Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#541 PostWysłany: 25 Gru 2012 15:42 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
Serio nie rozumiesz? To nie ma znaczenia czy to był lot czy np. podpisanie kontraktu czy cokolwiek innego. Straty finansowe poniósł przez nieodpowiedzialnosc firmy i tyle.

Jak mnie LOT zrobił w kuku na lotnisku w NYC to tez powiedzieli ze jak mam spotkanie jakieś na drugi dzien w Europie i jestem w stanie wykazać straty z braku wylotu to bedze rekompsensata.
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Loty do Aten od 348 PLN 🏛🇬🇷 Kulturalnie i wygodnie najlepszą regionalną linią w Europie ️🏆✈ Loty do Aten od 348 PLN 🏛🇬🇷 Kulturalnie i wygodnie najlepszą regionalną linią w Europie ️🏆✈
Urlop w Tunezji 🌴☀️ All inclusive w 4* hotelu na wyspie Dżerba za 1780 PLN Urlop w Tunezji 🌴☀️ All inclusive w 4* hotelu na wyspie Dżerba za 1780 PLN
#542 PostWysłany: 25 Gru 2012 16:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9678
HON fly4free
Awaria samolotu sama w sobie NIGDY nie jest traktowana jako przyczyna nadzwyczajna opóźnienia / odwołania (mimo że przewoźnicy uwielbiają w ten sposób sie tłumaczyć przed pasażerami). To że części i podzespoły się zużywają / psują jest jak najbardziej przewidywalne (bo jest cechą maszyn) i przewoźnik musi się liczyć, że awarie takie występują regularnie. Nadzwyczajna (niespodziewana) może być natomiast OKOLICZNOŚĆ, która doprowadziła do awarii, np. zderzenie z ptakiem czy uszkodzenie poszycia samolotu przez duży, normalnie niewystępujący w danej strefie klimatycznej grad. A i tu należy oceniać in concreto charakter zdarzenia, bo inaczej jest w przypadku gradu wspomnianego wyżej, a inaczej, gdy grad wielkości kurzych jaj pada na danym lotnisku średnio raz na 3 dni i uszkadza regularnie kilka samolotów tygodniowo. Wtedy przewoźnik operujący na dane lotnisko musi być przygotowany na te okoliczności i nie może potem tłumaczyc opóźnień zaskoczeniem i nadzwyczajnym charakterem przyczyn awarii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#543 PostWysłany: 25 Gru 2012 17:59 

Rejestracja: 22 Lip 2012
Posty: 15
marek2011 napisał(a):
Przewoźnicy bardzo często automatycznie powołują sie na nadzwyczajność sytuacji w razie opóźnień spowodowanych usterkami maszyn, ale równie często te usterki nie mają absolutnie charakteru nadzwyczajnego - nie wiem oczywiście jak było w tym konkretnym przypadku, bo inna jest sytuacja, gdy np. samolot uległ niespodziwanemu uszkodzeniu w wyniku błędu obsługi handlingowej przed odlotem do Grecji, inna gdy na danym lotnisku co drugi samolot jest uszkadzany przez obslugę i przewoźnik zdaje sobie z tego sprawę i powinien brać to pod uwagę przy planowaniu siatki połączeń z tego lotniska, a jeszcze inna gdy po raz 5 w ciągu miesiąca zespusł się w nim ten sam podzespół, ale sądzę, że szanse na odszkodowanie są spore.


Znajoma leciała ostatnio z BCN do WMI, wylądowała w WAW. To był ten dzień co skrocili pas startowy. Ryanair podstawil autobus na WAW i zaoferował transfer na WMI. Czas opóźnienia po dowiezieniu do Modlina wyniósł ok. 3h.

Jak sądzicie, jak ULC potraktowaloby skargę na opóźnienie z tego tytułu?

Wydaje mi sie, ze powinno przysługiwać odszkodowanie pasazerowi od przewoźnika, a przewoznikowi od lotniska, a lotnisku od wykonawcy nawierzchni pasa. Chyba sie pokusze o sporządzenie kolejnej reklamacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#544 PostWysłany: 25 Gru 2012 18:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6160
HON fly4free
Opóźnienie w tym przypadku było niezależne od przewoźnika więc żadne odszkodowanie nie przysługuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#545 PostWysłany: 25 Gru 2012 18:13 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9678
HON fly4free
@payac: w tym wypadku absolutnie nie przysługuje, przewoźnik zaoferowal paażerom pomoc w postaci transportu do miejsca docelowego, opóźnienie spowodowane przyczynami zewnętrznymi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#546 PostWysłany: 25 Gru 2012 18:45 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
payac napisał(a):
Wydaje mi sie, ze powinno przysługiwać odszkodowanie pasazerowi od przewoźnika, a przewoznikowi od lotniska, a lotnisku od wykonawcy nawierzchni pasa. Chyba sie pokusze o sporządzenie kolejnej reklamacji.


A to wydawanie się to tylko na podstawie chęci zarobku czy masz jakiś choć jeden argument?
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#547 PostWysłany: 25 Gru 2012 19:09 

Rejestracja: 22 Lip 2012
Posty: 15
Tak naprawdę jeden argument.
Przepadł bilet autokarowy, który był wcześniej kupiony przez internet z Modlina.

Z relacji koleżanki większość osób była zadowolona z takiego obrotu sprawy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#548 PostWysłany: 26 Gru 2012 18:22 

Rejestracja: 10 Maj 2010
Posty: 441
niebieski
12.01.2013 mam wylot z Modlina do Londynu dla dwóch osób.

Jeśli nie powiadomią mnie do 14 dni przed lotem mam automatycznie prawo do odszkodowania? Czy po prostu oni mi zaproponują możliwość przebookowania tego biletu? Jakie wtedz opcje daje Ryanair? Pozwala np. zmienić trasę? O ile można zmienić też datę? Wykorzystałbym to sobie w razie awarii do dolotu w inne miejsce. Myślicie że się zgodzą?

Jak nie dostanę maila od nich do 30.12.2012 to mam zamiar zakupić lot dla dwóch osób z innego lotniska do Londynu (bo mam tam dość ciekawy trip).

A i czy ważne jest, że płatności dokonywała inna osoba, a nie ja?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#549 PostWysłany: 27 Gru 2012 11:37 

Rejestracja: 23 Sie 2012
Posty: 28
Pytanie mam takie - LOT odwołał (w dniu wylotu) lot na trasie Warszawa - Nowy Jork (JFK). W zamian zaoferował (po ciężkich bojach z mojej strony - ale to już nie gra roli) alternatywne połączenie z przesiadką do Newarku. Jak się ma w takich przypadkach możliwość ubiegania o odszkodowanie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#550 PostWysłany: 27 Gru 2012 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2012
Posty: 16
Loty: 39
Kilometry: 91 517
23.12 leciałam Ryanairem z Poz do Porto, przesiadałam się w Barcelonie. Lądowanie koło południa wylot do Porto 22.50. Około tej godziny dostałam smsa, że lot został opóźniony i odbędzie się o 02:50.Po kolejnych 30 minutach - info, że lot został odwołany. Nie podano przyczyny, tylko, że więcej info na mailu. W mailu - albo zwrot pieniędzy za bilet albo przesunięcie na kolejny możliwy lot (24h czekania...) Ponieważ chciałam święta spędzić w domu - zakupiłam bilet na poranny lot innym przewoźnikiem do Lisbony. Noc spędziłam na lotnisku. Zgłosiłam pracownicy że nie chcę już lecieć, wpisała moje dane do jakiejś tableki, twierdziła, że dostanę całą kwotę z powrotem (miałam też nadany bagaż)

Moje pytanie - czy to wystarczy? Czy zwrócą mi pieniądze? Probowałam wypełnić jeszcze formularz online, ale cały czas wyskakuje mi, że podaję zły numer rezerwacji. A numer jest oczywiście dobry.
Czy w takiej sytuacji mogę starać się o odszkodowanie?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Magda
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#551 PostWysłany: 27 Gru 2012 13:53 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
zenek007 napisał(a):
Pytanie mam takie - LOT odwołał (w dniu wylotu) lot na trasie Warszawa - Nowy Jork (JFK). W zamian zaoferował (po ciężkich bojach z mojej strony - ale to już nie gra roli) alternatywne połączenie z przesiadką do Newarku. Jak się ma w takich przypadkach możliwość ubiegania o odszkodowanie ?


Normalnie masz możliwość. Ja skopałem, miałem w drugą stronę, JFK-WAW, overbooking, dostałęm rerouting Lufthansą + 350 dolarów odszkodowania, a powinienem dostać 600 EURO, ale ja nie wiedziałem wtedy jeszcze o odszkodowaniach w ogóle. Swoją drogą inna osoba dostała wyższe odszkodowanie ode mnie, bo ja miałem klasę L, a ona jakąś inną. Ale....to jest niezgodne z prawem i odszkodowanie nie jest zależne od klasy, nawet jak LOT mówi inaczej i ma wewnętrzne procedury. Trzeba nie przyjmować żadnego i składać wniosek do ULC.
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#552 PostWysłany: 28 Gru 2012 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2012
Posty: 16
Loty: 39
Kilometry: 91 517
Nikt nie pomoże w tej kwestii? :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#553 PostWysłany: 28 Gru 2012 15:25 

Rejestracja: 07 Sty 2012
Posty: 273
Loty: 27
Kilometry: 41 527
niebieski
Mam do Was pytanie odnośnie odwołanego lotu.
19grudnia moja dziewczyna miała lecieć z Beauvais do Santander Ryanairem. Doleciała na lotnisko podparyskie i okazało się że z powodu strajków lot został odwołany. Zaproponowali jej lot 21grudnia do Madrytu bo najwcześniej do Santander był 26grudnia. Dostała Voucher 2-dniowy do hotelu ale za wyżywienie musiała płacić z własnej kieszeni. 21grudnia znowu okazało się że nie wystartują(raczej nie z powodu strajku bo samolotu nawet nie było) i przetransportowali ich autokarami na lotnisko Lille. Gdy już siedzieli w samolocie w Lille i mieli startować ok. g.2.00, chyba pilot nie dostał pozwolenia na lot i znowu zawieźli je do hotelu na kilka godzin(już ze śniadaniem). W końcu udało się wystartować koło g.10 22grudnia.
Gdzie mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy za wyżywienie?(faktury z hotelu dostały)
Czy mogą ubiegać się o odszkodowanie? (nie było wykupione ubezpieczenie Ryanair)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#554 PostWysłany: 28 Gru 2012 15:36 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
MadziaZet napisał(a):

Moje pytanie - czy to wystarczy? Czy zwrócą mi pieniądze? Probowałam wypełnić jeszcze formularz online, ale cały czas wyskakuje mi, że podaję zły numer rezerwacji. A numer jest oczywiście dobry.
Czy w takiej sytuacji mogę starać się o odszkodowanie?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Magda

Przede wszystkim najważniejsza jest przyczyna odwołania - albo z winy Ryana albo nie. Jeżeli Ryan dał ciała - pisz do nich papier z wnioskiem o 250e odszkodowania. Oni standardowo odmówią, być może zaproponują rekompensatę w wysokości 100e. Odpisz, że sprawę kierujesz do ULC i tak uczyń. Pisz do polskiego, oni przekażą do właściwego. Możesz nawet po polsku pisać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#555 PostWysłany: 28 Gru 2012 17:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2012
Posty: 16
Loty: 39
Kilometry: 91 517
DO WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH:
Potwierdzenie odwołania lotu Ryanair dla celów ubezpieczeniowych. Numer rezerwacji: HK7Z4H
Poniższe informacje będą pomocne w czasie składania wniosku do firmy ubezpieczeniowej:
Potwierdzamy, ze wymienieni poniżej pasażerowie, mieli wykupioną rezerwację na lot/y z Ryanair. Niestety
jeden z lotów został odwołany.
Szczegóły lotu/ów:
Numer Rezerwacji:
Dane Pasażera/ów: Magdalena
WYLOT: Barcelona El Prat (BCN) to Porto (OPO)
Flight FR 4587 depart BCN on 23-12-2012 at 22:50 arrive OPO on 23-12-2012 at 23:50
Z poważaniem,
Biuro Obsługi Pasażera Ryanair


Ani słowa o powodzie odwołania lotu. Czy ktoś już pisał takie pismo od odszkodowanie? Macie jakieś przykłady??


Ostatnio edytowany przez MadziaZet, 29 Gru 2012 16:08, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#556 PostWysłany: 28 Gru 2012 18:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2172
srebrny
Mam wykupiony powrot do Europy jednej niedzieli w lutym, ale gdy przegladalem system rezerwacyjny przewoznika to okazalo sie, iz wykasowali ten lot i zapewne beda probowali mnie wyslac dzien wczesniej, bo to najblizszy termin, gdy oferuja takie polaczenie. Mnie akurat niespecjalnie kusi perspektywa skrocenia pobytu.

Nie dostalem jeszcze zadnej informacji, wiec czy jesli nie skontaktuja sie ze mna celem zmiany planow podrozy do 14 dni do odlotu to bedzie mi przyslugiwac odszkodowanie?

Dzieki za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#557 PostWysłany: 28 Gru 2012 18:01 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Na pewno dostaniesz info ;) W innym przypadku musieliby wypłacić Tobie 600e.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#558 PostWysłany: 28 Gru 2012 18:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2172
srebrny
Wlasnie tak tez wyczytalem, wiec trzymam kciuki by o mnie zapomnieli, bo to byloby €1,200 (dwa bilety) :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#559 PostWysłany: 28 Gru 2012 19:02 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
Wykasowali albo jest sold out. Jak Leciałem do Libanu to tez mojego lotu nie bylo na tydzien wczesniej, dzwonilem na infolinie bo chciałem jeden bilet wiecej i tak to wyglądało.
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#560 PostWysłany: 28 Gru 2012 19:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2172
srebrny
Sluszna uwaga. Zerkne na inne soboty i niedziele czy schemat sie powtarza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group