Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9861 PostWysłany: 25 Paź 2024 11:10 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 847
złoty
Napisałem, żeby Pan Hindus sobie nie robił jaj, zobaczymy.

@boots CHF+EUR+PLN
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍 Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍
Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨ Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨
#9862 PostWysłany: 25 Paź 2024 11:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Wydatki w Szwajcarii, UE i Polsce? Przynajmniej trzy różne lotniska i wydatki w związku z jednym biletem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9863 PostWysłany: 25 Paź 2024 11:15 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 847
złoty
A co w tym takiego dziwnego? Odwołany lot w Szwajcarii, tam noclegi i inne wydatki, przełożenie na lot via Niemcy i tam znowu spóźnienie na przesiadkę i wydatki, przełożenie na lot do innego miejsca w PL i wydatki na dotarcie do lotniska docelowego. Jeszcze z czegoś mam się wyspowiadać żebyś był zadowolony?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9864 PostWysłany: 30 Paź 2024 16:14 

Rejestracja: 30 Paź 2024
Posty: 2
Potrzebowałabym podpowiedzi czy jest szansa coś ugrać:

Miałam wykupione bilety na Lufthansę na trasie WAW-MUC-BOD. W związku z tym, że lot z WAW do MUC był opóźniony (nie wiem z jakich powodów), Lufthansa przy check-in na lotnisku powiedziała, że nie mam szans żeby zdążyć na przesiadkę i zaproponowali lot AirFrance przez Paryż. Zgodziłam się.
Pierwotnie miałam być w Bordeaux o godz. 17:40, finalnie dotarłam tam o 22:50.
Zawnioskowałam o odszkodowanie, otrzymałam taką odpowiedź:

"Przepraszamy bardzo, że została Pani dotknięta nieprawidłowościami lotu.
Rozumiemy Pani frustrację związaną z tą sytuacją, ponieważ jesteśmy świadomi, jak stresujące mogą być wszelkie zmiany w podróży. Szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie towarzyszyły Pani lotowi.

Mimo wszystkich wysiłków, jakie podejmujemy, aby zawsze utrzymać harmonogram lotów i unikać opóźnień, niestety nie możemy całkowicie wykluczyć okazjonalnych opóźnień na lotnisku. Zatłoczenie w przestrzeni powietrznej lub ograniczenia ze strony władz mogą spowodować opóźnienia, które czasami mogą wpłynąć na kolejne loty w rotacji samolotu, które nie zawsze da się nadrobić.

Lot z Warszawy do Monachium został opóźniony z powodu opóźnień, które wystąpiły na poprzednich rejsach samolotu. Z przykrością informujemy, że nie ma podstaw do uzyskania odszkodowania od Lufthansy za takie opóźnienie. Dlatego liczymy na Pani zrozumienie, ponieważ nie możemy spełnić żądania odszkodowania.

Bezpieczeństwo w ruchu lotniczym zawsze jest najwyższym priorytetem dla Lufthansy, dlatego takich sytuacji nie zawsze da się uniknąć. Jako linia lotnicza, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej przetransportować naszych pasażerów do celu podróży pomimo różnych okoliczności."

Czy w takiej sytuacji powinnam dalej walczyć? Jeśli tak, to jakie podjąć kroki?
Będę wdzięczna za wskazówki :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9865 PostWysłany: 30 Paź 2024 16:35 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 293
Samo opóźnienie lotu poprzedzającego nie wyklucza odszkodowania za opóźnienie lotu, którego dotyczy wniosek o odszkodowanie. Muszą zostać spełnione te same warunki wyłączenia odpowiedzialności (np. siła wyższa), jak gdyby chodziło o lot właściwy. A oni piszą "Zatłoczenie w przestrzeni powietrznej lub ograniczenia ze strony władz mogą spowodować opóźnienia". Według mnie, gdyby faktycznie były jakieś konkretne powody, podchodzące pod nadzwyczajne okoliczności, to by je podali. A to co napisali wygląda mi na najprostsze spławienie.

Powinn zostać podane przede wszystkim, o który lot poprzedzający chodzi oraz co było powodem opóźnienia.

Dostałaś odpowiedź, którą przekładając na sytuację, w której to lot właściwy został dotknięty bezpośrednio jakimiś nieprawidłowościami, brzmiałaby "przepraszamy, że Twój lot został opóźniony, ale burza, mgła, usterka techniczna, strajk i inne okoliczności mogą powodować opóźnienia"....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9866 PostWysłany: 30 Paź 2024 16:51 

Rejestracja: 30 Paź 2024
Posty: 2
Czyli walczyć z nimi? Napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie reklamacji? Czy lepiej zlecić tę "zabawę" firmie, która zajmuje się tym na co dzień?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9867 PostWysłany: 30 Paź 2024 17:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3483
HON fly4free
Zlecić zabawę.
Zdania nie zmienią.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#9868 PostWysłany: 01 Lis 2024 10:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 797
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
Zgłosiłem w lipcu odwołanie EN na trasie FRA-KTW do Aircashback. Odezwali się po trzech miesiącach, że na bilecie jest jedynie LH9488 operated by Air Dolomiti, ale bez numeru lotu EN, i bez udowodnienia im numeru lotu nie ruszą dalej. Oczywiście po takim czasie karta pokładowa gdzieś się zapodziała. Ma ktoś pomysł jak to pociągnąć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9869 PostWysłany: 01 Lis 2024 10:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3028
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Nie masz karty online? Ja zawsze sobie generuje z opcją wysyłki na maila.

Nie napisałeś też nic o tym, czy wcześniej składałeś reklamacje do przewoźnika?

Co do kodu rejsu to dziwna sprawa, że firma zajmująca się odszkodowaniami nie ogarnia lotów „operated by”.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9870 PostWysłany: 01 Lis 2024 11:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 797
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
No właśnie po tych trzech miesiącach już nie pamiętam dokładnie, miałem na pewno wszystkie karty pokładowe wydrukowane przez UA, bo z poprzedniego lotu mam, ta zaginęła, a na mailu również ani śladu.

Wysyłałem do EN, odrzucili rzekomo z powodu ograniczeń w ruchu, a najprawdopodobniej patrząc po fr, zabrakło im maszyny, bo wszystkie które się zmieniały były poopóźniane na tyle że nie zdążyłyby wylecieć z FRA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9871 PostWysłany: 01 Lis 2024 22:13 

Rejestracja: 27 Lut 2014
Posty: 738
srebrny
Inaczej patrzy się na sytuację jak dotyczy właśnie Ciebie a inaczej zupełnie z boku – stąd mój post.
Rzecz wygląda następująco – kilka miesięcy temu kupiłem bilet PC w ich aplikacji (to akurat nie ma chyba znaczenia) na trasie CPH-SAW-KWI (przesiadka 1:15h). Linia tania, ale wszystko na jednym bilecie – jeden PNR dla obu lotów. PC chyba nie ma numerów biletów.
8 dni przed lotem dowiaduje się wchodząc w aplikację na podróż, że jeden z moich lotów jest anulowany (SAW-KWI). Mam 3 możliwości:
- anulowanie i zwrot kasy,
- zmiana daty na inny dowolny termin,
- zmiana biletu na open.
Dzwonię na infolinie i dowiaduje się podczas rozmowy, że faktycznie lot SAW-KWI jest anulowany. Konsultant potwierdza, że nie wysłali do mnie wiadomości z taką informacją i bardzo przeprasza, ale nic to nie zmienia i mam 3 opcje jak powyżej. Tłumaczę, że wylot jest z Europy, więc chroni mnie prawo europejskie i proszę o zmianę lotu na lot inną linią w tym samym terminie. Odmowa. Po dłuższej rozmowie konsultant eskaluje sprawę z moim żądaniem wyżej i każe czekać 2 dni na odpowiedź mailową. Odpowiedź mailem mówi tylko o ww 3 punktach i o decyzji w ciągu 1 roku.
Wydaje mi się, że chroni mnie 261/2004 gdyż lot ma początek w UE, no ale…anulowali lot z SAW a to jednak tania linia i w związku z tym Waszym zdaniem:
- czy chroni mnie 261/2004 w tym przypadku?
- czy skorzystanie z którejś z proponowanych opcji pozbawia mnie prawa do odszkodowania (jeśli mi przysługuje)?
- jeśli odszkodowanie przysługuje czy powinienem jeszcze pisać do PC oficjalnego maila z żądaniem odszkodowania czy wystarczy moja rozmowa na infolinii aby złożyć wniosek np. do duńskiego ULC?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#9872 PostWysłany: 04 Lis 2024 09:54 

Rejestracja: 12 Sty 2014
Posty: 231
niebieski
Hej,

czy w przypadku lotu:

WAW-PEK-TPE, gdzie spóźnienie było ponad 3h na odcinku PEK-TPE odszkodowanie się należy?
Linie: AirChina

AirChina twierdzi że nie, gdyż odcinek PEK-TPE jest poza EU
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9873 PostWysłany: 04 Lis 2024 10:52 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Jeśli masz to na jednym bilecie to tak.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9874 PostWysłany: 04 Lis 2024 11:11 

Rejestracja: 12 Sty 2014
Posty: 231
niebieski
Tak, jeden bilet wystawiony bezpośrednio przez AirChina

Jakaś konkretna podstawa prawna, na którą mogę się powołać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9875 PostWysłany: 04 Lis 2024 11:22 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Artykuł 7 rozporządzenia nr 261/2004?
Góra
 Profil Relacje PM off
Garmond lubi ten post.
 
      
#9876 PostWysłany: 05 Lis 2024 08:52 

@rob_sad akurat trafiła mi się podobna sytuacja do Twojej. Wizz dostał dane konta EUR, ale przelał w PLN. Wysłałem e-mail i odpisali, że przepraszają i mogą zwrócić różnicę.
Góra
 PM off  
      
#9877 PostWysłany: 06 Lis 2024 14:07 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
jarp napisał(a):
Hej,

czy w przypadku lotu:

WAW-PEK-TPE, gdzie spóźnienie było ponad 3h na odcinku PEK-TPE odszkodowanie się należy?
Linie: AirChina

AirChina twierdzi że nie, gdyż odcinek PEK-TPE jest poza EU

W zależności od przyczyny, w przypadku winy linii lotniczej przy opóźnieniu lotu międzykontynentalnego o 3-4 godziny przewoźnik ma prawo pomniejszyć wielkość odszkodowania o połowę z 600 na 300 euro.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9878 PostWysłany: 06 Lis 2024 15:27 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 293
@dg72 Według mnie Twoja uwaga jest błędna.

Obniżenie kwoty odszkodowania o 50% byłoby możliwe wtedy, gdyby lot PIERWOTNY został odwołany lub gdyby pasażer nie został wpuszczony na pokład samolotu takiego lotu, następnie otrzymałby propozycję lotu ALTERNATYWNEGO, z której by skorzystał, a czas przylotu tego lotu ALTERNATYWNEGO byłby opóźniony do 4 h, a nie 3-4 h, w porównaniu do PLANOWANEGO czasu przylotu lotu PIERWOTNEGO

Rozporządzenie nie przewiduje możliwości obniżenia kwoty odszkodowania dla opóźnień lotów PIERWOTNYCH, a z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku @jarp
Mało tego, przecież rozporządzenie w ogóle nie przewiduje odszkodowania za opóźnienie lotu, a prawo to przysługuje na podstawie późniejszego wyroku Trybunału Europejskiego. Nie może być jednak mowy o zastosowaniu wobec opóźnień art. 7 ust. 2, ponieważ ten przepis mówi wyraźnie, że ma zastosowanie tylko dla przypadków, gdy była oferta lotu alternatywnego,czyli w praktyce dla odwołanych lotów pierwotnych i dla przypadków nie wpuszczenia na pokład.


"2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu

a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1500 kilometrów; lub

b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów; lub

c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b),

obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane w ust. 1 o 50 %."

@jarp
Należy Ci się 600 eur, czyli 100% zgodnie z wyrokiem Trybunału Europejskiego oraz art. 7 ust. 1 pkt c Rozporządzenia 261/2004, jeśli nie ma okoliczności wyłączających odpowiedzialności przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9879 PostWysłany: 06 Lis 2024 17:27 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Icek, z orzecznictwem ciężko się dyskutuje , a i błąd wytykasz TSUE :arrow:

https://aircash4u.pl/obnizenie-odszkodo ... r-300-eur/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9880 PostWysłany: 07 Lis 2024 10:17 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 293
Tego orzeczenia nie znałem, więc opierałem się tylko na rozporządzeniu. Dzięki za wstawienie i doprecyzowanie. Natomiast Trybunałowi nie wypominałem błędu, tylko pisząc o jego wyroku, miałem na myśli wyrok, który sankcjonował odszkodowanie za opóźnienie powyżej 3 h, którego Rozporządzenie wprost nie uwzględniało.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group