Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 95 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 23 Lis 2016 11:02 

Rejestracja: 20 Lis 2016
Posty: 4
Niestety w samym centrum dla 6 osób w niezłej cenie wcale tak dużo nie ma. A moi rodzice mają 70 lat i nie chcę żeby niepotrzebnie musieli tyle chodzić. Teraz już zostanie mi tylko termin, na który mam bilety. Nie po to od sierpnia sprawdzałem promocje żeby im teraz tak łatwo odpuścić.
Ma ktoś może jakieś doświadczenia w sporach prawnych z nimi. A może skarga do ECC, czyli takiego europejskiego rzecznika konsumenta?
http://konsument.gov.pl/
???

-- 23 Lis 2016 11:02 --

Niestety w samym centrum dla 6 osób w niezłej cenie wcale tak dużo nie ma. A moi rodzice mają 70 lat i nie chcę żeby niepotrzebnie musieli tyle chodzić. Teraz już zostanie mi tylko termin, na który mam bilety. Nie po to od sierpnia sprawdzałem promocje żeby im teraz tak łatwo odpuścić.
Ma ktoś może jakieś doświadczenia w sporach prawnych z nimi. A może skarga do ECC, czyli takiego europejskiego rzecznika konsumenta?
http://konsument.gov.pl/
???
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#62 PostWysłany: 23 Lis 2016 13:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Mar 2014
Posty: 303
Loty: 162
Kilometry: 295 867
niebieski
asu102 napisał(a):
Niestety w samym centrum dla 6 osób w niezłej cenie wcale tak dużo nie ma.

A np. na Airbnb porównywałeś ceny?
asu102 napisał(a):
Ma ktoś może jakieś doświadczenia w sporach prawnych z nimi.

Pamiętaj tylko, że masz zarezerwowane prywatne mieszkanie, a nie pokój w hotelu z recepcją, więc nawet jeżeli booking.com teoretycznie wymusi na właścicielu honorowanie Twojej rezerwacji, to nie masz gwarancji, że po przybyciu na miejsce nie pocałujecie przysłowiowej klamki...

Na pocieszenie - miałem właściwie identyczną sytuację, tylko, że w Porto. Widać, że Booking.com mocno zszedł na psy...
Na początku kwietnia zarezerwowałem z dużym wyprzedzeniem apartament w centrum Porto (Cosy Virtudes Apartment), na szczęscie tylko na jedną noc w lutym 2017 r. Cena dobra (50 eur) ale nie odbiegała jakoś bardzo istotnie od innych ofert w tamtym czasie. W październiku, ponad 6 miesięcy (!) od rezerwacji otrzymałem maila z Booking.com, że był błąd w cenie i prawidłowa stawka to 150 eur za noc ale właściciel zgodził się na... 120 eur, LOL. Do tego bezczelna formułka, że próbowali się ze mną skontaktować telefonicznie itp. Oczywiście żadnego nieodebranego połączenia nie miałem. Sprawdziłem sobie jakie stawki miało w październiku Cosy Virtudes Apartment na pobyty z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Okazało się, że wprowadzili wymóg minimalnego pobytu na 2 noce (wcześniej go nie było) i stawka wtedy jest 140 euro za 2 noce, czyli... 70 euro za noc. Propozycję booking.com (120 eur za 1 noc) zostawię bez komentarza...
Odpisałem Booking.com, że cena nie była rażąco niska itp, że mam wiążącą rezerwację i że oczekuję od nich i obiektu, że będą ją honorować, a ewentualne problemy rozwiążą między sobą.
W odpowiedzi stwierdzili, że obiekt odmówił zakwaterowania nas i przysłali namiary na inny apartament w zbliżonej cenie (o gorszym standardzie i wymagający wpłaty depozytu przelewem bankowym), oczywiście nie była to żadna specjalna oferta, każdy mógł ją sobie wyszukać na ich stronie.
Nie miałem ochoty na pisanie kolejnych maili więc zadzwoniłem na infolinię. Nie byli mi w stanie nic zaoferować, a na moją jawną sugestię, że konkurencja (airbnb) w takich sytuacjach daje przynajmniej kod rabatowy rekompensujący wzrost cen alternatywnych obiektów, usłyszałem tylko, że "u nas nie ma kodów rabatowych".
Dla mnie sprawa jest prosta - chciwy i nieuczciwy właściciel zapragnął wynająć apartament trochę drożej niż to już wcześniej zrobił, jednak od serwisu typu Booking.com oczekuję przede wszystkim twardego reprezentowania praw klienta, a jeżeli to jest niemożliwe, zakończenia współpracy z nieuczciwym obiektem. Ani jedno ani drugi nie miało tu miejsca. Zostawiłem sobie kilka innych rezerwacji na booking.com ale nie bardzo mam już ochotę korzystać z tego serwisu w innym celu niż darmowe "ubezpieczanie" się przed anulacja przez gospodarza noclegów z airbnb...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#63 PostWysłany: 23 Lis 2016 19:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4023
HON fly4free
asu102 napisał(a):

Nie po to od sierpnia sprawdzałem promocje żeby im teraz tak łatwo odpuścić.
Ma ktoś może jakieś doświadczenia w sporach prawnych z nimi. A może skarga do ECC, czyli takiego europejskiego rzecznika konsumenta?
http://konsument.gov.pl/
???

Skargę masz prawo napisać,ale ich regulaminy są tak sprytne,że roszczeń musiałbyś dochodzić bezpośrednio od właściciela obiektu a to długa i zawiła procedura, tym bardziej jak właściciel się zmienił.Ja w podobnych przypadkach opracowałam prywatny sposób "odwdzięczania się" pazernym.Zgadzam się na ich "ostateczną zniżkę",szukam czegoś innego z możliwością anulacji i na ostatni moment anuluję rezerwację u "chytruska" ;) Często wtedy pojawia się ona jako last minut w cenie nawet niższej niż pierwotnie chciałam zapłacić :) Oczywiście można to zastosować jeśli to rezerwacja zwrotna i bez przedpłaty.Chyba to jedyna łatwo dostępna forma jakiejś "wdzięczności" za takowe potraktowanie klienta :oops:
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#64 PostWysłany: 24 Lis 2016 18:16 

Rejestracja: 20 Lis 2016
Posty: 4
No i parodii z booking.com ciąg dalszy.

W ramach próby kompromisowego załatwienia sprawy, poprosiłem o ewentualną inną ofertę w promocyjnej cenie w tej okolicy, wskazując przy tym przykładową, która spełniała w miarę wskazane warunki.
Dostałem maila z propozycją promocyjną 545.60 EUR.

Zgadnijcie ile musiałbym zapłacić gdybym nie skorzystał z tej wybitnej promocji? 474,36 EUR.

Załącznik:
wp_ss_20161124_0003.jpg
wp_ss_20161124_0003.jpg [ 54.74 KiB | Obejrzany 5556 razy ]


To jakaś tragifarsa. Kogo oni tam zatrudniają?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#65 PostWysłany: 24 Lis 2016 19:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4023
HON fly4free
asu102 napisał(a):
Dostałem maila z propozycją promocyjną 545.60 EUR.

Zgadnijcie ile musiałbym zapłacić gdybym nie skorzystał z tej wybitnej promocji? 474,36 EUR.



To jakaś tragifarsa. Kogo oni tam zatrudniają?

Może wliczyli już w cenę 50 E za sprzątanie i 6x4x3,5 E =84 E opłaty turystycznej ;) Posłuchaj dobrej rady i nie trać nerwów i czasu.Z tego co piszesz na noclegi jesteś przygotowany wydać wcale nie małą kwotę ,nawet licząc,że to 6 os, więc bez ich łaski znajdziesz nawet hotel ze śniadaniem w cenie.Pamiętaj,że z reguły apartamenty doliczają oprócz taksy turystycznej extra kwotę za sprzątanie.Jeśli ci jeszcze nie anulowali tamtej rezerwacji a jest ona zwrotna i bez zaliczki to zrób tak jak wcześniej pisałam,a potem na spokojnie szukaj innej opcji nie tylko na stronie Booking.com Powodzenia :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#66 PostWysłany: 24 Lis 2016 21:15 

Rejestracja: 20 Lis 2016
Posty: 4
Dzięki za radę, chyba tak też zrobię.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#67 PostWysłany: 17 Mar 2017 22:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 512
niebieski
Czy według was takie coś, jak na obrazku to "ewidentny błąd cenowy" (tak twierdzi buking)?
Załącznik:
buking-Seline.jpg
buking-Seline.jpg [ 32.85 KiB | Obejrzany 4724 razy ]

Zarezerwowałem 8 nocy w Chorwacji, wszystko OK, promocja z 488 na 208 EUR, do tego jeszcze -20,80 EUR tj. -10% za bycie w ichnim "programie" Genius. Po paru dniach mail z booking w stylu:

ta kwota to błąd cenowy, dzwoniliśmy (g* prawda), ale nie dodzwoniliśmy się, faktyczna cena to 558 EUR, ale łaskawie proponujemy 490 EUR
_________________
Moje relacje: Barcelona 2015Split 2017
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#68 PostWysłany: 17 Mar 2017 22:09 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2429
złoty
Jeśli tak twierdzą, to zapewne błąd cenowy. Zresztą terminologia jest nieistotna, gdyż w każdym przypadku masz takie same prawa, czyli (w praktyce egzekwowalnych) zero.
Możesz liczyć na ich dobrą wolę, ale jak piszesz, booking nie ma chęci nią się wykazać.
Możesz popisać z nimi, ale na końcu moze sie okazać, że stanie na tym, co dziś napisali (zwłaszcza, jak masz słabą kartotekę).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#69 PostWysłany: 01 Lis 2017 18:17 

Rejestracja: 27 Lut 2013
Posty: 20
Hej ;) Mam małą zagwozdkę i mam nadzieję, że pomożecie.

Domek w górach, polecany przez znajomych, rezerwacja standardowo przez booking. Z racji, że obudziliśmy się zbyt późno żeby upolować go na tegorocznego Sylwestra padł pomysł "A weź sprawdź, czy na sylwka w przyszłym roku jest dostępny" i tak oto zarezerwowałam obiekt na 4 noce grudzień 2018-styczeń 2019 w cenie 1600 zł za 6 osób (bezpłatne odwołanie rezerwacji do grudnia 2018 i brak przedpłaty zachęciły nas do tak szalonego kroku :P ).
Kilka godzin później dostałam maila od Bookingu, że właściciel obiektu prosi o odwołanie rezerwacji. Napisałam więc bezpośrednio do obiektu o co cho i pani właścicielka mi odpisała, że niestety muszę odwołać rezerwację, bo "nie mamy jeszcze ofert, będzie dostępna od stycznia 2018".

Poradźcie, co mam robić w takiej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#70 PostWysłany: 01 Lis 2017 18:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2014
Posty: 2518
złoty
Zastosować się do tego, co Ci odpisali.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#71 PostWysłany: 01 Lis 2017 18:23 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1512
złoty
Ja bym nie ustępował. Oczywiście jest to kwestia Twojej życzliwości wobec hotelarza itp., ale stawka nie jest bolesna dla niego (a zdarzają się pomyłki, gdy nocleg kosztuje po 20 zł za noc).

Możesz też spróbować dogadać się inaczej. W najgorszym wypadku po prostu poprzez Booking skasują Ci rezerwację.
_________________
Odwiedź mój blog Odlotowe Podróże!
http://www.odlotowe-podroze.blogspot.com

Odlotowe Podróże na Facebooku
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#72 PostWysłany: 01 Lis 2017 18:28 

Rejestracja: 27 Lut 2013
Posty: 20
Właśnie tez bym nie chciała ustępować. Może taka cena jak na sylwestra nie jest zbyt wygórowana ale istniała w systemie, więc dlaczego mam sobie dawać spokój...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#73 PostWysłany: 01 Lis 2017 18:36 

@aluis - nie odwołuj rezerwacji. Oczywiście mogą sami Tobie skasować rezerwację dokonaną poprzez booking.com, jednak może to być dla nich nie do końca opłacalne.

Z tego co mi wiadomo, to booking.com inaczej traktuje anulacje rezerwacji dokonane przez klienta, a inaczej przez ich partnera (hotel, pensjonat itd.). Kwestia dotyczy prowizji, jakie muszą płacić partnerzy hotelowi na rzecz booking.com z dokonanych rezerwacji:

- Jeśli Ty odwołasz rezerwację (z możliwościa anulacji), partner hotelowy nie płaci żadnej prowizji na rzecz booking.com.
- Jeśli obiekt hotelowy odwoła rezerwację, to mimo tego faktu muszą oni zapłacić prowizję dla booking.com wynikającą z kwoty rezerwacji.

Prowizja od kwoty 1600 zł na rzecz booking.com do najniższych nie będzie należeć, dlatego nawiązali z Tobą kontakt, aby po Twojej stronie została dokonana anulacja rezerwacji. Cwane działanie, po prostu nie chcą zrealizować Twojej rezerwacji, a przy okazji szukają sposobu, aby nie musieć płacić prowizji dla booking.com.
Góra
 PM off
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#74 PostWysłany: 01 Lis 2017 18:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4023
HON fly4free
@aluis Stały numer Bookingu.Wystawiają do rezerwacji, niejako z automatu, obiekty na odległe terminy.Same obiekty jeszcze nie planują z takim wyprzedzeniem i powstaje zamieszanie,którego ofiarą pada klient.Teoretycznie możesz się upierać przy swoim,ale nie wiadomo czy booking nie uzna racji obiektu,który na ten okres ustali cenę minimum 100% wyższą i wtedy prowizja dla pośrednika też jest większa.Szanse na utrzymanie tej rezerwacji, zwłaszcza na tak odległą datę i bez zapłaty z góry,są niewielkie .Dzwoń lub czekaj co zrobi Booking,pewnie wkrótce się do ciebie odezwą i napiszą,że jest im przykro ,przepraszają itp.bla bla bla,ale zaszła pomyłka i muszą odwołać.Powalcz jak ci zależy,ale wielkich nadziei sobie nie rób.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#75 PostWysłany: 01 Lis 2017 18:53 

Nie jest prawdą, że booking.com wystawia oferty tylko i wyłącznie z automatu. Można oferty wystawić max. 16 miesięcy do przodu (obecnie do lutego 2019 r.).

Po zalogowaniu do własnego konta na booking.com można określić różne cenniki dla różnych okresów czasu (cennik standardowy + cenniki specjalne, np. na okres Sylwestra). Można również określić, czy dla kolejnych miesięcy (np. gdy będą wyświetlane oferty dla marca 2019 r.). cenniki mają być uruchamiane automatycznie, czy ręcznie.

@aluis - błędu nie popełnił ani booking.com, ani Ty. To było niedopatrzenie po stronie obiektu. Niech oni ewentualnie decydują o tym czy Tobie anulują rezerwację czy też nie. Jeśli nie chcą płacić odpowiedniej prowizji dla booking.com, to masz duże szanse, że Ci nie anulują rezerwacji.
Góra
 PM off  
      
#76 PostWysłany: 01 Lis 2017 19:05 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4023
HON fly4free
@grzegorz.jot Pracownicy lub właściciele obiektów często nie do końca znają/czytają regulamin wystawiania ofert na booking i budzą się po fakcie.Racja jest po stronie klienta,który w dobrej wierze rezerwował,ale booking nie zawsze to chce uznać.Mam nadzieję,że @aluis napisze jak się tym razem zachowa ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#77 PostWysłany: 05 Lis 2017 15:26 

Rejestracja: 17 Wrz 2016
Posty: 63
Loty: 18
Kilometry: 18 083
Hi

Właśnie zarezerwowałem sobie 8 dni w popularnym kurorcie we Włoszech (lipiec 2018) za 70euro.... całość :)
Dostałem maila z booka, ze obiekt potwierdził rezerwację / widzę ją w systemie..

Cena na obecną chwilę to 900euro..
No to czekam... :) Co dalej... :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#78 PostWysłany: 05 Lis 2017 15:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 4023
HON fly4free
@makesiu Jeszcze daleka droga do pełnej radości ;) Potwierdzenie rezerwacji jest automatyczne.Napawaj się tym widokiem w systemie póki jest. :P Tak może być nawet kilka miesięcy,aż się przebudzą ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#79 PostWysłany: 05 Lis 2017 17:12 

Rejestracja: 17 Wrz 2016
Posty: 63
Loty: 18
Kilometry: 18 083
Eee
wcale się nie jaram :)

Taka śmieszność... zobaczymy... może jakieś sensowne propozycje będą... :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#80 PostWysłany: 05 Lis 2017 18:00 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2429
złoty
Żadnych nie będzie, o ile hotel skasuje rezerwację.
Zwłaszcza, że to ewidentny błąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 95 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group