Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 110, 111, 112, 113, 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#2241 PostWysłany: 23 Sie 2025 10:15 

O proszę, przyszedł Pan Maruda i psuje zabawę. I jeszcze będzie decydować co jest "pseudopolitycznym bełkotem". Mądrala co wszystko wie najlepiej.

Skoro CPK to projekt polityczny, to bez polityki się nie obejdzie. Bo aby zmienić projekt CPK potrzebujesz argumentów politycznych i merytorycznych. Tyle, że w tym przypadku polityczne są ważniejsze.
Góra
 PM off  
      
W😍W❗ Sycylia bezpośrednio za 152 PLN 🔥☀️ W😍W❗ Sycylia bezpośrednio za 152 PLN 🔥☀️
Tydzień w Turcji z all inclusive 🍹🏖️ 4* hotel z widokiem na góry za 1499 PLN 😎🏊‍♂️ Tydzień w Turcji z all inclusive 🍹🏖️ 4* hotel z widokiem na góry za 1499 PLN 😎🏊‍♂️
 Temat postu: Re: CPK
#2242 PostWysłany: 23 Sie 2025 10:55 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1422
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
I ma rację, bo za pierdoły są wątki kastrowane a wiele niemerytorycznych wpisów jest tolerowanych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2243 PostWysłany: 23 Sie 2025 11:10 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3683
złoty
Zakładamy nowy wątek: dlaczego politycy to nieuki, karierowicze i kłamcy i tam można będzie się wyżywać.
Przynajmniej odwiedzalnosc f4f podskoczy

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2244 PostWysłany: 23 Sie 2025 12:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
-- 23 Sie 2025 11:32 --

Anonymous napisał(a):
Masz błąd logiczny. Albo polityk jest "nienachalnie inteligentny, słabo wykształcony (nawet, jeśli ma doktorat)" albo potrafi w "Chamski Przewał Kasy mający na celu transfer jak największej sumy publicznych pieniędzy na konta krewnych i znajomych królika"


To wcale nie jest błąd logiczny. Żeby być kanciarzem/oszustem/wyłudzaczem nie trzeba być inteligentnym, ba, to często przeszkadza.

-- 23 Sie 2025 11:35 --

DMW napisał(a):
Wątek ma być o CPK, tymczasem paru domorosłych politologów zrobiło sobie wymianę swoich mądrości.
Proszę moderację o usunięcie tych paru ostatnich postów z pseudopolitycznym bełkotem.


Przecież o Chamskim Przewale Kasy nie da się pisać pomijając politykę, bo to czysto polityczna sprawa. Jeśli dobrze pamiętam, to jesteś (albo byłeś) osobą głęboko wierzącą w Wilka, Horałę, Wildów i resztę towarzystwa, więc nie dziwi, że krytykę ich przekrętu uważasz za bełkot.
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2245 PostWysłany: 23 Sie 2025 14:20 

@le_szek ale aby utrzymać się w branży musisz mieć jednak coś w głowie

Jeśli ktoś chce 100% merytoryki (choć z lekkim przymrużeniem oka):
WAW po rozbudowie - ok. 30 mln pasażerów rocznie
Baranów na starcie - ok. 30 mln pasażerów rocznie
WAW zamykamy a ruch przenosimy do Baranowa. Warszawa jeździ do Baranowa latać. Nie ma miejsca dla innych. No takie obecne założenia, sorry.
Czyli - Warszawiakom w d.. się poprzewracało. Przeszkadza im dźwięk lądujących i startujących samolotów. Stąd przenoszą za mnóstwo $$$$ lotnisko. Będzie błoga cisza. Kraj się na wszystko złoży. Tylko po co w takim razie te wszystkie szprychy i linie kolejowe skoro 30 mln to sama Warszawa.

Jeśli mamy być merytoryczni - obecnie tak to wygląda. Wyglądałoby inaczej, gdyby na starcie Baranów zakładał 40 czy 50 mln pasażerów a nie 30 mln, czyli tyle ile będzie mieć wkrótce WAW. No chyba, że...

.... WAW jednak zostaje. Ale to już musimy prowadzić rozważania polityczne a tego nie wszyscy chcą.

CPK jest projektem politycznym. Pisanie, że nie można w wątku pisać o polityce to jakieś żarty. Sorry, ale trzeba być odklejonym, aby oczekiwać 100% merytoryki bez polityki. To co tu ma być, alternatywna rzeczywistość?

Oczywiście głupiej polityce, durno wpisom, bez merytoryki i jakiegokolwiek przesłania mówię nie. Bo też mam po dziurki w nosie wojenek PO - PiS (tak jak mam po dziurki w nosie wyznawców tylko jednej partii, którzy nigdy nie przyznają, że jednak są w błędzie)

Ale ok. Pomińmy wszystko co w tym wpisie powyżej napisałem. Zacznijmy od tego jaka powinna być przepustowość CPK. To podstawy. Ile tam ruchu będzie? 30 mln? 40 mln? 50 mln? 70 mln? A na jakiej podstawie to wyliczymy? Powiecie, że na takiej podstawie, że ruch lotniczy obecnie mocno rośnie i skoro gospodarka rośnie to ruch dalej będzie rósł. Yyyy serio? To weźcie teraz pod uwagę, że gospodarki bez polityki nie można rozpatrywać. Dlaczego? Ano dlatego, że obecnie w budżecie mamy manko 300 mld zł (ogólnie od lat żyjemy na deficycie). Tak, te 300 000 000 000 zł, to nowy sług SP w tym roku. Te pieniądze są pożyczane i pchane w gospodarkę (ok, część w obce gospodarki - zbrojenia, ale to bardziej skomplikowana materia). I w tej gospodarce sobie krążą. Od Kowalskiego przez Iksińskiego a na Nowaku kończąc. I jeśli te pieniądze sobie krążą, to ludzie je wydają, m. in. na podróże. Podsumowując - już nawet w tym momencie mamy kontakt z polityką. Życie na kredyt to kwestia polityczna. Nie będzie kredytów, to Kowalski, Iksiński i Nowak nie będą mieć pieniędzy na bilety.

Jaki z tego morał? Jeśli ktoś twierdzi, że ruch lotniczy będzie ciągle rósł, to w gruncie rzeczy zakłada, że jako kraj będziemy rok w rok pożyczać setki mld zł. Takie perpetuum mobile? Bo gdy przestaniemy nagle pożyczać, to niestety gospodarka mocno spowolni (podstawy makroekonomii). Ale czy ciągle będą chętni na to aby nam pożyczać te pieniądze? Zakładając, że tak, to budujmy CPK na 100 mln pasażerów. Zakładając, że nie, to po co nam CPK? Lepiej Warszawiaków utemperować i wyjaśnić, że skoro kupowali mieszkania gdzie kupowali, to wiedzieli, że będzie głośno. A jak nie to nie wina reszty kraju a ich.

Sorry, czasem szybciej piszę niż myślę. Mam nadzieję, że jasno wyłożyłem, że jakakolwiek rozmowa o CPK bez kontekstu politycznego nie ma sensu.
Góra
 PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2246 PostWysłany: 23 Sie 2025 14:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
Anonymous napisał(a):
@le_szek ale aby utrzymać się w branży musisz mieć jednak coś w głowie


Duda. Suski. Kowalski. Gosek. Żukowska. Sawicki. Matysiak. Komorowski.

Plus cała masa teoretycznie nawet wykształconych i w swej dziedzinie może i niezłych, ale jednocześnie życiowo głupich jak but i nieogarniających rzeczywistości. Sztandarowym przykładem może być Kopacz czy Kosiniak-Amisz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2247 PostWysłany: 26 Sie 2025 01:16 

Rejestracja: 04 Paź 2023
Posty: 25
abelincoln napisał(a):
Tym, którzy za to zapłacą i będą utrzymywać.
Jest lekka różnica pomiędzy kosztami KDP a zwykłą linią na 160.

Niedużo wiem ale nie wątpię że jest różnica. To rzeczywiście musi być droga sprawa skoro tyle osób uważa że wybudowanie KDP do Warszawy np. ze Szczecina(i innych większych miast) z przystankami po drodze w około 50tysięcznych miastach jest zbyt drogie i nieopłacalne.
Tylko nie bardzo wiem jak mamy zrobić żeby kraj się rozwijał jeśli nie inwestowaniem w autostrady i szybką kolej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2248 PostWysłany: 26 Sie 2025 01:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5344
platynowy
O matko i ty tak na serio?
Polemizujesz nie zadajac sobie nawet trudu siegniecia po podstawowe dane.
To masz, odrob prace domowa. Planowane KDP Y Warszawa Wroclaw Poznan 480km 72mld PLN. Srednio 150mln PLN za 1km. Pytanie ile trzeba MLD PLN aby twoj pomysl KDP w kazdym 50tys miescie zrealizowac. I pytanie pomocnicze.... jak to sie ma do budzetu Polski?
Ps. Sredni koszt budowy lini 160km/h to 10-70mln PLN za 1km w zaleznosci od stopnia skomplikowania odcinka.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2249 PostWysłany: 26 Sie 2025 08:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2093
złoty
@kraft Bogate kraje inwestują tam gdzie ma to sens (czyli tam, gdzie to się zwróci lub odpowiednio będzie stymulować lokalną gospodarkę by zauważalnie wzrosły wpływy podatkowe). Troszkę inne kraje inwestują w projekty które pokazują że "ich stać" czy też takie bez wcześniejszej analizy ekonomicznej - paląc kasą w piecu można się ogrzać, ale raczej krótkofalowo :)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2250 PostWysłany: 26 Sie 2025 11:15 

Rejestracja: 04 Paź 2023
Posty: 25
jaco027 napisał(a):
Pytanie ile trzeba MLD PLN aby twoj pomysl KDP w kazdym 50tys miescie zrealizowac.
Nikt nie pisze o każdym 50tys mieście tylko o przystankach w tych 50tys które będą po drodze.


abelincoln napisał(a):
@kraft Bogate kraje inwestują tam gdzie ma to sens (czyli tam, gdzie to się zwróci lub odpowiednio będzie stymulować lokalną gospodarkę by zauważalnie wzrosły wpływy podatkowe).
Każdy kraj w tym Polska powinien inwestować tam gdzie ma to sens. Może rzeczywiście KDP za 150mln za kilometr jest za drogie, ale tych do 160-200km/h przydałoby się dużo więcej. Rachunku ekonomicznego tu nie zrobię. Jeśli nie mamy inwestować w drogi, autostrady i kolej to nie wiem w co.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2251 PostWysłany: 26 Sie 2025 13:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2093
złoty
kraft napisał(a):
Każdy kraj w tym Polska powinien inwestować tam gdzie ma to sens.

Aplauz i zaakceptowanie. Ale
kraft napisał(a):
Rachunku ekonomicznego tu nie zrobię.

W tym problem, że nie tylko Ty. Flamasterplan jest fajny, ale powinno się najpierw zderzyć go z rachunkiem ekonomicznym. Czyli ilu pasażerów z Sieradza (Pruszcza, Koziej Wólki...) będzie chciało kupić bilet do Poznania czy Warszawy za x zl (pociąg na 160km), y zł (pociąg na 250) czy z zł (pociąg na 320). Z tym że y będzie 2 razy droższe od x, a z pewnie 4 razy. Albo i 8. No i jak to się ma do kosztów infrastruktury, dodatkowych stacji, dodatkowego rozpędzenia pociagu do xxx, dłuższego czasu przejazdu...

Prosze mnie poprawić, ale chyba nie ma takich wyliczeń. A bez tego inwestycja niezbyt ma sens - najbardziej szczegółowe wyliczenia jakie widziałem, to liczba pasażerów korzystających z danej trasy rocznie[1]. Tylko że nie ma informacji, czy nie skończy sie tak, jak często bywa na trasie 3miasto-Warszawa. TLK i IC nabite pod dach, a Pendolino ma sporo wolnych miejsc. A w takim przypadku inwestycja w 320 km/h może nie być najrozsądniejsza...

Nie wpominajac juz typowo polskiego podejścia do inwestycji, gdzie zakupiono w 2011 pociagi na 250km/h, a może w połowie jego cyklu życia zacznie to być wykorzystywane...[2] :D


[1] https://www.money.pl/gospodarka/140-mln-pasazerow-kolei-dalekobieznej-w-rok-jest-nowa-prognoza-cpk-7174431296527040a.html
[2] https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kiedy-bedzie-250-kmh-na-cmk-119749.html
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2252 PostWysłany: 26 Sie 2025 13:48 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1387
niebieski
Inny kraj, inne realia i w szczegolnosci brak koncepcji centralnego lotniska ale tak dla porownania tu jest mapka tras i przystankow szybkich kolei niemieckich.
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der ... speeds.svg

Dobry przyklad do analizy na co stac kraj o wiele bogatszy od Polski vs nasze aspiracje.
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2253 PostWysłany: 26 Sie 2025 13:59 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3683
złoty
A bo ty malostkowo myslisz!!
My jesteśmy wielkim narodem!!
Zadłużymy się na 100lat ale pendolino pojedzie do Rudziszek!

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2254 PostWysłany: 26 Sie 2025 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2093
złoty
I wyszło Szydło z worka. Wiadomo kto jest podnóżkiem Bążura na tym forum...
(Pendolino>Alstom>Francja>wiadomo)

Polskie KDP będzie używało Polskich pociągów. Z polskim backdorem (jeśli impuls). Albo i nie (jeśli PESA), ale za to napędzanym polskim węglem z polskich dotacji. :D
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2255 PostWysłany: 27 Sie 2025 08:44 

Przecież Pendolino jest na prąd. A skąd jest prąd? Z gniazdka. A Wy coś o węglu i dotacjach dramatyzujecie

A i plan forumowicza @kraft można zrealizować. Po co się zadłużać? Przecież pieniądze są w bankomatach
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2256 PostWysłany: 28 Sie 2025 07:29 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1064
niebieski
kraft napisał(a):
Każdy kraj w tym Polska powinien inwestować tam gdzie ma to sens. Może rzeczywiście KDP za 150mln za kilometr jest za drogie, ale tych do 160-200km/h przydałoby się dużo więcej. Rachunku ekonomicznego tu nie zrobię. Jeśli nie mamy inwestować w drogi, autostrady i kolej to nie wiem w co.


W co inwestować? W jakość życia i konkurencyjność gospodarki. Wybudowanie absurdalnej sieci mega drogich tras kolejowych w kraju z kurczącą się populacją jest moim zdaniem działaniem wzorcowo przeciwnym. Nikt, nawet najbogatsze kraje nie ma nieskończonych zasobów finansowych i organizacyjnych. Kołderka jest zawsze za krótka, mówiąc obrazowo. Jak wydasz na puste lotniska jak Radom, to nie ma na służbę zdrowia. Byłeś kiedyś w szpitalu w Radomiu? Nie polecam, podpowiem, że nie wygląda tak ładnie jak terminal, Wiem, populizm, ale populizm teraz rządzi i chyba tylko takie argumenty trafiają do ludzi niestety.

Utwierdzam się w przekonaniu, że cały projekt CPK jest niepotrzebny i paradoksalnie spowolni rozwój Polski. Etap, gdzie gross dochodów idzie na spłatę zaciągniętego wcześniej zadłużenia niedaleko przed nami. 4-5% wzrostu PKB co roku, stymulowane środkami UE, nie będzie trwało wiecznie. Pytanie, czy na tym etapie nie trzeba będzie głównie łożyć na nietrafione lub słabo trafione pomysły infrastrukturalne i obsługę zadłużenia, zamiast wciąż w konkurencyjność gospodarki i jakość życia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2257 PostWysłany: 28 Sie 2025 08:04 

Rejestracja: 18 Gru 2013
Posty: 1036
srebrny
Dziwna jest ta dyskusja w tym wątku, niby forum lotnicze - a nawet co do tego, że CPK jest potrzebne nie potrafimy się zgodzić - a nawet politycy się zgodzili, co jest rzeczą niebywałą.

A tak całkiem serio.
Niepotrzebne projekty to były te:
- lotnisko Radom
- lotnisko Olsztyn-Szymany
- lotnisko Białystok (jedyne co nie zbudowali)

I dużo projektów można wymieniać.

Ale CPK jest potrzebne.
Y jest potrzebny.

Tak jak kiedyś był potrzebny projekt budowy autostrad w całym kraju, budowy ekspresówek. Ile było malkontenctwa, żeby nie budować ekspresówek wszędzie, bo kto będzie nimi jeździł - a tu jednak większość z nich korzysta i jest zadowolona.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2258 PostWysłany: 28 Sie 2025 08:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5344
platynowy
Politycy sie zgodzili, bo...jest polityczne zapotrzebowanie. Nie bede juz wchodzil w dyskusje polityczna i dlaczego tak sie stalo, ale np. po przewaleniu tak duzej kasy na PR... potrzeba w narodzie wzrosla...itd...
Czy CPK jest porrzebne, dalej twierdze ze nie. Ze 3 obecne lotniska pocoagba jeszcze przez 10-20 lat. Podawalem wyliczenia. Moze nie idealne...ale, apologeci projektu podaja argumenty wstajomozkolan...
LON zyje na 6 lotniskach i daje rade pomimo biemoznosci dorobiebia jolejnego pasa na LHR
Projekt HS2 tez w UK od ponad 10 lat zamaczony jest feasibility studies. I zostal utopiony bo za drogi i nie przyniesie spodziewanych korzysci
Nasz Y srednio 150mlPLN gdzie e EU byduje sie srednio HS za 90mln PLN
Nie ma co porownywac do potrzeb autostradowych ktorych w PL 20 lat temu prawie nie bylo, a koszt wybudowanie 1km KDP jest srednio o 3-5 razy wyzszy od 1km autostrady, a przeplywy planowane KDP Poznan i Wroclaw 14-18 pax/dzien, przplywy na A2 ok. 50k pojazdow no dobe...
Rozmawiajmy konkretnie. Liczby...dane...

Ps. A czy nie mozna bylo przy ostatnim remoncie trasy kolejowej Warszawa Poznan, ktory byl robiony za kase EU i sluzyl oprocz poprawieniu zarzadznia linia...skroceniu czasu przejazdu o 10min (sic!). I zdezorganizowal ruch na trasie na 2 lata...
Podniesc szybkosci do 250kmh, z obecnych 200kmh dostepnej na niecalej dlugosci?
Bylby Y do POZ potrzebny?
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
gmak lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#2259 PostWysłany: 28 Sie 2025 08:59 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1064
niebieski
h3rlitz napisał(a):
Dziwna jest ta dyskusja w tym wątku, niby forum lotnicze - a nawet co do tego, że CPK jest potrzebne nie potrafimy się zgodzić - a nawet politycy się zgodzili, co jest rzeczą niebywałą.

A tak całkiem serio.
Niepotrzebne projekty to były te:
- lotnisko Radom
- lotnisko Olsztyn-Szymany
- lotnisko Białystok (jedyne co nie zbudowali)

I dużo projektów można wymieniać.

Ale CPK jest potrzebne.
Y jest potrzebny.

Tak jak kiedyś był potrzebny projekt budowy autostrad w całym kraju, budowy ekspresówek. Ile było malkontenctwa, żeby nie budować ekspresówek wszędzie, bo kto będzie nimi jeździł - a tu jednak większość z nich korzysta i jest zadowolona.


Wcale się nie zgodzili. Stary projekt lotniska, który lata temu odrzucony, został reaktywowany po zmianie władzy i obudowany niebywale propagandą. Niestety po ostatniej zmianie władzy (a przecież były hasła zrezygnowania z budowy) projekt jest kontynuowany, dalej ze względów głównie propagandowych (oczywiście w bardziej sensownym rozmiarze). Uważam to mimo wszystko za błąd, ale nieważne już moje opinie w poprzek tej niby "zgody".

Nie ma sensu porównywać budowy ekspresówek z CPK, ponadto bzdurą jest pisanie o jakimś malkontenctwie wówczas. Nie przypominam sobie zasadniczego sprzeciwu co do idei, bo wykonanie to co innego. Budowano w polu, na obwodnice miast, najbardziej potrzebny element, czekaliśmy latami albo wciąż czekamy. Porównanie kompletnie nietrafne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#2260 PostWysłany: 28 Sie 2025 12:16 

Pamiętajcie, że wybudowaną infrastrukturę trzeba jeszcze utrzymać. I nie są to małe pieniądze. Zobaczcie jak sypie się francuska, włoska i częściowo niemiecka infrastruktura. Z czego ją utrzymać? Przy starzejącym się społeczeństwie, katastrofie w dzietności i niechęci do imigrantów? Właśnie dlatego plus dla obecnej władzy za ograniczenie tego co wymyśliła na prezentacjach poprzednia władza.
Góra
 PM off
gmak lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 110, 111, 112, 113, 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group