Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
- nie zgłoszenie się na któryś z wykupionych lotów / nie anulowanie lotu na który nie zamierzasz się stawić nie skutkuje żadną karą, opłatą itp. oraz nie skutkuje w przypadku lotu/ów linią lotniczą Wizzair anulowaniem lotu powrotnego zakupionego w ramach jednej rezerwacji.
- anulowanie - poza bardzo drogimi biletami - w Wizzair jest nieopłacalne tj. opłaty związane z anulowaniem przewyższają zwykle cenę kupionego biletu/ów lotniczych linii lotniczej Wizzair Hungary https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... zkodowania
* Do 14 dni przed lotem - opłata za anulowanie w wysokości 309 ​zł​, następnie otrzymasz zwrot środków
* W ciągu 14 dni przed odlotem - otrzymasz pełen zwrot po opłaceniu usług dodatkowych i 405 ​zł​ opłaty za niewykorzystane miejsce
- Jest kilka sposobów anulowania rezerwacji: telefonicznie przez telecentrum Wizz Air i przesyłając roszczenie— rozpatrzenie może potrwać 30 dni
- rozwiązaniem jest zakup biletów podczas nowej rezerwacji wraz z usługą Wizz Flex: cena 24-95 zł/osoba/lot
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... /wizz-flex


 [ 479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 19 Lut 2016 22:21 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
@Mr.mapka
Czy przy drugim anulowaniu lotów nie miałeś już możliwości wybrania zwrotu gotówką? Bo standardowo dają chyba albo 100% gotówką albo 120% na konto Wizz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#62 PostWysłany: 20 Lut 2016 06:26 

Rejestracja: 19 Lut 2016
Posty: 11
Owszem, z kredytu Wizz można skorzystać w dowolnym czasie tylko trzeba lecieć.
Lecę do Pl w maju i w październiku i jest duże prawdopodobieństwo, że październikowy lot do Polski będzie moim ostatnim.

Innych kierunków w chwili obecnej nie przewiduję więc pieniądze na koncie Wizz traktuję jako zamrożone/utracone.
Póki co to tylko 371zł ale jeśli tak dalej pójdzie i odwołają lub zmienią mi kolejne loty to ta suma urośnie do prawie 300GBP.

Swoją drogą ciekawe pytanie się pojawiło.
Przy poprzedniej rezerwacji miałem lot do Poznania i następnego dnia powrót z Gdańska.
Zmiana rozkładu lotów spowodowała, że między przylotem do Poznania, a wylotem z Gdańska był odstęp 6h co spowodowało, że skorzystanie z lotów stało się niemożliwe.
Za zmieniony lot zostały mi zwrócone środki na to nieszczęsne konto Wizz z których opłaciłem obecnie zmieniony lot.
Ponieważ zaplanowany lot do Pl jest dość ważny więc go pozostawiłem ale nie mając alternatywy powrotnej w Wizz wykupiłem lot powrotny w Ryanair.
I tu jest pytanie.
Jeśli mi znów Wizz zmieni lot i okaże się, że nie mogę lecieć w zaplanowanym terminie do Pl i tym samym skorzystać z lotu powrotnego Ryanairem to jaka jest hipotetyczna szansa na odzyskanie środków za lot Ryanem?

@Misiatek
Środki z konta Wizz, którymi opłaciłem lot zwrócili na konto Wizz, a gotówkę z dopłaty mają przelać na konto bankowe.

@maciek88
Antyreklama to może rzeczywiście "dziecinne/niepoważne" ale jakby nie patrzeć grupa konsumentów dość spora, a walka o klienta trwa.
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 20 Lut 2016 08:28 

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 261
Loty: 188
Kilometry: 282 362
niebieski
W takiej sytuacji Ryan nie zwróci Ci środków za ten lot. Jedynymi możliwościami są np. jakaś poważna choroba bądź śmierć osoby z najbliższej rodziny. Musisz oczywiście mieć to udokumentowane, wtedy najprawdopodobniej otrzymasz zwrot za rezerwację.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 20 Lut 2016 09:54 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
Dla mnie oczywiste jest, że środki na koncie Wizz to nie jest ekwiwalent gotówki, ale raczej forma vouchera zniżkowego (jak jak HotDollars). Domaganie się ich zwrotu na konto pewnie się nie uda i dziwię się, że tak się tym bulwersujesz. Dasz ogłoszenie na forum, że środki ci przepadną i może ktoś potrzebujący biletów bez WDC pozwoli ci kupić i odda kasę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 20 Lut 2016 10:28 

Rejestracja: 19 Lut 2016
Posty: 11
1. To nie voucher. To równowartość środków pobranych wcześniej z mojego konta bankowego na opłacenie rezerwacji i zwrócona na konto Wizz. De facto to moje pieniądze tylko nie na koncie bankowym, a na koncie linii lotniczych co powoduje wymuszenie na mnie konieczności skorzystania z tej konkretnej linii lotniczej
2. W mailu dostałem dodatkową informację, że środki te mogę wykorzystać tylko i wyłącznie gdy jestem jednym z podróżujących i jednocześnie bookowane są bilety dla ilości osób nie większej niż 6

Ciekawe, że z innymi liniami nigdy nie było problemu. Lufthansa nawet opłaciła loty zastępcze innymi liniami oraz przekazała vouchery do wykorzystania w kafejkach lotnisk w Edynburgu i Londynie.

Wiem, że nie ma reguły i skargi zdarzają się i dotyczą wszystkich ale szantażowanie klienta poprzez wymuszenie na nim konieczności podróży konkretnymi liniami pod groźbą utraty środków to już ......
Góra
 Relacje PM off  
 
#66 PostWysłany: 20 Lut 2016 10:41 

Mr.mapka napisał(a):
1. To nie voucher. To równowartość środków pobranych wcześniej z mojego konta bankowego na opłacenie rezerwacji i zwrócona na konto Wizz. De facto to moje pieniądze tylko nie na koncie bankowym, a na koncie linii lotniczych co powoduje wymuszenie na mnie konieczności skorzystania z tej konkretnej linii lotniczej



Zmiana daty, godziny lotu nastąpiła z ich winy, dlatego też NALEŻY Ci się 120% kwoty rezerwacji w formie pkt wizz (poza wliczonymi w cenę opłatami manipulacyjnymi, bo tu 100% w pkt tych opłat).
Nie wiem z czego wynika taka, a nie inna postawa Wizzair względem Ciebie, zapewne ze sposobu i tonu jakim się z nimi komunikujesz (jak dla mnie wszystko było do ugrania, zwłaszcza w okolicznościach jakie opisałeś)

Nie na temat, ale dla twojej informacji: żadna linia lcc "ot tak" nie anuluje ci rezerwacji, np. w Ryanair możesz zakupić bilety lotnicze w droższej taryfie Business Plus z darmowym priorytetem, bagażem rejestrowanym i co NAJWAŻNIEJSZE możliwą za darmo zmianą daty lotu


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 20 Lut 2016 10:51, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
 
#67 PostWysłany: 20 Lut 2016 10:50 

Rejestracja: 19 Lut 2016
Posty: 11
Od początku stali na stanowisku "nie"

Nie będę "kopał się z koniem".
Stracili klienta, a nawet kilku bo kupując loty w przyszłości na pewno nie zrobię tego ani ja, ani rodzina w Wizz.
Pewnie w ogólnym rozrachunku tego nie zauważą ale jeśli będą robić tak dalej to ich fala wzrostu przychodów stanie się falą spadku.

Już po pierwszych zmianach musiałem dołożyć do tych lotów prawie 1000zł bo nie było alternatywy w Wizz i musiałem zakupić bilety u innego przewoźnika.
Teraz znowu zmiana rozkładu lotów i kolejne 370zł w plecy.

Moje rozgoryczenie jest spowodowane właśnie tymi stratami.
Góra
 Relacje PM off  
 
#68 PostWysłany: 20 Lut 2016 10:53 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
W przypadku zmiany godzin lotów dostałem takie możliwości jak ponizej. Dlatego dziwię się, że nie mogłeś (czy tez świadomie nie wybrałeś?) przy pierwszym odwołaniu lotów zwrotu 100% na konto.

Cytuj:
1. ZMIANA REZERWACJI LOTU

Zarezerwujemy dla Państwa inny lot realizowany przez nas na tej samej (lub jeśli to konieczne na porównywalnej) trasie w okresie od 14 dni przed do 30 dni po planowanej dacie odlotu odwołanego lotu (oferta zależna od dostępności miejsc).

Jeśli chcą Państwo dokonać ponownej rezerwacji na tej samej trasie, prosimy zalogować się na wizzair.com, otwórzyć rezerwację i wybrać opcję „Zarezerwuj ponownie”. W ten sposób najszybciej wybiorą Państwo nowy lot dla wszystkich pasażerów objętych rezerwacją.

2. ANULOWANIE LOTU I OTRZYMANIE 120% ŚRODKÓW NA REZERWACJĘ

Anulujemy Państwa rezerwację i dopiszemy do Państwa „konta klienta” pełną kwotę płatności za odwołany lot i ewentualny lot powrotny, oraz dodatkowo 20% opłaty za odwołany lot.

3. ANULOWANIE LOTU I ZWROT PIENIĘDZY

Anulujemy Twoją rezerwację i zwrócimy pełną cenę odwołanego lotu oraz ewentualnego lotu powrotnego (wraz z podatkami i opłatami).
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 20 Lut 2016 11:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 76
Kilometry: 125 391
niebieski
Każdy takie dostaje, bo to jest standard w Wizz - 100% gotówka albo 120% na wizzkonto. Jak mi teraz zmieniali Bari dostałem identyczną wiadomość. No ale ktoś się połakomił na +20% na konto wizz i liczył, że ot tak wydyma Freda a teraz pretensje, że Fred nie daje się dymać... I z zemsty zbankrutuje Wizzair ;)
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Relacje PM off
sive lubi ten post.
 
 
#70 PostWysłany: 20 Lut 2016 11:13 

Rejestracja: 19 Lut 2016
Posty: 11
No właśnie cały szkopuł w tym, że za pierwszym razem na infolinii operator namówił mnie na zwrot bezpośrednio na konto Wizz nie wspominając ani słowem (co im wytknąłem), że środki to już nigdy nie zostaną zwrócone na konto bankowe.
Gdybym miał świadomość tej pułapki w życiu bym się na to nie zgodził.

Przy kolejnej rezerwacji, która też została anulowana już powołując się na punkt 6.9 zwrócili środki z konta Wizz, którymi płaciłem za rezerwację na konto Wizz, a środki z dopłaty z konta bankowego na konto bankowe.

Według mnie powinni jasno uprzedzać, że przekazanie jakichkolwiek środków na konto Wizz podlega dwóm zapisom.
1. Środki te nigdy już nie będą mogły być zwrócone na konto bankowe
2. Skorzystać z nich może właściciel konta Wizz ale pod warunkiem, że jest jednym z podróżujących.

@Tomek Zien
A masz świadomość zapisu w regulaminie, który opisałem powyżej w pkt 2.
Właściciel konta Wizz musi być jedną z osób podróżujących aby z tych środków móc skorzystać. Przy rezerwacji jest opcja do zaznaczenia "podróżuję"
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 20 Lut 2016 11:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 76
Kilometry: 125 391
niebieski
Tak mam świadomość. Do wykorzystania punktów jak i skorzystania ze zniżki WDC właściciel konta Wizz musi być na rezerwacji.
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 20 Lut 2016 11:23 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3597
srebrny
Mr.mapka napisał(a):
Według mnie powinni jasno uprzedzać, że przekazanie jakichkolwiek środków na konto Wizz podlega dwóm zapisom.
1. Środki te nigdy już nie będą mogły być zwrócone na konto bankowe
2. Skorzystać z nich może właściciel konta Wizz ale pod warunkiem, że jest jednym z podróżujących.

O punkcie 2 też nie wiedziałem, ale to chyba nie wina Wizza tylko nasza, bo nie czytamy regulaminów.
Góra
 Relacje PM off
pemat lubi ten post.
 
 
#73 PostWysłany: 20 Lut 2016 11:36 

Rejestracja: 19 Lut 2016
Posty: 11
Raczej niemożliwym jest zapoznać się z regulaminem podczas telefonicznej rozmowy z pracownikiem linii.
O tak ważnych zapisach powinien uprzedzić w trakcie rozmowy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 20 Lut 2016 11:58 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6235
HON fly4free
Mr.mapka napisał(a):
Raczej niemożliwym jest zapoznać się z regulaminem podczas telefonicznej rozmowy z pracownikiem linii.
a ty konto wizz otwierałeś telefonicznie? kiedy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 20 Lut 2016 12:08 

Rejestracja: 19 Lut 2016
Posty: 11
Konto miałem otwarte wcześniej do zarządzania rezerwacjami ale z saldem "0".

Jeszcze jedna nowinka Wizz:
Jeśli za różne loty płacimy różnymi walutami i zdecydujemy się na zwrot na konto Wizz wszystkie środki zostaną przewalutowane do waluty według której nastąpił pierwszy zwrot na konto.

Ta operacja nie jest możliwa do modyfikacji więc jeśli płacicie na codzień PLN ale np jeden lot był bookowany osobno przykładowo z Norwegii i płatność realizowana w koronach norweskich to wszystkie przyszłe zwroty oraz rozliczenia konta zawsze już będą w koronach norweskich.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 17 Kwi 2016 15:32, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 20 Lut 2016 12:20 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6235
HON fly4free
Mr.mapka napisał(a):
Konto miałem otwarte wcześniej do zarządzania rezerwacjami ale z saldem "0".
Mr.mapka napisał(a):
na infolinii operator namówił mnie na zwrot bezpośrednio na konto Wizz nie wspominając ani słowem (co im wytknąłem), że środki to już nigdy nie zostaną zwrócone na konto bankowe.
Gdybym miał świadomość tej pułapki w życiu bym się na to nie zgodził.
jeśli miałeś konto wcześniej, to niestety @Misiatek ma rację - czytajmy regulaminy!
Cytuj:
Konto WIZZ
Warunki

6.8. Fundusze wpłacone na Konto WIZZ nie podlegają zwrotowi i są nieprzenośne.
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 17 Kwi 2016 10:56 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 10
Również mam pytanie - a w zasadzie prośbę o poradę.

Miałem z dziewczyną lecieć w połowie maja z Warszawy do Budapesztu. Bilet kupiony za 356 zł w 2 strony dla 2 osób, w tym 86 zł za bagaż rejestrowy. Niestety okazuje się, że nie będzie nas wtedy w Warszawie, w międzyczasie pojawiły się również dobre oferty busów z Krakowa i wychodzi na to, że dojazd do Warszawy wyniósłby więcej niż dojazd do Budapesztu; P zatem najlepiej byłoby ten bilet anulować.
Rozumiem, że w 'normalny' sposób jest to niezbyt możliwe? Cena za anulowanie wg strony wizzair to 261 zł za lot za pasażera czyli mogę po prostu założyć, że bilet anuluję i nic z niego nie odzyskam, zgadza się?

Czy jest jakaś opcja żeby to obejść? Jakaś bajeczka do wizzaira, że coś tam się wydarzyło i muszę zrezygnować, bla bla czy nic takiego nie przejdzie i najlepiej nie zjawić się po prostu na lotnisku? Co oczywiście będzie trochę kosztowne...

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 17 Kwi 2016 11:07 

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 1030
Loty: 28
Kilometry: 19 093
niebieski
raczej nic nie zrobisz nic innego, pieniędzy nie odzyskasz za anulację .
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#79 PostWysłany: 17 Kwi 2016 11:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1050
Loty: 271
Kilometry: 540 311
niebieski
@CRX2 Wystarczyłoby przeczytać ten temat, a znałbyś odpowiedź na swoje pytania. (Tak naprawdę wystarczą pierwsze 3 posty)
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Relacje PM off  
 
#80 PostWysłany: 17 Kwi 2016 11:09 

Jedyna szansa, że Wizzair zmieni godziny lotów, ewentualnie będzie duże opóźnienie wtedy zwrot całości kosztów
W innym wypadku całość kwoty przepadnie, jak pisałeś nie trzeba niczego zgłaszać, po prostu nie lecicie
Góra
 PM off  
 
 [ 479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group