Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#401 PostWysłany: 27 Paź 2012 00:55 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2011
Posty: 2560
Loty: 1
Kilometry: 539
Przychylam się do opinii Marka. ULC byłby kompetentny jeśli byśmy mieli w 100% potwierdzony bilet od przewoźnika np. sprawa by dotyczyła odmowy wpuszczenia na pokład z innych przyczyn niż nieważny bilet. Tutaj moim zdaniem będzie odpowiedni sąd cywilny, który musiałby stwierdzić czy w ogóle doszło do zawarcia umowy między stronami, czy w ogóle powstało zobowiązanie. Uważam, że do zobowiązania doszło jak najbardziej, ale sąd może uznać, że kupno biletu za 0 zł jest wbrew "zasadom współżycia społecznego" i przyznać rację przewoźnikowi.

Natomiast myślę, że sąd uznałyby wszystkie rezerwację choć 0,01 euro opłacone, gdyż skoro Ryanair oferuje bilety za 1 zł, to czemu niby Alitalia ma twierdzić, że bilety do Palermo za 30 zł jest czymś niemożliwym. Dlatego zaraz po "japońskiej promocji" przewoźnik sam z siebie dobrowolnie uznał opłacone rezerwacje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🏝️ 5* hotel w Turcji z 24h all inclusive 🍹 Tydzień w Alanyi za 1799 PLN 🏝️ 5* hotel w Turcji z 24h all inclusive 🍹 Tydzień w Alanyi za 1799 PLN
Egzotyczna przygoda 🔥 Grecja, Singapur i Australia w jednej podróży za 2969 PLN 😍 Egzotyczna przygoda 🔥 Grecja, Singapur i Australia w jednej podróży za 2969 PLN 😍
#402 PostWysłany: 27 Paź 2012 20:58 

Rejestracja: 04 Mar 2012
Posty: 237
niebieski
Nieciekawie wygląda sytuacja nad lotniskiem Modlin
Dwa FR krążą nad lotniskiem a jeden już wylądował na Okęciu
:FR 7025 Roma-Ciampino Ryanair TERMINAL A 20:30 wylądował

I nawet Sunwing z Lanzarote który miał wylądować na Okęciu krąży nad Warszawą.

http://www.flightradar24.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#403 PostWysłany: 28 Paź 2012 17:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3081
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 64669.html

Orientuje się ktoś jak to wygląda? Są jakieś przepisy co do tego?

Sam jak leciałem miesiąc temu (też Wizzairem) do Londynu, to wylot był 2h później z powodu mgły. Po jakiejś godzinie, półtorej stewardessy zaczęły rozdawać wodę pasażerom, ale z powrotem do budynku lotniska nas nie wypuścili . Czy to jest zabronione? Czy może pilot nie chciał tracić ponownie czasu na wsiadanie i od razu wystartować jak się pogoda trochę poprawi? Jak to jest z tą wodą? Mam wrażenie, że to była jedynie dobra wola personelu pokładowego, ale może nie.

I czy jak lot zostanie przełożony na następny dzień (tak jak w artykule) to przewoźnik nie ma prawa się zaopiekować pasażerami?

Gdzieś czytałem że jak opóźnienie jest powyżej 2 godzin, to przysługuje prawo do opieki, a jak nocka wskoczy, to jeszcze zakwaterowanie. Czy linie liczą na niedoinformowanie pasażerów i dopóki ktoś się nie upomni, to tego nie zapewnią?
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#404 PostWysłany: 29 Paź 2012 02:01 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
Czy byłby ktoś na tyle pomocny i przetłumaczył moja reklamację na język angielski? Bardzo niepewnie czuję się przy tego typu tekstach. Tekstu nie jest dużo nawet nie pół kartki A4 czcionką 11. Jezeli ktoś byłby zainteresowany to proszę o wiadomość PW.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#405 PostWysłany: 29 Paź 2012 13:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9669
HON fly4free
@konrad:
Na przyszłość: jeżeli przewoźnik sam nie oferuje pomocy w postaci noclegu, dzwonisz po taxi i jedziesz to pierwszego lepszego hotelu w poblizu lotniska w którym są wolne pokoje. Płacisz i rachunki wraz z reklamacją wysyłasz przewoźnikowi. Może wtedy nauczą sie porządku.

Co do odszkodowania - ryczałtowe niestety nie, tylko zwrot poniesionych kosztów ale skoro nie pojechaliscie do hotelu to ich nie macie. Do tego zwrot za jedzenie w kwocie przewyższającej te 4 euro i adekwatnej do czasu oczekiwania, na podstawie rachunków lub wyciągu z karty kredytowej. Ewentualnie także koszt dwóch rozmów lub połaczenia z internetem.

Możesz także rozważyć wniosek do ULC (rozumiem że wylot był z PL?) o ukarania przewoźnika za naruszenie rozporządzenia polegające na nieudzieleniu pasazerom opóxnionego lotu pomocy przewidzianej tam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#406 PostWysłany: 29 Paź 2012 13:54 

Rejestracja: 15 Maj 2012
Posty: 438
Loty: 86
Kilometry: 133 664
niebieski
To ten sam lot mielismy :) wlasnie probuje sie czegos dowiedziec czy cos nam przysluguje po takiej sytuacji. Nie wiem jak to jest w sprawie odszkodowania z winy lotniska ale mysle ze linia powinna poniesc konsekwencje za niezapewnienie wszystkim noclegu.

Marek: jeden pasazer wlasnie tak zrobil i zapewnial ze postara sie zrobic wszystko zeby cos wywalczyc. Paragony za hotel i taxi zachowal wiec pewnie te pieniadze odzyska ale czy cos wiecej mu przysluguje? I co z pozostalymi pasazerami, ktorzy np. mogli nie miec juz pieniedzy lub nie potrafili dogadac sie w innym jezyku? Jest jakas szansa ze zostanie wyplacone odszkodowanie? W koncu nie mieli zapewnionego tego hotelu a to jest obowiazek linii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#407 PostWysłany: 29 Paź 2012 13:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9669
HON fly4free
Sprawa skomplikowana, bo w razie czego juz niestety spór na zwykłych zasadach. Trudno powiedzieć w tym momencie czy lotnisko odpowiednio było przygotowane, czy mogło uniknąc opóźnień i odowołań itd.
Możesz ewentualnie żądać od W6 zwrotu kosztów poniesionych w ziwązku z opóxnieniem jak nocleg, wyzywienie, o ile przewoźnik ich nie zagwarantował.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#408 PostWysłany: 29 Paź 2012 15:13 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9669
HON fly4free
A to juz odpisałem Tobie albo komus w podobnej sytuacji w głównym wątku nt Praw pasazera.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#409 PostWysłany: 29 Paź 2012 16:07 

Rejestracja: 28 Wrz 2012
Posty: 95
Zgadzam się z Hubertem i Markiem.
Sam dziś dzwoniłem do ULC i poinformowano mnie że tą sprawą nie mogą się zająć. Polecono mi że lepszy był by UOKIK lub jakaś Europejska instytucja, której nazwy na śmierć zapomniałem, ale być może ktoś skojarzy o co chodzi.
Ale mimo tego że dostałem informację że ULC nie jest odpowiednie, bardzo dobrze się stało że davidiacus poprosiłeś o pomoc prawniczą i wysłałeś pismo do ULC. Czasami urzędnicy potrafią wprowadzić w błąd i chociaż wątpię żeby stało się tak w tym przypadku, to był bym bardzo miło zaskoczony gdy bym się mylił i nawet chciał bym tego. Jeśli Twój wniosek przejdzie to fantastycznie, jeśli nie to skreślamy pierwszą instytucję z listy i piszemy dalej.
Gdy przyjdzie Ci odpowiedź davidiacus to napisz proszę jaki jest ich stanowisko.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#410 PostWysłany: 29 Paź 2012 17:41 

Rejestracja: 29 Paź 2012
Posty: 2
Witajcie, mam pewien problem, może ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Jakiś czas temu kupiłem lot w jedną stronę z Mediolanu Malpensa do Warszawy, przez stronę Alitalii (normalnie, bez żadnych kodów zniżkowych). Lot operowany miał być przez linię AirOne. Linia zmieniła w międzyczasie czas wylotu o pięć godzin wcześniej (zamiast o 11:55 wylot ma być o 6:55). Kompletnie mi to nie pasuje z tego względu że nie będzie mnie wtedy jeszcze nawet w Mediolanie, mam wcześniejsze loty do których dopasowałem sobie lot powrotny do Warszawy. Pani na infolinii mówi mi że może mi zaproponować jedynie ten lot o 6:55 albo zwrot pieniędzy, ponieważ Alitalia na ten dzień nie ma już żadnych połączeń, nawet przez Rzym. Co gorsza linia nie ma połączeń nawet w kolejny dzień, dopiero dwa dni później.
Stąd moje pytanie - czy w takiej sytuacji przewoźnik nie ma obowiązku zapewnić mi lotu nawet z inną linią lotniczą, w jak najbliższym czasie do tego zarezerwowanego pierwotnie? Wydaje mi się, że tak... Czy zna ktoś jakiś konkretny przepis/paragraf którym mógłbym się podeprzeć w rozmowie z linią? Zwrot pieniędzy zupełnie mnie nie urządza, a nie lubię poddawać się bez walki, zwłaszcza jeśli mam do czegoś prawo...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#411 PostWysłany: 29 Paź 2012 18:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1252
niebieski
davidiacus napisał(a):
skoro prawnik wziął odemnie pieniądze i na piśmie dał mi informację, że mam prawo po odmowie uznania biletów przez Alitalię (odmowie na piśmie) ubiegać się o odszkodowanie (najpierw uzyskawszy na piśmie stanowisko od ULC) to nie widzę powodu dla którego miałbym nie wejść na tą drogę formalną


Stara prawnicza sztuczka, ubiegać się zawsze możesz, choćby nawet i o zmianę trasy na przebiegającą przez Marsa, czy masz prawo to otrzymać to już inna bajka...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#412 PostWysłany: 30 Paź 2012 00:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Piszcie poleconym do ULC. Jeśli jest to urząd powstały na podstawie ustawy to do odpisania jest zobligowany, a jeśli dalej poszperac w KPA to powinien przekazac sprawę właściwemu organowi, wiec mozna sprobowac z ULC. I nadmienić, że zgodne z danym przepisem powinien przekazac sprawe organowi wlasciwemu do rozpatrzenia danej sprawy czyli moze do UOKiK.

wycinek ze storny ULC:
3. W razie pomyłkowego przydzielenia korespondencji należy ją niezwłocznie przekazać według właściwości i dokonać przerejestrowania w kancelarii.

5. W przypadku powstania sporu kompetencyjnego, spór rozstrzyga Prezes.

Można próbować powołać się na przepis KPA, ale już nie pamietam który i zaznaczyć, że ULC jako organ który podlega MI powinien przekazac sprawe do rozpoznania własciwemu organowi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#413 PostWysłany: 30 Paź 2012 00:38 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9669
HON fly4free
A nie lepiej od razu zwracać się do instytucji właściwych? Bo pisanie do urzędu o którym z góry wiadomo, że nie jest własciwy i nie zajmie się merytorycznie sprawą jest marnowaniem czasu własnego i tegoż urzędu, który i tak ma mnóstwo skarg których rozpatrywaniem się zajmuje.

Poza tym sprawa Alitalii ma wybitnie kontraktowy charakter (dotyczy ustalenia zawarcia kontraktu przewozu) i jej rozstrzygnięcie, w braku porozumienia stron tj. pasażera i przewoźnika, jest możliwe tylko w postepowaniu przed sądami powszechnymi.

Niestety inne instytucje, w tym także powołane do ochrony praw konsumentów jak UOKiK, mają ograniczone możliwości działania w tego typu sprawach i nie mają środków aby skutecznie zmusić linie do uznania kontraktów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#414 PostWysłany: 30 Paź 2012 00:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Ale własnie o to chodzi czy wiesz jaki organ jest właściwy?

To odpowiedzialność kontraktowa to prawda a przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut ok, tylko zależy o co walczysz o to, żeby zapewnili Ci lot, zwrócili pieniądze, dali odszkodowanie czy zeby sprawic, aby było tak jak w USA, żeby uznawali taki rodzaj biletów.

Jeśli ULC jest organem to ja nie rozumiem podejścia "marnowania czasu organu" przeciez od tego jest ten organ, żeby pomagał.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#415 PostWysłany: 30 Paź 2012 00:46 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9669
HON fly4free
Ale tak jak napisałem, żaden urząd za Ciebie tego nie załatwi, nie załatwia też w USA.
Aby osiągnac takie cele należy wytoczyć proces przewoźnikowi. Można dodatkowo złożyć skargę w UOKiK na działanie przewoźnika.
A najpierw trzeba zakończyć procedurę reklamacyjną czyli wysłac rekalamcję z roszczeniami do linii i poczekac na odpowiedź. Gdy bedzie niezadawalająca albo nie nadejdzie, można działac dalej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#416 PostWysłany: 30 Paź 2012 00:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Ty to byś tak od razu chciał się procesować. Uważam, że spokojnie posiadajac pewne decyzje urzędów można wysłać żądania Alitalii i sprawdzić jak na to zareaguje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#417 PostWysłany: 30 Paź 2012 00:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
Ile jest czasu na złożenie reklamacji, a potem pewnie skargi do ULC na opóźniony lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#418 PostWysłany: 30 Paź 2012 18:05 

Rejestracja: 03 Wrz 2010
Posty: 156
Żaneta napisał(a):
Witam,

znów w sprawie lotu 10,5 na Korfu.

Dostałam odszkodowanie w końcu, aczkolwiek enter wysłał 200 euro (co fizycznie dało ok 1000 zł) i teraz 2 pytania:

1) ULC w piśmie nałożył odszkodowanie na Enter w złotówkach - 1500 zł na osobę, dostaję fizycznie 1000 niepełny

2) Nie powinno być minimum 250 euro? Kiedy się zmieniły przepisy z 200 na 250? Może moja sprawa jest jeszcze kiedy 200 można było otrzymać, przyznam, że minął już rok jak się bujam z ULC i Enterem :|

Ktoś jeszcze otrzymał odszkodowanie z tego lotu?



U mnie ta sama sytuacja. Nałożona kara przez ULC 1500zł pismo otrzymałem w kwietniu parę dni temu odezwał się Enter aby podać dane do przelewu. Dzisiaj przyszło 1000zł ale ja skubańcom nie odpuszczę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#419 PostWysłany: 31 Paź 2012 12:23 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
kliper napisał(a):
Ile jest czasu na złożenie reklamacji, a potem pewnie skargi do ULC na opóźniony lot.

Czas się liczy w latach. Nie jestem do końca pewny, ale 2 lub 3.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#420 PostWysłany: 31 Paź 2012 16:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
Czy jeśli na jednej rezerwacji było dwóch pasażerów (lot opóźniony), wystarczy że wyślę jedną reklamację, w której zaznaczę iż dotyczy ona także mojej współpasażerki na tej samej rezerwacji, czy też muszę wysłać dwie osobne (sprawa dotyczy Ryanaira)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group