Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1416 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 71  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 22 Lis 2015 09:49 

Rejestracja: 11 Sie 2013
Posty: 57
Loty: 250
Kilometry: 613 775
QR na trasie ARN-DOH-SIN. Klasa C. Pierwszy segment wykonywany B787 drugi A350. Ponieważ od dłuższego czasu wybieraliśmy się do Australii, dzięki kwietniowej, bardzo dobrej promocji Qatar ze Skandynawii postanowiliśmy ułatwić sobie nieco część lotu rezygnując z klasy ZOO (jak to mawia mój kumpel) i polecieć do Singapuru w C, a przy okazji w drodze powrotnej zatrzymać się i obejrzeć Marina Bay Sans i inne atrakcje miasta. Z uwagi na przewidywane - jak się okazało słusznie - mgły, postanowiliśmy wylecieć z WAW dzień wcześniej i przenocować w lotniskowym Radissonie , tuż obok kultowego Jumbo Hotel. W południe udaliśmy się na lotnisko w celu odprawy i spożycia lunchu w lounge'u :) Lounge na Arlandzie (przynajmniej ten z którego korzysta QR) jest dość ubogi, ale to pewnie wynika, przynajmniej po trosze z narodowej skromności Szwedów. Dreamliner w C ma 22 miejsca w układzie 1-2-1 + 2 z tytułu upchnięte pomiędzy toaletami. Tuż po wejściu wybieramy do picia tradycyjny dla tej linii napój o nazwie lemon mint. Fotele i rozkładane do 180o, z kilkoma dodatkowo zaprogramowanymi ustawieniami pozycji oraz z opcją regulacji poszczególnych elementów. Fotel wygodny, jedynym minusem dla wyższych osób może być dość mało miejsca na stopy. Dlatego też w moim odczuciu fotele w lotowskim business (B787) są nieco bardziej komfortowe. System rozrywki znakomity, kilkaset filmów, gry, bardzo duża ilość płyt. Do dyspozycji WI-FI, co dziwne również w biznesie dodatkowo płatne (ok 20 USD/lot). Wykupiłem, żeby móc obejrzeć własny samolot na FR24 .Podczas lotu można dzwonić i smsować z własnego telefonu. Na trasie ARN-DOH jeden posiłek, obsługa jeszcze przed wylotem pyta o której go podać. Posiłek składa się z przystawki (3 do wyboru), drugiego dania (trzy do wyboru) i deseru - również trzy do wyboru. Do posiłku niezły wybór win, mi najbardziej do gustu przypadło chilijskie carmenere. Obsługa niezła, choć widać priorytety linii, bo zdecydowanie lepszy jej poziom był na odcinku DOH-SIN. Podczas lotu do DOH zsunął mi się telefon wpadając w szparę pomiędzy przegrodami oddzielającymi miejsca. Natychmiast po przylocie na pokład weszło dwóch mechaników, którzy sprawnie rozkręcili fotel i wyjęli aparat. W DOH brak rękawa, natomiast dla klasy business podstawiany jest oddzielny autobus z jakimiś takimi dziwnymi fotelami. Nie wiem o co chodzi, ale czułem się w nim jak w karetce. To co robi wrażenie to qatarski lounge, na oko ma powierzchnię 6 -8 tys m2, Wydzielona strefa ciszy, czyli takie boksy, dla max dwóch osób z sofami i fotelami, w których można uciąć sobie drzemkę lub spokojnie obejrzeć TV. Do dyspozycji prysznice. To co mnie niezmiernie bawiło, to personel w toaletach którego zadaniem jest otwarcie na drzwi do kabiny, skropienie rąk mydłem oraz podanie ręcznika . Kuchnia także całkiem, całkiem, choć wybór alkoholi słabszy niż w samolocie.
Drugi odcinek to przede wszystkim pierwszy kontakt z A350…Nie mogę powiedzieć, że się rozczarowałem, bo mniej więcej wiedziałem czego mogę się spodziewać, ale jednak mając do wyboru A350 i B787 wybiorę Dreamlinera. Jedyną odczuwalną dla pasażera przewagą A350 jest to, że jest odrobinę cichszy od konkurenta. Poza tym mniejsze okna, zdecydowanie bardziej suche powietrze, niezbyt sprawnie działające fotokomórki w kranach i do tego te śmieszne rolety w oknach . Nie zachwycił mnie.
Klasa C w A350 ma 50 miejsc i chyba tylko dwa były wolne. Na tym odcinku podano kolacje i śniadanie. Duży plus dla QA bo chyba jako jedna z nielicznych linii na nocnych lotach w biznesie daje pidżamę. Każdy pasażer dostaje kosmetyczkę sygnowaną przez Armani z kremem i mini butelką Aqua di Gio + wszystkie inne tradycyjne gadżety. W łazience przygotowane są zestawy szczoteczki do zębów + pasta i maszynka do golenia + krem.
Linia zdecydowanie do polecenia w klasie C, w obu modelach samolotów.

Załączniki:
P1010479.jpg
P1010479.jpg [ 54.69 KiB | Obejrzany 53345 razy ]
P1010478.jpg
P1010478.jpg [ 53.79 KiB | Obejrzany 53345 razy ]
P1010476.jpg
P1010476.jpg [ 46.61 KiB | Obejrzany 53345 razy ]
P1010475.jpg
P1010475.jpg [ 56.87 KiB | Obejrzany 53345 razy ]
P1010473.jpg
P1010473.jpg [ 56.18 KiB | Obejrzany 53345 razy ]
P1010469.jpg
P1010469.jpg [ 43.7 KiB | Obejrzany 53345 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
#2 PostWysłany: 10 Gru 2015 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Ktoś może wie dla kogo Qatar trzyma najlepsze miejsca w ekonomicznej. Kupiłem właśnie bilety na połowę października 2016 + powrót połowa listopada 2016. Odbędę linią razem 4 loty, na żadnym z nich nie były dostępne "najlepsze" miejsca tj przy wyjściach itd. Nie wierzę, że wszystko już po rezerwowane bo to zbyt duży przedział czasowy. W takim razie kto dostaje te miejsca? Dodam tylko, że jestem uczestnikiem ich klubu lojalnościowego (dopiero się zapisałem).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 10 Gru 2015 12:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Mogą być przyblokowane do odprawy na lotnisku - bo np. na miejscach przy wyjściach awaryjnych teoretycznie nie mogą siedzieć pasażerowie niepełnosprawni lub mający problem z poruszaniem, dzieci czy osoby niezdolne do sprawnego wykonywania poleceń załogi np. ze względu na nieznajomość języka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 10 Gru 2015 15:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
@Kara sugerujesz w takim razie robić w tym przypadku odprawę na lotnisku i liczyć na szczęście? Choć z drugiej strony dopiero można wpaść, bo teraz chociaż można było sobie zarezerwować miejsca gdzie się ma ochotę. Ale wiesz co nie tylko te przy wyjściach były zablokowane np w B777 w ostatnim rzędzie zamiast 3 miejsc są dwa, też nie możliwa była rezerwacja i w kilku innych przypadkach podobnie to wyglądało.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 10 Gru 2015 15:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Ja akurat omijam wyjścia awaryjne (bo nie mogę wrzucić torebki pod fotel przede mną) i siedzenia na przedzie (o ile nie jest to business - z racji bliskości toalet i uchwytów do kołysek) i tyle sektora (WC plus kuchnia) na długich lotach. Wzięłabym to, co najbardziej by mi odpowiadało na dany moment, a na odprawie stawiłabym się na początku kolejki i spróbowała wynegocjować miejsce, na którym chciałabym siedzieć. Chyba że w międzyczasie mogłabym zmienić wybór w systemie, bo zwolniłby się mój wymarzony fotel.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 10 Gru 2015 15:45 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1851
niebieski
BA np - zauwazylem ze, miejsca z przodu kabiny blokuje az do jakies 1 tyg przed wylotem, potem sa dostepne dla "statusowych" pasazerow. Wiec moze tu pies pogrzebany - status.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 10 Gru 2015 16:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Może status. Fakt, faktem, że czeka nas 14 godzinny lot do Sydney i każde wygodniejsze miejsce, jest zdecydowanie mile widziane. No chyba, że Qatar ma zamiar obdarować nas upgrade do biznes to wtedy mi obojętne:)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 10 Gru 2015 16:31 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1851
niebieski
Marzenia trzeba miec :). Zeby zwiekszyc szanse nie odprawiaj sie, az do ostaniej chwili (czyli np dopiero na lotnisku) i zadnych "specjalnych posilkow" bron Boze ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
dziabulek lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 10 Gru 2015 16:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Ze specjalnymi posiłkami to wiadomo, a z odprawą to różnie bywa. Kiedyś dostałem upgrade w Emirates i byłem odprawiony przez internet. Także chyba złotej zasady nie ma. Ale oczywiście posiłki wybrałem "bez preferencji" :) Fakt, faktem że dopóki nie dostałem dwukrotnie upgrade w Emirates latanie było ciut "prostsze", przychodziłeś na lotnisko i leciałeś. A teraz zawsze jest ta nadzieja, choć rzadko latam tradycyjnymi liniami, właściwie tylko te 4 loty Emirates (z czego dwa upgrade), krajówka LOT, ale tam wiadomo jak jest:)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 25 Sty 2016 19:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Jeden z lotów mam A380, co ciekawe na dolnym pokładzie ma on w ekonomicznej układ 3-4-3 a na górnym 2-4-2 , różnica znacząca. Niestety na stronie przy wyborze miejsc nie ma opcji górnego, ktoś ma jakiś pomysł jak się dostać piętro wyżej:)
Link do rozkładu siedzeń http://www.seatguru.com/airlines/Qatar_ ... s_A380.php
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 25 Sty 2016 19:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Zadzwonić do QA jutro rano? :-)

European Customer Contact Center in Wroclaw +48 71 756 4055
Privilege Club enquiries +48 71 756 4057
ECCC Working Hours Monday to Saturday from 9.00 am - 6.00 pm CET
Góra
 Profil Relacje PM off
dziabulek lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 25 Sty 2016 19:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
@Kara pomysł jest dobry to fakt:) pomyślałem już o nim, bo już wcześniej na infolinii pytałem o miejsca przy awaryjnych. Aż głupio mi znów dzwonić dlatego zapytałem. Zresztą dość ciekawy jest ten układ siedzeń, czy samolot jest tam węższy czy po prostu zrobili lepsza ekonomiczną?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 25 Sty 2016 19:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
I jedno - kabina na górnym pokładzie jest węższa, i drugie - bardziej kameralnie niż na dole.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 25 Sty 2016 19:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
No ale myślisz, że jest aż o tyle węższa aby zmniejszać ilość foteli o 2? jakoś nie wydaje mi się, bo o ile wierzę w to w jednym/dwóch rzędach o tyle wątpię aby było to kilku. No nic zadzwonię to się dowiem, zawsze mogę też zaznaczyć, że to podróż poślubna i mogą mnie przenieść jeszcze parę rzędów do przodu, tam jest układ 1-2-1 :P
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 25 Sty 2016 19:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
A380 w przekroju zdecydowanie nie wygląda jak tic-tac (walec). ;-) A zaznaczenie, że to podróż poślubna i poproszenie o umieszczenie z dala od kołysek też nie zaszkodzi. :-) Obstawiałabym rząd 27.
Góra
 Profil Relacje PM off
dziabulek lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 25 Sty 2016 19:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
dziabulek napisał(a):
No ale myślisz, że jest aż o tyle węższa aby zmniejszać ilość foteli o 2? jakoś nie wydaje mi się, bo o ile wierzę w to w jednym/dwóch rzędach o tyle wątpię aby było to kilku.
Tak, górny pokład jest węższy:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380#/media/File:Airbus_A380_cross_section.svg
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dziabulek uważa post za pomocny.
 
      
#17 PostWysłany: 25 Sty 2016 19:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
No to już wszystko wiem:) Dobra zadzwonię jutro i zapytam o górny pokład, o upgrade pytać nie będę bo pomyślą, że idiota, choć podobno są tacy co na każdej odprawie o to pytają , tak na wszelki wypadek. Ja nigdy nie pytałem i dwa razy dostałem, z jednej strony super bo fajne doświadczenie i wspomnienie, z drugiej, hmm wcześniej nie wiedziałem, że można tak wygodnie lecieć bo się tematem nie interesowałem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 11 Lut 2016 14:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 1782
srebrny
To ja obalę parę teorii;) Dziś w nocy leciałem QR i dostało mi się miejsce na górnym pokładzie na trasie Doha - Bangkok.
Byłem normalnie odprawiony w domu, jakieś zwykłe miejsce przy oknie, jeszcze w Budapeście dostałem boarding pass z miejscem, które sobie wybrałem. Miałem wybrane posiłki.
W Dosze na lotnisku odprawa na lot dbywała się dwoma wejściami. Poszedłem do businessowego (ok.1.5h przed odlotem, już sporo ludzi było za bramką) w sumie przez przypadek, bo w ostatniej chwili zobaczyłem, że to business class. Cofnąłem się, ale pani z obsługi powiedziała, żebym tam szedł, bo szybciej będzie. Przy skanowniu boardingu coś pisnęło, pani na odprawie wzięła czysty bankiet i wydrukowała mi nowy bilet - miejsce przy oknie, pięterko, w pierwszym rzędzie za przepierzeniem (tam gdzie zazwyczaj siedzą rodziny z niemowlakami), a więc najlepiej jak się da:)

Miejsca na górze nie były dostępne do wyboru aż do samego końca. Przydzielają je dopiero na lotnisku.
Moje drobne mile idą na Iberię, więc lojalność nie ma nic do rzeczy. Podobnie specjalny posiłek.
Myślę, że kluczowa była ta bramka business, bo obserwowałem zwykłą bramkę i tam: 1-chyba nie mieli drukarki 2-była taka kolejka, że nie było czasu na zabawy z drukowaniem nowych boarding passów.
Nie wiem, co to piśnięcie ozaczało, moze system wskazał, że jest osoba pasująca na wolne miejsce (w moim przypadku sama, preferująca miejsce przy oknie). A może w głowie mi pisnęło od niewyspania ;D
_________________
http://arturro.fly4free.pl/blog/1455/z- ... te-dunaju/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 11 Lut 2016 18:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Nie zazdroszczę sytuacji, ja gdybym był w takiej to już widziałbym oczyma wyboraźni upgrade do biznes, a tu tylko przeniesienie na inny pokład :P
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 12 Lut 2016 04:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 1782
srebrny
Jakoś to przebolałem:p
Możliwość wyprostownia kopyt w czasie 6-godzinnego lotu sporo dla mnie znaczy.
_________________
http://arturro.fly4free.pl/blog/1455/z- ... te-dunaju/
Góra
 Profil Relacje PM off
rw30 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1416 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 71  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group