Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#441 PostWysłany: 16 Lis 2012 00:21 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Napisz po polsku do ULC. Oni przekażą do właściwego ULC we właściwym języku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Ewakuacja samolotu Ryanaira na lotnisku w Krakowie! Tuż przed startem w kabinie pojawił się dym Ewakuacja samolotu Ryanaira na lotnisku w Krakowie! Tuż przed startem w kabinie pojawił się dym
City break w cieniu Etny 🌋😍 Wycieczka na Sycylię za 639 PLN (loty + noclegi ze śniadaniami 🌞🍊 City break w cieniu Etny 🌋😍 Wycieczka na Sycylię za 639 PLN (loty + noclegi ze śniadaniami 🌞🍊
#442 PostWysłany: 16 Lis 2012 20:57 

Rejestracja: 16 Lis 2012
Posty: 4
Ze względu na mgły odwołano nam dzisiejszy lot do FR Mediolanu z WMI. Najpierw przez 2 godziny zwodzili, że niedługo wyląduje i w końcu odwołali. Nie dostaliśmy oczywiście żadnego jedzenia. Udało się przebukować bilety na jutro, wylot jest z Krakowa. Pan na infolinii powiedział, że oddadzą nam za ekspres, hotel i jedzenie, mamy tylko zatrzymać rachunki. Szukałem na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Myślicie, że rzeczywiście nie będzie problemów ze zwrotem od Ryanair? Trochę szkoda ryzykować podróży tam, szczególnie że nie wiadomo czy jutro nie będzie takich samych warunków w Balicach...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#443 PostWysłany: 16 Lis 2012 21:21 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9667
HON fly4free
Skoro uzgodniłeś z przewoźnikiem zmiane trasy i zwrot za podróż na inne lotnisko to przekaż rachunki zgodnie z tymi ustaleniami. Co do wylotu z KRK - zgodziłeś się na zmianę lotniska startu ze wszystkimi tego konsekwencjami, czyli także ryzykiem odwołania jutrzejszego lotu. Zgodnie z prognozami mgła ma utrzymywać się w KRK do jutra do ok. 11. Ale niewiadomo czy tak będzie, trudno cokolwiek przewidzieć dokładnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#444 PostWysłany: 16 Lis 2012 23:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 144
Przeczytałem pierwszych parę stron i parę ostatnich, całego wątku nie miałem siły,
wiele się tu pisze o odszkodowaniach, ULC i pismach jakie trzeba składać

a ja bym się chciał dowiedzieć, jak wygląda w praktyce taka sytyacja jak dzis:

niewiele brakowało a siedziałbym teraz w LTN i patrzył smętnie w tablicę odlotów:
W61310 według flightracka ma status DELAYED "leaves gate 5h 50m late".

dopóki jest opóźniony to W6 powinien dać jakieś kanapki itp, a co w momencie kiedy go odwołają?

jak powinienem postąpić kiedy wracam do domu i lot jest odwołany?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#445 PostWysłany: 16 Lis 2012 23:22 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2910
srebrny
Ja też mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi.

LOT poinformował mnie w terminie krótszym niż 7 dni do wylotu o zmianie w rozkładzie.
Zmiana polega na tym, że loty na dany rejs są wcześniej o ponad godzinę (wszystkie w okresie zimowym).
Nr rejsu bez zmian, czyli lot nie jest odwołany, a jedynie nastąpiła zmiana godzin.
Jest to w moim wypadku lot do Warszawy (z Warszawy też są wcześniej oczywiście) i nie pasuje mi to w ogóle, bo mam bardzo mało czasu w miejscu docelowym.
Jeżeli rejs byłby odwołany to wiem co robić. Mogę zażądać zwrotu kasy + 250 EUR odszkodowania.
A co w tym przypadku?
Godziny mi nie odpowiadają (jest jeszcze jeden rejs wieczorny do WAW, ale z kolei zdecydowanie za późno dla mnie), więc chcę zwrot kasy, na co LOT nie chce się zgodzić (nie mówiąc o odszkodowaniu).

Czy jeżeli informacja o zmianie byłaby na 2 tygodnie przed wylotem to muszę ją akceptować czy też mam prawo do zwrotu i anulowania biletu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#446 PostWysłany: 16 Lis 2012 23:48 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2468
HON fly4free
@Tulio

Przeczytaj uważnie porady na stronie
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consu ... vel_pl.htm
a zwłaszcza:

"Dodatkowe odszkodowanie nie przysługuje Ci, jeśli linie lotnicze udowodnią, że odwołanie lotu wynikało z wyjątkowych okoliczności (np. zamknięcia przestrzeni powietrznej) lub jeśli zostałeś o nim poinformowany co najmniej 14 dni przez datą lotu, lub jeśli zaproponowano Ci inne połączenie w podobnym terminie."
Obawiam się, że przesunięcie lotu o godzinę zdecydowanie podpada pod "połączenie w podobnym terminie". Zwłaszcza, że w przypadku np. opóźnionego lotu jeśli na miejsce docierasz nie później niż 3 godziny w stosunku do czasu rozkładowego, żadne odszkodowanie ci się nie należy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#447 PostWysłany: 17 Lis 2012 00:12 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2910
srebrny
man4business napisał(a):
@Tulio

Przeczytaj uważnie porady na stronie
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consu ... vel_pl.htm
a zwłaszcza:

"Dodatkowe odszkodowanie nie przysługuje Ci, jeśli linie lotnicze udowodnią, że odwołanie lotu wynikało z wyjątkowych okoliczności (np. zamknięcia przestrzeni powietrznej) lub jeśli zostałeś o nim poinformowany co najmniej 14 dni przez datą lotu, lub jeśli zaproponowano Ci inne połączenie w podobnym terminie."
Obawiam się, że przesunięcie lotu o godzinę zdecydowanie podpada pod "połączenie w podobnym terminie". Zwłaszcza, że w przypadku np. opóźnionego lotu jeśli na miejsce docierasz nie później niż 3 godziny w stosunku do czasu rozkładowego, żadne odszkodowanie ci się nie należy.


Dzięki za link, rzuciłem okiem, ale ciągle nie wiem czy mam prawo do rezygnacji z podróży i zwrotu kosztów?
O odszkodowanie nie będę i tak walczył, szczególnie w tej sytuacji.
Podkreślam, że info o przesunięciu godzin wylotu dostałem w terminie krótszym niż 7 dni przed odlotem (6 dni, ale zawsze to mniej niż tydzień).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#448 PostWysłany: 17 Lis 2012 00:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 144
YaPKnn napisał(a):
Przeczytałem pierwszych parę stron i parę ostatnich, całego wątku nie miałem siły,
wiele się tu pisze o odszkodowaniach, ULC i pismach jakie trzeba składać

a ja bym się chciał dowiedzieć, jak wygląda w praktyce taka sytyacja jak dzis:

niewiele brakowało a siedziałbym teraz w LTN i patrzył smętnie w tablicę odlotów:
W61310 według flightracka ma status DELAYED "leaves gate 5h 50m late".

dopóki jest opóźniony to W6 powinien dać jakieś kanapki itp, a co w momencie kiedy go odwołają?

jak powinienem postąpić kiedy wracam do domu i lot jest odwołany?


Moje gdybanie "nabrało kolorków" W61310 został odwołany, co prawda lecę za tydzień ale miałem lecieć dzisiaj.
Ponawiam więc pytanie, czy tanie linie przebookowywują bilet na następny lot z wolnym miejscem i zapewniają hotel i wyżywienie w czasie oczekiwania na ten lot?

Jak to jest w praktyce? Jestem zdany na siebie czy idzie się wykłócić o jakąkolwiek opiekę ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#449 PostWysłany: 17 Lis 2012 00:54 

Rejestracja: 11 Maj 2012
Posty: 34
witam, miałem lecieć dziś do bergamo z modlina ryanairem, jednak nasz lot został odwołany, w związku z czym chciałbym się dowiedzieć jak wygląda przebukowanie biletu na inny termin z linku który ryanair rozsyłał pasażerom anulowanego lotu. czy moge wybrać dowolny termin na wybranym odcinku jeżeli tylko są wolne miejsca, czy obowiązują mnie jakieś ograniczenia czasowe w których powinienem się zmieścić z nowo planowanym lotem? z góry dzięki za pomoc :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#450 PostWysłany: 17 Lis 2012 00:56 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9667
HON fly4free
@Tulio: formalnie nie masz prawa do rezygnacji z podróży bo zmiana jest niewielka; niekiedy przewoźnicy pozwalają na takie zmiany, innym razem nie. Na Twoim miejscu jeszcze raz skontaktowałbym sie z przewioźnikiem i poprosił o przyjęcie zwrotu biletu z uwagi na 1) krótkie wyprzedzenie z jakim poinformowano cie o zmianie 2) okreslone niedogodności które ta zmiana powoduje jesli takie są i sa one realne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#451 PostWysłany: 17 Lis 2012 12:17 

Rejestracja: 12 Cze 2012
Posty: 14
Ja również miałem lecieć wczoraj z Modlina do Bergamo.
Otrzymałem e-mail z informacją o odwołaniu lotu.
Podany jest w nim link do strony, gdzie można dokonać zmiany rezerwacji.
Niestety, przy próbie zmiany terminu pojawia się informacja: "Tego lotu nie można zmienić"
Miał ktoś podobny problem?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#452 PostWysłany: 17 Lis 2012 12:29 

Rejestracja: 16 Lis 2012
Posty: 4
marek2011 dzięki za pomoc.


ketto też miałem lecieć wczoraj i przez infolinię zmieniłem na dziś. Powrót też mogłem zmienić, ale maksymalnie o 1-2 dni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#453 PostWysłany: 17 Lis 2012 13:12 

Rejestracja: 28 Kwi 2010
Posty: 120
Witam, mam zabukowany lot dla 2 osób z Poznania do Warszawy. Rezerwację zrobiłem około stycznia na grudzień. Ostatnio chciałem sprawdzić jaka jest aktualna cena na mój lot i okazało się, że o godzinie, o której miałem lecieć nie ma żadnego lotu W ten dzień jest tylko jeden lot o 5 rano z minutami. Wszedłem więc na moja rezerwacje i tam miałem info o zmianie godziny lotu (z 12:25 na tą 5 rano właśnie) z prośbą o klikniecie w celu potwierdzenia zmiany godziny (na razie nie kliknąłem). Nie dostałem żadnego powiadomienia na email w związku z ta zmianą. Nie pasuje mi lecieć wcześniejszym lotem, bo mam do południa pewną sprawę do zalatwienia. Czy w związku z tym przysługuje mi prawo do zmiany rezerwacji na dzień później lub ubieganie się o odszkodowanie za odwołanie mojego lotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#454 PostWysłany: 17 Lis 2012 14:40 

Rejestracja: 31 Maj 2012
Posty: 17
Witam, wczoraj miałem mieć lot do Oslo, niestety został odwołany.
Lot miał być o 21:00. Wcześniejsze loty do Cork, Dublina, i Londynu zostały przekierowane do Katowic i wystartowały. Niestety mój jako jedyny był odwołany. Jak się okazało (flightradar24 to potwierdził) samolot przyleciał do Pyrzowic a nas nie zabrano. Podobno załoga przekroczyłaby czas pracy i nie poczekali, tylko wrócili do Oslo :shock:
Dzisiaj przeczytałem e-mail od Ryanair:
"Ryanair z przykrością informujemy, że ze względu na złe warunki pogodowe swoje loty zostały odwołane. (...)"
Co przecież jest nie prawdą! Nie zaprzeczam że w Krk była mgła, ale przecież znaleziono rozwiązanie dla poprzednich rejsów.

Czy w takim wypadku mam szansę na jakieś odszkodowanie? Z UE261 chyba nie mogę bo Norwegia nie jest w UE :(
Najbliższy termin jaki mi zaproponowano to lot z Wrocławia o 13:25. Poprosiłem o zwrot kosztów biletów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#455 PostWysłany: 17 Lis 2012 14:55 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Żadne odszkodowania Wam nie przysługują. Nastąpiła siła wyższa i stad zamieszanie. Odwoływanie lotów ma związek z polityka firmy która na skutek pogody musi być dostosowana do obecnych realiów.
Nie męczcie dupy ludziom.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#456 PostWysłany: 17 Lis 2012 15:58 

Rejestracja: 11 Maj 2012
Posty: 34
w tym linku który dostałem od ryanaira opcje zmień powrót i zmień wylot nie działają więc jak to można rozwiązać?
i czy będę mógł przenieść rezerwację na dowolny termin (np za 3 miesiące) czy tylko na najbliższy okres?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#457 PostWysłany: 17 Lis 2012 19:44 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9667
HON fly4free
@maddog: w tej sytuacji możesz:
1) zrezygnować z lotu i otrzymac zwrot pełnej kwoty uiszczonej za bilet
2) porosić przewoźnika o zmianę rezerwacji na inny rejs na tej trasie tj. w innym dniu np. dzień wcześniej lub w innym dogodnym dla ciebie terminie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#458 PostWysłany: 17 Lis 2012 19:53 

Rejestracja: 17 Lis 2012
Posty: 10
Na początek witam wszystkich userów z forum :)

Dziś miałem lecieć z Modlina do Liverpoolu o 10:40. Jak wiadomo z powodu mgły start został opóźniony, lot ruszył o 15:00 z Okęcia. Jako że dla mnie celem podróży był mecz EPL Liverpool FC - Wigan który zaczynał się o 16:00 odpuściłem całą wycieczkę. Cóż, warunki pogodowe, więc o odszkodowaniu nie ma prawa być mowy. Ale wykupiłem ubezpieczenie na esky.pl gdzie jest gwarancja na pokrycie kosztów związanych z opóźnieniem lotu o ponad 4 godziny, 150 euro chyba. Pytanie do Was czy ktoś miał podobną historię z esky.pl? wiadomo że na piśmie to ładnie wygląda, ale w firmach ubezpieczeniowych w takich sprawach teoria często mija się z praktyką :) Dzięki z góry za jakieś info.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#459 PostWysłany: 17 Lis 2012 20:22 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9667
HON fly4free
Zobacz do warunków ubezpieczenia, jakie sytuacje obejmuje, bądź które są wyłączone.
Poza tym generalnie przy ubezpieczeniach od opóźnień wymagane jest opóźnione dotarcie do celu, natomiast rezygnacja z podróży w ogóle w razie nieregularności w przewozie nie jest objęta ochroną -> ale sprawdź sobie dokładnie warunki twojego ubezpieczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#460 PostWysłany: 17 Lis 2012 23:23 

Rejestracja: 01 Lip 2012
Posty: 1
Słuchajcie lecę z Polski do Grecji ale przez Włochy ( 2 oddzielne bilety). Jeśli lot z Katowic do Rzymu opóżni się do 2 godzin ( te wstrętne mgły)to zdąże na drugi lot jak nie to nie. Moje pytanie: czy ktoś zna jakieś ubezpieczenie, które dodatkowo mogłabym wykupić w jakiejś firmie? Np. na drugi lot jeśli zrezygnuje ( tylko czy firma uzna to za nagłe okoliczności jeśli nie zdążyłam na drugi lot bo pierwszy się opóżnił). Napewno muszę do Grecji dotrzeć więc ewentualnie kasa z odszkodowania poszłaby na nowy bilet czy coś ( wiem że najpierw musiałabym wyłożyć swoję pieniążki).Z góry dzięki wielkie za pomoc:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group