraca do Booking, nie do ciebie. Ty ponieważ zawarłeś umowę świadczenia usług i uiściłeś opłatę stawisz się w hotelu tego i tego dnia, oczekując realizacji zobowiązania.

Jednocześnie napisz też do Booking.com i poinformuj o tym co zaszło, czyli ze otrzymałeś maila od hotelu, napisz to co hotelowi i dodaj, że w przypadku niehonorowania zobowiązania będziesz zmuszony wszelkimi kosztami wynikającymi z niehonorowania rezerwacji, w tym w szczególności znalezienia noclegu zastępczego, obciążyć Booking.com.

Oczywiście wszystko w miłym tonie, nie oszukujmy się, wszystkie strony są świadome, że z tak małą sprawą do sądu nie pójdziesz, więc to co osiągniesz to moim zdaniem kwestia zdolności negocjacyjnych i farta :)

A na koniec:

"prawdopodobna winowajczyni błędnej konfiguracji panelu rezerwującego i
odpowiedzialna finansowo za dokonany błąd."

w tym zdaniu, osoba do ciebie pisząca (być może bez wiedzy nawet menadżera), pisząc o odpowiedzialności finansowej, jasno daje znać, że może dojść do sytuacji, gdy rezerwacja zostanie uznana przez Booking i ktoś za błąd będzie musiał zapłacić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 28 Mar 2011 09:18 

Rejestracja: 20 Lut 2010
Posty: 841
Punkty reputacji: 6
Kamil, spoko :)
Ale wracając do tematu: polecam naprawdę kontakt z booking.com. Może być w języku polskim, nie ma obaw barierę językową. Swego czasu wysyłałem maila a niedogodnościach będąc już w hotelu o godz 20. Recepcjonista twierdził że nic z nimi się nie da zrobić. O 20:20 miła Pani z bookinga zadzwoniła, że przed chwilą rozmawiała z recepcjonistą i w ciągu pięciu minut problem zostanie rozwiązany. Nie muszę dodawać chyba jaką minę miał recepcjonista ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 28 Mar 2011 09:29 

Rejestracja: 10 Lut 2011
Posty: 81
Punkty reputacji: 4
Tak sie sklada ze na codzien mam stycznosc z booking jako admnistrator hotelu i nikogo to w booking nie interesuje za ile zostala dokonana rezerwacja - hotel MUSI Cie przyjac w tej cenie. Zglos sie do booking to pewnie zablokuja hotel po takiej akcji - tak sa umowy skonsttruowane ze musza zapewnic gosciowi pobyt - a jesli nie maja miejsc to w sasiedztwie w podobnym lub wyzszym standardzie ;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 28 Mar 2011 10:54 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 3955
Loty: 300
Kilometry: 591 360
NonamePL - dzięki za podzielenie się z nami insajderską wiedzą. Cenna wypowiedź.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 28 Mar 2011 11:26 

Rejestracja: 11 Mar 2011
Posty: 142
Punkty reputacji: 7
hej!
Juz mm problem rozwiaznay dziekuje Wam wszystkim za pomoc!!!!!!!!!!!! Szczegolnie NonamePL i Kamilkowi(!)

hotel przyjmnie mnie w cenie 26 zl (wczesniej podalam Wam 40 zl, gdzyz troche zmodyfikowalm ich meila wstawionego na forum), jak rowienz zmienialam nazwisko osoby piszacej...(nie musiales Kamil tego wycinac....) i miejsce hotelu ... to jest Krakow...(a nie warszawa)
skontaktowalam sie telefonicznie z bookingiem i Pani z bookingu w ciagu 30 minut potwierdzila mi rezerwacje na 26 zloty a nie 255zlotych
wczesnie z hotelu jeszcze dzwonili, ze chca mi anulowac rezerwacje, a ja stanowczo powiedzialam nie, potwierdzilam , ze przyjade do nich....
no i mam 3 gwiazdki w krakowie ze sniadaniem w centrum krakowa dla 2 osob za 26 zlotych

Dzieki Wam jeszcze raz!!!!!!!!!!!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 12 Sie 2014 17:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Mar 2014
Posty: 96
Loty: 21
Kilometry: 22 999
Punkty reputacji: 7
Miałem podobny problem dotyczący tegorocznego sylwestra, zarezerwowałem domek za 500 euro, ale właściciel przysłał mi mejla, że ten termin jest już zajęty, napisałem do Booking.com, bardzo miła Pani pomogła mi, znalazłem inny domek za 728 euro i Booking.com obiecali mi zwrócić różnicę w cenie jak im przyślę fakturę 228EURO! Jestem zachwycony :)
_________________
Zapraszam na mojego bloga :)

https://www.facebook.com/calyswiatwplecaku
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 29 Sie 2014 21:48 

Rejestracja: 14 Sie 2012
Posty: 67
Punkty reputacji: 4
Hej,

Zarezerwowałam miesiąc temu pobyt w hotelu na stronie booking.com. Do wyjazdu pozostał tydzień. W dniu dzisiejszym otrzymałam email że z powodu pełnego zakwaterowania nie mogą mi wyświadczyć usługi oraz proponują inny hotel który mi w zupełności nie odpowiada.

Co mogę zrobić>

Z góry dziękuje za wszelką pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 29 Sie 2014 22:17 

Rejestracja: 11 Lut 2013
Posty: 198
Punkty reputacji: 3
Jeśli obciążą kosztami tego pracownika hotelu to trochę głupio.
No ale też nie wina osoby która to zarezerwowała.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 06 Wrz 2015 19:18 

Rejestracja: 06 Wrz 2015
Posty: 11
Punkty reputacji: 1
Hej,

Na wstępie napiszę, że mail do booking.com już wysłany, ruszamy z przyjaciółmi na wojnę, oby zwycięską. Poczytałem trochę o podobnych problemach na tym forum oraz na forum prawnym i opinie są różne, stąd też w sumie ten post (a i lepiej dla samego forum jak będziemy mieli kolejny przypadek cenowego błędu). Jednak let's start from the beginning...

Dwa dni temu zarezerwowaliśmy 12 noclegów w tej willi na Phuket:

http://www.booking.com/hotel/th/patong- ... en-gb.html

Cena pierwotna? 850 zł
Cena faktyczna zdaniem właściciela willi? ~8 000 $ (na tripadvisorze widziałem nawet powyżej 10 000 $, zresztą willa wygląda na drogą)
Z czego wynika pomyłka? Zamiast ~8 000 $ booking wrzucił cenę 8000 bhatów (zatem ok. 850 zł)
Czyj problem? Na pewno nie nasz...

Głównie ze względu na atrakcyjną cenę luksusowej willi zdecydowaliśmy się na kupienie biletów do Tajlandii, których suma dla ośmiu osób wynosi ~17 000 zł. Kolega, który organizuje wypad, otrzymał maila z przyjętą rezerwacją od booking w cenie 850 zł, 8 biletów zostało kupionych, jednak dzisiaj otrzymał wiadomość od właściciela willi, że prosi o anulowanie rezerwacji. Nie zrobimy tego z wielu względów - zaczynając od tego, że kosztowałoby to nas 400 zł (kara za anulację) a kończąc na tym, że to cena willi sprawiła, że kupiliśmy bilety warte niemal 20 000 zł! Naturalnie pierwsze co zrobiliśmy to wysłaliśmy panu zwrotnego maila, że nie anulujemy rezerwacji i że jesteśmy w kontakcie z booking w celu wyjaśnienia zamieszania (to nasz drugi krok oczywiście). Czekamy na odpowiedź lekko zaniepokojeni. Z tego co zdążyłem wyczytać to większość przypadków kończyła się na korzyść klienta, jednak my mówimy o różnicy nie kilkuset złotych a 29 000 zł! Stąd nasze obawy, że booking będzie trzymać stronę właściciela obiektu.

Czytałem o przypadkach, że booking potrafił się wykpić tym, że to błąd oczywisty na który wskazuje różnica w cenie między tym a obiektami o podobnym standardzie w okolicy, zwłaszcza jeżeli oferta nie była oznaczona jako specjalna (nie pamiętamy czy była, wiemy jedynie, że była w polecanych). Z drugiej strony co nas to interesuje? Była to pierwsza oferta, która nam wyskoczyła, w dodatku niejedyna, ponieważ wyskoczyły jeszcze trzy inne wille, które były w podobnej cenie (tj. 6/7 sypialń na 12 nocy za w sumie poniżej 1 000 zł - przepraszam, że nie dałem znać, jest to mój pierwszy post na tym forum, nie wiedziałem, że macie taki zwyczaj informowania się - będę miał na uwadze od teraz!). Ze względu na przez nas zarezerwowaną kupiliśmy nietanie bilety i na pewno nie interesuje nas rozwiązanie w stylu "bezpłatnej anulacji" bądź rabatu 10% - nie przy cenie tych biletów. Umówmy się - to nie jest wypad do Pragi czy Berlina samochodem, który można sobie odwołać na godzinę przez wyruszeniem. Choć mamy wciąż 8 miesięcy do startu samolotu nasze stanowisko jest jasne - chcemy tę willę! Jeśli nie to chcemy inną o podobnym standardzie w podobnej cenie bądź zwrot kosztów biletów (wówczas lecimy za darmo).

Post w celach bardziej informacyjnych, ponieważ wiemy co mamy robić - być wytrwałym, nie anulować rezerwacji po naszej stronie, domagać się złotego pociągu w jak najbardziej formalnym i grzecznym tonie, nie poddawać się emocjom (wszak też mamy sporo czasu, nie ma co się gorączkować). Uspokoił mnie dodatkowo post NonamePL i jeśli w przeciągu ostatnich 4 lat nic się w kwestii kontraktów między hotelami a booking nic nie zmieniło - jesteśmy na wygranej pozycji pomimo olbrzymiej różnicy w cenie (jak mówię - 29 000 zł - od cholery :? ). Jestem ciekaw jak to się rozwiąże, sami możecie opisać podobne przypadki, ja na pewno będę was "apdejtował"!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 06 Wrz 2015 19:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1107
Loty: 2
Kilometry: 610
Punkty reputacji: 63
złoty
Rozwiązania na korzyść klienta to były kilka lat temu, teraz niestety...nie widzę tego w różowych kolorach...
_________________
vivere militare est
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 06 Wrz 2015 19:41 

Rejestracja: 06 Wrz 2015
Posty: 11
Punkty reputacji: 1
Skąd ta zmiana?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 06 Wrz 2015 19:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1107
Loty: 2
Kilometry: 610
Punkty reputacji: 63
złoty
booking-com-opinie-problemy-i-doswiadczenia,20,1154

51 stron, tam znajdziesz wszystko...a ten temat to już jest stary...
_________________
vivere militare est
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 06 Wrz 2015 19:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 615
Loty: 118
Kilometry: 206 043
Punkty reputacji: 46
srebrny
Ja myślę, że na 99% booking anuluje Wam rezerwację bez zbędnych dyskusji. Jeszcze 2 lata temu ich polityka była diametralnie inna, ale i tak nie sądzę, żeby wtedy przełknęli tak dużą stratę. Jeśli kupiliście bilety lotnicze 2 dni po zarezerwowaniu hotelu z tak ewidentnym błędem cenowym, to ewentualne straty będą wynikały tylko z Waszego braku rozsądku.
_________________
Image
Moje relacje: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia
Najnowsza: Kanary - Teneryfa i Gran Canaria
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 06 Wrz 2015 19:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1107
Loty: 2
Kilometry: 610
Punkty reputacji: 63
złoty
Żadnych strat nie będzie, sam pisał że mieli do wyboru jeszcze 3 wille w okolicach 1000, czyli wezmą którąś z nich i tyle ;) Tylko luksusy stracą, ale to i tak lepiej chyba niż bilety...
_________________
vivere militare est
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 06 Wrz 2015 20:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 615
Loty: 118
Kilometry: 206 043
Punkty reputacji: 46
srebrny
Nie no, jasne, tylko post jest napisany w tonie: ten nocleg albo żaden inny.
_________________
Image
Moje relacje: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia
Najnowsza: Kanary - Teneryfa i Gran Canaria
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 06 Wrz 2015 20:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1107
Loty: 2
Kilometry: 610
Punkty reputacji: 63
złoty
Też zauważyłem ten ton, niestety szybko zostaną sprowadzeni na ziemię ;)
_________________
vivere militare est
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
Skocz do:  
phpBB® Forum Software © phpBB Group