Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#501 PostWysłany: 09 Gru 2012 17:54 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Nie masz żadnych szans, pogoda spowodowała utrudnienia w rotacji dla tej maszyny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍 Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍
Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨ Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨
#502 PostWysłany: 09 Gru 2012 19:21 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 957
niebieski
a to ma znaczenie przypisanie maszyny do danego lotu??
czasem przecież podstawiają inny samolot...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#503 PostWysłany: 09 Gru 2012 19:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 1620
Loty: 109
Kilometry: 141 606
srebrny
Mogą podstawić o ile mają jakąś wolną maszynę, ale z tego co obserwuję loty wizz z Modlina, jakoś ciężko się dopatrzyć by na płycie stała niepotrzebna różowa maszyna ;P
Poza maszyną potrzebna jest załoga w pełnym składzie, która nie ma przekroczonych godzin w danym czasie itd itd Za dużo rzeczy składa się na to i zapewne logistycznie dla nich prościej było po prostu odwołać lot i przełożyć ludzi na następne dni.
_________________
Image Image Image
69% ludzi znajdzie coś dwuznacznego w każdym zdaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#504 PostWysłany: 09 Gru 2012 20:04 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 223
niebieski
JJ2010 napisał(a):
Tak się domyślam, że ten samolot do Charleroi nie miał szans dolecieć o właściwej porze przez wcześniejsze opóźnienia...tylko czy to jest usprawiedliwienie dla linii??

Czy w związku z powyższym są szanse na odszkodawanie?


Według reguł międzynarodowych linia lotnicza ma prawo się wytłumaczyć za newykonane/opóźnione loty z powodu złych warunków atmosferycznych na okres 48 godzin wprzód.
W związku z tym nie masz szans na odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#505 PostWysłany: 09 Gru 2012 20:09 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 957
niebieski
Ich napisał(a):
JJ2010 napisał(a):
Tak się domyślam, że ten samolot do Charleroi nie miał szans dolecieć o właściwej porze przez wcześniejsze opóźnienia...tylko czy to jest usprawiedliwienie dla linii??

Czy w związku z powyższym są szanse na odszkodawanie?


Według reguł międzynarodowych linia lotnicza ma prawo się wytłumaczyć za newykonane/opóźnione loty z powodu złych warunków atmosferycznych na okres 48 godzin wprzód.
W związku z tym nie masz szans na odszkodowanie.


tylko czy znaczenie ma to co się dzieje na lotnisku skąd jest wylot, czy na wszystkich po drodze lotniskach, gdzie ta maszyna sobie lata tego samego/poprzedniego dnia?
Z jednej strony niby pięknie w teorii jest napisane o tym co pasażerom przysługuje, a co innego praktyka i wywalczenie czegokolwiek.
Gwoli ścisłości..Tak generalnie to się na te 250EUR nie nastawiałem, bonusem i tak samym w sobie były dwa extra noclegi i możliwość zwiedzenia Belgii, ale gdyby były szanse, to czemu nie skorzystać ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#506 PostWysłany: 09 Gru 2012 22:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1574
Loty: 650
Kilometry: 837 895
niebieski
JJ2010 napisał(a):
Z jednej strony niby pięknie w teorii jest napisane o tym co pasażerom przysługuje, a co innego praktyka i wywalczenie czegokolwiek.


Dostałeś wszystko co Ci się należało...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#507 PostWysłany: 09 Gru 2012 23:09 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 348
niebieski
Ba, nie tylko dostałeś hotel - ale napisali, że możesz ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów. Czyli w praktyce: wszystkie posiłki i transfery na podstawie paragonów. To chyba niezły bonus ;)

Odszkodowanie odpuść. (a) w tej sytuacji się nie należy, (b) potraktowali Cię dużo lepiej niż niegdyś mnie LOT (a zażądałem tylko taxi na najbliższą stację kolejową na ich koszt), więc możesz im po ludzku odpuścić... ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#508 PostWysłany: 14 Gru 2012 13:31 

Rejestracja: 30 Sty 2012
Posty: 62
Loty: 49
Kilometry: 84 728
A ja mam taka kwestie której tutaj nie wyczytałem jeszcze. Jak pisalem wczesniej odwolali mi lot z modlina do eindhoven o godzinie 11 z minutami . Powodem oczywiscie byla mgla wiec w tej kwestii wiem ze nic nie ugram. ALE! Na lotnisku proponowano mi jakies loty nocne koło godziny 21-22 do brukseli albo do dusseldorfu. Poniewaz lecialem na 2 dni tylko, to taka strata nie była dla mnie do zaakceptowania. Dlatego na lotnisku wskazałem pani z ryanaira ze jedynym satysfakcjonującym mnie polączeniem bylo polączenie polskimi liniami LOT do z WAW do amsterdamu ( mojej destynacji koncowej) o godzinie 12:55 albo 16:55 co zmiejszalo strate czasową. Oczywiscie powiedziano mi ze nikt mi nie kupi biletu u innego przewoznika, co chyba zgodne z prawda do konca nie jest. W wyniku tego oczywiscie nie polecialem wcale, stracilem kase za rezerwacje hoteli itp.
I teraz moje pytanie: z tego co wyczytalem to linia lotnicza musi mi zapewnic polaczenie na SATYSFAKCJONUJACYCH dla mnie warunkach. i dla mnie to polaczenie bylo jedyne do zaakceptowania. Nie interesowalo mnie znalezienie sie kolo polnocy w brukselii i dojazd na wlasna reke dalej. Tak wiec opierac się o tą mgle czy od razu uderzyc o zaniedbanie ze strony linii lotniczej jesli chodzi o przebookowanie lotu ? I faks do ryanaira moge pisac po polsku czy wymagany jest jezyk ang?
z gory dziekuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#509 PostWysłany: 14 Gru 2012 17:07 

Rejestracja: 14 Gru 2012
Posty: 4
Wydaje mi się ze polski powinni zaakceptować, ale równie mocno wydaje mi się ze wiele nie ugrasz... :geek:
_________________
Czasami cel jest ważniejszy od podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#510 PostWysłany: 15 Gru 2012 00:00 

Rejestracja: 15 Sty 2012
Posty: 50
Cześć ! Po wielu miesiącach walki z liniami Enter Air sprawa ma się ku końcowi ( mam nadzieję ) . Przypomnę tylko , że Enter mnie olał ( opóźnienie 8,5 godziny z winy przewoźnika , wylot z Ławicy do Heraklionu ) , potem w styczniu 2012r. ( !!! ) wysłałem pismo do ULC , w między czasie ULC informował mnie o wezwaniu przewoźnika do złożenia dodatkowych wyjaśnień .
W dniu dzisiejszym ( czyli po 11 miesiącach ) dostałem informację tej treści : " Przewoźnik lotniczy Enter Air sp. z o.o. poinformował Urząd Lotnictwa Cywilnego o fakcie wypłaty na rzecz ww. pasażerów odszkodowań. "
Oczywiście nie jest to prawda , żadnych pieniędzy jeszcze na koncie nie ma , bo i skąd , skoro Enter Air nie ma numeru mojego konta . Poczekam cierpliwie jeszcze z dwa tygodnie i zastanawiam się nad dalszymi ruchami , macie jakieś pomysły ?

Pozdro
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#511 PostWysłany: 15 Gru 2012 00:23 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9676
HON fly4free
No może najpierw przekaż Enter Air swój numer konta ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#512 PostWysłany: 15 Gru 2012 13:38 

Rejestracja: 15 Sty 2012
Posty: 50
To nie może być takie proste ;)

Domyślam się , że Enter zwróci się do mnie z zapytaniem gdzie przelać pieniądze . Zastanawiam się nad wysokością odszkodowania , bo ULC już na to wpływu nie ma ( ? ) , ciekawe co zaproponują , bo nie sądzę , żeby zgodnie z rozporządzeniem po 400 euro na osobę .

Pozdro
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#513 PostWysłany: 15 Gru 2012 17:39 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1149
niebieski
Dostałem SMSa na równy miesiąc przed odlotem, że AirAsia przestaje latać na tej trasie i że będzie dla mnie refund.
Stawiam, że nie mam szans wywalczyć zapewnienia mi dolotu innymi liniami/trasami do destynacji?

Trasa to DPS-HKT.

Akurat Phuket to był tylko taki stopover dla mnie przed dolotem do Bangkoku. W związku z tym będę szukał z DPS innego dolotu, natomiast zostaje mi jeszcze lot HKT-DMS, którego teraz nie będę miał jak wykorzystać.

Czy jest szansa, aby mi w takim razie za ten lot HKT-DMS także zwrócili pieniądze?

Czy jest opcja zadzwonienia do linii z Polski za darmo?
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#514 PostWysłany: 16 Gru 2012 01:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9676
HON fly4free
@bartek: zasady obowiązujące w UE oczywiście nie mają do takiego przypdku zastosowania, więc co do ewentualnej zmiany trasy, linii, refundacji w grę wchodzi tylko ogolny regulamin przewoźnika; warto się skontaktować najlepiej mailowo i poprosić np. o zwrot dalszego odcinka ale zgadzać się na to oczywiście nie muszą gdyż to dwa niezależne od siebie bilety
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#515 PostWysłany: 17 Gru 2012 21:43 

Rejestracja: 18 Sie 2010
Posty: 335
niebieski
Bardzo proszę Was o pomoc w wyjaśnieniu następującego zagadnienia.
W styczniu lecę Alitalią z Mediolanu (wylot 11.25) do Miami.Zgodnie z rozkładem mam tam dolecieć o 16.45.
O godz. 19.20 ,już na innym bilecie , mam wylot z Miami do Cancun liniami American Airlines .Wiem ,że czasu jest mało ale mam nadzieję ,że zdążę z przesiadką.To ostatni lot do CUN tego dnia!
Na bierząco śledzę ten lot od miesiąca i 95% przylotów jest o czasie a nawet 20-30 wcześniej.
Wczoraj jednak samolot z Mediolanu wyleciał z opóźnieniem ponad 7 godzin(nie wiem dlaczego).
Co w takiej sytuacji robić? Jakie mam prawa? Czy Alitalia powinna mi zaoferować nocleg w Miami i przebukowanie biletu z Miami do Cancun na ich koszt ?Czy w takiej sytuacji należy mi się jakieś odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#516 PostWysłany: 17 Gru 2012 21:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6160
HON fly4free
Za stratę lotu do Cancun kompletnie nic Ci się od Alitalii nie należy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#517 PostWysłany: 17 Gru 2012 23:47 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9676
HON fly4free
Co znaczy "anulowała' , opisz dokładnie na jakiej trasie, z jakich powodów i w jakich okolicznościach. W przypadku odwolania rejsów, nawet z duzym wyprzedzeniem, rozporządzenie ma zastosowanie w zakresie np. obowiązku zaoferowania zmiany planu podrózy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#518 PostWysłany: 18 Gru 2012 00:00 

Rejestracja: 18 Sie 2010
Posty: 335
niebieski
Kemot-czy to oznacza,że bez żadnych konsekwencji linia lotnicza może realizować swoje loty z kilkugodzinnym opóźnieniem? Toż przecież na naszym PKP można za opóźnienie otrzymać rekompensatę!
http://prawo.rp.pl/artykul/867372.html
Poszukałem trochę w necie i ....
W tym linku http://prawoturystyczne.pl/2011/12/02/o ... -pasazera/ mówi się nie tylko o należnej mi opiece ale też o odszkodowaniu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#519 PostWysłany: 18 Gru 2012 00:05 

Rejestracja: 17 Gru 2012
Posty: 1
Witam.
Mam pewien problem z przebookowaniem lotów w Ryanair.
Miałem odbyć loty WMI - BUD - WMI 16.12.2012 - 17.12.2012. Niestety później dowiedziałem się, że niestety nie będę mógł polecieć w tym terminie więc nawet nie robiłem odprawy online. Dostałem maila, że moje loty z powodu złych warunków pogodowych 16.12.2012 o 13:37.
W mailu była informacja:
Cytuj:
Pasażerowie posiadający rezerwacje na wymienione loty mogą je zmienić
bez dodatkowych opłat, korzystając z podanego poniżej łącza do strony
internetowej. Za pośrednictwem tej strony loty mogą być zmieniane do
dnia 23/12/12. Pasażerowie mogą dokonywać zmian rezerwacji na kolejne
dostępne loty.

Kliknij tutaj, aby zmienić rezerwację na lot na stronie internetowej.

https://www.bookryanair.com/SkySales/Bo ... eveBooking

Jednak po wejściu na stronę i po "zalogowanu się" gdy chcę kliknąć na "Zmień wylot" pojawia się informacja: "Tego lotu nie można zmienić.".

Bardzo proszę o pomoc, bo znalazłem dogodny termin już 26 grudnia a nie mogę nawet zmienić lotu. Przeprasza również, jeżeli wybrałem zły temat (miałem dylemat czy tutaj, czy do tego: viewtopic.php?f=15&t=7994&start=600 ).

Edit: Dodam jeszcze, że wczoraj wieczorem można było dokonać zmiany lotów, no a dziś jak już wspomniałem wyskakuje błąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#520 PostWysłany: 18 Gru 2012 17:40 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Rysiek napisał(a):
Kemot-czy to oznacza,że bez żadnych konsekwencji linia lotnicza może realizować swoje loty z kilkugodzinnym opóźnieniem? Toż przecież na naszym PKP można za opóźnienie otrzymać rekompensatę!
http://prawo.rp.pl/artykul/867372.html
Poszukałem trochę w necie i ....
W tym linku http://prawoturystyczne.pl/2011/12/02/o ... -pasazera/ mówi się nie tylko o należnej mi opiece ale też o odszkodowaniu

Cytowane przez Ciebie prawa dotyczą lotów wewnątrz Unii.
Opieka Ci się nie należy na lotnisku docelowym. Gdy wylot się przeciąga - owszem.
Odszkodowanie zapewne też Ci się należy, ale nie mam pojęcia na co się powoływać.

Reasumując - gdy wylądujesz kilka h później możesz się starać jedynie o odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group