Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#521 PostWysłany: 18 Gru 2012 18:22 

Rejestracja: 18 Sie 2010
Posty: 335
niebieski
Dzięki Wam za odpowiedź.Dobre i to odszkodowanie.Jakby co to pewnie odszkodowanie spokojnie wystarczy na nowe bilety z Miami do Cancun( za te które posiadam płaciłem we wrzesniu po 250$ od osoby) i hotel.Tyle ,że najpierw trzeba zapłacić a potem dopiero dochodzić odszkodowania.
Poza tym pytałem tak na wszelki wypadek. ;)
@Maciek78: lot nie musi się zaczynać i kończyć w Unii,wystarczy,że się tam zaczyna
cytat z przepisów ,rozporządzenie (WE) nr 261/2004.
" Dotyczy ono pasażerów odlatujących z lotniska położonego na terytorium Unii Europejskiej oraz przylatujących do lotniska na jej terytorium z kraju trzeciego. Uściślając rozporządzenie będzie stosowane jeżeli początek lub koniec lotu miały miejsce na terytorium Unii Europejskiej".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
10 dni w Meksyku za 3805 PLN 🇲🇽 Loty do Cancun, transfery i 10 nocy na wyspie Cozumel ☀️🌴 10 dni w Meksyku za 3805 PLN 🇲🇽 Loty do Cancun, transfery i 10 nocy na wyspie Cozumel ☀️🌴
🚨 WOW 🚨 Tajlandia w sezonie za 1982 PLN 🔥😍 Loty do Krabi z Polski i hotel 🔥 🚨 WOW 🚨 Tajlandia w sezonie za 1982 PLN 🔥😍 Loty do Krabi z Polski i hotel 🔥
#522 PostWysłany: 18 Gru 2012 21:37 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9681
HON fly4free
|...o...| napisał(a):
Ok, wiec lot z promocji Alitali multistop MXP-FCO-CDG-SIN-CDG-VCE-BRI kupiony 28.czerwca lot w marcu 2013.
Do zeszlego piatku cisza wszystko OK, przyslano email ze odcinek VCE-BRI nie bedzie juz latal
wiec Alitalia zmuszona jest anulowac CALY bilet i chca mi zwrocic pieniadze prosza o potwierdzenie
ze przyjalem to do wiadomosci i podac gdzie maja zwrocic pieniadze.

Na moje emaile i faksy - odpowiedziano ze nie ma innej alternatywy, starali sie ale nic innego mi nie
moga zapewnic niz zwrot kasy. Weekend spedzilem czytajac (EG) Nr. 261/2004 i wyroki sadowe EU
dotyczace tego prawa.

Wykonalem dwie rozmowy z prawnikami czy nie podjeli by sie tej sprawy chodzilo mi o przebukowanie
na pozniejszy termin ich liniami lub innymi liniami [nie chce odzszkodowania bo powiadomili mnie duzo
wczesniej].
Odpowiedzi od prawnikow byly :
1. Nie mozna sie powolac na 261/2004 nie ma szans
2. Nie mozna sie powolac na 261/2004, mozna zagladnac do warunkow umowy co tam jest.

Jesli re-routing jest traktowany jako forma odszkodowania to chyba maja racje ale jesli nie to nie rozumiem ich odpowiedzi.
.



Moim zdaniem przewożnik nie miał absolutnie prawa jednostronie anulować biletu z powodu rezygnacji z obsługi lotów na trasie stanowiącej ostatni odcienek tej podróży. Jeśli go nie obsługują już mają obowiązek zaproponowac loty alternatywne na tej trasie np. przez Rzym albo innymi liniami (o ile takie obsługują te trasę), albo też uzgodnić inną zmianę dogodna dla pasazera (np. odjąc ten odcienek w ogole za zgodą pasażera). Obowiązek zaoferowania alternatywy (zmiany planu odrózy) wynika wprost z 261/2004 , nie jest to ekwiwalent odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#523 PostWysłany: 18 Gru 2012 22:23 

Rejestracja: 18 Sie 2010
Posty: 335
niebieski
@pawi, co znaczy "Del." ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#524 PostWysłany: 19 Gru 2012 01:50 

Rejestracja: 24 Kwi 2010
Posty: 120
Loty: 39
Kilometry: 70 170
Ryanair odwołał mi lot z Modlina do Budapesztu oficjalnie z powodu mgły. Wszystkie loty od rana były przekierowywane na Okęcie albo Łódź i pasażerowie byli tamże dowożeni.
Nasz odwołano, mimo, że samolot z Budapesztu wylądował na Okęciu i... odleciał z Okęcia do Budapesztu pusty (sic!). Był na flightradar i na stronie lotniska BUD była informacja, że wylądował.
My dostaliśmy hotel i przebukowanie na następny dzień.

Chciałbym dostać zwrot kosztów obiadu oraz jednej niewykorzystanej opłaconej nocy w hotelu w Budapeszcie. Poza tym sądzę, że w tym przypadku przysługuje mi prawo do 250€ odszkodowania.

Pytania:
Czy mam racje, że przysługują mi powyższe kwoty??
Gdzie i na jakich formularzach złożyć reklamację? Na stronach Ryana jest tylko taki dotyczący refundacji za hotel, a co z obiadem? I z tym 250€? Chciałbym opisać sytuację, że on odleciał z powrotem (czyli powodem nie były problemy pogodowe!).

Z góry dziękuję za pomoc i liczę na konkretne odpowiedzi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#525 PostWysłany: 19 Gru 2012 02:10 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9681
HON fly4free
@ prezes: moim zdaniem nie przysługuje Ci ani jedno ani drugie; przewoźnik nie odpowiada za straty po stronie pasazerów spowodowane odwołaniem lotu z powodu zamknięcia lotniska z uwagi warunki atmosferyczne. Ma obowiązek udzielenia pomocy (nocleg, jedzenie) i zmiany planu podróży. Z tego co piszesz taką pomoc otrzymałeś. Sam fakt wylądowania na Okęciu tego i innych samolotów o niczym nie świadczy, względy operacyjne mogą przemawiać za takim albo innym rozwiązaniem; obawiam się, że linie dość łatwo wykażą , że odwołanie tego konkretnego rejsu było mimo podjęcia wszelkich kroków nieuniknione z uwagi na układ siatki, warunki, czas itd. Zawsze mozna próbowac oczywiście, ale sukcesu tu specjalnego nie wróżę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#526 PostWysłany: 19 Gru 2012 02:36 

Rejestracja: 23 Sie 2011
Posty: 354
niebieski
@prezes
przed ULC nic nie ugrasz, bo jak to juz bylo wyjasnione, franca powola sie na "okolicznosci wyjatkowe" wylaczajace ja z odpowiedzialnosci.
Jesli chodzi o posilki, to Ci zwroca kase, a rachunki wspisujesz w rubryczce inne.
Co do zwrotu za hotel, co kasa Ci przepadla-masz duza szanse w sadzie cywilnym powolujac sie na brak "nalezytej woli" jak wyjasnisz to co napisales w poscie. tylko adwokaci francy beda przeciagac sprawe do kilku lat i koszta beda horendalne generowac, zebys sie rozmyslil:)P
_________________
Swiat konczy sie tam, gdzie nie dociera Ryanair
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#527 PostWysłany: 19 Gru 2012 17:21 

Rejestracja: 02 Sty 2012
Posty: 149
niebieski
Dostałem w końcu odpowiedź od włoskiego ULC potwierdzają że lot był opóźniony o 3.40 z przyczyn technicznych i cytowanie przepisów nr261/2004 i wyroku sądu z 19 listopada 2009 że lot opóźniony o 3 h to taki jakby nie odbyty i tak dalej. Na końcu że Ryanair nie podlega ich jurysdykcji i mogą sprawę do sądu skierować. Co dalej robić, jeszcze raz pismo do Ryanair wysłać o te 250 euro , znaczy 750 bo cała rodzina leciała. Czy Europejskie Centrum Konsumenckie czy od razu small claim court (online) z tego co wyczytałem kosztuje to 15 euro.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#528 PostWysłany: 19 Gru 2012 20:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 2005
Loty: 123
Kilometry: 110 954
niebieski
Witam.
Miałem lecieć tym samym lotem co prezes ale mnie Ryan zrobił jeszcze lepiej - ponieważ miałem powrót na drugi dzień to nie dało rady przebukować całej wycieczki na inny termin, o co prosiłem i dostałem zwrot - całe 4 PLN :)
Ogólnie bym się nie gniewał gdyby nie to że hotel w Budapeszcie ściągnie mi z karty trochę więcej :( Też myślałem o 250E - w sumie inne loty obsłużyli korzystając z Okęcia a akurat ten (i chyba jeszcze jeden tego dnia) odwołali...ale że obserwowałem na FR24 to co się dzieje w BUD to czułem że coś odwiną - start do WMI był z ponad godzinnym opóźnieniem, potem jakby doszły do tego przejażdżki autokarami po Warszawie to by chyba Ryanowi się rozkład posypał... bardziej się opłacało kupić niektórym obiad i opłacić hotel :)

Pozdrawiam i jednocześnie witam wszystkich - to mój pierwszy post na forum.
_________________
vivere militare est
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#529 PostWysłany: 19 Gru 2012 21:24 

Rejestracja: 22 Paź 2012
Posty: 48
Ma ktoś może wzór pisma o zwrot kosztów(tj. jedzenie+hotel na miejscu) do Ryana? Chodzi mi o koszty poniesione przeze mnie poza biletem, a nie sam bilet.
Z góry dziękuję! :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#530 PostWysłany: 20 Gru 2012 00:33 

Rejestracja: 24 Kwi 2010
Posty: 120
Loty: 39
Kilometry: 70 170
Dzięki za odpowiedzi, mimo wszystko spróbuje wysłać reklamację do Ryana i teraz pytania:
Czy o zwrot kosztów (obiad + hotel w BUD) przesłać online na formularzu Ryana ( https://schchng.ryanair.com/eu261?lg=PL )??
Czy do Ryana wysłać ten formularz, który jest na stronie ULC ( http://www.ulc.gov.pl/index.php?option= ... &Itemid=43 ) i wnioskować na nim i o zwrot kosztów i o odszkodowanie razem??
Zwykłą pocztą na ten irlandzki adres??
Może być po polsku czy raczej po angielsku??

Wiem, że mam praktycznie zerowe szanse na odszkodowanie, dlatego proszę o powstrzymanie sie od negatywnych komentarzy. Dużo latam, a pierwszy raz zdarzyła mi sie taka sytuacja, dlatego chce to powysyłać "szkoleniowo", żeby w przyszłości wiedzieć już co i jak robić :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#531 PostWysłany: 21 Gru 2012 06:56 

Rejestracja: 06 Lis 2012
Posty: 11
Wczoraj wracając z Phuket do berlina via Abu Dabi linią Air Berlin miałem przygodę. Jakieś 20 minut po starcie zaczął palić się silnik. Było awaryjne ladowanie, ewakuacja itp. Przewieziono wszystkich do hoteli, zapewniono wyżywienie, ogólnie wszystko gra. Już wiemy że nasz wylot będzie opóźniony o 24-48 godzin. Podobno można ubiegać się o odszkodowanie. Straciłem bilety z berlina do warszawy. W jaki sposób mam ubiegać się o ewentualną rekompensatę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#532 PostWysłany: 22 Gru 2012 15:42 

Rejestracja: 27 Cze 2010
Posty: 11
Loty: 148
Kilometry: 272 808
Witam, jaki jest oficjalny czas na zmianę rezerwacji po odwołaniu wcześniejszego lotu?

Mianowicie rezerwacja była na loty 16-17 grudnia, lot został odwołany, z info w mailu wynika, że mogę wybrać nowe kierunki do 23.12.2012 poprzez link, który nie działa (strona się ładuje normalnie, ale nie mogę zaznaczyć lotu w jedną ani w drugą stronę do zmiany).

Na infolinii powiedziano mi, że na zmianę w takim przypadku są 3 dni a więc teraz mogę ubiegać się jedynie o zwrot kosztów.

Proszę o szybką odpowiedź w miarę możliwości, pozdrawiam!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#533 PostWysłany: 22 Gru 2012 20:35 

Rejestracja: 22 Gru 2012
Posty: 115
Dzień dobry,

Miałem wykupiony lot do budapesztu na dzisiaj z modlina ryanairem i powrót jutro rano, więc jedna nocka. Miałem już zarezerwowany hotel i anulowanie kosztuje 20 euro. Czy jest jakaś szansa odzyskać te pieniądze?
Druga sprawa: Ryanair nie powiedział jaki jest powód odwołania, ale widziałem w TV, że jest awaria pasa, czy w takim razie przysługuje mi to odszkodowanie 250 euro? Czy to odszkodowanie przysługuje także na lot powrotny, z którego nie moge skorzystać bo jest jutro rano?

Jeśli zdecyduje się przebukować to mam opcje tylko na 1 lot. Czy nie powinienem mieć tez na powrotny, ponieważ na niego nie zdarzę?

Czy jeśli miałem 3 bilety, dla 3 osób i 3 powrotne, to dostane 6x250 euro?

Czy jest możliwość wypłaty odszkodowania gdzie indziej, ponieważ obca osoba opłaca mi lot.

Proszę o odpowiedź na wszystkie pytania.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#534 PostWysłany: 22 Gru 2012 20:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 69
Offtopic:
Ten odwołany ryan i tak poleciał do BUD, z tym, że na pusto.
EOT
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#535 PostWysłany: 22 Gru 2012 21:02 

Rejestracja: 22 Gru 2012
Posty: 115
To czemu nikogo nie wzieli? : O
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#536 PostWysłany: 22 Gru 2012 21:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 69
Nie mam pojęcia dlaczego taka decyzja została podjęta.
Samolot o numerze rejestracyjnym EI-DPP, przyleciał kilkanaście minut temu do Budapesztu, rejs nr FR3858 z WAW. Może Ci się to przyda.
Tu jako potwierdzenie playback z FR24:
http://fr24.com/2012-12-22/18:06/RYR3858
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#537 PostWysłany: 22 Gru 2012 21:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6160
HON fly4free
Zapewne nie było już czasu na transport paxów z WMI do WAW i czekając na nich w WAW samolot złapałby solidne opóźnienie, które poskutkowałoby opóźnieniami kolejnych dzisiejszych rejsów zaplanowanych dla tej maszyny, w związku z tym operacyjni w Ryanie podjęli decyzję żeby wrócić na pusto.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#538 PostWysłany: 22 Gru 2012 21:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1262
niebieski
Już Wam piszę dlaczego poleciał pusty. Z WMI pewnie mieli około 80 pasażerów (szacuję z ostatnich obserwacji lotów na tej trasie) więc przebookują ich na jutro, bo zapewne też nie sprzedali więcej niż 80 biletów. W ten sposób uniknęli kosztów transportu i opóźnień na kolejnych lotach obsługiwanych przez tą maszynę, gdzie zapewne przed światami sprzedali sporo drogich biletów. A jeśli chodzi o koszty FR związane z noclegami dla pasażerów to max kilka osób skorzysta z tej opcji więc koszt będzie znikomy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#539 PostWysłany: 22 Gru 2012 21:46 

Rejestracja: 22 Gru 2012
Posty: 115
Ja np nie moge przebukowac, ponieważ powrót mam przed proponowaną datą wylotu, a jak szukam lotu na dzisiaj to jest błąd systemu. Mam szanse na odszkodowanie, czy będą to traktować jako nieunikniowy wypadek i nic z tego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#540 PostWysłany: 22 Gru 2012 22:13 

Rejestracja: 29 Lis 2012
Posty: 34
Loty: 20
Kilometry: 38 364
Też miałem lecieć do Budapesztu i jutro wracać, nie urządza mnie fakt, że mogę przebukować sobie dzisiejszy odwołany lot skoro tracę jutrzejszy powrót....
_________________
http://podrozysmak.blogspot.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group